HalldirV2 Skrevet 26. februar 2019 #1 Skrevet 26. februar 2019 Hva ville du servert? Helst noe som du forbinder med festmat, kanskje av en litt mer fine dining type middag. Takker for tips 😊 1
HalldirV2 Skrevet 26. februar 2019 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2019 Akkurat nå, Mrs Robinson skrev: Hel, langtidsstekt biff 🤤 Godt forslag 😊 Kanskje Wellington? Har fortsatt ikke turt å prøve meg på den varianten. Har du, eller noen andre? 1
Mrs Robinson Skrevet 26. februar 2019 #4 Skrevet 26. februar 2019 16 minutter siden, HalldirV2 skrev: Godt forslag 😊 Kanskje Wellington? Har fortsatt ikke turt å prøve meg på den varianten. Har du, eller noen andre? Har ikke forsøkt meg på Wellington, men kunne gjerne tenke meg å prøve! Når skal du servere middag? 1
HalldirV2 Skrevet 26. februar 2019 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2019 2 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Har ikke forsøkt meg på Wellington, men kunne gjerne tenke meg å prøve! Når skal du servere middag? På lørdag. Kanskje Wellington er å ta meg vann over hodet, det er også rimelig dyrt og prøvelage. Allikevel hadde det vært morro, og det er jo litt wow - faktor om man lykkes. Det er jo snart tid for lam også, men det er det jo så mange som ikke liker 🤔
Rumle Skrevet 26. februar 2019 #6 Skrevet 26. februar 2019 Lammelår med masse gode grønnsaker, ovnsstekte poteter og god saus 1
Rumle Skrevet 26. februar 2019 #7 Skrevet 26. februar 2019 2 minutter siden, HalldirV2 skrev: --- Det er jo snart tid for lam også, men det er det jo så mange som ikke liker 🤔 Ikke like lammelår? Wellington har jeg hatt lyst å prøve lenge også! 1
HalldirV2 Skrevet 27. februar 2019 Forfatter #8 Skrevet 27. februar 2019 2 minutter siden, Rumle skrev: Ikke like lammelår? Wellington har jeg hatt lyst å prøve lenge også! Jeg vet, sinnsyke mennesker 😂 Men det er mange av dem, faktisk overraskende mange som ikke kan fordra lam. Bare se trådene her inne. Vi skulle lagd Wellington alle sammen en dag og postet bilde av resultatet. Hadde vært gøy å se om noen fikk det til 😊 Jeg vet ikke om det stemmer, men har hørt det skal være så vanskelig. Men jeg er heller ingen dreven kokk, enda. 1
Mrs Robinson Skrevet 27. februar 2019 #9 Skrevet 27. februar 2019 9 minutter siden, HalldirV2 skrev: På lørdag. Kanskje Wellington er å ta meg vann over hodet, det er også rimelig dyrt og prøvelage. Allikevel hadde det vært morro, og det er jo litt wow - faktor om man lykkes. Det er jo snart tid for lam også, men det er det jo så mange som ikke liker 🤔 En oppskrift som ihvertfall er bombesikker er langtidsstekt biff. Du krydrer godt, og steker den kjapt for å få stekeskorpe. Så setter du den i ovnen på 70 grader sånn ca.. hele dagen, og da har du en perfeeeeekt medium rare biff som du serverer med saltbakte poteter, smørstekte asparges, løk/paprika som er stekt, og en god sjysaus. Topp med en god rødvin. Yum, kanskje det blir lørdagsmiddag her også... 🤤 Oppdater ihvertfall om hva du lager, oppskrift og hvordan det ble alltids greit med litt inspo 3
HalldirV2 Skrevet 27. februar 2019 Forfatter #10 Skrevet 27. februar 2019 1 minutt siden, Mrs Robinson skrev: En oppskrift som ihvertfall er bombesikker er langtidsstekt biff. Du krydrer godt, og steker den kjapt for å få stekeskorpe. Så setter du den i ovnen på 70 grader sånn ca.. hele dagen, og da har du en perfeeeeekt medium rare biff som du serverer med saltbakte poteter, smørstekte asparges, løk/paprika som er stekt, og en god sjysaus. Topp med en god rødvin. Yum, kanskje det blir lørdagsmiddag her også... 🤤 Oppdater ihvertfall om hva du lager, oppskrift og hvordan det ble alltids greit med litt inspo Herlig! Takk for godt tips. Har aldri stekt biff i ovnen før, så det skal prøves ved neste biffmiddag. Hva slags stykke bruker du? Og hvordan lager du en god sjysaus? Ikke meningen å mase hull i hodet på godtfolket her inne 😂 1
Rumle Skrevet 27. februar 2019 #11 Skrevet 27. februar 2019 (endret) 9 minutter siden, HalldirV2 skrev: Jeg vet, sinnsyke mennesker 😂 Men det er mange av dem, faktisk overraskende mange som ikke kan fordra lam. Bare se trådene her inne. Vi skulle lagd Wellington alle sammen en dag og postet bilde av resultatet. Hadde vært gøy å se om noen fikk det til 😊 Jeg vet ikke om det stemmer, men har hørt det skal være så vanskelig. Men jeg er heller ingen dreven kokk, enda. Haha det kunne jo blitt artig! Har inntrykk av at det er litt vanskelig, ja! Men, er vel ikke umulig? Hadde sikkert vært lurt med en testmiddag først da Det ligger jo utrolig mange bra videoer på youtube hvor alt blir forklart i detaljer. Du kan jo se om du finner noe der? Endret 27. februar 2019 av Rumle 1
MortenMinstelønn Skrevet 27. februar 2019 #12 Skrevet 27. februar 2019 7 minutter siden, Mrs Robinson skrev: En oppskrift som ihvertfall er bombesikker er langtidsstekt biff. Du krydrer godt, og steker den kjapt for å få stekeskorpe. Så setter du den i ovnen på 70 grader sånn ca.. hele dagen, og da har du en perfeeeeekt medium rare biff som du serverer med saltbakte poteter, smørstekte asparges, løk/paprika som er stekt, og en god sjysaus. Topp med en god rødvin. Yum, kanskje det blir lørdagsmiddag her også... 🤤 Oppdater ihvertfall om hva du lager, oppskrift og hvordan det ble alltids greit med litt inspo Kan du invitere meg? 1
Mrs Robinson Skrevet 27. februar 2019 #13 Skrevet 27. februar 2019 3 minutter siden, HalldirV2 skrev: Herlig! Takk for godt tips. Har aldri stekt biff i ovnen før, så det skal prøves ved neste biffmiddag. Hva slags stykke bruker du? Og hvordan lager du en god sjysaus? Ikke meningen å mase hull i hodet på godtfolket her inne 😂 Indrefilet/ytrefilet er best, men med den langtidsstekt metoden kan man egentlig bruke det meste resultatet blir alltid bra er min erfaring. Jeg bruker kraften fra stekingen, koker opp med litt vann + maisenna, tilsetter litt diverse krydder lager alltid mat på slump 🙈 1
Mrs Robinson Skrevet 27. februar 2019 #14 Skrevet 27. februar 2019 3 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: Kan du invitere meg? Alle skal få 🥂 2
HalldirV2 Skrevet 27. februar 2019 Forfatter #15 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, Rumle skrev: Haha det kunne jo blitt artig! Har inntrykk av at det er litt vanskelig, ja! Men, er vel ikke umulig? Hadde sikkert vært lurt med en testmiddag først da Det ligger jo utrolig mange bra videoer på youtube hvor alt blir forklart. Du kan jo se om du finner noe der? YouTube er en fin greie, men også jævlig frustrerende. Først klikker man på Jamie Oliver f. eks, og han sier A. Så ser du Ramay sin video, han sier at A. fucker opp alt og at det bare er B. som funker. Så dukker Heston opp, han driter i både A. og B. og kjører på med en kombinasjon av X. og Ø. og som ved et magisk trylleslag ser ut som en banan, men smaker som Wellington. For mye for meg... Jeg vil bare ha en greie spikra i stein 😂 1
Rumle Skrevet 27. februar 2019 #16 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, HalldirV2 skrev: YouTube er en fin greie, men også jævlig frustrerende. Først klikker man på Jamie Oliver f. eks, og han sier A. Så ser du Ramay sin video, han sier at A. fucker opp alt og at det bare er B. som funker. Så dukker Heston opp, han driter i både A. og B. og kjører på med en kombinasjon av X. og Ø. og som ved et magisk trylleslag ser ut som en banan, men smaker som Wellington. For mye for meg... Jeg vil bare ha en greie spikra i stein 😂 Haha ser den! 1
Mrs Robinson Skrevet 27. februar 2019 #17 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, HalldirV2 skrev: YouTube er en fin greie, men også jævlig frustrerende. Først klikker man på Jamie Oliver f. eks, og han sier A. Så ser du Ramay sin video, han sier at A. fucker opp alt og at det bare er B. som funker. Så dukker Heston opp, han driter i både A. og B. og kjører på med en kombinasjon av X. og Ø. og som ved et magisk trylleslag ser ut som en banan, men smaker som Wellington. For mye for meg... Jeg vil bare ha en greie spikra i stein 😂 Sjekk ut flere metoder og gå for en mix av de 2
MortenMinstelønn Skrevet 27. februar 2019 #18 Skrevet 27. februar 2019 (endret) 3 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Alle skal få 🥂 Nettopp! Edit: Burøe må vel stå denne over? Endret 27. februar 2019 av MortenMinstelønn 2
Rumle Skrevet 27. februar 2019 #19 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, Mrs Robinson skrev: Sjekk ut flere metoder og gå for en mix av de Enig Ofte finnes det masse interessante innspill under i kommentarene også. 1
HalldirV2 Skrevet 27. februar 2019 Forfatter #20 Skrevet 27. februar 2019 2 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Indrefilet/ytrefilet er best, men med den langtidsstekt metoden kan man egentlig bruke det meste resultatet blir alltid bra er min erfaring. Jeg bruker kraften fra stekingen, koker opp med litt vann + maisenna, tilsetter litt diverse krydder lager alltid mat på slump 🙈 Tusen hjertelig takk. Skal virkelig teste ut den metoden der 😊 Den høres jo bombesikker ut også. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå