Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 6+5 og har siste uken vært kvalm/ uggen men uten oppkast. Det var vært til og fra hele døgnet og er ikke «morgenkvalme» som alle snakker om.. 

i natt derimot våknet jeg av at jeg var kvalm, og kastet opp. Hadde kanskje ikke så mye og kaste opp, men brekningene holdt på en stund fordet. 

3-4 timer senere våkner jeg igjen, og tar meg noen druer før jeg legger meg igjen. 3 min tar det før de kom i retur. Er det vanlig å ha det sånn?

det blir noen lange uker fremover om dette skal fortsette 😔

Anonymkode: b0be1...aab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig, ja. Dessverre. Jeg slet selv med voldsom kvalme og brekninger (men heldigvis lite oppkast). Prøvde ALT for å døyve kvalmen, men måtte til slutt sykemeldes litt. Legen kan skrive ut kvalmestillende og ev. legge seg inn for intravenøs væske ved behov (jeg takket nei da jeg ikke ville reise fra ettåringen, men vet mange har god hjelp i det) Det hjalp veldig for meg med Apifan, men fikk bare ta det i noen dager. 

MEN det går også omgangssyke nå, så det kan også være det du har fått. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Frostrose skrev:

Det er vanlig, ja. Dessverre. Jeg slet selv med voldsom kvalme og brekninger (men heldigvis lite oppkast). Prøvde ALT for å døyve kvalmen, men måtte til slutt sykemeldes litt. Legen kan skrive ut kvalmestillende og ev. legge seg inn for intravenøs væske ved behov (jeg takket nei da jeg ikke ville reise fra ettåringen, men vet mange har god hjelp i det) Det hjalp veldig for meg med Apifan, men fikk bare ta det i noen dager. 

MEN det går også omgangssyke nå, så det kan også være det du har fått. 

Takk for svar. Håper det gir seg snart..:(

syns det er vanskelig å si om det er omgangssyke eller ikke for jeg har ikke diaré eller løs mage. Jeg er bare veldig kvalm og kaster opp. Kastet opp nå når jeg stod opp og det er bare magesyre igjen nå:(

AnonymBruker
Skrevet

Veldig vanlig. Jeg var kvalm hele døgnet frem til uke 26. 

Anonymkode: a3bd0...245

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også kvalm hele døgnet dessverre (8+3). Det var ikke sånn med førstemann. Det eneste som hjelper nå er å spise epler og drikke sitronbrus. Alt annet gjør det verre.

Anonymkode: 7ee81...5e0

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig vanlig. Jeg var kvalm hele døgnet frem til uke 26. 

Anonymkode: a3bd0...245

Å fytti... det må ha vært grusomt..

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også kvalm hele døgnet dessverre (8+3). Det var ikke sånn med førstemann. Det eneste som hjelper nå er å spise epler og drikke sitronbrus. Alt annet gjør det verre.

Kaster du opp også eller bare kvalm? 

Jeg vet ikke helt hva som funker enda.. 

hvordan gjør dere det med jobb? Litt kvalme har jo gått greit for min del, men hvis jeh skal fortsette med oppkast som nå så sliter jeg:(

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kaster du opp også eller bare kvalm? 

Jeg vet ikke helt hva som funker enda.. 

hvordan gjør dere det med jobb? Litt kvalme har jo gått greit for min del, men hvis jeh skal fortsette med oppkast som nå så sliter jeg:(

Jeg kaster ikke opp, så det går greit på jobb så lenge jeg får sneket meg til mange pauser på et stillerom. Hvis du kaster opp mye så kan du vurdere å snakke med legen din om en sykemelding. Det er bare du som vet om det er gjennomførbart å gå på jobb sånn som du har det. Ikke sikkert det er så gøy å være hjemme heller, da blir dagene lange. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kaster ikke opp, så det går greit på jobb så lenge jeg får sneket meg til mange pauser på et stillerom. Hvis du kaster opp mye så kan du vurdere å snakke med legen din om en sykemelding. Det er bare du som vet om det er gjennomførbart å gå på jobb sånn som du har det. Ikke sikkert det er så gøy å være hjemme heller, da blir dagene lange. 

