Gå til innhold

Sammenligningen av Trump/Hitler


ThatwasawesomeLOL

Anbefalte innlegg

Hva er årsaken til at folk fra venstresiden sammenligner Trump mot Hitler? synes at det er komisk ettersom at Hitler selv var en venstresosialist. Også støttet det svenske partiet Socialdemokraterna nazi-Tyskland og Hitlers parti, NSDAP. Det var faktisk også flere sosser i Norge som støttet nazistene. Så mitt spørsmål er: hvorfor så sammenligner venstresiden den mannen som de hater mest mot en av sine egne?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sikkert fordi Trump er rasist og det var Hitler også?

Ut over det ønsker jo Trump å være diktator, men han har langt igjen for å nå Hitler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, jabx skrev:

Sikkert fordi Trump er rasist og det var Hitler også?

Ut over det ønsker jo Trump å være diktator, men han har langt igjen for å nå Hitler.

Er Trump rasist? var Hitler rasist? ønsker Trump å være diktator?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komisk å sammenligne verdens største demokrati med Tyskland under nazistene.

Trump vant med de samme valgreglene som 49 presidenter før han. Jada, bare kom med "popular vote". Det endrer ikke på reglene. Dårlig taper er dårlig taper.

Hitler tapte mot Paul von Hindenburg, men tok makten når president Hindenburg døde, uten noe valg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ThatwasawesomeLOL skrev:

Er Trump rasist? var Hitler rasist? ønsker Trump å være diktator?

Ja. Ja. Ja.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ops2 skrev:

Komisk å sammenligne verdens største demokrati med Tyskland under nazistene.

Trump vant med de samme valgreglene som 49 presidenter før han. Jada, bare kom med "popular vote". Det endrer ikke på reglene. Dårlig taper er dårlig taper.

Hitler tapte mot Paul von Hindenburg, men tok makten når president Hindenburg døde, uten noe valg.

Hitler ble jo først demokratisk valgt.

Når det er sagt blir det litt for dumt å sammenligne Trump med en av verdens verste og mest brutale massemordere. Trump er kanskje ond, dum og farlig, men jeg tviler på at han kunne funnet på det Hitler gjorde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, jabx said:

Hitler ble jo først demokratisk valgt.

Når det er sagt blir det litt for dumt å sammenligne Trump med en av verdens verste og mest brutale massemordere. Trump er kanskje ond, dum og farlig, men jeg tviler på at han kunne funnet på det Hitler gjorde.

Hva ble han valgt som?

Hindenburg ga han tittelen rikskansler for å holde han fornøyd. Rikskansler er under president. Etter at Hindenburg døde i 1934, tok Hitler selv makten. Uten noe valg. https://snl.no/Adolf_Hitler

Quote

Hitler tapte valget. Hindenburg fikk 53 prosent av stemmene, Hitler 36,8 prosent. Ved riksdagsvalget i juli 1932 fikk NSDAP 37,3 prosent og 230 av 607 representanter. Ved det neste valget i november gikk partiet noe tilbake.

Valget i 1933 var ikke et fritt valg. https://no.wikipedia.org/wiki/Valget_i_Tyskland_1933

Quote

Valget ble ikke fritt gjennomført, idet en rekke demokratiske rettigheter som ytrings- og pressefriheten, var innskrenket. Det var det siste riksdagsvalget som foregikk med flere partier.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, jabx said:

Ja. Ja. Ja.

Lettvint å ikke begrunne det, synes du ikke?

Ånei, jeg glemte at man ikke trenger å begrunne noe når man hater Trump.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ops2 skrev:

Lettvint å ikke begrunne det, synes du ikke?

Ånei, jeg glemte at man ikke trenger å begrunne noe når man hater Trump.

Det er begrunnet en milliard ganger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, ThatwasawesomeLOL skrev:

Er Trump rasist? var Hitler rasist? ønsker Trump å være diktator?

Ifølge Trumps advokat de siste 10 år, Michael Cohen, er Trump en rasist, svindler og juksemaker.  Jeg følger akkurat nå høringen av Cohen i kontrollkomiteen i Representantenes Hus i USA. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilhører venstresiden i norsk politikk, men har aldri hørt noen sammenligne Trump med Hitler. 

I mine øyne er Trump lite sympatisk, både i måten å være på, snakke på og hva han sier.  Mannen har problemer med å ordlegge seg på en sammenhengende og forståelig måte.  Han har tydeligvis også et urealistisk selvbilde og oppfører seg frekt og arrogant. 

Det er ufattelig at flertallet av amerikanerne har valgt denne mannen som sin politiske leder!  En president som twittrer spydigheter om andre og skryt av seg selv..  Kan det bli verre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Zienna skrev:

Det er ufattelig at flertallet av amerikanerne har valgt denne mannen som sin politiske leder!  En president som twittrer spydigheter om andre og skryt av seg selv..  Kan det bli verre?

Mulig jeg er på jordet nå men nå var det vel flest amerikanere som stemte på Clinton. Og grunnen til at Trump vant valget var fordi han fikk flest stemmer fra  valgmannskollegiet 

 

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.2.2019 den 21.32, ThatwasawesomeLOL skrev:

Hva er årsaken til at folk fra venstresiden sammenligner Trump mot Hitler? synes at det er komisk ettersom at Hitler selv var en venstresosialist. Også støttet det svenske partiet Socialdemokraterna nazi-Tyskland og Hitlers parti, NSDAP. Det var faktisk også flere sosser i Norge som støttet nazistene. Så mitt spørsmål er: hvorfor så sammenligner venstresiden den mannen som de hater mest mot en av sine egne?

Hitler er blitt synonym til noe ondt, så alle venstresiden er uenige med kalles for Hitler eller assosieres med ham. Helt basic hersketeknikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sansen for Trump men å sammenligne han med Hitler er bare idiotisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Mulig jeg er på jordet nå men nå var det vel flest amerikanere som stemte på Clinton. Og grunnen til at Trump vant valget var frodi han fikk flest stemmer fra  Valgmannskollegiet 

 

Det er helt riktig.  Jeg ville bare ikke gjøre det vanskelig å forstå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hitler var vel mer nasjonalist, fordi han ville ta vare på Tyskland, sitt folk og rase, kultur og tradisjoner.

Venstresiden gjør jo stikk motsatt, ved å globalisere og få innvandrere inn i hopetall.

Trump vil omtrent det samme som Hitler, og bevare landet sitt USA, og hindre det bli ødelagt fra follk som kommer fra utsiden. Han vil bygge opp landet igjen, og ta økonomien og jobbene tilbake, og få bort kriminalitet og dopsmugling.

Den største grunnen til at dem sammenligner Trump med Hitler, er nok fordi han hadde et ønske om å hindre terrorister fra muslimske land, i å komme inn i USA. Trump satt da enkelte muslimske land på en innreiseforbudsliste, hvor dem ikke fikk komme inn i USA. Han vil også hindre Mexikanere i ta seg til USA, ved å ta seg ulovlig over grensen. Dette er grunnen til at media og venstresiden sier at han er en rasist. Trump er ingen rasist, men en realist og nasjonalist. Han vil det beste for USA.

Venstresiden og den politisk korrekte eliten, hater Trump. Det er ikke på grunn av hans meninger, men fordi han kjører sitt eget løp, uten venstreselitens kontroll. Derfor hater dem han, fordi han ødelegger deres visjon om globablisering og fri innvandring. For å gi han diskredibilitet, så kjører dem han hardt i alle saker som kan sette han i et dårlig lys, i håp om at dette vil hindre han i å bli gjenvalgt. Folk husker det negative, og media påvirker oss med all negativiteten mot Trump, slik at stemmedyktige vil bli lei kaoset og stemme demokratene neste gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Aragorn ll Elessar said:

Mulig jeg er på jordet nå men nå var det vel flest amerikanere som stemte på Clinton. Og grunnen til at Trump vant valget var fordi han fikk flest stemmer fra  valgmannskollegiet 

 

Og slik har reglene vært for de 49 andre presidentene som ble valgt før han. Antallet valgmennstemmer avgjør. Altså ble han valgt demokratisk.

For at bygda i USA skal ha noen mulighet til å bety noe i valget, har de valgmenn for hver stat. Med et annet system, uten valgmenn, kunne de avholde valg i California, New York og et par andre store stater, telle opp røstene og være ferdig med valget.

I USA er det 25 stater som til sammen utgjør mindre enn 1/6 av befolkningen. California, den mest folkerike staten, har flere innbyggere enn 21 andre stater til sammen.

Hillary Clinton vant California, men hun tapte de små statene som hadde hatt stor nedgang i levestandard og mistet mange arbeidsplasser under 8 år med Obama.

Industriarbeideren vant over baristaen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Zienna said:

Ifølge Trumps advokat de siste 10 år, Michael Cohen, er Trump en rasist, svindler og juksemaker.  Jeg følger akkurat nå høringen av Cohen i kontrollkomiteen i Representantenes Hus i USA. 

Åja, det gjorde jeg og. Selv demokratene kalte Cohen en løgner før, og han er tatt i løgn mange ganger. Han skal faktisk begynne å sone straff for det om to måneder. Pussig nok er demokratene overbevist om at han snakker sant hver gang han sier noe negativt om Trump.

Fakta er at det ble et antiklimaks for de som prøver å få Trump for riksrett. Cohen sa det han har sagt før, han har ingen andre som bekrefter det, ingen nye ting kom fram. Det blir altså ikke noen sak ut av det. Det var den vanlige skittkastingen, ny høring, samme gamle prosedyre. 

something lame, dead-end, a dud, insignificant; especially something with high expectations that turns out to be average, pathetic, or overhyped.

alt-5a8f2aef44513-4922-74700bcf33fba43c9

Hva rasisme angår, så gjorde en av de nyvalgte til Kongressen bort seg. Hun hadde, før hun ble valgt, ivret for at Israel skal utslettes. Under høringen, sa hun at det var en "racist act" at en farget medarbeider av Donald Trump var til stede.

https://www.nbcnews.com/card/tlaib-ignites-racial-dispute-final-moments-hearing-n977366

 

Endret av ops2
lagt til bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...