Gå til innhold

Reise til Marokko som ugift par??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg og kjæresten min har akkurat booket tur til Marokko, men så finner vi ut at det at vi ikke er gift kan by på problemer i forhold til dette med å bo på samme hotellrom. En av oss er også av arabisk opphav (dog ikke marokkaner) og leste at det også er en faktor som spiller inn.

Er det noen som har vært i Marokko og kan si om dette stemmer? Er det sånn at vi må vise frem vigselsattest og ikke får sove på samme rom fordi vi ikke er gift?

Hadde satt veldig pris på svar og erfaringer

Anonymkode: 60d78...c30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller ha sjekket om Marokko har en ambassade i Norge, og sjekket med dem.

Eventuelt sjekket om det finnes en norsk ambassade i Marokko. Jeg tror det vil bli mye mer pålitelige svar derfra, enn herfra. For ikke å snakke om at det kanskje vil ta lang tid før du får svar fra folk som har vært der, som er på KG?

Anonymkode: 40d55...d1e

• Liker 1
Skrevet

Det er bare muslimer som må vise vigselsattest for å kunne sove sammen må hotell i Marokko.

Om den ene av dere er fra et land hvor man er 'tvangsmuslim' så lenge man er borger der så kan det være et problem, om ikke vedkommende har fått norsk statsborgerskap da. 

Har vært der to ganger, har aldri blitt spurt om det. Men nå ser vi ganske vestlige ut da. Og er heller ikke gift. Men det sto en plakat ved resepsjonen som opplyste om at 'det er ulovlig for ugifte muslimske par å sove på samme rom. Man må vise vigselsattest'

• Liker 1
Skrevet

Ha hvert deres rom. When in Rome, do as the romans

Anonymkode: a7bb0...065

Skrevet

Hvorfor gidde å dra til det halshuggerlandet?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
På 27.2.2019 den 19.12, solmåneogstjerner skrev:

Det er bare muslimer som må vise vigselsattest for å kunne sove sammen må hotell i Marokko.

Om den ene av dere er fra et land hvor man er 'tvangsmuslim' så lenge man er borger der så kan det være et problem, om ikke vedkommende har fått norsk statsborgerskap da. 

Har vært der to ganger, har aldri blitt spurt om det. Men nå ser vi ganske vestlige ut da. Og er heller ikke gift. Men det sto en plakat ved resepsjonen som opplyste om at 'det er ulovlig for ugifte muslimske par å sove på samme rom. Man må vise vigselsattest'

Sånt piss gjør meg forbanna. Er dessverre nok selv fra det drittlandet og det irriterer meg at jeg ikke kan ta med kjæresten på ferie dit pga slike regler. Og jeg er tillegg ateist, men det betyr tydeligvis ingenting, for er man derfra så er man muslim enten man vil eller ikke.🤦‍♀️

Anonymkode: 9a36f...10a

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånt piss gjør meg forbanna. Er dessverre nok selv fra det drittlandet og det irriterer meg at jeg ikke kan ta med kjæresten på ferie dit pga slike regler. Og jeg er tillegg ateist, men det betyr tydeligvis ingenting, for er man derfra så er man muslim enten man vil eller ikke.🤦‍♀️

Ja etter min mening så er det jo helt tullete. Men om du får norsk statsborgerskap så går det kanskje greit? Kom til å tenke på at vi viste jo pass når vi sjekket inn. 

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i Marokko og delt rom med kjæresten. Ikke noe problem. Det er mange år siden. Vi er begge blonde og har lys hud forresten.

Anonymkode: fe0ce...4c5

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden du er fra landet; hvorfor er det så dårlig? Er det pga. maten?

Anonymkode: 3c25d...f1b

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

😄

Anonymkode: 314ba...a14

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ekteskap bør avskaffes på verdensbasis. Helt merkelig at noe så unaturlig fremdeles lever,

Anonymkode: e09f8...fd6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Ja etter min mening så er det jo helt tullete. Men om du får norsk statsborgerskap så går det kanskje greit? Kom til å tenke på at vi viste jo pass når vi sjekket inn. 

Jeg har norsk statsborgerskap, men er registrert i marokko også som borger eller lignende i tillegg til at navnet mitt dessverre er helmarokkansk🙄

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men pga sosial kontroll, at det ikke er religionsfrihet for etniske marokkanere (for ellers hadde det ikke vært slike dustete regler om vigselsattest osv ved bestilling av hotellrom) at det å ha en kjæreste er tabu +++ Er glad jeg ikke bor der nede for jeg hadde mest sannsynlig blitt brent på et bål for lenge siden mtp hvor "vestlig" jeg har blitt.

• Liker 4
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Maten er jo kjempegod der! Det jeg har fått servert ihvertfall 😊

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har norsk statsborgerskap, men er registrert i marokko også som borger eller lignende i tillegg til at navnet mitt dessverre er helmarokkansk🙄

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men pga sosial kontroll, at det ikke er religionsfrihet for etniske marokkanere (for ellers hadde det ikke vært slike dustete regler om vigselsattest osv ved bestilling av hotellrom) at det å ha en kjæreste er tabu +++ Er glad jeg ikke bor der nede for jeg hadde mest sannsynlig blitt brent på et bål for lenge siden mtp hvor "vestlig" jeg har blitt.

Uff... så dumt. Jeg liker Marokko jeg. Men forstår det du sier...

Skrevet

Jeg har en marokkansk muslimsk venninne. Hun har tatt med seg sin norske kjæreste og bodd på samme hotellrom som han ved flere anledninger. De har aldri hatt noen problemer med det. 

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har bodd i Marokko. Stemmer at man ikke kan sove på samme rom når man ikke er gift. 

Anonymkode: 06a51...12d

AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde glemt denne regelen da vi reiste til Marokko sist, og min mann er marokkaner, så vi ble selvfølgelig spurt om det. Da godtok de det likevel når han kunne vise frem sitt norske kort. Vi spurte først hvilket kort, men de var fornøyd med hvilket som helst kort som viste at han bor i Norge, for kravet gjelder bare marokkanere bosatt i Marokko. Så da han kunne bevise at han bor i Norge var det plutselig greit. 

Anonymkode: f8d40...9e2

AnonymBruker
Skrevet
På 2.3.2019 den 0.44, AnonymBruker skrev:

Ekteskap bør avskaffes på verdensbasis. Helt merkelig at noe så unaturlig fremdeles lever,

Anonymkode: e09f8...fd6

Ekteskap bør gjenopprettes som det var før, og ikke utvannes i ufyselige og løse samlivsformer. 

Anonymkode: 863ec...4b3

AnonymBruker
Skrevet
På 1.3.2019 den 2.08, dr_zhivago skrev:

Hvorfor gidde å dra til det halshuggerlandet?

Veldig dustete kommentar. Skal en unngå å reise til alle land det har vært terrorhandlinger?? Hva med England? Frankrike? Spania? Marokko er veldig vakkert, de aller fleste er hyggelige mennesker som tar godt imot turister. 

Anonymkode: e052c...dc6

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...