MammaMums Skrevet 26. februar 2019 #1 Del Skrevet 26. februar 2019 (endret) inneholde? Vi flytter inn nå 1mars- og skal gå over flyttevasken med gml eier før overtakelse. De leier inn et firma til å gjøre dette. Har jeg litt for høye krav, syns dere, hvis jeg tenker at alle sluk skal være renset? Type vaskene på hhv kjøkken og badene? Og ikke minst dusjkabinett slukene og fra vaskemaskin? Hva tenker dere er innafor og greit å se etter ved gjennomgangen? Er litt nøye på hygiene/vask selv- men tenker jo at ikke alle er like😊 Men, siden det er et profesjonelt flyttevaskebyrå som tar jobben, kjenner jeg jo at jeg håper på å overta en ren og fresh leilighet🤩 Setter pris på tanker, for nå bare tenker jeg altfor masse på masse😅 Flytting er egentlig et slit.. Snart i mål da i det minste 👍 Endret 26. februar 2019 av MammaMums Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #2 Del Skrevet 26. februar 2019 8 minutter siden, MammaMums skrev: inneholde? Vi flytter inn nå 1mars- og skal gå over flyttevasken med gml eier før overtakelse. De leier inn et firma til å gjøre dette. Har jeg litt for høye krav, syns dere, hvis jeg tenker at alle sluk skal være renset? Type vaskene på hhv kjøkken og badene? Og ikke minst dusjkabinett slukene og fra vaskemaskin? Hva tenker dere er innafor og greit å se etter ved gjennomgangen? Er litt nøye på hygiene/vask selv- men tenker jo at ikke alle er like😊 Men, siden det er et profesjonelt flyttevaskebyrå som tar jobben, kjenner jeg jo at jeg håper på å overta en ren og fresh leilighet🤩 Setter pris på tanker, for nå bare tenker jeg altfor masse på masse😅 Flytting er egentlig et slit.. Snart i mål da i det minste 👍 Vaske rman så vasker man overflater og flater vegger, tak, i skap og skuffer, vinduer og vinduskarmer, trapper, toaletter, opp på speil på badet, inni stekeovnen osv. Man driver ikke å forlanger at flyttevaskere skal rengjøre sluker, det gjør du selv i god tid før flytting. Anonymkode: ed151...184 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #3 Del Skrevet 26. februar 2019 Jeg mener at alt skal være vasket! Gulv, vegger, tak, skap, overflater, lister, dører, vinduer, komfyr, kjøkkenvifte, alt på badet inkl. sluk, stikkontakter, peis, etc. Jeg forventer vask av alt fra det mest selvfølgelige til et bortgjemt sluk i boden. Sluk og kjøkkenvifte er noe som ofte blir forsømt, så det hadde jeg krevd vasket dersom det ikke er blitt gjort. Jeg vasker ikke opp fremmede menneskers fett, hår og kroppslig avfall. Jeg hadde også spurt om navn på byrå, slik at jeg kunne sjekket kundeomtaler. Noen byråer er begynt å tilby overtaket en gjennomgang av vaskingen med ATP-måler mot betaling. Det gjorde jeg, og synes det var verdt prisen. Etter den testen av vaskebyrå på TV2, der en mann brukte dokosten til å vaske servanten med, har jeg stolt lite på vaskebyråenes ferdigheter, og ønsker derfor litt informasjon fra selger om hvordan vasken blir utført. Det er jo tross alt min leilighet, så såpass synes jeg man kan forvente. Anonymkode: 14923...908 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #4 Del Skrevet 26. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vaske rman så vasker man overflater og flater vegger, tak, i skap og skuffer, vinduer og vinduskarmer, trapper, toaletter, opp på speil på badet, inni stekeovnen osv. Man driver ikke å forlanger at flyttevaskere skal rengjøre sluker, det gjør du selv i god tid før flytting. Anonymkode: ed151...184 Hun skal flytte inn, så tenker det er helt greit å forvente at slukene er blitt rengjorte i den nye leiligheten. Anonymkode: 14923...908 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #5 Del Skrevet 26. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun skal flytte inn, så tenker det er helt greit å forvente at slukene er blitt rengjorte i den nye leiligheten. Anonymkode: 14923...908 Flytter man inn, så får man jammen gjøre slukene rene selv, dersim man forventer at disse skal være rene. Normale folk har ikke potte tette sluker, når de bor i en bolig. Snakk om å forvente mer enn man med rimelighet kan forvente. Anonymkode: ed151...184 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #6 Del Skrevet 26. februar 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener at alt skal være vasket! Gulv, vegger, tak, skap, overflater, lister, dører, vinduer, komfyr, kjøkkenvifte, alt på badet inkl. sluk, stikkontakter, peis, etc. Jeg forventer vask av alt fra det mest selvfølgelige til et bortgjemt sluk i boden. Sluk og kjøkkenvifte er noe som ofte blir forsømt, så det hadde jeg krevd vasket dersom det ikke er blitt gjort. Jeg vasker ikke opp fremmede menneskers fett, hår og kroppslig avfall. Jeg hadde også spurt om navn på byrå, slik at jeg kunne sjekket kundeomtaler. Noen byråer er begynt å tilby overtaket en gjennomgang av vaskingen med ATP-måler mot betaling. Det gjorde jeg, og synes det var verdt prisen. Etter den testen av vaskebyrå på TV2, der en mann brukte dokosten til å vaske servanten med, har jeg stolt lite på vaskebyråenes ferdigheter, og ønsker derfor litt informasjon fra selger om hvordan vasken blir utført. Det er jo tross alt min leilighet, så såpass synes jeg man kan forvente. Anonymkode: 14923...908 Slike som forventer så mye blir det bare bråk av. Snakk om kravliste! Anonymkode: ed151...184 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #7 Del Skrevet 26. