Gå til innhold

Engels dagbok

Engel

Anbefalte innlegg

Jaja, det måtte vel skje: bryllupet er utsatt til 2004. i begynnelsen av juni regner vi med. Det ble litt for anstrengt økonomisk i år, og så ble det plutselig så mye annet som skulle skje samtidig. Ble først litt skuffet og lei meg, men nå syns jeg det er helt greit, bedre å slippe å være redd for at pengene ikke skal strekke til. Nå kan vi få "drømmebryllupet" uten å måtte ha økonomisk støtte fra foreldrene våre.

Vel, det er litt tidlig å planlegge noe særlig nå, så jeg får komme tilbake senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Fortsetter under...

Det viktigste er at dere to er sammen! Det gjør jo ikke noe at bryllupet blir utsatt ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Nå er det virkelig lenge siden jeg har skrevet her! Og det har skjedd ganske mye. Det viktigste av alt:

27. februar 2004 skal vi gifte oss!!!

Lokalet er bestilt og nå venter vi bare på en forlovererklæring før vi kan levere alle papirene og få vielsestidspunkt. Det blir borgelig vielse etterfulgt av bryllupsmiddag for de aller nærmeste, vi blir 18-20 stk. Vi er litt usikre på om vi skal invitere flere til kaffe og fest, vi er rett og slett usikre på om vi egentlig skal ha noen fest, vi planlegger nemlig å dra til Budapest dagen etter bryllupet, og tar da med oss de av gjestene som har lyst til å være med. Og siden avreisen der kan bli ganske tidlig kan det begrense festingen litt....

Forrige helg fortalte vi sviger om bryllupet, og de ble begge helt i hundre! Og jeg har hatt svigermor på tråden et par ganger etter det, hun er nesten mer ivrig enn oss! :ler: Og om en uke drar vi hjem til mor og skal fortelle nyheten der også. Tror nok hun blir glad også. Hun ser vel straks for seg muligheten for flere barnebarn tenker jeg... :wink: Og vi har ikke tenkt å si noe om det, men hun har helt rett; så snart vi er gift starter vi jakten på en blå stripe... :D

Så mye styr som det har vært med bryllupsplanene våre så er det så utrolig deilig at vi omsider har "alt" klart! Gleder meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei på deg, jeg har ikke sett dagboken din før nå, jeg.... :oops:

Ante ikke at du har holdt på m forberedelser så lenge, du slår jo meg ned i alle støvleskaft....... :ler:

Så fint at ting ordner seg tilslutt, og nå er det ikke lenge til!

(selvom jeg blir tredve samme dag og påstår at det er eeeevigheter til....)

Fortsett å holde oss oppdatert, da!!

klem Tex...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Tex! Ja vi har holdt på en stund, det var ikke så enkelt for oss å få giftet oss nei... Men nå er det snart, og vi er begge kjempefornøyde med løsningen!! :D

I forrige uke bestemte vi oss for å invitere tanter, onkler og venner til kaffe og fest. Vi hadde egentlig tenkt å droppe det fordi mine venner og familie vil få lang reisevei, syns det ville bli litt dumt. Men så kom det litt ønsker fra foreldre om at vi burde invitere flere, så da gjør vi det. Så får de som vil, har anledning og råd komme, mens resten iallefall ikke kan klage på at de ikke ble invitert!

Så nå jobber vi på spreng med innbydelser, må helst få dem avgårde denne uka så folk får litt tid på seg. Ingen av dem vet jo om bryllupet enda, vi har kun fortalt det til de nærmeste som vi skal ha til middag.

På fredag ringte jeg fotografen som vi gjerne vil ha, og så viste det seg at kun skal ha permisjon etter jul!! :o Men vi kunne få lærlingen hennes... Litt skuffet der, men vi bestilte tid og avtalte å ringe igjen rett etter jul.

Men så i dag fikk jeg høre at fotograf Tomaszewicz har begynt i Tønsberg!!! Så nå har jeg sendt mail til dem og venter spent på svar!! :hoppe:

Men først hardjobbing med innbydelsene! Tror det blir kombinert innbydelse og julekort i år, så sparer vi litt porto! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...

På tide med en liten oppdatering, nå er det bare 7 uker og 2 dager igjen! :D

Innbydelsene ble sendt ut før jul, og vi har fått noen tilbakemeldinger allerede. Desverre er det som forventet en del av dem som er invitert til kaffen som ikke kommer. Greit nok det, men litt trist liekvel da... Forstår det godt da siden en del av dem har et stykke å reise.

Har ellers fått et tips om frisør, så i slutten i neste uke skal jeg stikke innom og snakke med dem, og da må vi også snakke med fotografen. Spennende! Vi venter fortsatt på å få vite eksakt tidspunkt for vielsen, men det burde komme i løpet av et par dager nå.

Jeg leter ellers etter smykker, det er IKKE lett å finne! Mulig jeg har litt sær smak...

