Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Er 6+5 uker gravid, og har det siste døgnet hatt en rar utflod. Det er store mengder, må bruke bind - truseinnlegg er ikke nok. Helt gult og lukter mensen.. Har også mye magekramper, spesielt på kvelden. Ikke sett noe blod. 

Det er ikke sopp, og neppe bv - har vært plaget med begge deler før så kjenner symptomene. Har ingen andre symptomer nedentil, ingen generell lukt, ikke kløe/svie eller noe..

hva kan det være?

Anonymkode: 05abb...d9d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Økt utflod er helt normalt, og ikke noe å bekymre seg over. Det er heller ikke unormalt at den er gul i fargen. At den lukter mensen, altså blod, kan være fordi du har skjøre slimhinner under graviditet, noe som gjør at man lett kan blø, noe som også er ganske vanlig og som regel helt ufarlig. 

Men hvis du er bekymret, ville jeg nok levert en urinprøve til fastlegen og eventuelt fått en henvisning til tidlig ultralyd/bestille privat :) 

Skrevet
17 minutter siden, Marisana skrev:

Økt utflod er helt normalt, og ikke noe å bekymre seg over. Det er heller ikke unormalt at den er gul i fargen. At den lukter mensen, altså blod, kan være fordi du har skjøre slimhinner under graviditet, noe som gjør at man lett kan blø, noe som også er ganske vanlig og som regel helt ufarlig. 

Men hvis du er bekymret, ville jeg nok levert en urinprøve til fastlegen og eventuelt fått en henvisning til tidlig ultralyd/bestille privat :) 

Takk for svar, hadde bare ikke trodd at «økt utflod» betydde at jeg måtte bruke bind igjen 😅 Har som sagt ikke sett noe blod noe sted, det er bare utfloden som «lukter» mensen.. 

Ja jeg lurer på det, men hvem er vel ikke bekymret de første ukene? Vil ikke virke hysterisk, så lenge det ikke kommer blod tror jeg at jeg avventer litt til med TUL.. Er vel uansett minimalt de kan se i uke 6, eller? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, hadde bare ikke trodd at «økt utflod» betydde at jeg måtte bruke bind igjen 😅 Har som sagt ikke sett noe blod noe sted, det er bare utfloden som «lukter» mensen.. 

Ja jeg lurer på det, men hvem er vel ikke bekymret de første ukene? Vil ikke virke hysterisk, så lenge det ikke kommer blod tror jeg at jeg avventer litt til med TUL.. Er vel uansett minimalt de kan se i uke 6, eller? 

Veldig mange må bruke bind hele graviditeten pga mye utflod 😅 

Anonymkode: 77061...e0f

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får ikke sett så mye i uke 6, men man kan høre hjertet slå. For mange er bare det betryggende, det var det for meg som hadde mistet to ganger tidligere. Var godt å få se at det endelig var liv der liksom. :) 

Anonymkode: d3176...bb5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...