Gå til innhold

Hvilken rase passer meg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg vurderer å skaffe meg hund, og trenger tips om hvilken rase som kan passe.

- Hunden må kunne gå relativt lange turer.

- Jeg ønsker en hund som er vennlig og stabil, og som har personlighet.

- Jeg bor alene, og jobber, så hunden må kunne være alene.

- Hunden må helst røyte lite/ikke noe.

- Jeg bor i en liten leilighet i Oslo. Derfor må hunden tåle bymiljø, og ikke ta så stor plass.

Jeg har erfaring med hund.

Noen tips?

Anonymkode: 2a70f...2eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Puddel 😁 det er kule hunder! 

Anonymkode: 62458...fac

AnonymBruker
Skrevet

Du sier hunden må røyte lite, men kan du belage deg på pelsstell? Jo mindre en hund røyter, jo mer pelsstell må du ha.

Anonymkode: be52f...903

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med en bichon havanais? Om en hund kan være alene eller klare seg i bymiljø kommer mer an på hva du trener den opp til enn hvilken rase det er. "Relativt lange turer" er også ganske relativt. Jeg har en bichon havanais som gjerne kan gå et par timer på tur

Anonymkode: c6dd5...329

Skrevet

Jeg har en golden retriever, den er selvfølgelig stor, men er en av de mest snilleste og roligste hunden jeg har møtt, han trenger lange turer (minst 2 timer daglig) og blir med overalt om han får muligheten, men klarer også fint å være hjemme alene. Kjempefin rase spør du meg,

du må også huske på at det har ikke alltid med størrelse på hunden hvor stor plass du trenger å ha, men det kommer mye mer Ann på rasen å dens behov😉

Skrevet
On 3/2/2019 at 7:19 PM, AnonymBruker said:

Hei!

Jeg vurderer å skaffe meg hund, og trenger tips om hvilken rase som kan passe.

- Hunden må kunne gå relativt lange turer.

- Jeg ønsker en hund som er vennlig og stabil, og som har personlighet.

- Jeg bor alene, og jobber, så hunden må kunne være alene.

- Hunden må helst røyte lite/ikke noe.

- Jeg bor i en liten leilighet i Oslo. Derfor må hunden tåle bymiljø, og ikke ta så stor plass.

Jeg har erfaring med hund.

Noen tips?

Anonymkode: 2a70f...2eb

Uavhengi av rase må du jo lære hunden å være trygg når den er alene hjemme, og legge arbeid i å oppdra en trygg og stabil hund.

-puddel

- schnauzer

-lagotto

-portugisisk vannhund

Skrevet (endret)

Jeg synes pudler er kule! Det beste ved dem er jo at de ikke røyter. De er også veldig intelligente og lette å trene.

Men de krever noe stell da. Børsting og klipp. Du kan evt levere hunden inn til hundefrisør med noen måneders mellomrom om du ikke orker å klippe og slikt selv.

Pudler finnes i flere farger. Jeg synes den rustbrune eller de aprikos-fargede er så fine. Skulle jeg hatt puddel, skulle jeg hatt den fargen. 

Finnes i:

Svart, grå (eller sølv kaller de dem), hvit, aprikos, rustbrun.

De finnes også i flere størrelser, fra dverg til mellomstørrelse til kongepuddel, som er den største.

Endret av Million

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...