Hmmm... ellers da tro? Jo, jeg må finne ut om jeg virkelig får tid til å bake bryllupskaken selv eller om jeg må sette det bort. Og så må jeg innom blomsterbutikken ja... Og han stakkars brudgommen har ikke noe å ha på seg ennå! :ler:

Bryllupsreisen er nå klar i alle fall. Fikk flybilettene rett før jul. Vi tar med oss forlovere med følge på en 4-dagers tur til Budapest! Vi drar dagen etter bryllupet. Der skal vi bo på et flott hotell med STOOR spa-avdeling! Det blir deilig det!! Og når vi kommer hjem derfra drar vi nok en tur på hytte på fjellet, bare jeg og min kjære mann. Skitur og rødvin foran peisen... Å, som jeg gleder meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den bryllupsreisen din høres absolutt ut som noe jeg kunne tenkt meg.....!!

Så dumt at det er flere som ikke kommer, men jeg må jo innrømme at jeg hadde heller ikke reist laaangt for en kopp kaffe med minde du var min yndlingskusine :ler: (og dem har jeg ikke mange av!)

Du gifter deg på min tredveårsdag, så egentlig syns jeg godt det ikke trenger å gå så fort fremover, men det er jo uungåelig så da får en vel bare hoppe i det.

Lykke til med videre fotografjakt da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare tanter, onkler og nære venner som er invitert til kaffe og fest da, ingen fettere eller kusiner. Men jeg har som sagt full forståelse for at mange av dem ikke kommer.

Tror vi har bestemt oss for fotograf Tomaszewicz, men vi skal snakke med han før vi bestemmer oss helt sikkert. Han er jo kjempeflink, og har gitt oss et helt ok pristilbud, så det er i grunnen ikke så mye å tvile på.

Og i dag har jeg fått fotalt sjefen at jeg ikke kan være med på det kursen jeg egentlig skulle vært på den dagen vi gifter oss, og han ble kjempeglad på våre vegne! :D Det er jo hyggelig!

Jeg håper nå at de siste 7 ukene går kjempefort jeg da, selv om jeg skjønner at du er litt uenig, Tex! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh! Syns det er mye styr jeg! Mye som skal ordnes og ting tar en del tid.

Nå har vi omsider fått lagt ut ønskelisten, det er ikke så lett å finne noe å ønske seg når man allerede har bodd sammen i 6 år, vi har jo alt vi trenger i grunnen. Men fant et servise da, Old Luxemburg fra Villeroy & Boch. Håper vi får masse deler av det!

Ellers er det en del brudgommen må ordne, bl.a. bartender (en kompis av ene forloveren hans) og han må finne ut om vi kan få til en felles transport for en del av gjestene, skulle gjerne hatt en minibuss. Begge deler haster litt. For å få kjøpt inn drikkevarer og for at gjestene skal vite hvor de kan overnatte og sånt. De ringer og spør, og det hadde vært greit å kunne gi et klart svar.

Og hvis jeg ikke får noe i posten i dag må jeg ringe og høre om de har fått fastsatt eksakt tid for vielsen vår nå. Må jo bestille tid både hos fotografen og frisør. Jeg vet at de fikk papirene oversendt fra Oslo i romjula, og det er jo ikke så mange som gifter seg nå at det burde ta så lang tid. Håper det ligger brev og venter på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Nå begynner ting å falle på plass. Brudgommen har kjøpt seg dress, det meste av drikkevarer til baren er kjøpt inn. Men fortsatt trenger budgommen vest, kalvekryss, skjorte og sko, og jeg trenger smykker. Og vi må kjøpe mer snacks, servietter og lys. Det er ikke lett når vi begge har sinnsykt mye å gjøre på jobb og jobber overtid nesten hver dag. Og helgene er opptatt. Forrige helg var det "utdrikkingslag" for meg, en dag med gamle venninner med markatur, en time spa og god middag. I helga er det brudgommens tur, og han er dratt med til Hemsedal på tur mot sin vilje, han jobber nesten livet av seg for tiden, så en hyttetur var det siste han hadde tid til... Og neste helg er det utdrikkingslag for an kamerat av brudgommen som faktisk gifter seg dagen etter oss. Blir sliten bare av tanken på alt som må ordnes når vi ikke har noen tid...

Jeg har bestemt meg for frisyre og bukett tror jeg, men det siste er ikke bestilt ennå. Får ikke gjort det før nestehelg, det er ulempen ved å ikke bo der man skal gifte seg.

Nå gleder vi oss begge til å få det hele overstått. Vi gleder oss til å bli gift, men gruer oss mest til selve bryllupet og alt styret rundt. De fleste gjestene har svart på innbydelsen nå. INGEN av mine tanter eller onkler kommer, ikke helt overraskende siden mange av dem har lang vei, men jeg hadde forventet at noen av dem kom! Og min beste barndomsvenninne, den eneste barndomsvenninnen jeg har invitert, kommer heller ikke. pga lang reisevei... Men hun reiser rundt hele tiden, så det var en elendig unnskyldning, og jeg er faktisk litt såret. Men det er vel sånn det er, om ikke folk blir invitert til middagen så gidder de ikke å komme.

