AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #1 Skrevet 2. mars 2019 Hei, I utgangspunktet vet jeg at det ikke er farlig å kaste opp når man er gravid. MEN nå har jeg kastet opp hele dagen. Klarer ikke å holde på noe. I tillegg har jeg diaré. Etter kl 15 har jeg ikke kjent babyen bevege seg, og vanligvis kjenne rjeg ham flere ganger i timen. Burde jeg bli bekymret? Tenker mer på bevegelsene til babyen enn selve sykdommen min. Er gravid i uke 21. Anonymkode: 25e28...be1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #2 Skrevet 2. mars 2019 Ring føden! Det er helt greit å ringe dem når man er bekymret! Heller en telefon for mye! God bedringAnonymkode: 1b242...6dc
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #3 Skrevet 2. mars 2019 Drikk noe med sukker, vent en time og se. Hjalp alltid her når jeg var bekymret. Jeg kastet opp daglig sånn 30 ganger om dagen i to måneder. Var meg det gikk utover og ikke babyen. Anonymkode: 779ad...bb2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2019 #4 Skrevet 2. mars 2019 Kastet opp nesten alt i 9 måneder, noen dager er heldigvis ikke farlig. Og i uke 21 er det enda normalt at det går dager uten at man kjenner baby men alltid ring føden om du er bekymret Anonymkode: 23585...c74
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #5 Skrevet 3. mars 2019 Hadde omgangssyken i uke 29 eller noe sånt. Spiste ingenting hele dagen ogsatt på do med bøtte og tømte meg begge veier, (beklager detaljer), det går helt fint. Du er ikke så langt på vei at det er noe "fast" rytme. Omgangssyken påvirker ikke barnet, bare deg. Barnet får den næringen den trenger og vel så det om det bare er snakk om en dag der du ikke får spist.. hadde for øvrig lite liv jeg også den dagen jeg lå, kanskje de bare tar hensyn til at det er nok liv og leven i kroppen?:p mao ikke bekymre deg, barnet har det helt fint. Anonymkode: 3a069...bc1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #6 Skrevet 3. mars 2019 Takk for svar! Det gikk helt fint. Fikk i meg litt mat og drikke, og så begynte babyen å bevege seg med én gang. Jeg har kjent regelmessig liv i snart to uker (daglig liv i 4 uker). Som jeg skrev: jeg vet egentlig at omgangssyke ikke er farlig. Jeg har hatt hyperemesis, så da hadde babyen vært syk for lenge siden.. Det er bare ikke alltid så lett å tenke logisk når kroppen er full av hormoner, og man er veldig syk. TS Anonymkode: 25e28...be1 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2019 #7 Skrevet 3. mars 2019 Jeg hadde ikke vært bekymret, ettersom du kun er 21 uker på veg. Det er vanlig at det går tid mellom hver gang du kjenner noe. Det er ingening føden kan gjøre likevel. Jeg hadde nettopp omgangssyken i uke 30, holdt ikke på mat eller væske på 4 dager. Gikk helt fint det. Anonymkode: c0bd5...1cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå