Gå til innhold

Kan menn underbevisst merke eggløsning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere enkelte menn underbevisst kan merke eggløsning 🤔?

Jeg satt å grublet på dette. Jeg har en mann med lavere sexlyst enn meg, det er som regel jeg som tar initiativ til sex (og som regel får jeg nei 😂). Jeg er gravid med nr 2, da både den og storebror ble til ville mannen plutselig ha sex de kvelden . Har spurt han om det var noe spesielt med de gangene siden han ville, han svarer nei og at han bare hadde lyst. Kan det være at han ubevisst ble styrt av biologi 😊? Hadde vært litt morsomt isåfall.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest en eller annen gang at man lukter litt annerledes under el, en duft som menn finner attraktivt. Så ja, de kan merke det, selv om de ikke forstår at de merker det. 

Mener det var en test med at menn skulle lukte på forskjellige t-skjorter og de "falt" for de t-skjortene som kvinner med el hadde hatt på seg. 

Anonymkode: f5225...cd8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Din adferd er annerledes. Er han sensitiv, anhedon, deprimert eller annet så vil din endrede adferd oppleves som mer naturlig og i flytsonen slik at han slapper mer av. Dette grubler han nok ikke over da de fleste menn med slike utfordringer ikke har et bevisst forhold til egen psyke. 

Anonymkode: fbd28...324

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri tenkt over det, men det er kanskje naturlig at de sanser det på noen måte? 

Anonymkode: b5509...7e2

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Cyndaquil skrev:

Tror dere enkelte menn underbevisst kan merke eggløsning 🤔?

Jeg satt å grublet på dette. Jeg har en mann med lavere sexlyst enn meg, det er som regel jeg som tar initiativ til sex (og som regel får jeg nei 😂). Jeg er gravid med nr 2, da både den og storebror ble til ville mannen plutselig ha sex de kvelden . Har spurt han om det var noe spesielt med de gangene siden han ville, han svarer nei og at han bare hadde lyst. Kan det være at han ubevisst ble styrt av biologi 😊? Hadde vært litt morsomt isåfall.

Tror mannen min er omvendt. Han mister all lyst uken jeg har mulighet til å bli gravid! 

Anonymkode: a01d1...a19

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror mannen min er omvendt. Han mister all lyst uken jeg har mulighet til å bli gravid! 

😅

Anonymkode: 40b63...8ab

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😅

Anonymkode: 40b63...8ab

😡 Dumme mann! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Stemmen din endrer seg, hormonene dine endrer seg, du kan til og med kle deg litt lettere (under eggløsning) og du lukter annerledes.

Forskning viser at menn også synes at kvinner med eggløsning ser vakrere ut. Så biologien er laget slik at menn blir trukket mot deg. 

Faktisk syns jeg at det er rarere at menn ubevisst har lyst på sex når vi ikke har eggløsning. Slik som hos dyr, så parrer mange seg stort sett kun når hunndyret er i eggløsningsperiode.

Anonymkode: aee0e...fbf

Skrevet

Når man har eggløsning er det mye hormonelt som skjer i kroppen, og fra biologiens side er det jo kroppens mål å videreføre arten. Forskning viser at under eggløsning oppleves kvinner mer attraktive for menn, både på grunn av feromoner man slipper ut, men også at kroppen "retter opp" ujevnheter på kropp og i ansiktet. Dette gjør at menn legger mer merke til kvinner med eggløsning. 

Forskning viser også at de fleste kvinner som begår utroskap har eggløsning når de er det. Grunnen er at målet er å finne de beste genene å videreføre, så de går gjerne etter "bad boys" under eggløsning. Men de må jo ha en trygg partner til å passe på barna, så de gifter seg gjerne med en rolig og stabil familietype. En undersøkelse i USA viste faktisk at hele 60% av barn som ble testet i flere stater hadde annen far enn de trodde. 

Så ja, det kan godt hende han reagerer positivt på at du har eggløsning uten å vite at du har det. :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste en gang om en pussig studie. Det er påvist av kvinnelige strippere får mer i tips når de har eggløsning enn ellers. En gruppe forskere studerte dette og konkluderte med at menn kan lukte at kvinner har eggløsning, dog ubevisst.

Så var det en journalist som hadde en interessant innvending, nemlig at det bare er en av flere mulige forklaringer. Det kan tenkes at kvinner som har eggløsning føler seg mer sexy og attraktive, gjør et bedre strippeshow og derfor får mer i tips.

For å virkelig studere dette trenger man å kunne holde en faktor konstant, nemlig kvinnens oppførsel, og så se om menn likevel merker at noe er forskjellig når hun har eggløsning. Å holde en kvinnes oppførsel gjennom eggløsningen konstant er jo ganske umulig, så jeg tviler på om vi noen gang kommer til å få vite dette med særlig grad av sikkerhet. 

Anonymkode: fb41e...989

Skrevet

Jeg har ihvertfall sinnsykt draget i tiden før/ rundt eggløsning. 

AnonymBruker
Skrevet

Husker eksen min alltid synes jeg var ekstra sexy under eggløsning, og var ekstra kåt på meg da. Han hadde jo ikke anelse om når jeg hadde eggløsning.

Anonymkode: ee639...334

AnonymBruker
Skrevet

Uten tvil. Både blikk, oppførsel og ett eller annet. Man bare merker det. 

Anonymkode: 5824f...255

Skrevet

Mannen min gir meg meir kompliment på utsjånaden rundt eggløysing, og eg tykkjer også at eg ofte er penare rundt då. Så eg trur absolutt det er merkbart- men trur det er meir ubevisst frå hans side😉 

Skrevet
På 1.3.2019 den 14.19, Tigertone skrev:

Når man har eggløsning er det mye hormonelt som skjer i kroppen, og fra biologiens side er det jo kroppens mål å videreføre arten. Forskning viser at under eggløsning oppleves kvinner mer attraktive for menn, både på grunn av feromoner man slipper ut, men også at kroppen "retter opp" ujevnheter på kropp og i ansiktet. Dette gjør at menn legger mer merke til kvinner med eggløsning. 

Forskning viser også at de fleste kvinner som begår utroskap har eggløsning når de er det. Grunnen er at målet er å finne de beste genene å videreføre, så de går gjerne etter "bad boys" under eggløsning. Men de må jo ha en trygg partner til å passe på barna, så de gifter seg gjerne med en rolig og stabil familietype. En undersøkelse i USA viste faktisk at hele 60% av barn som ble testet i flere stater hadde annen far enn de trodde. 

Så ja, det kan godt hende han reagerer positivt på at du har eggløsning uten å vite at du har det. :) 

Dette har jeg også lest

• Liker 1
Gjest Anonym Bruker
Skrevet

Ja, menn har tilsvarende lutesans som hunder.    Ingen problem å merke nå en dame ahr eggløsning .    Agjir en spesiell lukt og svette 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...