Gå til innhold

hvem velger dere kvinner til kavaler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

kvinner hvem valgte dere, eller kommer til å velge i fremtiden. En mann som har utseende på stell og som ikke orker å rydde hjemme eller en mann som bruker tiden på renhold i hjemmet, matlaging, både i kjøkken og andre ting i hjemmet?

gjorde du u sving i valg på bakgrunn av det?

Anonymkode: bb19b...cac

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte/fikk både og.

Anonymkode: 029ce...e3a

• Liker 3
Gjest Krampus
Skrevet

Tar begge deler, faller ikke for en mann jeg ikke syns er attraktiv, men gode kvaliteter, som de du nevner, gjør en person mere attraktiv. 

AnonymBruker
Skrevet

"Dårlig" utseende er ikke nødvendigvis noen dealbreaker om fyren er snill, intelligent og har humor og sjarm. Men en fyr som ikke er i stand til å ta vare på sitt eget hjem er en dealbreaker. Støv på hjernen er en ulempe i mine øyne, men normal hygiene og huslige evner er et must. 

Dvs. jeg velger en mann som vil ha meg, ikke en kokk eller hushjelp. 

Anonymkode: 87a1f...f14

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

"Dårlig" utseende er ikke nødvendigvis noen dealbreaker om fyren er snill, intelligent og har humor og sjarm. Men en fyr som ikke er i stand til å ta vare på sitt eget hjem er en dealbreaker. Støv på hjernen er en ulempe i mine øyne, men normal hygiene og huslige evner er et must. 

Dvs. jeg velger en mann som vil ha meg, ikke en kokk eller hushjelp. 

godt sagt igrunn, å høre det er en mann som vil ha deg, ja, det trengte jeg å høre fra ei kvinne idag. Det tenkte jeg ikke på en gang, trodde hun ville velge han først og fremst, så måtte han like henne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgt han jeg forelsket meg i.

Anonymkode: 8ed7b...5fc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgt han jeg forelsket meg i.

og du må ta oppvasken og rengjøring hjemme? 

Skrevet

Med mindre vi snakker en direkte uhygienisk mann som velter seg i sin egen skitt og virkelig aldri løfter en finger i huset (og da handler det sannsynligvis om større problemer enn å "ikke orke"), er hverken utseende eller huslige evner avgjørende  - andre kvaliteter er mye viktigere.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nå lurer jeg veldig på hva du vil med tråden.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventer ikke at mannen skal «bruke tiden» bare på renhold, matlaging og annet husarbeid, like lite som JEG bruker all min tid på det. Men jeg forventer at vedkommende tar ca halvparten, helt uavhengig av hvordan man ser ut. Da får begge omtrent like mye tid til å gjøre morsomme ting. Det er jo veldig få som synes det er GØY å brette klær eller vaske gulv, tross alt. Det rettferdige er å dele. 

Hvis spørsmålet er om du kan slippe unna husarbeid fordi du er kjekk, så blir svaret mitt nei 😂

Det er jo ikke noe motsetning eller sammenheng i de to tingene. Hvor mye husarbeid man gjør har jo ingenting med utseendet å gjøre. Jeg var heldig å fikk i pose og sekk: en mann med fint utseende som gjør sin del av husarbeidet med største selvfølgelighet. Helt uaktuelt å gå inn i et forhold med en fyr som forventer en «mamma» eller en hushjelp. 

Anonymkode: 15b99...374

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

godt sagt igrunn, å høre det er en mann som vil ha deg, ja, det trengte jeg å høre fra ei kvinne idag. Det tenkte jeg ikke på en gang, trodde hun ville velge han først og fremst, så måtte han like henne.

Newsflash: Begge må velge hverandre. Det holder ikke at en av dem velger. Og jeg ville altså ikke velge en mann som var ute etter en kokk og hushjelp. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

... og jeg ville heller ikke velge en mann som ikke engang klarer å ta en avgjørelse om hvorvidt han skal kjøpe en ovnsskrape, og i så fall hvilken, uten å hente inn massevis med meninger og synspunkter om saken fra mennesker han ikke kjenner. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, nei. Finnes det virkelig menn i våre dager som ikke deltar på lik linje når det gjelder husarbeid?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eh, nei. Finnes det virkelig menn i våre dager som ikke deltar på lik linje når det gjelder husarbeid?

Selvsagt finnes det mange av disse mannfolka. Først kan du begynne å søke på KG, der finner du mange tråder som omhandler menn som ikke gjør en dritt hjemme.

Anonymkode: 08603...0f7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er svært kjekk. Stort utstyr har han også, og er god i sengen. Dette gir ham ikke freepass i forhold til husarbeid og andre plikter! Han lager mat, støvsuger, vasker, følger opp barn og steller i hagen. Hadde han ikke giddet å ta sin del så hadde jeg gått fra ham. Jeg har faktisk gjort det en gang, da jeg syntes at han ikke tok sin del av byrden. Utseende og sengelek veide ikke opp!!!!! Han fikk en ny sjanse, og har lært. 

Anonymkode: b8f8c...2a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt finnes det mange av disse mannfolka. Først kan du begynne å søke på KG, der finner du mange tråder som omhandler menn som ikke gjør en dritt hjemme.

Anonymkode: 08603...0f7

Det gjør det. Det finnes også en del tråder av typen "jeg er en stakkars enslig og ubehjelpelig mann som ikke klarer de enkleste ting i huset og trenger en KVINNES råd og hjelp om hvordan jeg skal gjøre dette siden alle kvinner elsker å vaske og stelle i huset". Og de er stort sett skrevet av en og samme mann, som tilfeldigvis skriver akkurat på samme måte som TS. :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mann er svært kjekk. Stort utstyr har han også, og er god i sengen. Dette gir ham ikke freepass i forhold til husarbeid og andre plikter! Han lager mat, støvsuger, vasker, følger opp barn og steller i hagen. Hadde han ikke giddet å ta sin del så hadde jeg gått fra ham. Jeg har faktisk gjort det en gang, da jeg syntes at han ikke tok sin del av byrden. Utseende og sengelek veide ikke opp!!!!! Han fikk en ny sjanse, og har lært. 

Anonymkode: b8f8c...2a4

takk, jeg trengte virkelig å få høre en kvinne stemme stå sted. Takk for direkte måte å snakke på. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forventer ikke at mannen skal «bruke tiden» bare på renhold, matlaging og annet husarbeid, like lite som JEG bruker all min tid på det. Men jeg forventer at vedkommende tar ca halvparten, helt uavhengig av hvordan man ser ut. Da får begge omtrent like mye tid til å gjøre morsomme ting. Det er jo veldig få som synes det er GØY å brette klær eller vaske gulv, tross alt. Det rettferdige er å dele. 

Hvis spørsmålet er om du kan slippe unna husarbeid fordi du er kjekk, så blir svaret mitt nei 😂

Det er jo ikke noe motsetning eller sammenheng i de to tingene. Hvor mye husarbeid man gjør har jo ingenting med utseendet å gjøre. Jeg var heldig å fikk i pose og sekk: en mann med fint utseende som gjør sin del av husarbeidet med største selvfølgelighet. Helt uaktuelt å gå inn i et forhold med en fyr som forventer en «mamma» eller en hushjelp. 

Anonymkode: 15b99...374

fortell mer.

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

takk, jeg trengte virkelig å få høre en kvinne stemme stå sted. Takk for direkte måte å snakke på. 

Hæ?

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålsstillingen er grei den, men det ender alltid like lite nyansert i forhold til at det finnes menn som gjør mye eller lite hjemme.Man si at menn jobber mest ute og kvinner mest hjemme. 

Vi hører at kvinner bruker 28 prosent mer tid på husholdsarbeid enn menn, ikke at menn bruker 38 prosent mer tid enn kvinner til yrkearbeid som gir inntekt til hele familien. Det understrekes hvem som har hovedansvaret for hjem og barn, ikke hvem som har hovedansvaret for familieøkonomien. Andelen kvinner på deltid er et stort problem, menn på overtid for å gi kona ekstra hjemmetid, er et ikke-problem. 

Jeg er en mann, jeg ville ha en som både har utseendet og jobber fulltid og klarte det. En som drar det økonomiske lasset. Jeg har bodd alene i flere år, med og uten kjæreste. Det er ingenting av husarbeid jeg ikke tar. Jeg tror det er langt vanskeligere å finne en kvinne som bidrar like mye til familieøkonomien, enn en mann som tar sin del av kaka av husarbeid. Færre kvinner enn menn arbeider og jeg tror det er 46% av de som jobber, som jobber deltid. Bare for å nyansere debatten. 

Anonymkode: 2fb93...d5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...