Gå til innhold

Ferie til Dubai i sommer

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg kommer definitivt ikke til å slutte med ferier i Emiratene bare fordi noen har havnet i fengsel der. Jeg velger å tro de ikke har oppført seg ordentlig.

Ang det å bidra i pengeinnsamlingen så kan jeg betrygge deg med at jeg ikke bidrar på noen som helst måte. Jeg støtter enkelte saker, men de får bidrag utenom innsamlinger på TV.

Det dreier seg ikke bare om folk som havner i fengsel, vet du virkelig ingenting om politikken i landet du drar til?? Og de som havner i fengsel kan dessuten havne der bare det mistenkes at de er homofile f.eks, det kan også være fordi noen ikke liker dem. Eller hva med en 12-åringen som ble voldtatt av onkelen sin og havnet i fengsel for det. Det er korrupsjon der så det holder, så man trenger ikke å ha gjort noe galt. Det er torturmetoder under avhør. Men du er så uvitende at det ikke nytter, du VIL ikke vite. Takk for meg! 

Anonymkode: 3dbb3...490

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usa bryter menneskerettigheter, russland gjør det og Norge ikke minst med barnevern. Hvem land er skinnhellig? Ingen. Kos dere i dubai, usa etc 

Anonymkode: 373d8...9ed

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Usa bryter menneskerettigheter, russland gjør det og Norge ikke minst med barnevern. Hvem land er skinnhellig? Ingen. Kos dere i dubai, usa etc 

Anonymkode: 373d8...9ed

Jeg er skinnhellig. Det heter "hvilket land".

Anonymkode: 6c920...f29

• Liker 1
Skrevet

Velger man å reise ned dit helt frivillig, og havner i ett eller annet bråk med politiet - bør man ikke ha rett til hjelp av norske myndigheter for å komme tilbake. Det blir som IS-krigerne som reiser ned til Syria, og ønsker å tilbakeføres. Helt idiotisk.

Poenget med sammenligningen er at man er klar over hva man reiser ned til, men velger likevel å ta avgjørelsen selvom folk  fraråder. 

Anonymkode: 3fbe7...214

• Liker 2
Skrevet

Velger man å reise ned dit helt frivillig, og havner i ett eller annet bråk med politiet - bør man ikke ha rett til hjelp av norske myndigheter for å komme tilbake. Det blir som IS-krigerne som reiser ned til Syria, og ønsker å tilbakeføres. Helt idiotisk.

Poenget med sammenligningen er at man er klar over hva man reiser ned til, men velger likevel å ta avgjørelsen selvom folk  fraråder. 

Anonymkode: 3fbe7...214

Å herregud, er du seriøs eller??

UD har til dags dato ikke advart mot reiser til Emiratene, mens Syria er ett av landene som blir sterkt frarådet å reise til.

Jeg synes faktisk dere som skriver her med AB er skikkelig feige. Tør dere ikke stå frem med ett nick engang for å fronte saken deres?

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg er helt rolig jeg. Jeg var like rolig på ferie i Emiratene. Jeg fryktet ikke for livet mitt ett eneste sekund. Til og med barna mine har vært tilbake der flere ganger uten noe fare.

Ok. 

Anonymkode: cf9fe...5b0

Skrevet

Mye dobbeltmoral her. Ingen land er perfekte. UAE er faktisk ett av få arabiske land hvor utviklingen går i riktig retning. Takket være vestlig påvirkning og turistene. 

For 20 år siden var UAE ekstremt konservative og mer lik Saudi. Mye som har forandret seg på disse årene. Å boikotte et land hjelper ingenting. Da vil de bare gå tilbake til hulene sine lik Saudi og dyrke det ekstreme. 

De som klager på «slavearbeid» handler vel også på H & M, Cubus, Jack & Jones og andre kleskjeder? Eller kjøper iPhones? Ser du også hvilke forhold og luselønn arbeiderne i fabrikker i Kina lever under?

Anonymkode: 813b3...cb8

• Liker 2
Skrevet

Mye som ikke er bra i Dubai, men det er det i mange andre land også.  Skal vi bare reise til land hvor vi liker regimet? Isåfall så er det mange store reisemål som faller under streken. 

• Liker 1
Skrevet

Mye dobbeltmoral her. Ingen land er perfekte. UAE er faktisk ett av få arabiske land hvor utviklingen går i riktig retning. Takket være vestlig påvirkning og turistene. 

For 20 år siden var UAE ekstremt konservative og mer lik Saudi. Mye som har forandret seg på disse årene. Å boikotte et land hjelper ingenting. Da vil de bare gå tilbake til hulene sine lik Saudi og dyrke det ekstreme. 

De som klager på «slavearbeid» handler vel også på H & M, Cubus, Jack & Jones og andre kleskjeder? Eller kjøper iPhones? Ser du også hvilke forhold og luselønn arbeiderne i fabrikker i Kina lever under?

Anonymkode: 813b3...cb8

Takk for ditt innlegg. Du har så rett.

Nå skal jeg innrømme at jeg handler på både Cubus og HM attpåtil har jeg IPhone.

Huff da, jeg må være en jævla sadist.

Skrevet

Jeg har vært i mange land med bakstreverske og bedritne lover. Det betyr ikke at folkene og landene likevel kan være flotte å besøke. 

Anonymkode: b2079...7a9

Skrevet
2 minutter siden, EvaLena skrev:

Takk for ditt innlegg. Du har så rett.

Nå skal jeg innrømme at jeg handler på både Cubus og HM attpåtil har jeg IPhone.

Huff da, jeg må være en jævla sadist.

Folk klikker i vinkel bare man nevner UAE, men tenker ikke på at det er mange andre land med strenge lover, slavearbeid, dødsstraff for dop osv de sannsynligvis har feriert i. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk klikker i vinkel bare man nevner UAE, men tenker ikke på at det er mange andre land med strenge lover, slavearbeid, dødsstraff for dop osv de sannsynligvis har feriert i. 

Nettopp. Helt utrolig at folk kan sette seg opp en mening ut fra ting de leser om i aviser. 

Jeg tør påstå at folk som blir arrestert i Emiratene ikke oppfører seg ordentlig. Det er viden forskjell på grøftefylla på Gran Canaria og fylla i Emiratene. 

• Liker 3
Skrevet

Ignorance is bliss.

Anonymkode: cac4b...d62

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært kjempegøy. Det er litt rart med disse politisk korrekte menneskene. De forteller hvor ille det er i disse landene, men har de vært der selv og sett?

Nei, det har de ikke. De har bare bestemt seg for å være trassige og står på meningene sine.

Anonymkode: d802c...baf

Helt utrolig at det er mulig. Desto bedre for oss andre, da slipper vi å møte disse i UAE 😊

• Liker 2
Skrevet
1 hour ago, EvaLena said:

Jaha, hva er barnslig med det svaret? Vi er turister, ikke bødler.

Nei, dere gir dem bare pengene de trenger for å betale bødlene.

56 minutter siden, EvaLena said:

Jeg tør påstå at folk som blir arrestert i Emiratene ikke oppfører seg ordentlig. Det er viden forskjell på grøftefylla på Gran Canaria og fylla i Emiratene. 

Du er kunnskapsløs, akkurat som alle som ble arrestert der for å ha blitt voldtatt.

Anonymkode: 1306a...6f3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Med tanke på det som har skjedd med prinsesse Latifa og hva de har gjort med henne og søstrene hennes, så ser man jo hvem som faktisk styrer det landet, og hvilke holdninger de har mot kvinner. Dermed byr det meg skikkelig i mot å reise dit. Nå kan jeg jo bare snakke for meg selv, og jeg skal absolutt ikke gå ut å kalle de som har lyst å reise dit for svikere eller noe i den dur,  og man må få gjøre som man vil. Men jeg ville i hvert fall ikke reist dit. 

Endret av Kaizerr
  • Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dere gir dem bare pengene de trenger for å betale bødlene.

Du er kunnskapsløs, akkurat som alle som ble arrestert der for å ha blitt voldtatt.

Anonymkode: 1306a...6f3

Hva tilsier at jeg er kunnskapsløs, men ikke du? Jeg har vært i landet, snakket med folk der, samt fått med meg det som står i media. Likevel velger jeg å reise dit på ferie gang på gang.

Jeg gidder virkelig ikke å utelukke land pga måten landet styres på. Da er det mange land som må utelukkes, men jeg er eventyrlysten og enn så lenge er alle land i verden spennende for meg.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, EvaLena skrev:

Hva tilsier at jeg er kunnskapsløs, men ikke du? Jeg har vært i landet, snakket med folk der, samt fått med meg det som står i media. Likevel velger jeg å reise dit på ferie gang på gang.

Jeg gidder virkelig ikke å utelukke land pga måten landet styres på. Da er det mange land som må utelukkes, men jeg er eventyrlysten og enn så lenge er alle land i verden spennende for meg.

At du har reist dit flere ganger uten å ha kunnskap om hvordan landet fungerer sier mye om deg som turist. Men du er vel som de fleste andre turister, du reiser vel med "all inclusive" og ser knapt bakgatene og bakdelene av glitteret og stasen.

Jeg har en venninne som igjen mistet sin beste venninne i Dubai, hun ble kvelt av mannen i huset der hun jobbet som hushjelp. Politiet i Dubai etterforsket saken men det ble aldri tatt ut en formell siktelse mot mannen, hvorfor?.. Jo fordi den drepte var en fattig ugift kvinne fra Filippinene.

Det er det samme for bygningsarbeidere og stort sett alle som jobber på "gulvet", de er som slaver og regne og har ingen rettigheter... Men det er vel ikke så viktig så lenge man kan ligge i solen som turist og kan skryte til slekt og venner når man kommer hjem tilbake til steinrøysa.

Anonymkode: 52064...dcc

• Liker 9
Skrevet

Jeg personlig skal aldri reise til et land der jeg må passe på hvordan jeg kler meg for å ikke bli arrestert.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At du har reist dit flere ganger uten å ha kunnskap om hvordan landet fungerer sier mye om deg som turist. Men du er vel som de fleste andre turister, du reiser vel med "all inclusive" og ser knapt bakgatene og bakdelene av glitteret og stasen.

Jeg har en venninne som igjen mistet sin beste venninne i Dubai, hun ble kvelt av mannen i huset der hun jobbet som hushjelp. Politiet i Dubai etterforsket saken men det ble aldri tatt ut en formell siktelse mot mannen, hvorfor?.. Jo fordi den drepte var en fattig ugift kvinne fra Filippinene.

Det er det samme for bygningsarbeidere og stort sett alle som jobber på "gulvet", de er som slaver og regne og har ingen rettigheter... Men det er vel ikke så viktig så lenge man kan ligge i solen som turist og kan skryte til slekt og venner når man kommer hjem tilbake til steinrøysa.

Anonymkode: 52064...dcc

Har du vært der i det hele tatt?

Anonymkode: d802c...baf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...