Jeg vil selvfølgelig ikke sykemeldes, men jeg har en ganske fysisk jobb med høy intensitet hele dagen og har ikke mulighet til å bare «forsvinne» for en liten stund.. det er det som bekymrer meg litt. Det er jo heller ingen som vet om graviditeten enda.

Skrevet

Jeg var også kvalm døgnet rundt i en periode på noen uker. Husker ikke når det ga seg, men det begynte rundt uke 5.

Siden jeg var sykt undervektig da jeg ble gravid, var det veldig viktig at jeg fikk beholde maten og næringen jeg inntok, og ikke kastet den opp igjen hver dag. Derfor fikk jeg Afipran på resept, og den gjorde underverker. Kunne plutselig spise som normalt igjen, 20 minutter etter å ha tatt en sånn pille. Klarte også fint å jobbe da, pga pillen fjernet all kvalme.

Gjest nicecar
Skrevet

Veldig vanlig dessverre, var sånn frem til uke 25-26.

Skrevet

Jeg var kvalm og kastet opp 24/7 i 4 første mnd. Var innlagt tilsammen 4 uker pga hyperemesis. Helt jæææævlig

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Million skrev:

Jeg var også kvalm døgnet rundt i en periode på noen uker. Husker ikke når det ga seg, men det begynte rundt uke 5.

Siden jeg var sykt undervektig da jeg ble gravid, var det veldig viktig at jeg fikk beholde maten og næringen jeg inntok, og ikke kastet den opp igjen hver dag. Derfor fikk jeg Afipran på resept, og den gjorde underverker. Kunne plutselig spise som normalt igjen, 20 minutter etter å ha tatt en sånn pille. Klarte også fint å jobbe da, pga pillen fjernet all kvalme.

Ojda.. jeg er ikke undervektig, heller overvektig og hadde bare hatt godt av å miste noen kilo pga kvalmen, jeg bare syns det er så vanskelig i forhold til jobb..

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, nicecar skrev:

Veldig vanlig dessverre, var sånn frem til uke 25-26.

:(

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, EvaLena skrev:

Jeg var kvalm og kastet opp 24/7 i 4 første mnd. Var innlagt tilsammen 4 uker pga hyperemesis. Helt jæææævlig

Nei fysj.. håper jeg slipper det.. har holdt på frokosten enn så lenge nå, men spydde jo da jeg stod opp enda magen var tom:( 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei fysj.. håper jeg slipper det.. har holdt på frokosten enn så lenge nå, men spydde jo da jeg stod opp enda magen var tom:( 

Absolutt alt jeg fikk i meg kom opp. Jeg kastet opp hele tiden, så det var ofte bare skum som kom opp.

Skrevet

Jeg var kvalm døgnet rundt frem til uke 13 med 3 av barna som er gutter😜🤢☺️ Heldigvis kun kveldskvalm og litt innimellom med jentene. Håper det går over for deg til uke 12/13🤞🏻

Skrevet

Har også hatt kvalme hele døgnet, det startet i uke 6-7 hos meg og, og er sykemeldt i femte uke nå. Jeg kaster heldigvis ikke opp da, men ligger rett ut på sofaen hele dagen pga kvalmen. Har ikke vært så gira på å ta kvalmestillende jeg da, og det har heldigvis ikke blitt pusha på meg fra legen heller, bortsett fra å prøve Postafen.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, EvaLena skrev:

Absolutt alt jeg fikk i meg kom opp. Jeg kastet opp hele tiden, så det var ofte bare skum som kom opp.

Skum og syre var det jeg fikk opp idag tidlig også.. og nå kom frokosten også i retur:(

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, frk.Sanna skrev:

Jeg var kvalm døgnet rundt frem til uke 13 med 3 av barna som er gutter😜🤢☺️ Heldigvis kun kveldskvalm og litt innimellom med jentene. Håper det går over for deg til uke 12/13🤞🏻

😔😔 det blir noen lange uker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...