Djungelvrål Skrevet 25. februar 2019 #21 Skrevet 25. februar 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri, og for meg er det ufattelig at noen orker den kvalme kunstige lukten. Anonymkode: 25bcc...188 Vel alt som er parfymert kommer fra syntetisk parfyme, til og med de dyreste franske parfymene til tusenvis av kroner er syntetiske. Så det er vanskelig å unngå syntetsisk duft med mindre du unngår parfyme i alt du bruker fra sjampo til gulvaskemiddeler til ansiktsskremer og leppestift +++. 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #22 Skrevet 26. februar 2019 Jeg bruker Softlan vanilje og orkidé - det er den gule. Bruker bare 1-2ts på en full vask, og kun på klær. Håndklær føler jeg mister sugeevnen. Mulig det er mentalt, men jeg opplever klærne som stive uten litt skyllemiddel og det makter jeg ikke. Men jeg makter heller ikke å gå rundt som en stinkbombe, som mange gjør når de bruker mye skyllemiddel. Så jeg bruker så lite som mulig. Anonymkode: 3d7c9...46e 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #23 Skrevet 26. februar 2019 Jeg bruker eddik. Anonymkode: 43ff8...c81 1
EvaLena Skrevet 26. februar 2019 #24 Skrevet 26. februar 2019 Det har jeg vokst opp med og kommer aldri til å slutte med det. Det finnes ikke noe som er bedre enn å være nydusjet og legge seg i rent sengetøy som lukter som «Den hemmelige hagen» 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #25 Skrevet 26. februar 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker eddik. Anonymkode: 43ff8...c81 Så det å gå rundt og dunste eddik er bedre enn å lukte skyllemiddel? Jeg skjønner ikke at enkelte har fått det for seg at eddik lukter så godt. Det gjør jo ikke det. Eddik lukter rett og slett fælt. Selv bruker jeg blå, lilla eller grønn Softlan. De lukter himmelsk. Argumentet med at det lukter synetisk, blir for dumt. For hva er det som ikke er syntetisk i dag? Det dreier seg jo om veldig mange ting. Skulle vi ha kuttet ut alt som er syntetisk, så blir det ikke mye igjen. Anonymkode: 80161...f05 3
FantasDick Skrevet 26. februar 2019 #26 Skrevet 26. februar 2019 Brukte det tidligere, da kokos eller vanilje. Etter at jeg sluttet, av miljøhensyn, synes jeg at det lukter forferdelig dårlig. Treffer mange mennesker på jobb og noen ganger må jeg puste med munnen for den kvalme, intense lukta av skyllemiddel (kjenner igjen typene) blandet med svette, fjøs, mat etc er mer enn jeg takler. 5
Djungelvrål Skrevet 26. februar 2019 #27 Skrevet 26. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Så det å gå rundt og dunste eddik er bedre enn å lukte skyllemiddel? Jeg skjønner ikke at enkelte har fått det for seg at eddik lukter så godt. Det gjør jo ikke det. Eddik lukter rett og slett fælt. Selv bruker jeg blå, lilla eller grønn Softlan. De lukter himmelsk. Argumentet med at det lukter synetisk, blir for dumt. For hva er det som ikke er syntetisk i dag? Det dreier seg jo om veldig mange ting. Skulle vi ha kuttet ut alt som er syntetisk, så blir det ikke mye igjen. Anonymkode: 80161...f05 Det lukter ikke eddik etter å ha brukt det i skyllemiddelkammeret. Bruker det selv på sure treningsklær. 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #28 Skrevet 26. februar 2019 16 timer siden, SupaWoman skrev: Vel alt som er parfymert kommer fra syntetisk parfyme, til og med de dyreste franske parfymene til tusenvis av kroner er syntetiske. Så det er vanskelig å unngå syntetsisk duft med mindre du unngår parfyme i alt du bruker fra sjampo til gulvaskemiddeler til ansiktsskremer og leppestift +++. Nå sa vel ikke vedkommende at h*n unngår all syntetisk lukt (selv om noen av oss gjør det). Det betyr ikke at ikke skyllemiddel lukter kunstig og kvalmende på lik linje med dorens. Jeg fatter ikke hvorfor halvparten av befolkningen har lyst til å gå rundt og lukte jævlig for den andre halvparten, men hver sin lyst. Anonymkode: bff1d...536 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #29 Skrevet 26. februar 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå sa vel ikke vedkommende at h*n unngår all syntetisk lukt (selv om noen av oss gjør det). Det betyr ikke at ikke skyllemiddel lukter kunstig og kvalmende på lik linje med dorens. Jeg fatter ikke hvorfor halvparten av befolkningen har lyst til å gå rundt og lukte jævlig for den andre halvparten, men hver sin lyst. Anonymkode: bff1d...536 Vi liker forskjellige ting, sånn er det bare. Jeg synes det er grusomt med folk som bruker mer enn en spray parfyme og det er det mange som gjør. Det rett og slett svir i nesa, jeg blir kvalm og får vondt i hodet. Nå finnes det også mange forskjellige typer skyllemiddel da. Alle er ikke like sterke på lukt. Jeg synes det er sjeldent jeg virkelig lukter at folk bruker skyllemiddel, om jeg ikke stikker nesa i tøyet deres. Anonymkode: bbac5...5d2 3
Gjest Made4u Skrevet 26. februar 2019 #30 Skrevet 26. februar 2019 12 timer siden, FantasDick skrev: Brukte det tidligere, da kokos eller vanilje. Etter at jeg sluttet, av miljøhensyn, synes jeg at det lukter forferdelig dårlig. Treffer mange mennesker på jobb og noen ganger må jeg puste med munnen for den kvalme, intense lukta av skyllemiddel (kjenner igjen typene) blandet med svette, fjøs, mat etc er mer enn jeg takler. Tror du trenger å sprade rundt i eimen av skyllemiddel igjen, bare slik kan du avklimatisere deg til å takle dunsten av andre som bruker det bedre, du går tross alt med nesetippen foran deg hele dagen så du slipper jo aldri unna i en jobb hvor du passerer andre. Miljøhensynet blir litt som å tisse i havet, den lille skvetten din utgjør i det store og hele ikke mye og det må vel få deg til å føle deg litt maktesløs med tanke på å redde planeten. Ivareta heller nesen din sine interesser du!!
Djungelvrål Skrevet 26. februar 2019 #31 Skrevet 26. februar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå sa vel ikke vedkommende at h*n unngår all syntetisk lukt (selv om noen av oss gjør det). Det betyr ikke at ikke skyllemiddel lukter kunstig og kvalmende på lik linje med dorens. Jeg fatter ikke hvorfor halvparten av befolkningen har lyst til å gå rundt og lukte jævlig for den andre halvparten, men hver sin lyst. Anonymkode: bff1d...536 Jeg syns det er mye verre når folk bruker for mye tung parfyme sånn til hverdags. Påvirker meg mye mer enn skyllemiddellukt fra klær, kan ikke si jeg legger merke til hva folks klær lukter egentlig. 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #32 Skrevet 26. februar 2019 Nei, det der er ren gift. Anonymkode: cada5...945
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #34 Skrevet 27. februar 2019 Durance 💖💖 Anonymkode: 995f2...3f5 1
Gjest Kritt Skrevet 27. februar 2019 #35 Skrevet 27. februar 2019 Jeg bruker kun skylldemiddel til ulltøy, og da Milo sin, som lukter lite. Synes generelt skyllemidler lukter alt for sterkt. Og man skal ikke bruke skyllemiddel på tøy som tørkes i tørketrommel - hvilket gjelder mye av vasken hjemme hos oss.
Gjest loveli Skrevet 27. februar 2019 #36 Skrevet 27. februar 2019 7 minutter siden, Kritt skrev: Jeg bruker kun skylldemiddel til ulltøy, og da Milo sin, som lukter lite. Synes generelt skyllemidler lukter alt for sterkt. Og man skal ikke bruke skyllemiddel på tøy som tørkes i tørketrommel - hvilket gjelder mye av vasken hjemme hos oss. Hvorfor ikke? Jeg måtte Google, men fant ikke noe som bekreftet det du sier. Hva er det du har hørt? https://www.plusstid.no/hus-og-hjem/klesvask/15-myter-toeymykner
Gjest Kritt Skrevet 27. februar 2019 #37 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, loveli skrev: Hvorfor ikke? Jeg måtte Google, men fant ikke noe som bekreftet det du sier. Hva er det du har hørt? https://www.plusstid.no/hus-og-hjem/klesvask/15-myter-toeymykner Mener å ha hørt at hverken tøyet og trommelen har godt av det, men først og fremst ser jeg ikke behovet - tøyet blir jo mykt når det tromles, og lukten er jo bare irriterende. Dessuten absorberer ikke håndklær like godt om de er innsatt med skyllemiddel.
Gjest loveli Skrevet 27. februar 2019 #38 Skrevet 27. februar 2019 Akkurat nå, Kritt skrev: Mener å ha hørt at hverken tøyet og trommelen har godt av det, men først og fremst ser jeg ikke behovet - tøyet blir jo mykt når det tromles, og lukten er jo bare irriterende. Dessuten absorberer ikke håndklær like godt om de er innsatt med skyllemiddel. Takk for svar. Jeg har ikke tørketrommel, men hadde aldri hørt det før så måtte bare spørre for å lære.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #39 Skrevet 27. februar 2019 15 timer siden, Made4u skrev: .. Miljøhensynet blir litt som å tisse i havet, den lille skvetten din utgjør i det store og hele ikke mye og det må vel få deg til å føle deg litt maktesløs med tanke på å redde planeten. Ivareta heller nesen din sine interesser du!! Det er jo nettopp derfor vi forgifter planeten vår. Vi er opptatt av egen nese.. At folk kutter ut syntetisk dritt som går rett ut i kjeften på fisken som havner på fatet vårt, er fantastisk! Det er hjemme med egne holdninger det starter. Anonymkode: da3e9...e2a 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2019 #40 Skrevet 27. februar 2019 15 timer siden, SupaWoman skrev: Jeg syns det er mye verre når folk bruker for mye tung parfyme sånn til hverdags. Påvirker meg mye mer enn skyllemiddellukt fra klær, kan ikke si jeg legger merke til hva folks klær lukter egentlig. På 26.2.2019 den 12.30, AnonymBruker skrev: Vi liker forskjellige ting, sånn er det bare. Jeg synes det er grusomt med folk som bruker mer enn en spray parfyme og det er det mange som gjør. Det rett og slett svir i nesa, jeg blir kvalm og får vondt i hodet. Nå finnes det også mange forskjellige typer skyllemiddel da. Alle er ikke like sterke på lukt. Jeg synes det er sjeldent jeg virkelig lukter at folk bruker skyllemiddel, om jeg ikke stikker nesa i tøyet deres. Anonymkode: bbac5...5d2 Det er ofte de samme menneskene som bruker begge deler og begge deler lukter like jævlig. Anonymkode: bff1d...536 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå