Gå til innhold

Min vei mot -6 kg


Gjest Lykkeligper

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeligper

Hei! 

Oppretter denne dagboken egentlig for egen skyld, men om noen har lyst til å følge med eller kommentere, så er dere hjertelig velkommen. 

Jeg er en kvinne i midten av tjueårene som har den siste tiden pga depresjon klart å legge på meg 6 kg, i tillegg til at jeg har overspist ekstremt store mengder med mat. Nå skal jeg gå ned disse 6 kiloene. Jeg har satt 3 kg som delmål og tenker på 3 kg om gangen i to under. Målet er ikke å bli kvitt kiloene fortest mulig, for man vet jo aldri hvor lang tid det tar. Kan hende jeg går ned 0,2 kg i en uke og 0,5 neste uke. Men målet er å gå ned 6 kg og ikke gå mer opp. Jeg har tidligere gått ned over 20 kg, så har jeg gått opp igjen 6 kg. 

Startet i dag den 25.februar. Har trent i 30 minutter. Trente hjemme bare. Bare søkte litt på ulike treningsprogrammer på Google og fant et som virka ok, greit og bare trente etter det programmet i 30 min. Har funnet ut at jeg skal legge meg på 2100 kalorier. Hva jeg veier i dag er ikke viktig, jeg er normalvektig og er også normalvektig etter de 6 kiloene jeg vil ta av meg. Denne dagboken skal egentlig brukes til å kunne klare å overkomme overspisingen. Jeg har klart det før, men fikk tilbakefall, og skal klare det igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lykkeligper

Her har det ikke blitt noe oppdatering, rett og slett pga overspising. Yes, jeg sprakk. Våknet midt på natta for å tisse, og rett etter å ha vasket hendene så førte det av seg sted mot kjøleskapet hvor all sjokoladen lå. Jeg vet ikke engang hva jeg spiste eller hvor mye jeg spiste, men jeg tror jeg spiste opp en halv plate sjokolade, masse nonstop og to troika. 

Jeg er en sånn sær og rar person som mener at om dagen har startet dårlig, så skal den ende dårlig også. Ingen vits i å prøve å gjøre den bra, så på vei hjem fra jobb kjøpte jeg meg boller fra butikken og spiste allerede 6 stykker på t-banen, imens de resterende 4 ble spist opp med engang jeg kom meg inn. Fikk dårlig samvittighet. Tenkte «faen, sløste penger på dritt mat». Bestemte meg først for å bare slappe av hjemme og spise mer dritt, og starte på «nytt imorgen». Men så tenkte jeg: hvor mange ganger skal jeg starte på «nytt»? Jeg starter på nytt hver 3 eller 5 dag, faen ikke verdt det. Enten så starter jeg NÅ og faktisk jobbet HARDT for å bli kvitt dette søtsuget jeg konstant har, eller så får jeg bare akseptere at kiloene raser på og jeg igjen må gå rundt i gamle klærne til samboer. 

Jeg stod opp, målte lår, midje og skrev det ned i dagboken min. Tok «før» bilder, pusset tenner og vasket ansiktet, og dro rett å slett på trening. Var der i ca 1 time. Syklet litt, drev med rooing, litt utfall, litt mage og kom hjem nå nettopp. Skal lage meg noe lett, dusje og slappe av foran tv-en. Lage en enkel treningsplan, hvor jeg trener ca 3 ganger i uken, og jobbe hardt imot fristelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeligper

Syns det er litt trist at jeg hele tiden må starte på nytt, spesielt disse to siste månedene. Januar & Februar, det er som om jeg ikke bryr meg om jeg går opp i vekt igjen. Men i går begynte jeg å oppleve smerter ved siden av magen, som jeg pleide å oppleve når jeg spiste altfor dårlig mat. Så om ikke dette er et bra nok tegn på å skjerpe seg skikkelig, så vet ikke jeg. Ny dag, nye muligheter. Føler meg skikkelig mett fra igår, jeg spiste jo trossalt sjokolade IGJEN før leggetid. Uff, ja ja. Oppdaterer på kvelden hvordan dagen har gått. I can do it

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Lykkeligper skrev:

Syns det er litt trist at jeg hele tiden må starte på nytt,

Du behøver ikke tenke i det hele tatt at du må begynne på nytt. Etter at du føler du har spist for mye, så sier du til deg selv at nå fortsetter du med å spise passende.

Du fortsetter bare der du "glapp".

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeligper
Akkurat nå, exictence skrev:

Du behøver ikke tenke i det hele tatt at du må begynne på nytt. Etter at du føler du har spist for mye, så sier du til deg selv at nå fortsetter du med å spise passende.

Du fortsetter bare der du "glapp".

