Gå til innhold

Hvordan bli mer attraktiv for menn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mannen min sa nylig han er ferdig og ligge med andre. Når jeg ser hvilken konkurranse jeg har bli jeg livredd. Redd han ikke ombestemmer seg, redd jeg forblir singel om han går. Jeg er ca 40 år, har barn og har nok blitt litt kjærring (må jeg innrømme). Ikke mange kilo for mye og har egentlig en tiltrekkende kropp. Får høre jeg er både sjarmerende og smart. Hva må til for å bli mer tiltrekkende og mindre kjærring? Synes moten nå er mer kjærring en det jeg bruker til vanlig, altså store blomster på bluser etc. Vet mannen min hater den moten og regner med mange andre menn gjør det samme. Hvor skal jeg begynne for å freche meg opp og bli tiltrekkende igjen?

Anonymkode: b0cc5...0ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For det første virker han som en drittsekk. Du bør kvitte deg med han.

Du trenger ikke kjøpe kjerringklær, men noe litt midt i mellom. Olabukse og t-skjorte syntes jeg ser bra ut. Noen kilo for mye gjør ingenting. 

• Liker 4
Skrevet

Ja, han har blitt en drittsekk. Men savner han slik han var for ikke så lenge siden (langt forhold). Håper han «blir seg selv» uansett trenger jeg selvtillit når jeg skal ut i livet på egenhånd. Takk, olabukser og t-skjorte har vært favoritter. Godt å høre at det er innafor når alle (50-30) går i «skinnbukser og blomsterbluser».

Skrevet (endret)

1: Kjøp nye klær. Klær mister fasongen etter en viss tid. Når man er yngre er det ikke så farlig, for da har man gjerne en fin fasong selv. Når man blir eldre, er man helt avhengig av fin fasong i klærne. Kjøp nye klær iblandt, det er et godt råd. Et halvt år/et år gjør desverre mye med klærnes fasong.

2: Striper i håret. De aller fleste jeg har møtt, blir ti år yngre med striper i håret. Er du blond, velger du lysere striper. Er du brunette, kan du kanskje gå for rødlige eller mørkere striper også. Men uansett hva du velger - husk å gjøre det hos frisør! Det er da du blir seende yngre ut. Gjør du det selv, blir du fort seende eldre ut, desverre. Frisøren kan i tillegg hjelpe deg å velge ut farger på stripene som passer til deg, og en frisyre som får deg til å se yngre ut. Har du f eks mye rynker i panna, kan du prøve "bangs" - altså en tøff pannelugg.

3: Spar ut igjen øyenbrynene dine. I den aldersgruppen du er i, var det moderne å ha syltynne øyenbryn (nittitallet og begynnelsen av 2000 tallet). Det som er moderne nå, er fyldige, naturlige øyenbryn. Dette vil få deg til å se yngre ut. Rådfør deg med en frisør eller en som driver med bryn. Du kan evt få bryn-extentions eller microblading gjort, hvis du ikke vil vente på å spare ut egne bryn. Bare husk på å gjøre skikkelig research i tilfelle. Eller så kan du selvfølgelig farge inn brynene med en øyenbrynsblyant.

4: Bruk akkurat passe sminke. Du er for gammel til å bruke overdrevent mye øyenskygge og brunkrem, prøv å gå for en naturlig look som fremhever trekkene dine. Lite sminke er målet. Men helt uten sminke kan du sikkert se litt fargeløs ut. Bruk litt sminke hver dag, litt mascara i riktig fargetone til deg, og lipgloss, så er mye gjort.

5: Begynn å gå med hæler. Litt hæler retter opp holdningen, gir rumpa di litt mere sprett og forynger hele deg noen hakk. Hvis du ikke bruker hæler fra før, begynn å bruke det.

6: Kjøp deg krølltang/rettetang. Eksprimenter litt med frisyrer, bølger, slett, krøller. Gi deg selv forandring iblandt, så du ikke tråkker deg fast i en "slitt" frisyre. Det er masse videoer på youtube om hvordan du fikser håret på forskjellige måter.

7: Ta hårkur jevnlig. Håret blir litt mere glansløst jo eldre vi blir, og håret er så mye av utseendet! Bruk balsam, og ta hårkur jevnlig.

Uansett om mannen din setter pris på deg eller ikke, så burde du kanskje gjøre disse tingene for din egen del. Du vil garantert få komplimenter og oppmerksomhet av andre hvis du gjør dette, og kanskje mannen din da slutter å ta deg for gitt.

Endret for å legge til at: Jeg så nå at du skrev at mannen din var ferdig og ville ligge med andre? Da gjør du disse tingene for din egen del og går videre.

Endret av etnavn
  • Liker 3
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Mannen min sa nylig han er ferdig og ligge med andre. Når jeg ser hvilken konkurranse jeg har bli jeg livredd. Redd han ikke ombestemmer seg

Jeg forsto ikke dette.

