Gå til innhold

Trenger en pause fra min mor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mor gjør meg sliten, jeg vil ikke kutte kontakten, men ha en lengre pause fra henne. Men hvordan si det uten at hun blir såret og fornærmet. For det blir hun letter enn andre, hun har og en hysterisk / dramatiserende personlighetsforstyrrelse i tillegg til angst.

Anonymkode: 14f60...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har noen sånne familiemedlemmer selv, og jeg orker ikke dramaet det blir ved en konfrontasjon. Hvis du vil unngå bråk der og da, så kan du sørge for å holde mest mulig avstand til henne. Være opptatt med ditt eget liv.

Det er ikke så lett å gi konkrete råd, for du forteller ikke hva slags kontakt dere har. Telefon? Besøk?

Anonymkode: a4801...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har noen sånne familiemedlemmer selv, og jeg orker ikke dramaet det blir ved en konfrontasjon. Hvis du vil unngå bråk der og da, så kan du sørge for å holde mest mulig avstand til henne. Være opptatt med ditt eget liv.

Det er ikke så lett å gi konkrete råd, for du forteller ikke hva slags kontakt dere har. Telefon? Besøk?

Anonymkode: a4801...6bb

Hun ringer nesten hver dag, men tar jeg ikke telefonen tror hun at jeg er død...

Anonymkode: 14f60...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare si det? At du blir sliten! 

Anonymkode: 79724...0fb

For det hjelper, jo....

Anonymkode: 14f60...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har noen sånne familiemedlemmer selv, og jeg orker ikke dramaet det blir ved en konfrontasjon. Hvis du vil unngå bråk der og da, så kan du sørge for å holde mest mulig avstand til henne. Være opptatt med ditt eget liv.

Det er ikke så lett å gi konkrete råd, for du forteller ikke hva slags kontakt dere har. Telefon? Besøk?

Anonymkode: a4801...6bb

Besøk er ett par ganger i måneden. Men jeg orker bare en times tid. 

Anonymkode: 14f60...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun ringer nesten hver dag, men tar jeg ikke telefonen tror hun at jeg er død...

Anonymkode: 14f60...12a

Gjør samtalene korte. Ta tlf men si at du er opptatt etter bare 1-2 min samtale.

Anonymkode: b0764...6a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sluttet å svare. Lot kontakten fade ut. Jeg svarte bare på praktiske spørsmål, men korte svar.

Anonymkode: 78d6d...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun ringer nesten hver dag, men tar jeg ikke telefonen tror hun at jeg er død...

Anonymkode: 14f60...12a

Såpass, altså. Da går det an å la være å ta telefonen, og heller sende en SMS etterpå og si du er opptatt/trett o.l. Gjenta om nødvendig, vær fast. Det er du selv som må sette grenser for hva du kan orke.

Anonymkode: a4801...6bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...