AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #41 Skrevet 27. februar 2019 Bruker comfort sensitive som har en bittelite ren lukt på den. Anonymkode: ccdfe...d89 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #42 Skrevet 27. februar 2019 Nesten aldri. Trenger ikke at klærne mine stinker roser og timoteieng. Dessuten er det stort sett unødvendig. Folk som bruker tøymykner på håndklær skulle hatt buksevann! Men på kaldeste vinteren må jeg bruke det noen ganger på for eksempel morgenkåpa, ellers begynner den å knitre. Aaaaaldri bruk tøymykner på treningsklær. Det kapsler inn svettelukten og gir aldri slipp på det igjen! Anonymkode: e8a64...fe0 2
FantasDick Skrevet 27. februar 2019 #43 Skrevet 27. februar 2019 16 timer siden, Made4u skrev: Miljøhensynet blir litt som å tisse i havet, den lille skvetten din utgjør i det store og hele ikke mye og det må vel få deg til å føle deg litt maktesløs med tanke på å redde planeten. Ivareta heller nesen din sine interesser du!! Nesen min takker for omsorgen din - det gjør dessverre ikke miljøet og dyrene. Jeg føler meg litt maktesløs, ja, men jeg gjør mye mer for miljøet og dyrene enn å "bare" kutte skyllemiddel og jeg har klart å, vennlig, påvirke venner og familie til å ta noen grønnere valg så jeg føler det kan utgjøre en forskjell - i alle fall sammen med alle andre som tar lignende valg! 4
Gjest INGNTNG Skrevet 27. februar 2019 #44 Skrevet 27. februar 2019 Nei, jeg er allergisk mot de fleste, og synes ellers at lukten blir for mektig.
Djungelvrål Skrevet 27. februar 2019 #45 Skrevet 27. februar 2019 2 timer siden, Kritt skrev: Jeg bruker kun skylldemiddel til ulltøy, og da Milo sin, som lukter lite. Synes generelt skyllemidler lukter alt for sterkt. Og man skal ikke bruke skyllemiddel på tøy som tørkes i tørketrommel - hvilket gjelder mye av vasken hjemme hos oss. Hvorfor det? Gjort i åresvis
Djungelvrål Skrevet 27. februar 2019 #46 Skrevet 27. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nesten aldri. Trenger ikke at klærne mine stinker roser og timoteieng. Dessuten er det stort sett unødvendig. Folk som bruker tøymykner på håndklær skulle hatt buksevann! Men på kaldeste vinteren må jeg bruke det noen ganger på for eksempel morgenkåpa, ellers begynner den å knitre. Aaaaaldri bruk tøymykner på treningsklær. Det kapsler inn svettelukten og gir aldri slipp på det igjen! Anonymkode: e8a64...fe0 Bare å bruke eddik i ny og ne så lukter treningsklærne som nye igjen. 2
Gjest Kritt Skrevet 27. februar 2019 #47 Skrevet 27. februar 2019 3 minutter siden, SupaWoman skrev: Hvorfor det? Gjort i åresvis Mulig det er en myte, men jeg ser bare ikke behovet.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #48 Skrevet 27. februar 2019 Sluttet å bruke det for åresvis siden. Vil ikke ha lukt i klærne. Husker ei venninne av min datter; kunne lukte at hun hadde vært på besøk. Anonymkode: 359c7...33d 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #49 Skrevet 27. februar 2019 Har aldri brukt skyllemiddel, ser ikke poenget med det.... Moren min brukte heller aldri skyllemiddel så det er ikke noe jeg har vært vant til fra oppveksten heller. Anonymkode: 3ca00...bf5 1
Djungelvrål Skrevet 27. februar 2019 #50 Skrevet 27. februar 2019 Jeg jobber et sted der man må hjelpe folk å vaske tøy. Ikke alle bruker eller har råd til skyllemiddel. De tørre håndklærne jeg må brette er så stive at de står av seg selv, samme med sengetøyet. Har de tørketrommel er det jo greit, da blir det mykt. Slike papphåndklær er helt jævlige å tørke seg med! 