Anonymkode: 4d014...833

• Liker 3
Skrevet

Begynn å løp og slank deg. Ingen liker damer med grevinneheng

Anonymkode: afe36...55c

Skrevet

😐wtf did I just read..

Anonymkode: be5f9...856

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, etnavn skrev:

1: Kjøp nye klær. Klær mister fassongen etter en viss tid. Når man er yngre er det ikke så farlig, for da har man gjerne en fin fasong selv. Når man blir eldre, er man helt avhengig av fin fasong i klærne. Kjøp nye klær iblandt, det er et godt råd. Et halvt år/et år gjør desverre mye med klærnes fasong.

2: Striper i håret. De aller fleste jeg har møtt, blir ti år yngre med striper i håret. Er du blond, velger du lysere striper. Er du brunette, kan du kanskje gå for rødlige eller mørkere striper også. Men uansett hva du velger - husk å gjøre det hos frisør! Det er da du blir seende yngre ut. Gjør du det selv, blir du fort seende eldre ut, desverre. Frisøren kan i tillegg hjelpe deg å velge ut farger på stripene som passer til deg, og en frisyre som får deg til å se yngre ut. Har du f eks mye rynker i panna, kan du prøve "bangs" - altså en tøff pannelugg.

3: Spar ut igjen øyenbrynene dine. I den aldersgruppen du er i, var det moderne å ha syltynne øyenbryn (nittitallet og begynnelsen av 2000 tallet). Det som er moderne nå, er fyldige, naturlige øyenbryn. Dette vil få deg til å se yngre ut. Rådfør deg med en frisør eller en som driver med bryn. Du kan evt få bryn-extentions eller microblading gjort, hvis du ikke vil vente på å spare ut egne bryn. Bare husk på å gjøre skikkelig research i tilfelle. Eller så kan du selvfølgelig farge inn brynene med en øyenbrynsblyant.

4: Bruk akkurat passe sminke. Du er for gammel til å bruke overdrevent mye øyenskygge og brunkrem, prøv å gå for en naturlig look som fremhever trekkene dine. Lite sminke er målet. Men helt uten sminke kan du sikkert se litt fargeløs ut. Bruk litt sminke hver dag, litt mascara i riktig fargetone til deg, og lipgloss, så er mye gjort.

5: Begynn å gå med hæler. Litt hæler retter opp holdningen, gir rumpa di litt mere sprett og forynger hele deg noen hakk. Hvis du ikke bruker hæler fra før, begynn å bruke det.

6: Kjøp deg krølltang/rettetang. Eksprimenter litt med frisyrer, bølger, slett, krøller. Gi deg selv forandring iblandt, så du ikke tråkker deg fast i en "slitt" frisyre. Det er masse videoer på youtube om hvordan du fikser håret på forskjellige måter.

7: Ta hårkur jevnlig. Håret blir litt mere glansløst jo eldre vi blir, og håret er så mye av utseendet! Bruk balsam, og ta hårkur jevnlig.

Uansett om mannen din setter pris på deg eller ikke, så burde du kanskje gjøre disse tingene for din egen del. Du vil garantert få komplimenter og oppmerksomhet av andre hvis du gjør dette, og kanskje mannen din da slutter å ta deg for gitt.

Takk for kjempegode råd! Nå skal bankkortet få kjørt seg. Han tjener bra og jeg har ikke tatt godt vare på meg selv, tenkt mest på han og barna. Men er ikke for gale, og har greit potensial. Pen hud i ansiktet, men sliten under øynene.

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forsto ikke dette.

Han vil ut å pule andre!!! Håper han sa det for å sette skrekken i meg. Det har i allefall funket.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for kjempegode råd! Nå skal bankkortet få kjørt seg. Han tjener bra og jeg har ikke tatt godt vare på meg selv, tenkt mest på han og barna. Men er ikke for gale, og har greit potensial. Pen hud i ansiktet, men sliten under øynene.

Gutter/menn er så visuelle. Det betyr faktisk noe hvordan vi ser ut, enten det er politisk korrekt eller ikke. Jeg tipper du kommer til å gi disse yngre damene god konkurranse når du fiffer deg opp. En moden dame som tar godt vare på seg selv, er for mange mye mer attraktivt enn disse yngre jentene uansett😁

• Liker 1
Skrevet

Jeg fant forresten en skikkelig bra treningvideo på youtube, som skal stramme opp kroppen med bare 15 minutter hver dag. Kunne kanskje være verdt å prøve? Jeg prøvde den igår, og den tok faktisk mer enn jeg hadde trodd.

15 minutter har vi tid til om dagen😀😀😁

• Liker 1
Skrevet

For det første så håper jeg du finner deg en mann som er tro mot deg, og ikke holder på som en guttunge.

For det andre så er det veldig elegant med høye hæler, og gjærne støvletter.

