Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har regnet litt på dette. Blir aleneforsørger så om jeg sa velger overgangsstønad + bostøtte + engangstønad vil jeg tjene over 50tusen på dette fremfor foreldrepenger + overgangsstønad. Har hatt overgangsstønad tidligere for eldre barn, men har vel krav på dette da det er 4 år siden(3 år siden jeg mottok) barna har forskjellig far og far er ute av bilde? Kan jeg da stå fritt og velge overgangsstønad og engangstønad isteden for foreldrepenger, tjener relativt lavt så lønner seg? Vet jeg kan søke overgangsstønad når jeg er 26 uker noen som nylig har søkt og vet hvor lang tid det tar?

Anonymkode: 0f563...257

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved overgangsstønad er det vel aktivitetsplikt. Så da kan du ikke være i permisjon :)

Anonymkode: dfb5a...ccf

• Liker 1
Skrevet

Meg over. Beklager jeg tok feil:) frem til 1 år er det ikke aktivitetsplikt. Bare se bort fra svaret mitt :)

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg over. Beklager jeg tok feil:) frem til 1 år er det ikke aktivitetsplikt. Bare se bort fra svaret mitt :)

Ja, har jobb men skal si opp jobben i permisjonen, er sykemeldt nå og sjefen lager helvete for det. begynner og studere neste høst. Og har termin september så passer perfekt med når overgangsstønad går ut så får jeg vel utvidet for å fullføre videregående. 

Skrevet

Fra det jeg kan lese i regelverket kan du få overgangsstønad frem til barnet har rett på barnehageplass.
[Overgangsstønad kan som nevnt ovenfor gis i til sammen tre år til enslig mor eller far som har barn under åtte år. Dersom det har vært gitt stønad i tilsammen tre år, kan ytterligere stønad bare innvilges inntil barnet får rett til barnehageplass etter barnehageloven § 12 a]

Du står fritt til å velge engangsstønad fremfor foreldrepenger, så den er grei.

Bostøtte - jeg antar du har regnet på dette og vet hvor mye du vil få.

Behandlingstid varierer nok, men erfaring tilsier opp mot to måneder.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, har jobb men skal si opp jobben i permisjonen, er sykemeldt nå og sjefen lager helvete for det. begynner og studere neste høst. Og har termin september så passer perfekt med når overgangsstønad går ut så får jeg vel utvidet for å fullføre videregående. 

Men hvis man sier opp i permisjonen vil man ikke da få karantene på 12 uker før man får OS?

Anonymkode: 738d4...1e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...