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #51 Skrevet 27. februar 2019 8 timer siden, FantasDick skrev: Nesen min takker for omsorgen din - det gjør dessverre ikke miljøet og dyrene. Jeg føler meg litt maktesløs, ja, men jeg gjør mye mer for miljøet og dyrene enn å "bare" kutte skyllemiddel og jeg har klart å, vennlig, påvirke venner og familie til å ta noen grønnere valg så jeg føler det kan utgjøre en forskjell - i alle fall sammen med alle andre som tar lignende valg! Glad ikke alle tenker som Made4u. Ei venninne har påvirket meg positivt til å endre livsstilen, hun hadde så mye kunnskap og jeg endret tankegangen sakte men sikkert pga henne. Og derfra igjen har jeg påvirket flere rundt meg til å kutte ut visse produkter o.l. Jeg tror på "pay it forward" tanken, spre kunnskap men på en måte som gjør at folk selv tror de tar valgene og ikke føler seg presset 😊 En ex var vegetarianer og etter å ha erfart hvor mye godt man kan lage spiser jeg nesten aldri kjøtt hjemme lenger. Så jo, det nytter, man må bare starte med seg selv. Bruker omtrent aldri tøymykner etter jeg leste endel ny forskning omkring det. En sjelden gang på knusktørre håndkler. Anonymkode: e219e...3a7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #52 Skrevet 27. februar 2019 1 hour ago, SupaWoman said: Jeg jobber et sted der man må hjelpe folk å vaske tøy. Ikke alle bruker eller har råd til skyllemiddel. De tørre håndklærne jeg må brette er så stive at de står av seg selv, samme med sengetøyet. Har de tørketrommel er det jo greit, da blir det mykt. Slike papphåndklær er helt jævlige å tørke seg med! De stive håndklærne er de beste! Anonymkode: dc4d6...8cd
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #53 Skrevet 28. februar 2019 1 time siden, SupaWoman skrev: Jeg jobber et sted der man må hjelpe folk å vaske tøy. Ikke alle bruker eller har råd til skyllemiddel. De tørre håndklærne jeg må brette er så stive at de står av seg selv, samme med sengetøyet. Har de tørketrommel er det jo greit, da blir det mykt. Slike papphåndklær er helt jævlige å tørke seg med! Jeg føler det er helt omvendt. Håndklær med tøymyner trekker ikke til seg vann i det hele tatt, det er som det er en hinne over fibrene i tøyet. Har forøvrig aldri opplevd at håndklærne står av seg selv, til tross for at jeg aldri bruker tøymyner. Anonymkode: 274ed...aa5 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #54 Skrevet 28. februar 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler det er helt omvendt. Håndklær med tøymyner trekker ikke til seg vann i det hele tatt, det er som det er en hinne over fibrene i tøyet. Har forøvrig aldri opplevd at håndklærne står av seg selv, til tross for at jeg aldri bruker tøymyner. Anonymkode: 274ed...aa5 Om håndklærne står av seg selv er det på tide å bytte de ut, sikkert eldgamle. Eller institusjonens vaskemaskin. Anonymkode: e219e...3a7 1
Djungelvrål Skrevet 28. februar 2019 #55 Skrevet 28. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler det er helt omvendt. Håndklær med tøymyner trekker ikke til seg vann i det hele tatt, det er som det er en hinne over fibrene i tøyet. Har forøvrig aldri opplevd at håndklærne står av seg selv, til tross for at jeg aldri bruker tøymyner. Anonymkode: 274ed...aa5 Jeg opplevde at de sto nesten av seg selv MED tøymykner også før jeg fikk tørketrommel.
Djungelvrål Skrevet 28. februar 2019 #56 Skrevet 28. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om håndklærne står av seg selv er det på tide å bytte de ut, sikkert eldgamle. Eller institusjonens vaskemaskin. Anonymkode: e219e...3a7 Ja, gamle håndklær er de værste.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #57 Skrevet 28. februar 2019 Er noe svineri. Et misbrukt middel. I bhg stinker alke ungene av samme skyllemiddel. Vaskes klær på nytt, trenger du ikke ha i,for det sitter i klærne. Det er ingen grunn til å bruke skyllemiddel. Pga lukt? Heng klær ute, eller på stativ under åpent vindu, veranda. Anonymkode: 1a986...62c
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #58 Skrevet 28. februar 2019 Sluttet for mange år siden, til å med gått over til vaskemiddel uten lukt også. Har sengetøy og håndklær i tørketrommelen for inneklimaet sin del, da blir de mykje nok for min del å mindre støv og fukt i hjemmet. Anonymkode: 5efc1...a6c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå