Gå til innhold

Hva tenker dere ang aldring?

Fremhevede innlegg

Gjest rabrabara
Skrevet

Jeg tenker at alternativet til å bli eldre suger

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bedre enn å være død. Ser ikke nødvendigheten av å se ut som at man er 20 hele livet. Livet handler om mer en pulings, for de fleste når de blir voksne. 

Anonymkode: d2060...e0c

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær den du er, uansett alder. Alle disse kommersielle rådene mot at naturen er vår herre , er historiens største tragedie. 

Anonymkode: f6cd3...057

Deg om det. Jeg forstår at aldring er en selvsagt konsekvens av å bli eldre, men akter likevel å holde meg så godt som mulig. Som nevnt vil det uansett aldri skje at man ser ut som en 20 - åring når man er i 50 - årene.

Skrevet
11 minutter siden, Million skrev:

Hva jeg tenker? Jeg tenker at det går en vei for oss alle - vi blir alle eldre, hver eneste dag, hvert eneste år. Vi kommer før eller siden i den alderen en tjueåring vil kalle "gammel".  

Jeg blir nesten litt lattermild (og oppgitt!) når jeg leser alle innleggene her på forumet av jenter/kvinner i tjue- og tredveårene som propper trynet fullt av sprøyter og midler, fordi de har naturlig ansiktsmimikk og hudlinjer i ansiktet som man f.eks. har der man smiler fra nesen og ned til munnvikene. Det skal helst se ut som et barneansikt, virker det som.

Stakkars disse kvinnene. De er så desperate allerede nå, FØR de har noen grunn til å rette på noe engang? Hva vil skje med den generasjonen når tiden gjør jobben sin, og de faktisk blir eldre? 40? 50? De kommer jo til å bryte sammen, alle sammen! 

Unge kvinner i dag bør virkelig, virkelig jobbe med seg selv og innse at tiden går for oss alle, og at Instagram IKKE er et naturlig bilde av verden! Jo før man innser at smilerynker er naturlig og med på å skape ansiktet liv og karakter, jo bedre er det.

Jeg er passert 50. Jeg LIKER det jo ikke (å bli gammel er jo ikke moro), men jeg har for lenge siden innsett at ja, det er så gammel jeg er. Jeg har hatt min ungdom. Nå er jeg i en annen fase av livet, og det er helt greit.

Veldig godt innlegg.  Blir skremt når jeg hører unge i dag som er så utseendefokusert. Vi litt eldre vet at ingen kan stoppe tiden, selv om kosmetikkspekulantene hevder noe annet i sin jakt etter profitt. 

Anonymkode: f6cd3...057

• Liker 2
Skrevet

At det er en naturlig del av livet. Og at man bør eldres med verdighet og ha et avslappet forhold til det. Har du vært flink til å ta vare på deg selv tidligere høster du gjerne fruktene av det senere. Veldig enig i det «Million» skrev. 

Anonymkode: fa5b8...ea3

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er gøy å bli eldre. Ikke alderen i seg selv, me nye erfaringer, nye muligheter, innsikt. 

Jeg blir snart 40, det regner til at de neste årene blir kjempegode. Jeg føler meg ferdig med tidligere faser og føler ikke at jeg har mistet noe, jeg har levd dem, og skal jeg gjøre noe nytt. 

Syns det er helt greit å se ut som en 40 åring. Null stress 😁

Anonymkode: ebdbd...88b

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 37. Blir fremdeles spurt etter legitimasjon når jeg skal kjøpe vin på polet. Nye folk jeg møter tror ikke på meg når jeg forteller hvor gammel jeg er. Skal folk gjette, gjetter de aldri over 25. Det er faktisk ikke så greit, det heller. 

Anonymkode: e409d...5fc

Luksusproblem

Anonymkode: 20e45...16b

Gjest Alterego666
Skrevet

Det er lurt å ta vare på seg selv, og samtidig ha realistiske forhåpninger. Jeg har bikka femti, håret (fremdeles tykt) er grått, og ansiktet er rynkete.

Jeg fokuserer på å spise variert, drikke moderat og holde meg i bevegelse. Jeg kan når som helst løpe en halvmaraton eller kløyve en favn med ved, og det gir meg glede og tilfredsstillelse. Når i tillegg kuken står og avføringen er regelmessig, vet jeg at jeg gjør mye riktig. Dersom jeg trenger å sette ungdommen på plass, er jeg i stand til å eie både dansegulvet og stupebrettet. 

Jeg blir klokere for hvert år, og flinkere og flinkere til å omgås personer som bringer gode egenskaper inn i livet mitt. Aldring bringer mange goder og noen utfordringer med seg, og er utrolig mye bedre enn alternativet.

Skrevet

Tenker at det er en del av livet men gruer meg til en dag å ikke lenger være i fruktbar alder.

Anonymkode: 1ee5f...284

• Liker 1
Skrevet

Synes aldring er noe dritt på mange måter. Kroppen eldes fortere enn sinnet og plutselig er det mye som ikke er sosialt akseptert pga alder. Man blir også mer mottagelig for fler sykdommer. Og jeg ser med skrekk og gru på det mange "eldre"  sier ;"vent noen år. Jeg var som deg på din alder. Men nå har jeg slått meg til ro" og "jeg skulle heller ikke bo der, men endte visst her likevel" 

Anonymkode: 007a3...ab1

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fett gjør at huden holder seg penere. Mindre rynker på ei med 20 kg for mye

Anonymkode: 45945...660

Da har jeg heller litt rynker. Og de overvektige slipper ikke unna rynker de heller. 

Gjest Alterego666
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes aldring er noe dritt på mange måter. Kroppen eldes fortere enn sinnet og plutselig er det mye som ikke er sosialt akseptert pga alder. Man blir også mer mottagelig for fler sykdommer. Og jeg ser med skrekk og gru på det mange "eldre"  sier ;"vent noen år. Jeg var som deg på din alder. Men nå har jeg slått meg til ro" og "jeg skulle heller ikke bo der, men endte visst her likevel" 

Som f.eks hva?

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det usexy eller tenker dere at personen har levd? 

Er vel få som er 40 og ser ut som de er 20

Anonymkode: d14bd...da8

De færreste gjør jo det. Isåfall har den enten vært heldige fra naturens side, eller så har de prøvd for hardt å se ung ut. Syns man burde omfavne enhver alder med alskens aldringstegn.

Syns mange damer i 40-åra er virkelig flotte. Voksne damer som oser selvsikkerhet er absolutt sexy.

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet (endret)
2 timer siden, Fornuftig-mann skrev:

De færreste gjør jo det. Isåfall har den enten vært heldige fra naturens side, eller så har de prøvd for hardt å se ung ut. Syns man burde omfavne enhver alder med alskens aldringstegn.

Syns mange damer i 40-åra er virkelig flotte. Voksne damer som oser selvsikkerhet er absolutt sexy.

Ikke bare det. Generelt sett er de også både teknisk dyktigere, og flinkere til både å yte og å nyte.

Endret av Alterego666
Skrevet

Har et ganske avslappa forhold til aldringen nå. Det var verre da jeg nærmet meg 30, for da trodde jeg jo livet var over. 😄 Nå som jeg pusher 50, er det helt greit. Har avfunnet meg med at kroppsdeler trekker sørover og at det dukker opp et og annet grått hår. Hadde ikke ryggen vært katastrofal dårlig og satt en stopper for endel ting jeg har lyst å gjøre, så hadde alt vært helt perfekt.

Anonymkode: f32e0...c69

Skrevet
På ‎27‎.‎02‎.‎2019 den 8.58, AnonymBruker skrev:

Jeg er 37. Blir fremdeles spurt etter legitimasjon når jeg skal kjøpe vin på polet. Nye folk jeg møter tror ikke på meg når jeg forteller hvor gammel jeg er. Skal folk gjette, gjetter de aldri over 25. Det er faktisk ikke så greit, det heller. 

Anonymkode: e409d...5fc

signerer den... 

Anonymkode: 2a116...c0d

Skrevet
På 27.2.2019 den 16.18, AnonymBruker skrev:

Man må aldri antyde at kvinner i 40 årene sjeldent ser ut som 20 her inne, da har man det plutselig gående med alle "Jeg er 45, men blir tatt for å være 25 hele tiden, må vise leg på polet" over flere sider 😅

Anonymkode: 3d3b1...c76

Ja, ønsketenkning og selvbedrag mht utseende står  sterkt blant middelaldrende kvinner og menn. En vesentlig til grunn, er selvsagt den amerikanskinspirerte ungdomsdyrkelsen som er blitt en dominerende kulturstrømning i hele den vestlige verden. For en i tenårene er det forståelig, men det sykt når en kvinne eller mann godt over førti har trening og utseendefokus som omdreiningspunkt i tilværelsen.

Anonymkode: 36a5a...39b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...