Og moren min klager hver gang jeg ringer på at vi burde invitert den og den til middag, og "vi får nå inderlig håpe at det blir fint vær når vi må kjøre så langt!" Så nå orker jeg nesten ikke ringe til henne i det hele tatt!!

Det skal jo liksom være en gledens dag, men nå er vi bare slitne og lei begge to. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helga har jeg snakket med frisøren og bestilt brudebukett og knapphullsblomster. Jeg fant også noen smykker som jeg kanskje skal ha, skal prøve dem til kjolen i dag. Vi har også fått kjøpt nesten all alkoholen til baren, nå må vi bare kjøpe champagne og blandevann. Og litt snacks.

Alle har begynt å spørre om jeg har fått nerver nå, men jeg er helt rolig. Vi har i nesten kontroll på alt, selv om det fortsatt er mye som må gjøres. Og hvorfor skulle jeg egentlig få nerver? Det er da ingen katastrofe om ikke alt blir perfekt, bare jeg blir gift med min kjære mann så er jeg fornøyd jeg! :-) Vi prøver å stresse minst mulig og heller ta litt godt vare på hverandre nå, er ikke noe hyggelig om vi begge er utslitt når dagen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drøye halvannen uke igjen nå ja.......

Kanskje det egentlig skal bli deilig å få alt overstått...?

Det tenker ihvertfall jeg av og til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lenge til nå, Engel! :D

Var innom siden til den fotografen dere skal ha, og gud så nydelige bilder! Han er en fotograf etter mitt hjerte. En som kan tenke annerledes. Synd han ikke holder til i Bergen. Da hadde jeg visst hvem som skulle ta våre bilder på den store dagen..(når den en gang skulle komme) :wink:

Du får komme med fyldig referat fra bryllupsdagen ikke så alt for lenge etter bryllupet har vært. Noen av oss må nøye seg med å drømme, vet du. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 uke igjen!!! hvor ble ukene av? Gleder meg til å få det overstått ja... Men tror det blir en flott dag. Har satt opp kjøreplan for dagen:

Kl 8.30 fredag, bruden til frisøren. Satser på å være ferdig kl 11.

Kl 12.15 oppmøte hos fotograf. Da må vi være ferdig pyntet. Åååå! Gleder meg skikkelig til fotograferingen! Han fotografen er såååå hyggelig!

Kl 14 15 Fotografering ferdig. Rask overblikk i speilet, fikse sminke og hår om nødvendig og så rett til tinghuset.

kl 14.45 Vielse!!!!! Yuhuu!

Dommeren leser teksten: http://www.domstol.no/Obyf/index.asp?start...t.asp?i=1367335 (Nydelig, ikke sant??? Snufs!)

Så blir det evt ringpåsettelse. Jeg tror vi skal ha det, men vi har ikke helt bestemt oss.

Rett etter dette så synger ene forloveren min. Så er vi ferdig, papirene undertegnes, og vi drar ut til Lokalet.

ca 15.15. Ankomst Lokalet. Velkomstdrink, prat.... litt fotografering med foreldre og søsken.

kl 16.00 Middag.

kl 19.00 Kaffegjestene ankommer. Velkomstdrink.

ca kl 19.45 bryllupskaken skjæres, kaffe og kaker

kl 21.00 Bryllupsvals, festen starter!

kl 02.00 festen over, lokalet stenger. For vårt vedkommende bærer det rett i seng, skal vi komme oss avgårde på bryllupsreisen dagen etter...

Mer og mer er på plass nå, men gjenstår litt småting. Skal levere ringene våre til polering og gravering i dag, i morgen skal vi kjøpe inn blandevann og snacks. Bordkortene må printes, spillelista settes opp (vi er fortsatt ikke enige om musikken til bryllupsvalsen...). Tja, er ikke så mye igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dager igjen... Det går jammen fort!

Nå er blandevann innkjøpt, vi mangler bare litt champis til velkomstdrinkene. Bordkortene skal bare printes, deles opp og brettes, vi har funnet noen valser, og skal danse brudevalsen enten til "True Love" eller "Waltz for the moon". Den siste er definitivt enklest å danse til, men den første er finest... Vi må prøve litt tror jeg.

Drinkliste er satt opp. Og i løpet av dagen må jeg ta 4-5 telefoner for å ordne diverse. Så er vi nesten i mål...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er vel kjempespent nå, Engel?

Bare tre dager igjen. Regner med at du har det travelt med å ordne de siste småtingene. Lykke til på lørdag! Kos deg masse! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er dagen med stor D...Ønsker dere en kjempe flott dag, Engel! Håper den blir som du har drømt om!!

Stor klem fra juni :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på deg, Engel! Lykke til! Jeg jobber rett ved Tinghuset, så hvis jeg får det til, skal jeg jammen meg gå ut en liten tur da og ta en titt (sånn litt diskrét) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...