 

Helt riktig, jeg må tenke mer på den måten. Som jeg tenkte før! Takk for fint svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lykkeligper skrev:

Helt riktig, jeg må tenke mer på den måten. Som jeg tenkte før! Takk for fint svar:)

:)

Lettere sagt enn gjort.

Før tenkte jeg det du sier med at når du har begynt dårlig, så kan du like så godt fortsette dagen dårlig, og begynne igjen neste dag, neste mandag...osv.

Nå tenker jeg heller etter å ha spist for mye, at jeg setter strek og fortsetter. Kan tenke også at jeg får begynne på nytt i morgen, men samtidig tenker jeg at jeg hjelper til resten av denne dagen, så jeg lettere kommer i gang i morgen, hvis du skjønner?

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Lykkeligper skrev:

Syns det er litt trist at jeg hele tiden må starte på nytt, spesielt disse to siste månedene. Januar & Februar, det er som om jeg ikke bryr meg om jeg går opp i vekt igjen. Men i går begynte jeg å oppleve smerter ved siden av magen, som jeg pleide å oppleve når jeg spiste altfor dårlig mat. Så om ikke dette er et bra nok tegn på å skjerpe seg skikkelig, så vet ikke jeg. Ny dag, nye muligheter. Føler meg skikkelig mett fra igår, jeg spiste jo trossalt sjokolade IGJEN før leggetid. Uff, ja ja. Oppdaterer på kvelden hvordan dagen har gått. I can do it

Hva med å ha noen alternativer annet enn godis klare som du kan spise? Jeg må kjøpe meg et nytt strikkeprosjekt nå så jeg har noe å gjøre på kvelden når lysten på mat og godis kommer. Må øve på å skifte fokus! :) Januar og februar er to litt tyngre måneder for alle, det er mørkt og kaldt så spiriten er ikke akkurat på topp... 

Skal du trene i dag? Jeg skal trene, men ikke før litt utpå dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeligper
3 timer siden, Raggy skrev:

Hva med å ha noen alternativer annet enn godis klare som du kan spise? Jeg må kjøpe meg et nytt strikkeprosjekt nå så jeg har noe å gjøre på kvelden når lysten på mat og godis kommer. Må øve på å skifte fokus! :) Januar og februar er to litt tyngre måneder for alle, det er mørkt og kaldt så spiriten er ikke akkurat på topp... 

Skal du trene i dag? Jeg skal trene, men ikke før litt utpå dagen. 

Ja, det pleide jeg å ha før. Is med mindre kalorier, potetgull med mindre kalorier, propud osv. Skal starte med det igjen:-) 

jeg kom akkurat hjem fra trening. Fornøyd med dagens økt, nå skal det jobbes litt før det blir ski på Tv-en. Føler meg veldig motivert i dag, håper motivasjonen holder seg. Selv om 6 kg ikke er all verdens, så merker jeg at kroppen har forandret seg. Tok meg to måneder å gå opp 6 kg, håper jeg er nede igjen de 6 kg i slutten av april/starten av mai. Men da må jeg komme ordentlig i rutine igjen. 

Hva skal du trene i dag?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blarg, de tankene altså. Det er så mye som er enklere sagt enn gjort! Men det virker som om du har klart å komme ut av funken og er på ny giv. :5: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeligper
5 minutter siden, ^^Belle^^ skrev:

Blarg, de tankene altså. Det er så mye som er enklere sagt enn gjort! Men det virker som om du har klart å komme ut av funken og er på ny giv. :5: 

Ah, vet:( Men jeg tenker jeg må ta dag for dag og ikke måned for måned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Lykkeligper skrev:

Ah, vet:( Men jeg tenker jeg må ta dag for dag og ikke måned for måned. 

Enig! Det er de små skrittene som gir størst utfall. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeligper

Lite oppdatering i det siste her, men her kommer det en. Jeg sprakk igjen på torsdag og startet enda en gang på nytt på fredag. 

Har ikke overspist eller gått på noe smell i løpet av helgen. Har spist sunt og trent. Vet at det KUN er dag 4 (startet 1.mars Fredag), men jeg klarte ikke la vær å veie meg og jeg hadde gått ned 0,5 kg. Jeg vet dette er vannvekt. Men wow, det er jo motiverende. Skal veie meg igjen på fredag. Jeg har i tillegg også begynt å ta mer vare på hud, hår og kropp. Kjøpt inne gode hudprodukter, håroljer osv. Har sett en forskjell på huden. Nå for tiden sorterer jeg også leiligheten. Mye skal kastes, selges og gis bort. Flytter inn til ny bolig i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeligper

Har klart å holde meg hittil. Trent rolig hver dag og spist sunne og kalorifattige måltider, ikke minst gode! Veie dag imorgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Raggy
6 timer siden, Lykkeligper skrev:

En uke med riktig mat og noe trening. Jeg er nede vannvekta mi. Totalt 2,4 kg. 

Så deilig med god trening en hel uke! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...