Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

:veldigsur: Jeg har like veret inne på Sun's heimesiden og mener det er en større vetenskap og komme til de rette steder for å få "skittet" downloadet og er :veldigsur: over det.

Er det bare meg som er så dumm?

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Noen ganger lønner det seg heller å bruke google og søke her på "solaris free download"

http://www.sun.com/software/solaris/get.jsp

Jeg kjenner ikke til Solaris, men Solaris er ikke en Linux-distribusjon men et UNIX-basert operativsystem.

Skrevet

:-( Så har jeg nog veret dumm igjen! :-(

Men hvor finner jeg så den rette LINUX downloadsite med gratis programmer? Nå er jeg slet ikke med mer. :(

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Cronos har gitt en del linker i denne tråden. Ellers har du en samling av forskjellige Linux-distribusjoner på www.linuxiso.org

PS! Ikke noe galt i å prøve Solaris heller, for den saks skyld :). Den har flere likhetstrekk med Linux.

Skrevet
:Nikke: Ja det ser utt som en stor utvall av programmer, jeg er hel forvirret og vet faktisk ikke hva jeg ska velge :wink:
Gjest Devil's Spawn
Skrevet
:Nikke: Ja det ser utt som en stor utvall av programmer, jeg er hel forvirret og vet faktisk ikke hva jeg ska velge  :wink:

Ubuntu kan være greit sted å starte, bare en CD og ganske enkel installasjon.

Ellers for nybegynnere er Fedora og SuSE greit.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kupper tråden litt jeg....

Har i lengre tid hatt lyst til å prøve Mandriva på hjemmemaskinen, har partisjonert disken og ønsker å kjøre både XP og Mandriva.

Alt vel så langt. Men når jeg prøver å laste ned, skjønner jeg ikke helt. Velger gratis 3-cdversjon og velger nedlastingsside. Kommer inn i en mappe med en del filer og undermapper. Skjønner ikke hva jeg skal installere, event brenne på cd`en! Har lest Readme og slikt, men der står stort sett bruksanvisningen fra når du stapper inni cd i maskinen.

Hva skal jeg brenne? Eller hva skal jeg laste ned? Kanskje dette ikke var noen god idè likevel... :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet
Kupper tråden litt jeg....

Hva skal jeg brenne? Eller hva skal jeg laste ned? Kanskje dette ikke var noen god idè likevel... :oops:

Du skal laste ned den eller de filene som slutter på .iso. Dette er et "bilde" av en cd og må brennes til cden som det. Det finnes et valg i cd-brenne programmet ditt som heter "burn disk image" eller noe lignende.

Fritz

• 2 uker senere...
Skrevet

:-? Vet ikke om der er Linux - CD'er på vei, men jeg mente da at jeg bestilte dere, så jeg er spennt på om dere kommer. :)

Skrevet
:wink: Venter stadig på CD'er men har prøvet å få Knoppix inn, det vil ikke lykkes, så jeg må nog forsætte med XP lite tid ennå :veldigsur:
Skrevet

Vi venter i spenning....

Hvis du ikke vil brenne de selv, da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...