• Liker 1
Skrevet

Det beste rådet er absolutt å fokusere på hva du vil og deg selv og ikke gjøre endringer for å tekkes andre eller tiltrekke seg menn generelt. Dersom du føler deg bra, er fornøyd med ditt liv og dine valg får du et mye bedre utgangspunkt - og for all del, om mannen din da kommer krypende - tenk deg om, en som ikke vil ha deg ene dagen men så ønsker deg den andre; er det en slik du vil ha resten av livet?

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Han vil ut å pule andre!!! Håper han sa det for å sette skrekken i meg. Det har i allefall funket.

Ok. Du glemte bare å skrive "vil" foran "ligge" i setningen.

Tror kanskje jeg ville gjort det slutt med ham.

Skrevet

En ting til: Når du nå kjøper deg nye klær, så må du huske på å ikke vaske dem med skyllemiddel ! Skyllemiddel tar både fargen og fasongen på klærne. Olabukser, f eks, holder fargen og fasongen ti ganger bedre hvis du bare bruker vaskemiddel, og sløyfer skyllemiddelet. Det er litt vanesak, men det er et veldig godt tips hvis du ikke gjør dette allerede😀

• Liker 1
Skrevet

Så mange gode råd. Setter stor pris på det. Har begynt å ta grep om egen «status». Mannen han får jeg ikke gjort noe med. Jeg trodde han var fornøyd og satt pris på alt jeg gjør for familien. Herfra skal jeg sette meg i fokus, så får han ordne ting også. Bortskjemt mannebarn som har kommet i panikkalderen med grått hår og dype rynker... han har 6 pack og er veldig forfengelig på mange måter. Jeg har holdt meg bedre egentlig... bare litt myk. Takk for støtte. Blir den eneste single i min vennekrets, nesten alle er på andre runden av mannfolk. Skummelt å må finne nye venner, vet ikke hvor jeg skal begynne. 

• Liker 2
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært deg hadde jeg kjørt på. Det ser ut til at du har godt potensiale, så fresh deg opp. Så forlater du egoisten du er gift med. Ihvertfall for en stund, så han lander på beina. 

Anonymkode: 42cc2...3b4

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så mange gode råd. Setter stor pris på det. Har begynt å ta grep om egen «status». Mannen han får jeg ikke gjort noe med. Jeg trodde han var fornøyd og satt pris på alt jeg gjør for familien. Herfra skal jeg sette meg i fokus, så får han ordne ting også. Bortskjemt mannebarn som har kommet i panikkalderen med grått hår og dype rynker... han har 6 pack og er veldig forfengelig på mange måter. Jeg har holdt meg bedre egentlig... bare litt myk. Takk for støtte. Blir den eneste single i min vennekrets, nesten alle er på andre runden av mannfolk. Skummelt å må finne nye venner, vet ikke hvor jeg skal begynne. 

Jeg er enig i at du må begynne å prioritere deg selv. Så altfor mange går i denne fella, ofrer seg selv helt for mann og barn, og så plutselig har mannen blitt en bortskjemt tosk som tar alt for gitt, og tror han er guds gave til kvinnen - og tror at han kan finne noe bedre. Og mens han har pleiet skjønnhetssøvn og kropp og helse, har du sliti på deg selv med barn og selvoppofrelse for familien. Og så skal han plutselig bare kaste deg til side? Fy f**n.

Det er på tide at du prioriterer deg selv, ja. Forteller deg selv at du er bedre enn som så, du er et flott menneske som er verdt å være sammen med, og ikke en som tar til takke med en sånn dust. Du tenker på hva du kan gjøre for å være bra nok for ham - men er en sånn mann egentlig bra nok for deg?

Det kan hende dette var en flåsete kommentar fra hans side. Men hvis ikke, hvis han er sånn som dette, og mener sånt som dette, så skal du ta en lang og tøff prat med deg selv. Ja, det er skummelt å tenke tanken på å være alene. Men du er vel tøffere enn som så? Jeg er sikker på at du tar det som en utfordring, vokser på det og blir sterke av det, hvis det blir sånn. Og dermed blir du også lykkeligere av det. Du kommer deg gjennom den prosessen, og du kommer ut bedre på den andre siden. Det er på tide å begynne å tenke på deg.

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig, ta han på ordet, og foreslå et åpent forhold. Du kommer til å få ligge mye mer enn han, ta til deg rådene i tråden, og ligg litt rundt, gjerne med yngre menn. Du får bekreftelse, og han vil forstå at han ikke må ta deg for gitt. 

Anonymkode: e6b6a...706

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må vel ikke finne nye venner bare fordi vennene dine er gift? Det går vel an å finne på ting med dem likevel? Uten menn?

(Vel, ifølge en annen tråd mener noen at man må gjøre alt sammen, men det er jo idiotisk). Jeg har både gifte og single venninner, og tenker sjelden på forskjellen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...