Gå til innhold

Pepsi Max usunt?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det ser litt mere riktig ut at jenter drikker sukkerfri iallefall. Virker som om hun tenker på at hun skal holde seg slank og fin da.

Videoannonse
Annonse
Gjest synseren
Skrevet

Pepsi Max er godt. Men jeg drikker alt for mye av den. Vanskelig å slutte med den også, fordi en blir på en måte avhengig av smaken. Det jeg er mest redd for er alle de usunne e - stoffene jeg får i meg når jeg drikker. Hva gjør disser e - stoffene med kroppen min over tid?

Gjest seroxata
Skrevet

Er selv ganske avhengig av pepsi max... prøver å kutte kraftig ned på den nå da.. men skal jeg ta ei brus ute på byen, så går det kun i light....

Skrevet

var det ikke så at bondeik og co hadde beordret forskning på lightbrus? Tror det hadde noe med at de skal til "krig" mot sukker og da spes brus. Men de måtte vite om det var sikkert å anbefale fol lightbrus..... tror jeg ..om jeg ikke har drømt da....

Gjest Anonymous
Skrevet

Eier dere ikke viljestyrke da?? Dette virker jo helt patetisk, det er ikke akkurat snakk om kokain her.

Det er faktisk bare å ta seg selv i nakken å slutte å drikke det! At man er "avhengig" er bare en dårlig unskyldning. Narkomane klarer til og med å slutte med stoff, hvorfor klarer dere ikke å slutte da? Jo, viljestyrken!

Å det å slanke seg samtidig som man bare MÅÅ ha brus hver dag, :hoho: Seriøst? Er dere 14 år eller?

Gjest gjest1
Skrevet

Svigers drakk kun Tab x-tra i herrans mange år, og hun har blitt en skikkelig fryspinn. Leste et sted at det hadde noe å gjøre med at underhudsfettet ble brutt ned el. l  :hår: .

Hadde enda dette vært sant, så ville slankere drukket Tab x-tra i litervis ;)

Angående aspartam, det er enda ikke blitt dokumentert at det er farlig, til tross for utallige studier. (Og ja, jeg har lest alle studier om mus og aspartam).

Meeen, light-brus er selvsagt ikke så sunt som vann, og tennene jubler nok ikke over daglig brusdrikking. I tillegg er ikke kullsyre så veldig bra for kroppen. Personlig synes jeg det smaker skikkelig ille også..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg drikker gjerne en liter Pepsi Max pr dag, prøver å ikke drikke hver dag, men når man skal slanke seg så er Pepsi Max jaggu meg eneste gleden jeg har igjen :sjarmor:

Skrevet
Sit-ups i seg selv forbrenner ikke, og du trenger heller ikke trene magemusklene oftere enn du ville trent andre muskelgrupper.

.... men hvis man øker muskelmassen i magen, så forbrenner vel musklene mer?

Skrevet

Jeg elsker light-brus selv, men jeg drikker mest cola light da. For noen år siden gikk det på Pepsi Max.

Sambo har forsøkt å banke inn i hodet mitt at søtningsstoffene i light-brusen overhodet ikke er bra.. Han kaller ligth-brus for gift. Skal lese den engelske linken her for å se på bivirkninger, for jeg er ganske interessert i hva det gjør med kroppen.

Men det er så GODT!!! :-( Jeg er veldig glad i kullsyre, så jeg har blitt flink og erstattet mye av light-brusen med Farris. Det går faktisk an! Men jeg bruker å unne meg cola light til middag. Jeg synes vanlig brus er for søtt, og så er det jo så mye kcalorier i det... Ikke drikker jeg kaffe heller, så når jeg er borte på besøk osv. så blir det liksom brus som er alternativet mitt... Bør kanskje bli flinkere til å be om et glass vann? :)

Skrevet

drikker 1,5 liter pepsi max i helga, men aldri på ukedagene... jeg elsker det, men drikker ikke på ukedagene selv om det er light-brus...

Skrevet

aspertam er et søtningsmiddel som finnes i lettbrus og lettmat.

det er forsket på dette stoffet.

her er noen bivirkninger/reaksjoner på aspertam (noen litt sjeldne tilfeller, men det er mulighet hvis man drikker store mengder lettbrus)

- mer tørst og sulthetsfølelse

-anstanfall

-astma

-hjernekreft

-kan ikke tenke klart

-smerte i bryst

-død

-depresjon

-hodeverk/migrene

og mye, mye mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...