Gå til innhold

Pepsi Max usunt?

Anbefalte innlegg

Gjest marris75
Skrevet

Har lagt om kosthold + at jeg trener så å si hver dag. 2 joggeturer i uka + at jeg tar 50 - 100 sit-ups hver kveld. Spiser frukt til frokost, salat til lunsj, spiser litt forskjellig til middag, men sjeldent noe usunt + at jeg ikke spiser snacks i uka. (blir litt i helgene). Det eneste jeg tar av usunt i uka er et glass Pepsi Max hver dag. Er avhengig!!! :veldigsur: La om kostholdet + at jeg begynte å trene for ca 3 mnd siden, men har ikke gått ned noe. Ikke det at jeg skal mye ned (1.61 høy, 58 kg). men ønsker å gå ned noe på rumpe og mage. (Har født 2 barn) Hva gjør jeg feil? Er det Pepsi Max som gjør at jeg ikke går ned???

Skrevet

Pepsi Max er usunt, men jeg tror ikke det er dette som gjør at vekta står stille. Kanskje spiser du rett og slett for lite?

Skrevet

hva med å spise noe annet enn kun frukt til frokost? knekkebrød eller havregrøt f eks? 3 måltider om dagen, og kun frukt til frokost hørtes ikke helt riktig ut. spis heller frukt som mellommåltid. tror det er 0,3 g karbohydrater i pepsi max pr. 100ml. er vel ikke helt sunt, men jeg kjenner til det.. er 100% avhengig av pepsi max selv.

Gjest Gjesta
Skrevet

Sit-ups i seg selv forbrenner ikke, og du trenger heller ikke trene magemusklene oftere enn du ville trent andre muskelgrupper. Jeg ville heller lagt inn flere turer; om du går eller jogger er ikke så viktig, men du bør bli litt svett. I tillegg bør turene ha en viss varighet; minimum 30 min hver gang.

Pepsi Max inneholder så godt som ingen kalorier, så det er garantert ikke grunnen til at du ikke går ned i vekt. Du bør sannsynligvis se på kostholdet ditt; frukt er greit nok, men det inneholder mye vann og fruktsukker, og holder deg ikke mett lenge. Nesten det samme for salat, som inneholder mest vann.

Spis mer proteiner (egg, fisk, magert kjøtt, bønner), grønnsaker (gulrøtter, kålrabi, brokkoli osv) og reduser mengden ris, pasta og lyst brød. Spis heller fullkornspasta og skikkelig grovt brød; rugbrød er flott.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Øh, 0,3 g karbohydrat pr 100 g er ikke akkurat... helseskadelig da... i forhold til frukt som består omtrent utelukkende av karbohydrat?

Det som gjør pepsi max usunt, er nok heller koffein, søtningsstoff, kullsyre og alle de andre tilsetningsstoffene.

Skrevet

nei for all del.. men siden alle er så opptatt av karbohydrater for tia. beklager

Skrevet

Pepsi max er noe svineri og det er andre ting i det en koffein som gjør deg avhengig.

Spiser du for lite vil heller ikke forbrenninga di sette i gang noe voldsomt. Må måltider ofte ..er hva jeg har hørt.

Men husk ... det er grenser for hvor mye man kan gå ned. Kanskje har du funnet idealvekta for kroppen din .. bare at kg ikke er plasert som du vil det?

tren styrke på rumpe om det er den du vil ha inn.

Prøv å erstatte pepsi maxen med noe annet, men husk at cola light er en versting på aspartam eller hva det heter ..

Gjest Gjesta
Skrevet
Pepsi max er noe svineri og det er andre ting i det en koffein som gjør deg avhengig..

Og det er??? Kan du gi meg mer nøyaktig informasjon?

Skrevet

Vet ikke hva det er, men vet at jeg prøvde flere ganger å slutte med det før jeg fikk det til. Jeg prøvde med annen koffeinholdig drikke, men jeg fikk like mye abstinens og vondt i hodet. + Alle de jeg vet av som er avhengig av brus.. er avhengig av akkurat pepsi max...

Jeg har ingen beviser, men jeg er hellig overbevist om at det er noe skikkelig svineri i pepsi max...

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

:ler: (ikke si det til dem som er på kjøret!)

Det er noe skummelt i light-brus, men hva det er vet jeg ikke. Men at koffein er avhengighetsskapende, er jeg ikke i tvil om - slutta å drikke kaffe/pepsi da jeg ble gravid, Bjørnemannen også, faktisk, og det var ikke bare gøy... rett og slett abstinenser. Kroppen er vant til sin dose, og står klar med motmiddelet.

Svigers drakk kun Tab x-tra i herrans mange år, og hun har blitt en skikkelig fryspinn. Leste et sted at det hadde noe å gjøre med at underhudsfettet ble brutt ned el. l :hår: .

Skrevet

Jeg har drukket enorme mengder light brus de siste 3-4 årene, og jeg er IKKE avhengig. Jeg kan drikke 1 1/2 liter hver dag i en måneds tid, så gå noen uker uten å drikke brus, uten problem.

Skrevet
Jeg har drukket enorme mengder light brus de siste 3-4 årene' date=' og jeg er IKKE avhengig. Jeg kan drikke 1 1/2 liter hver dag i en måneds tid, så gå noen uker uten å drikke brus, uten problem.[/quote']

lightbrus ja, men pepsi max? og fast?

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg kan også drikke masse Pepsi Max fast i en periode, men så kan jeg like gjerne ta en pause. Tror ikke Pepsi Max er verre enn f. eks Tab Extra, og å hevde noe uten å ha håndfaste bevis, vil jeg ikke gjøre...

Annonse
Skrevet

jeg også er avhengig av pepsi max! slutta å drikke sukkerbrus for 6 år siden, og drakk cola light i 2år, men da hadde jeg ikke problem med å la være i ukesvis når jeg fikk for meg at jeg skulle slutte å drikke så mye brus. Men etter jeg begynte med pepsi max MÅ jeg ha. Jeg røyker, og ofte tror jeg at jeg har røykabstinenser på formiddagen hvis jeg ikke har røyket etter jeg stod opp. Så tar jeg meg en røyk, men suget er der enda! Da løper jeg til kjøleskapet og tar meg et glass pepsi max og jeg blir som NY! Er helt sikkert noe alvorlig og skummelt avhengighetsskapende i den! og det er ikke koffein, for jeg kan godt klare meg med ett lite glass på formiddagen og et lite om kvelden, og da får vel ikke koffeinen noe virkning? Dessuten forsvinner ikke behovet om jeg bøtter i meg kaffe en dag heller!

Tror det er noe skikkelig,skikkelig skummelt! -og jeg blir helt hyper hvis jeg drikker masse en kveld, og det blir jeg ikke av cola light og tabx-tra eller andre billigmerker...grøss og gru! må virkelig prøve å slutte!!!

I dag har jeg faktisk ikke drukket brus enda, men så føler jeg meg helt rar også!

Skrevet

les innlegget mitt på side nr1 i denne tråden. der kan du gå inn på en side hvor det er nevnt opp mye negativt om spartam som er i lightbrus. står på engelsk, men man skjønner fort at aspartam ikke er bra. og alle bivirkningene man kan få av å drikke light brus med aspartam står der....

Skrevet

da får jeg heller være avhengig for pepsi max slutter jeg ikke å drikke...

Gjest Anonymous
Skrevet

Drikker alt for mye pepsi max selv. Fedon sa at det ikke var bra å drikke for mye ligth brus fordi det øker lysten på noe søtt.

Har prøvd å slutte å drikke så mye pepsi max men den er svært vanedannende, lurer på hva de hiver oppi den siden man blir så avhengig? :klø:

Gjest Anonymous
Skrevet

Den som har laget pepsi max brusen tjener iallefall bra vil jeg tro :ler:

jeg er totalt avhengig og drikker vell ca 1 l for dag. Til den som tror en legger på seg av pepsi max så gjør en ikke det, har spurt kostholdsekspert om dette, men selfølgelig er det ikke bra for tenner osv..Tenker sån jeg at noen er avhengig av røyk,stoff, alkohol osv....Så om jeg er avhengig av pepsi max så tar ikke det livet av meg iallefall:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...