Gå til innhold

Tips til fyll i bløtkake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fyller bløtkaka med bær og krem, men bruker svært lite sukker.  Da blir den frisk.  En av sønnene mine spurte meg nylig hvordan jeg fikk bløtkakene så gode :) 

Jeg lager sukkerbrødbunn som kan deles i tre lag.  Tiner to poser frosne jordbær, bringebær eller skogsbær (fra frysedisken).  Strør litt sukker over bærene, men ikke mye. Dynker kakebunnen med melk og bærsaus etter tiningen.  Viktig å dynke kanten på kaka godt. 

Så stryker jeg bær over den første bunnen i et tynt lag.  Legger hjemmelaget vaniljekrem over, før neste kakedel legges på.  Dynker denne om nødvendig.  Så legger jeg et lag med krem som er blandet med bær.  Legger så på topplokket.  Dynker.  Stryker bær over.  Så legger jeg krem langs kakens side og på toppen.  Bruker sprøyte for å få den fin.  Pynter med friske (ike frosne) bær. 

Mitt tips er å ikke bruke for mye sukker!  Selv bruker jeg 1 ts sukker pr. pakke fløte.  Husker min svigermor mente at det måtte en spiseskje til :)   Så også med bær.  De skal være friske - ikke søte.   

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Zienna skrev:

Jeg fyller bløtkaka med bær og krem, men bruker svært lite sukker.  Da blir den frisk.  En av sønnene mine spurte meg nylig hvordan jeg fikk bløtkakene så gode :) 

Jeg lager sukkerbrødbunn som kan deles i tre lag.  Tiner to poser frosne jordbær, bringebær eller skogsbær (fra frysedisken).  Strør litt sukker over bærene, men ikke mye. Dynker kakebunnen med melk og bærsaus etter tiningen.  Viktig å dynke kanten på kaka godt. 

Så stryker jeg bær over den første bunnen i et tynt lag.  Legger hjemmelaget vaniljekrem over, før neste kakedel legges på.  Dynker denne om nødvendig.  Så legger jeg et lag med krem som er blandet med bær.  Legger så på topplokket.  Dynker.  Stryker bær over.  Så legger jeg krem langs kakens side og på toppen.  Bruker sprøyte for å få den fin.  Pynter med friske (ike frosne) bær. 

Mitt tips er å ikke bruke for mye sukker!  Selv bruker jeg 1 ts sukker pr. pakke fløte.  Husker min svigermor mente at det måtte en spiseskje til :)   Så også med bær.  De skal være friske - ikke søte.   

Glemte å nevne det viktigste.  Alle bløtkaker må stå og trekke over natten. 

• Liker 1
Skrevet

Er veldig godt å bruke rørte multebær i en bløtkake. Ellers så er det selvfølgelig godt med rørte bringebær og rørte jordbær, jeg syntes det er bedre enn å ha syltetøy i. Man får en bedre friskhet, og kan regulere sukkeret. Personlig syntes jeg det løfter en bløtkake.

Anonymkode: 2c639...409

• Liker 2
Skrevet

Kirsebærfyll på krem, og litt raspet mørk sjokolade.

Skrevet

bringbærsyltetøy og krem i ene laget, og fruktcoktailboks og krem i andre laget, dypper kaken med saften fra fruktcocktailen. Pyntes med bær eller sjokolade, eller pyntedryss, alt ettersom hvem som skal spise den.

Anonymkode: dc9bc...6e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...