Gå til innhold

Blodtype 0- , abort og nytt svangerskap

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg spurte både legen og jordmor om det denne uka, fordi jeg har mistet to ganger tidligere. Begge svarte at hvis du mister/aborterer før uke 12 så er det ikke et problem, og man blir heller ikke tilbudt sprøyte i etterkant. Men de sjekker for antistoffer ved rutineblodprøvene på første svangerskapskontroll. Hvis du er redd for å ha antistoffer vil jeg anbefale en tur innom legen og forklare situasjonen, så kan de helt sikkert sjekke det på et tidlig stadie. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her igjen. Takk for alle svar. Ser ut til at jeg blir nødt til å opplyse om tidligere abort ved nytt svangerskap. Det har satt en midlertidig demper for det ekstremt store ønsket om å bli gravid. Jeg ser for meg at jeg kommer til å grue meg til alle kontroller, i redsel for at min mann skal få vite noe. Det hadde sikkert gått fint om jeg hadde fortalt han det, men ønsker virkelig ikke at noen skal få vite om aborten. 

Anonymkode: 5c6a0...87c

Hvis mannen din får vite dette uten ditt samtykke er det brudd på taushetsplikten, noe som er svært alvorlig. Jeg synes du skal være åpen med helsepersonell om aborten du tok da du var 18 år og si at du anser dette som privat og ikke noe som skal snakkes om med mannen din. 

Du har sikkert dine grunner for å ikke ønske å fortelle om aborten, men generelt sett har de fleste forståelse for at man foretar en provosert abort som 18-åring. Det er nok mange også som ville ha oppfordret til det. 

Anonymkode: 86ec3...95e

• Liker 1
Skrevet
På 27.2.2019 den 19.09, AnonymBruker skrev:

Ts her. Takk for svar. Jeg fikk forresten ikke noe sprøyte etter aborten.

Anonymkode: 5c6a0...87c

Man gir ikke sprøyta ved avbrutte svangerskap før uke 9.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...