AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #1 Skrevet 24. februar 2019 Vi skal reise med WizzAir for første gang om noen dager, og er litt forvirret ang. innsjekking av bagasje. Vi har bestilt og betalt for to kolli, og sjekket inn online. Alt vel så langt, men jeg finner ikke ut hva vi gjør med bagasje på flyplassen - henter vi ut bagasjelapp på automat som hos andre flyselskap, eller må vi gjøre det når vi leverer inn bagasjen? Litt forvirrende, siden de er så opptatt av at man på sjekke inn på forhånd, om man må knote sånn på flyplassen. Takknemlg for svar! Anonymkode: 09eab...285
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #2 Skrevet 26. februar 2019 Noen som har erfaringer å dele? Anonymkode: 09eab...285
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #3 Skrevet 26. februar 2019 Du finner wizzair skranken og gir bagasjen til dem, det gjorde jeg når jeg fløy med wizzair fra bergen, hadde sjekket inn koffertene på forhånd Anonymkode: 3b7cd...88f
Zinatara Skrevet 26. februar 2019 #4 Skrevet 26. februar 2019 Wizzair har ikke automater, så man må sjekke bagasjen inn i skranken. Og som oftest åpner disse skrankene 2 timer før flyet går. De sjekker håndbagasjen, så pass på at den er innenfor målene som er oppgitt. 1
Gubi Skrevet 26. februar 2019 #5 Skrevet 26. februar 2019 Ved avreise fra Rygge i sommer sjekket vi inn og fikk alt ordnet i skranken på flyplassen. Den var godt merket med Wizzair
Zinatara Skrevet 26. februar 2019 #6 Skrevet 26. februar 2019 Jeg tror de lager så mye styr med det fordi de tar en formue dersom bagasjen er utenfor målene eller du har glemt å sjekke inn. Har reist en del ganger med wizz air og er ikke sjelden jeg har sett frustrerte folk måtte lete frem Visa-kortet sitt for å betale ekstra på flyplassen.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #7 Skrevet 26. februar 2019 1 minutt siden, Zinatara skrev: Jeg tror de lager så mye styr med det fordi de tar en formue dersom bagasjen er utenfor målene eller du har glemt å sjekke inn. Har reist en del ganger med wizz air og er ikke sjelden jeg har sett frustrerte folk måtte lete frem Visa-kortet sitt for å betale ekstra på flyplassen. Ja.... de er utrolig hardbarka nøye på de målene. Ikke 2 cm over og ikke 100 gram tyngre enn de sier, virkelig. Der Norwegian gjerne viser noe velvilje, der har wizzair 0 å gå på, så viktig å holde seg innenfor oppgitt mål og vekt. Anonymkode: 3b7cd...88f
Zinatara Skrevet 26. februar 2019 #8 Skrevet 26. februar 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja.... de er utrolig hardbarka nøye på de målene. Ikke 2 cm over og ikke 100 gram tyngre enn de sier, virkelig. Der Norwegian gjerne viser noe velvilje, der har wizzair 0 å gå på, så viktig å holde seg innenfor oppgitt mål og vekt. Anonymkode: 3b7cd...88f Det som er behagelig med det er at det som oftest er lett å finne plass til håndbagasjen på flyet. På de flyselskapene som ser igjennom fingrene med hvor mye håndbagasje folk har kan det være vanskelig å finne plass til håndbagasjekofferten.
petterm Skrevet 26. februar 2019 #9 Skrevet 26. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja.... de er utrolig hardbarka nøye på de målene. Ikke 2 cm over og ikke 100 gram tyngre enn de sier, virkelig. Der Norwegian gjerne viser noe velvilje, der har wizzair 0 å gå på, så viktig å holde seg innenfor oppgitt mål og vekt. Anonymkode: 3b7cd...88f På Sandefjord var det noen som oppdaget at den "malen" som ble brukt for å sjekke størrelsen pp håndbagasjen til Wizzair var et par cm for liten, så det ble avkrevd gebyr fra passasjerer som holdt seg innenfor målene..
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #10 Skrevet 26. februar 2019 Takk for svar, folkens! Er klar over at de er strenge på mål og vekt, så det har vi kontroll på - ville bare forsikre meg om at det ikke var gebyr for å levere inn i skranken, men det kan det vel ikke være når det ikke er noe alternativ. 😛 Anonymkode: 09eab...285
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå