Gå til innhold

Hvilken bil kan dere anbefale meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe en bil, men vet ikke hvilken🤷‍♀️ Jeg kan svært lite om biler. Håpet å få noen tips😊

Enslig kvinne. Den behøver ikke være så stor da jeg kjører mest alene, evnt med 1 passasjer. Men det må være plass til mye bagasje, ski ol (kan legge ned seter til skiene selvsagt). Jeg kjører ofte langt og på fjellet, så jeg ønsker firehjulstrekk. Helst ikke veldig dyr i drift. 

En sikker og god bil. Behøver ikke den nyeste teknologien (tror jeg😅), bare en enkel og god bil som det ikke er mye tull med. 

Har dere noen forslag? Hva tror dere jeg må beregne i pris? 

 

Anonymkode: dfc1e...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

skal du ha en bil til 100k, 200k, 300k osv?

Anonymkode: 1ed55...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den behøver ikke være så stor da jeg kjører mest alene, evnt med 1 passasjer. Men det må være plass til mye bagasje, ski ol (kan legge ned seter til skiene selvsagt). Jeg kjører ofte langt og på fjellet, så jeg ønsker firehjulstrekk

Det høres ut som om du trenger en familiebil.  Normal norsk familiebil er stasjonsvogn med trekkrok og som kjøres mest alene.  (Små biler har ikke stor bagasjeplass...)

Pris er av betydning, og uten å legge frem et prisspenn blir det vanskelig.  Siden jeg liker Volvo ville jeg gått for en fire fem år gammel XC60 D4 AWD. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

skal du ha en bil til 100k, 200k, 300k osv?

Anonymkode: 1ed55...011

Jeg kan kjøpe bil til 200k uten lån, men håper at jeg slipper å gå såpass opp i pris. Men jeg ønsker en bil som er god nok stand til at den ikke må på verksted hele tiden😬

Anonymkode: dfc1e...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hyundai i20 i flere år (to stk) og aldri hatt noen uventede turer til verksted! Når det er sagt, kan den bli litt for liten for ditt bruk(?), men vil anbefale da et hakk større: Hyndai i30. Kjenner to stykker som har denne og de deler samme erfaringene som meg 🙂

Anonymkode: 72d1e...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra og velge i. Tenk og litt på ¨kvaliteten¨ på evt. forhandler - butikk...

Suzuki har vel lengst erfaring med 4x4 i ¨familiebil¨.

Ble overrasket for en del år siden, Islandsk politimann opplyste meg om att de hadde mindre feil på sine Hundai, enn Toyota...

Skoda Octavia :vetikke:

https://broom.tv2.no/underholdning/broom/skoda/octavia/1997-2004/1

I linken over kan du velge bil, og lese om forskjellige. Bruktbil er jo alltid litt ¨Lotto¨. 

a.

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med en varebil, type parter eller berlingo, fint i utgaver tilpasset personbil ( ikke varebil, men ER varebil). Funker veldig bra til opptil 2 persjoner, har stort hundebur 2 sykler og uendelig med plass til baggasje. Koster ikke skjorta selv med 4x4. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Suzuki så blir du ikke skuffet. De ruster mindre enn vag biler og holder jevnt over toppkvalitet blant japanske biler.

Anonymkode: 1ed55...011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzuki er ikke dumt, Subaru har litt bedre kvalitet dog. En Forester eller Legacy Outback er gode biler. Ellers er Volvo veldig fine biler blitt, om du har råd til en slik. Vil du ha billig og pålitelig bilhold, gå for japansk, koreansk eller svensk. Glem franske, italienske, tyske og engelske biler.

Anonymkode: c1068...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoda Oktavia siden du ønsker 4x4. Den er god å kjøre, billig i drift, ganske driftsikker og den har masse plass til bagasje. Om du ikke trenger 4x4 så får du den også uten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Suzuki er ikke dumt, Subaru har litt bedre kvalitet dog. En Forester eller Legacy Outback er gode biler. Ellers er Volvo veldig fine biler blitt, om du har råd til en slik. Vil du ha billig og pålitelig bilhold, gå for japansk, koreansk eller svensk. Glem franske, italienske, tyske og engelske biler.

Anonymkode: c1068...670

selv om man kan være uenig om Suzuki vs Subaru i kvalitet så er det nok slik at Subaru har de stiveste deleprisene av de to.

Anonymkode: 1ed55...011

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

selv om man kan være uenig om Suzuki vs Subaru i kvalitet så er det nok slik at Subaru har de stiveste deleprisene av de to.

Anonymkode: 1ed55...011

Jepp, helt klart. Lett å begrunne det: En ny liten Suzuki koster 90000kr på kontinentet. Subaru er litt mer "ordentlig" kvalitet.

Anonymkode: c1068...670

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...