Gå til innhold

Smadret side på bilen - prisanslag?


Emma124

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er helt fortvilet etter å ha rygget bilen i en stolpe. Sneiet bare såvidt borti og trodde i verste fall det var kommet en liten bulk, men neida, er en diger bulk. Lyktene er heldigvis intakte, og metallet sneier ikke nedi hjulet. Men metallet er såpass vridd at det står cirka fem centimeter ut fra bilen i skjøten.

 

Noen som har erfaringer med tilsvarende bulk og hva det vil koste? Bilen er en 2007-modell passat. (Skjønner at det vil variere, men greit å vite sånn cirka hva andre har måttet ut med...),

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En så pass gammel bil ville jeg reparert på enkleste måte, hvis den var min. Er du heldig så er det mulig å kjøpe brukte deler fra en bilopphugger. Hvis du har kasko forsikring så vil den kunne dekke skaden, men det koster fort både bonustap og egenandel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! :) Har folk med mer peiling enn meg på saken.

 

Har dessverre bare delkasko.. Hadde nettopp brukt en (for meg) liten formue på EU-kontroll, og nå var alt tipptopp, så dette svir.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke reparere. Bare bank/bøy til slik at ingenting stikker ut og er farlig, og så kjører du den slik noen år til den må kasseres. Jeg kjørte i mange år med en diger bulk i døra etter at brøytebilen(?) kjørte på den parkerte bilen.  Etter hvert begynte det å ruste der, men det er ikke farlig.

Anonymkode: 445b3...5e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke reparere. Bare bank/bøy til slik at ingenting stikker ut og er farlig, og så kjører du den slik noen år til den må kasseres. Jeg kjørte i mange år med en diger bulk i døra etter at brøytebilen(?) kjørte på den parkerte bilen.  Etter hvert begynte det å ruste der, men det er ikke farlig.

Anonymkode: 445b3...5e3

Tusen takk for innspill! Har vært inne på tanken. Sjekket opp hva tilsvarende biler ligger på på Finn, og det er rundt 30 000. Å først bruke 20 000 på EU kontroll og deretter 10-15 på å fikse bulken blir liksom litt dumt... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde det samme med min, rygget siden inn i en stolpe. 60000, heldigvis full forsikring. 

Anonymkode: 79983...ea1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjorde det samme med min, rygget siden inn i en stolpe. 60000, heldigvis full forsikring. 

Anonymkode: 79983...ea1

Takk for svar! Det er cirka dobbelt så mye som bilen er verdt, så det er ikke så veldig aktuelt her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er denne bulken da? 

hvis den er på en dør så kan du få en billig brukt dør som du bare skifter selv, med litt hjelp fra en venn. 

Er det en framskjerm like så. Det ligger mange brukte på nett, helt sikkert i samme farge som bilen din også. 

kun 100 lapper ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du på merkeverkstedet er prisen som regel langt høyere enn om du går på et annet verksted. Du får ta en runde og få pristilbud.

Anonymkode: af87e...b33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår Passat ble rygget på slik at metallet sto ut ved skjøten på siden bak. Det kostet vel ca. 35 000,- å reparere... 

Anonymkode: 73e23...288

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2019 den 19.41, Emma124 skrev:

Hei,

 

Er helt fortvilet etter å ha rygget bilen i en stolpe. Sneiet bare såvidt borti og trodde i verste fall det var kommet en liten bulk, men neida, er en diger bulk. Lyktene er heldigvis intakte, og metallet sneier ikke nedi hjulet. Men metallet er såpass vridd at det står cirka fem centimeter ut fra bilen i skjøten.

 

Noen som har erfaringer med tilsvarende bulk og hva det vil koste? Bilen er en 2007-modell passat. (Skjønner at det vil variere, men greit å vite sånn cirka hva andre har måttet ut med...),

På en 13 år gammel bil så gjør man minst mulig. Hør på innleggene over:-)

Anonymkode: e2dea...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok siden en gang, det var 37 000. 

Bakskjermen (liten skade) var 16 000. 

Ville som anbefalt lagt det ut på småjobber eller lignende, mange fikser dette for noen få tusenlapper. Eller bare droppet å fikse på en så gammel bil. 

Anonymkode: 34c4b...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...