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Flytter man inn, så får man jammen gjøre slukene rene selv, dersim man forventer at disse skal være rene. Normale folk har ikke potte tette sluker, når de bor i en bolig. Snakk om å forvente mer enn man med rimelighet kan forvente. Anonymkode: ed151...184 Normale folk vasker bort sin egen dritt før de flytter ut, inklusive å rense sluk. Du snakker litt mot deg selv, forresten. I det ene innlegge sier du at folk får vaske selv før de flytter, og i det neste sier du at de får vaske selv etter at de har flyttet inn? Anonymkode: 5daee...53e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaMums Skrevet 27. februar 2019 Forfatter #8 Del Skrevet 27. februar 2019 Takk for svar, kjære nattugler😊 Ser det spriker litt rundt tankene om sluk-rengjøringen. Der som er ; er at jeg kommer til å vaske og rengjøre slukene her jeg flytter fra. Tar uansett opp all hår etter hver dusj, men graver ( æsj) og renser jevnlig- så for meg blir det ikke store ekstra innsatsen. Selvom jeg ikke er et byrå😂 Takker så masse for liste med sjekkpunkter, så langt! Kom gjerne med flere tips / synspunkter 👍 Som sagt, det går nesten trill rundt i pappen her etter å ha bodd i pappesker, sortert, kvittet og styrt på siste måneden- så alle klare tanker taes virkelig godt imot!! Hmm.. det er bare så ekkelt å starte med sluk-guffen fra andre nedi disse rørkoblingene og selve sluket fra andres kropper og hår og gudvethva 🤢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #9 Del Skrevet 27. februar 2019 En flyttevask skal ta en rundvask av hele huset. Selvfølgelig skal slukene tas! En flyttevask skal være det mest gjennomgående og grundige man kan få av vask. Anonymkode: 83629...929 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #10 Del Skrevet 27. februar 2019 jeg har et renholdsfirma som ofte får desse to oppdragene: nedvask-ofte når folk skal selge boligen sin.da blir alt tatt; innvendig i skap, sluker renses nøye.listverk, vinduer etc.100% vask. rundvask-lett vask av tak og vegger. nesten samme som nedvask, men ikke så grundig. vasker utvendig sluk, men ingen demontering/rensing. ofte når folk vil ha en årlig ekstravask, og ofte når de flytter fra leid leilighet. ikke ta alt dette for god fisk, men sånn er det blitt hos oss. Anonymkode: d498d...07c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 27. februar 2019 #11 Del Skrevet 27. februar 2019 Jeg orker ikke leve livet på den måten. Hvis det ellers ser ok ut hadde jeg bare tatt denne jobben selv. Selvgjort er uansett velgjort. Jeg liker å gjøre ting på min måte uansett, og ting som betyr mye for meg er det best å gjøre selv. Du hadde brukt like lang til på å rengjøre sluknene selv som du har brukt på å skrive i denne tråden. Engangshansker, avløpsåpner og vaskemiddel og skrubb etterpå og vipps ferdig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #12 Del Skrevet 27. februar 2019 Du vet det finnes en krav liste over hva som skal være gjort og ikke? Det er faktisk ikke noe man «synser» om. Hør med eiendomsmegler eller google. Anonymkode: fc04a...753 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anwa Skrevet 27. februar 2019 #13 Del Skrevet 27. februar 2019 Jeg syns det virker naturlig at når man forlater en bolig at man også tar med seg skitten man har laget mens man har vært i den. Så når jeg har flyttet ut har jeg selvsagt alltid vasket sluken. Jeg vil helst slippe og drive og romstere i fremmede menneskers hårdotter, så hvorfor skal jeg forvente at andre vil gjøre det for meg? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #14 Del Skrevet 27. februar 2019 8 minutter siden, loveli skrev: Jeg orker ikke leve livet på den måten. Hvis det ellers ser ok ut hadde jeg bare tatt denne jobben selv. Selvgjort er uansett velgjort. Jeg liker å gjøre ting på min måte uansett, og ting som betyr mye for meg er det best å gjøre selv. Du hadde brukt like lang til på å rengjøre sluknene selv som du har brukt på å skrive i denne tråden. Engangshansker, avløpsåpner og vaskemiddel og skrubb etterpå og vipps ferdig. må egentlig si meg enig i denne her. leiligheten jeg leier var slett ikke vasket godt nok da jeg flyttet inn. men tok meg to-tre timer å få tatt resten.gadd ikke lage noen sak ut av det; måtte jo bo her, og ville ikke hatt andre til å vaske mens jeg var her. tok bilder, slik at hvis det blir noe klager når jeg flytter, kan jeg vise til hvordan det var når jeg kom hit Anonymkode: d498d...07c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 27. februar 2019 #15 Del Skrevet 27. februar 2019 6 minutter siden, loveli skrev: Jeg orker ikke leve livet på den måten. Hvis det ellers ser ok ut hadde jeg bare tatt denne jobben selv. Selvgjort er uansett velgjort. Jeg liker å gjøre ting på min måte uansett, og ting som betyr mye for meg er det best å gjøre selv. Du hadde brukt like lang til på å rengjøre sluknene selv som du har brukt på å skrive i denne tråden. Engangshansker, avløpsåpner og vaskemiddel og skrubb etterpå og vipps ferdig. Enig i dette. Det er et kvarters jobb å rense slukene. En klageprossess skaper med irritasjon og tar lengre tid. Hadde kanskje sendt en mail og påpekt det. Skal det vaskes ut, så er jeg enig i at sluk også skal tas. Man skal fjerne det som kan fjernes etter sin egen tid der, og nye eiere skal overta en bolig de ikke skal behøve å gjøre noe med (mtp vask). Det vil si vasking oppå, bak, inni, under, og sluk i tillegg til synlige overflater. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 27. februar 2019 #16 Del Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: må egentlig si meg enig i denne her. leiligheten jeg leier var slett ikke vasket godt nok da jeg flyttet inn. men tok meg to-tre timer å få tatt resten.gadd ikke lage noen sak ut av det; måtte jo bo her, og ville ikke hatt andre til å vaske mens jeg var her. tok bilder, slik at hvis det blir noe klager når jeg flytter, kan jeg vise til hvordan det var når jeg kom hit Anonymkode: d498d...07c Nettopp! Hvis man skal klage på alt tar det bare lengre tid, de som vasker gjør bare en ny runde men det er ingen garanti for at du blir fornøyd da heller. Skal man klage igjen da? Hadde ikke giddi det, lettere å vaske selv! Det viktigste er at man ser at de har gjort en god jobb og prøvd. Da vet man at de har gjort jobben selv om man kan være uenig i resultatet. Folk har forskjellig standard. Selv vasket jeg leilighetene mine grundig før jeg flyttet inn selv, på tross av nedvask av diverse selskaper før jeg flyttet inn. De hadde vasket godt nok egentlig, men jeg vet ikke hvilke vaskemidler som er brukt eller *grøss* om dobørsten er brukt på kjøkkenbenken... At det SER rent ut er INGEN garanti. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #17 Del Skrevet 27. februar 2019 Og ikke glem søpledunkene....de skal være rene, og ikke stinke av andre folks matavfall og bæsjebleier 🤢 Anonymkode: db2c9...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MammaMums Skrevet 27. februar 2019 Forfatter #18 Del Skrevet 27. februar 2019 3 timer siden, loveli skrev: Nettopp! Hvis man skal klage på alt tar det bare lengre tid, de som vasker gjør bare en ny runde men det er ingen garanti for at du blir fornøyd da heller. Skal man klage igjen da? Hadde ikke giddi det, lettere å vaske selv! Det viktigste er at man ser at de har gjort en god jobb og prøvd. Da vet man at de har gjort jobben selv om man kan være uenig i resultatet. Folk har forskjellig standard. Selv vasket jeg leilighetene mine grundig før jeg flyttet inn selv, på tross av nedvask av diverse selskaper før jeg flyttet inn. De hadde vasket godt nok egentlig, men jeg vet ikke hvilke vaskemidler som er brukt eller *grøss* om dobørsten er brukt på kjøkkenbenken... At det SER rent ut er INGEN garanti. Hmm, kanskje jeg må ha formulert meg feil her- for det jeg lurte på var om det var innafor å spørre om slukene var tatt. Ikke for å klage i etterkant, men får å få vite. Er det ikke gjort, så gjør jeg det selv før vi begynner å bo - er de tatt; så gjør jeg jo ikke noe med de.. Var mest nysgjerrig på om det var innafor å spørre ved gjennomgangen av vasken eller ikke. Om jeg har tenkt på noe som er helt «vilt» å spørre om. Klager ikke- bretter heller opp ermene og gjør det selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #19 Del Skrevet 27. februar 2019 Det er ikke normalt at renholdsfirmaer drar frem dusjer og åpner vannlåser for å vaske, bare så det er sagt. Men ristene taes naturligvis. Anonymkode: d4d0d...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #20 Del Skrevet 27. februar 2019 Vi flytter ut i disse dager, og skal leie inn firma for å ta jobben. Når vi betaler 7-8000 for at de skal vaske, så forventer jeg at de renser slukene også. Det står i kontrakten jeg inngår med dem, så om noe ikke er gjort i henhold til kontakt må de gjøre opp for seg. Om vi hadde vasket selv hadde jeg også tatt slukene, mener det står i kjøpskontrakt at det skal rengjøres (i tillegg til alt annet). Anonymkode: 9d948...6f4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå