Gå til innhold

Ferie til Dubai i sommer

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Ja er det jeg har hørt og. Fra folk som faktisk bor der. Tilmed i forhold til alkohol. Ingen som bryr seg, har jeg fått til svar. Så det er nok litt overdrevet hvor strengt det er. Klart det er strengt, det er et muslimsk land, men ikke så ille som mange skal ha det til. Takk, ja jeg gleder meg :) 

Anonymkode: ce35b...d30

Alkohol ble ikke servert alle steder, men jeg og ei venninne ble da ganske gode i farta i skybaren i Burj Al Arab 😂 Vi fniste og lo, sjanglet oss ut av hotellet og inn i en taxi.

Ikke noe problemer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde aldri reist til et land som undertrykker kvinner og har et kvinnesyn som det der. En britisk, kvinnelig turist ble overfalt og voldtatt der nede. Da hun anmeldte det til politiet, arresterte de HENNE for å ha hatt sex utenfor ekteskapet! Hun ble faktisk satt i fengsel, og de beslagla passet hennes så hun ikke kom seg hjem igjen.

Et land som har et slikt syn på kvinner, ville jeg aldri støttet med en eneste krone av mine turistpenger!

Fatter ikke at folk (særlig kvinner) kan ønske å dra dit.

Anonymkode: 6c920...f29

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, EvaLena skrev:

Alkohol ble ikke servert alle steder, men jeg og ei venninne ble da ganske gode i farta i skybaren i Burj Al Arab 😂 Vi fniste og lo, sjanglet oss ut av hotellet og inn i en taxi.

Ikke noe problemer.

Ja nettopp! Godt å høre fra folk som har vært der. Høres ut som dere hadde det gøy 😃 Ts 

Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde aldri reist til et land som undertrykker kvinner og har et kvinnesyn som det der. En britisk, kvinnelig turist ble overfalt og voldtatt der nede. Da hun anmeldte det til politiet, arresterte de HENNE for å ha hatt sex utenfor ekteskapet! Hun ble faktisk satt i fengsel, og de beslagla passet hennes så hun ikke kom seg hjem igjen.

Et land som har et slikt syn på kvinner, ville jeg aldri støttet med en eneste krone av mine turistpenger!

Fatter ikke at folk (særlig kvinner) kan ønske å dra dit.

Hvor ferierer du da? 

Endret av EvaLena
  • Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaja. En dag kommer det frem uansett. Lykke til med naiviteten din 😝

Anonymkode: cf9fe...5b0

Takk det samme 😊

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor skal man alltid være så pokkers politisk korrekt hele tiden??? :bond:

Anonymkode: d802c...baf

Tja, de som faktisk lever der har ikke mange alternativ..  

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Politisk korrekthet? Det handler om å velge noe annet enn å reise på badeferie til en verdensversting når det gjelder kvinnesyn og behandling av svake grupper. Men for all del, bare reis, men vit da at veldig mange kommer til å se ned på deg.

Anonymkode: e63da...326

Enig. Man fremstår som en komplett idiot om man reiser til muslimske land!

Anonymkode: 574d3...411

• Liker 5
Skrevet (endret)
50 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg Jar vært flere ganger i Emiratene og får ikke fullrost de feriene. Jeg har vært der på jenteturer og med familien m/barn. 

Ikke en eneste gang har jeg opplevd noe ubehagelig i Emiratene. De er vennlige, hjelpsomme og inkluderende.

Nei, for du har sikkert holdt deg på turiststedene bygget av misbrukte slaver.

Sitat

At de har fremmedarbeidere i UAE er velvilje verre enn at vi har det i Norge også.

Det er verre jo, fordi det er rent slavearbeid.

Sitat

Jeg skal reise tilbake til Emiratene en dag og jeg gleder meg allerede.

De er kjent for å betale folk for å spamme sosiale medier med reklame.

Endret av jabx
  • Liker 5
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som om jeg skulle sagt det selv. Usa bryter menneskerettighetene så det holder, men det er ingen av disse politisk korrekte som boikotter dette landet som feriemål.

USA avskaffet slaveri for lenge siden. I Dubai er slavearbeid helt vanlig.

• Liker 6
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Ja er det jeg har hørt og. Fra folk som faktisk bor der. Tilmed i forhold til alkohol. Ingen som bryr seg, har jeg fått til svar. Så det er nok litt overdrevet hvor strengt det er. Klart det er strengt, det er et muslimsk land, men ikke så ille som mange skal ha det til. Takk, ja jeg gleder meg :) 

Ingen som bryr seg foreløpig. Til du har uflaks og får oppleve skyggesiden.

https://www.arabianbusiness.com/raped-norwegian-woman-jailed-in-dubai-510018.html

https://www.nytimes.com/2017/11/11/world/middleeast/dubai-crimes-united-arab-emirates-jail.html

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, jabx skrev:

Nei, for du har sikkert holdt deg på turiststedene bygget av misbrukte slaver.

Det er verre jo, fordi det er rent slavearbeid.

De er kjent for å betale folk for å spamme sosiale medier med reklame.

Trur du jeg har vært kun på turistedene når jeg har kjørt rundt i Emiratene? Nei, jeg har også vært på bygda og sett det som ikke er synlig i store byene.

Jeg har tiltro til folk jeg snakket med og de hadde ingen grunn til å måtte lyve for meg. De var fornøyd med å jobbe i Emiratene og familen hadde det bra hjemme.

• Liker 1
Skrevet
25 minutter siden, EvaLena skrev:

Hvor ferierer du da? 

I land som ikke praktiserer ekstrem muslimsk religion over sin kvinnelige befolkning og kvinner generelt.

• Liker 3
Skrevet

Innlegget ovenfor; skulle stå "undertrykkelse", ikke "religion".

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I land som ikke praktiserer ekstrem muslimsk religion over sin kvinnelige befolkning og kvinner generelt.

Nevn noen av de lendene da?

Skrevet
Akkurat nå, EvaLena skrev:

Nevn noen av de lendene da?

England. USA. Thailand. Skottland. Spania og Hellas. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, EvaLena skrev:

Hvis du skal tenke på menneskerettigheter når du skal velge ferieland, så må du gjerne gjøre det. Jeg gjør det ikke.

Hvor liker du å feriere utenlands da?

Alle land som behandler kvinner, homofile og andre grupper som annenrangs borgere, altså at de ikke har de samme rettighetene som de mer privilegerte etter landets lover, utgår med høye kneløft. Det finnes heldigvis mange spennende land igjen selv etter dette kriteriet.

Anonymkode: e63da...326

• Liker 8
Skrevet
7 minutter siden, EvaLena skrev:

Trur du jeg har vært kun på turistedene når jeg har kjørt rundt i Emiratene? Nei, jeg har også vært på bygda og sett det som ikke er synlig i store byene.

Jeg har tiltro til folk jeg snakket med og de hadde ingen grunn til å måtte lyve for meg. De var fornøyd med å jobbe i Emiratene og familen hadde det bra hjemme.

Slavearbeidet skjer jo ikke på bygda der bygdefolket er, men på stedene det bygges stort. Og selvsagt holdes det skjult for naive og dumme vestlige turister som ikke skjønner bæret.

• Liker 11
Skrevet
11 minutter siden, jabx skrev:

USA avskaffet slaveri for lenge siden. I Dubai er slavearbeid helt vanlig.

Jeg snakker ikke om slaver. Jeg snakker om Guantanamo, Kuwait, Irak m.m. Usa har dødsstraff og gir gjerne dødsstraff til psykisk utviklingshemmede, så boikotter dere Dubai, får dere boikotte usa også.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, jabx skrev:

Slavearbeidet skjer jo ikke på bygda der bygdefolket er, men på stedene det bygges stort. Og selvsagt holdes det skjult for naive og dumme vestlige turister som ikke skjønner bæret.

Jeg trudde denne fridagen fra jobb skulle bli langdryg, men den har jo rett og slett vært morsom takket være blandt annet deg 😊

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker ikke om slaver. Jeg snakker om Guantanamo, Kuwait, Irak m.m. Usa har dødsstraff og gir gjerne dødsstraff til psykisk utviklingshemmede, så boikotter dere Dubai, får dere boikotte usa også.

Eh nei, for Dubai har alt USA har og mere til.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...