Luise Skrevet 20. april 2005 Forfatter #21 Skrevet 20. april 2005 :veldigsur: Jeg har like veret inne på Sun's heimesiden og mener det er en større vetenskap og komme til de rette steder for å få "skittet" downloadet og er :veldigsur: over det. Er det bare meg som er så dumm?
Luise Skrevet 21. april 2005 Forfatter #22 Skrevet 21. april 2005 Hei Her er linket jeg har brukt: http://www.sunfreeware.com/ Jeg mener ikke det er brukervennlig overhovedet :veldigsur:
Gjest Devil's Spawn Skrevet 21. april 2005 #23 Skrevet 21. april 2005 Noen ganger lønner det seg heller å bruke google og søke her på "solaris free download" http://www.sun.com/software/solaris/get.jsp Jeg kjenner ikke til Solaris, men Solaris er ikke en Linux-distribusjon men et UNIX-basert operativsystem.
Luise Skrevet 21. april 2005 Forfatter #24 Skrevet 21. april 2005 :-( Så har jeg nog veret dumm igjen! :-( Men hvor finner jeg så den rette LINUX downloadsite med gratis programmer? Nå er jeg slet ikke med mer.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 21. april 2005 #25 Skrevet 21. april 2005 Cronos har gitt en del linker i denne tråden. Ellers har du en samling av forskjellige Linux-distribusjoner på www.linuxiso.org PS! Ikke noe galt i å prøve Solaris heller, for den saks skyld . Den har flere likhetstrekk med Linux.
Luise Skrevet 21. april 2005 Forfatter #26 Skrevet 21. april 2005 Ja det ser utt som en stor utvall av programmer, jeg er hel forvirret og vet faktisk ikke hva jeg ska velge
Gjest Devil's Spawn Skrevet 22. april 2005 #27 Skrevet 22. april 2005 Ja det ser utt som en stor utvall av programmer, jeg er hel forvirret og vet faktisk ikke hva jeg ska velge Ubuntu kan være greit sted å starte, bare en CD og ganske enkel installasjon. Ellers for nybegynnere er Fedora og SuSE greit.
Cronos Skrevet 22. april 2005 #29 Skrevet 22. april 2005 Ellers kan man se på http://distrowatch.com/ og lese litt om hvilke distribusjoner som er mest populære og også få en kort beskrivelse av de enkelte.
Gjest Anonymous Skrevet 23. april 2005 #30 Skrevet 23. april 2005 Kupper tråden litt jeg.... Har i lengre tid hatt lyst til å prøve Mandriva på hjemmemaskinen, har partisjonert disken og ønsker å kjøre både XP og Mandriva. Alt vel så langt. Men når jeg prøver å laste ned, skjønner jeg ikke helt. Velger gratis 3-cdversjon og velger nedlastingsside. Kommer inn i en mappe med en del filer og undermapper. Skjønner ikke hva jeg skal installere, event brenne på cd`en! Har lest Readme og slikt, men der står stort sett bruksanvisningen fra når du stapper inni cd i maskinen. Hva skal jeg brenne? Eller hva skal jeg laste ned? Kanskje dette ikke var noen god idè likevel... :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #31 Skrevet 24. april 2005 Kupper tråden litt jeg.... Hva skal jeg brenne? Eller hva skal jeg laste ned? Kanskje dette ikke var noen god idè likevel... :oops: Du skal laste ned den eller de filene som slutter på .iso. Dette er et "bilde" av en cd og må brennes til cden som det. Det finnes et valg i cd-brenne programmet ditt som heter "burn disk image" eller noe lignende. Fritz
Luise Skrevet 4. mai 2005 Forfatter #32 Skrevet 4. mai 2005 :-? Vet ikke om der er Linux - CD'er på vei, men jeg mente da at jeg bestilte dere, så jeg er spennt på om dere kommer.
Luise Skrevet 8. mai 2005 Forfatter #33 Skrevet 8. mai 2005 Venter stadig på CD'er men har prøvet å få Knoppix inn, det vil ikke lykkes, så jeg må nog forsætte med XP lite tid ennå :veldigsur:
Cronos Skrevet 9. mai 2005 #34 Skrevet 9. mai 2005 Vi venter i spenning.... Hvis du ikke vil brenne de selv, da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå