Gå til innhold

Folk som ser rett gjennom deg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du møtt slike?  De klarer å beskrive en uten at man kjenner deg godt jo 

Anonymkode: b959a...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, har ikke møtt slike.

I hvilken sammenheng møter du disse?

Anonymkode: 7013b...715

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, har ikke møtt slike.

I hvilken sammenheng møter du disse?

Anonymkode: 7013b...715

På kafe for eksempel, kan møte dempå fest og så blir vi kjent etter hvert, kan være kollegaer. Alle bemerker at jeg serså stresset ut..noe jeg er

Anonymkode: b959a...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å se at noen er stresset krever jo ikke akkurat synskhet. Det kan fort vises tydelig på kroppsspråket ditt. Noen bærer følelsene utenpå, og er lette å lese. Hvis du treffer mange som "leser deg" godt, så er det nok fordi du er som en åpen bok selv, og ikke at menneskene du treffer på ser rett gjennom alle.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Ja, en psykolog på Modum Bad. Hun kom med en kommentar som var virkelig spot-on, men så kan hun mye om relasjonstraumer da, og har nok sett disse symptomene hos andre pasienter tidligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kollega av meg som anser seg som en slik person (jobbet som tillitsvalgt, vært aktiv i fagforeningen, er engasjert i politikk) ble skikkelig sint på meg en periode vi jobbet sammen fordi han IKKE klarte å lese meg...

Han sa det faktisk rett ut i frustrasjon en gang, "Du er så vanskelig å lese, det er umulig å vite hva du egentlig tenker!"

Jeg tok det som et kompliment, siden jeg faktisk har jobbet hardt med å ikke gå med følelsene utenpå og vise mine reaksjoner og tanker :)

Anonymkode: 97d00...fba

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en slik som ser igjennom folk. :Hehe:

Anonymkode: 5e54c...e65

Radiolog?😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En kollega av meg som anser seg som en slik person (jobbet som tillitsvalgt, vært aktiv i fagforeningen, er engasjert i politikk) ble skikkelig sint på meg en periode vi jobbet sammen fordi han IKKE klarte å lese meg...

Han sa det faktisk rett ut i frustrasjon en gang, "Du er så vanskelig å lese, det er umulig å vite hva du egentlig tenker!"

Jeg tok det som et kompliment, siden jeg faktisk har jobbet hardt med å ikke gå med følelsene utenpå og vise mine reaksjoner og tanker :)

Anonymkode: 97d00...fba

Hvorfor har du det? Mennesker som viser hva de føler (uten å bli nervevrak da) er jo noe av det beste som finnes. 

Anonymkode: 8796e...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor har du det? Mennesker som viser hva de føler (uten å bli nervevrak da) er jo noe av det beste som finnes. 

Anonymkode: 8796e...965

Jeg har Aspergers, og mine naturlige og ekte reaksjoner er ofte feil eller upassende, så jeg har etterhvert lært meg å fremstå hyggelig og høflig, men nøytral, for å kunne fungere i samfunnet uten å begå de største brølerne.

Anonymkode: 97d00...fba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du det? Mennesker som viser hva de føler (uten å bli nervevrak da) er jo noe av det beste som finnes. 

Anonymkode: 8796e...965

Helt enig! Pleier å kalle de for "levende" mennesker, blir alltid sjarmert av mennesker som viser følelser med hele seg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dævendøtte said:

Helt enig! Pleier å kalle de for "levende" mennesker, blir alltid sjarmert av mennesker som viser følelser med hele seg :)

 

Det er ikke sjarmerende når det er en konstant kilde til sosiale blundere og konflikt.. :)

Anonymkode: 97d00...fba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sjarmerende når det er en konstant kilde til sosiale blundere og konflikt.. :)

Anonymkode: 97d00...fba

Nei, i ditt tilfelle er det selvsagt noe helt annet :) Selv om jeg personlig elsker sosiale blundere også. Men har full forståelse for at du ikke alltid synes det er morsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har Aspergers, og mine naturlige og ekte reaksjoner er ofte feil eller upassende, så jeg har etterhvert lært meg å fremstå hyggelig og høflig, men nøytral, for å kunne fungere i samfunnet uten å begå de største brølerne.

Anonymkode: 97d00...fba

Ok, ser den.

Anonymkode: ca109...c00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...