Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Opprettet denne siden jeg ikke fant noe informasjon knyttet til lønn i hjemmesykepleien. Trådene var enten gamle eller rotete.

Så: jeg har startet i hjemmesykepleien nå nettopp og lurer på hva andre tjener i timen. Jeg vet faktisk ikke timelønnen min for er jo kommunale standard timelønninger. 

En ting til: jeg er medisinstudent, men arbeidsoppgavene mine er som "assistent". Ser at jeg har blitt ansatt som med.student. Tjener jeg noe mer?

Gjerne fortell om timelønn for dag/kveld, høytider, overtidsbetalt osv.

Takker for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som assistent får jeg 165 kr i timen, 50 kr på kveld og 45 kr på helg.

Anonymkode: b64a0...98e

• Liker 2
Skrevet

google.no

"lønn hjemmesykepleien"

trykk søk

du får svar

utdanning.no har god oversikt, det er første lenken som kommer opp.

Anonymkode: 77bcb...908

• Liker 1
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men skal begynne i hjemmetjenesten i morgen som vikar. Har ingen utdannelse eller noe som kan gi grunnlag for noe tillegg. Noen som vet lønn for dette? Jeg blir bare ringevikar. 

Anonymkode: 56e8e...508

Skrevet

Det er veldig varierende hvordan kommuner lønner studenter, og det varierer etter hvor langt du er kommet. Jeg var spl student da jeg begynte å jobbe i omsorgsbolig, og steg parallelt med fullførte studiekrav. Startet med 150kr/t, økte til 165 etter første studieår, fikk hj.pl lønn ved fullført 2. Studieår, økte enda mer etter 3. Året (før autorisasjon) før jeg fikk spl lønn. 

Jeg hørte dog rundt om i klassen min at det var veldig varierende hvilke ordninger de ulike kommunene og helseforetaket hadde for studenter. Noen studenter økte noen kr for hvert semester, andre fikk et større hopp når de var halvveis osv. 

Anonymkode: 96e9a...ac6

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å kuppe tråden, men skal begynne i hjemmetjenesten i morgen som vikar. Har ingen utdannelse eller noe som kan gi grunnlag for noe tillegg. Noen som vet lønn for dette? Jeg blir bare ringevikar. 

Husker når jeg begynte så fikk jeg 148 kr timen.

Anonymkode: b64a0...98e

Skrevet

Har du funnet ut av timelønnen din, TS?

Anonymkode: b38e2...71a

Skrevet
På 24.2.2019 den 18.02, pripp1 skrev:

Hei.

Opprettet denne siden jeg ikke fant noe informasjon knyttet til lønn i hjemmesykepleien. Trådene var enten gamle eller rotete.

Så: jeg har startet i hjemmesykepleien nå nettopp og lurer på hva andre tjener i timen. Jeg vet faktisk ikke timelønnen min for er jo kommunale standard timelønninger. 

En ting til: jeg er medisinstudent, men arbeidsoppgavene mine er som "assistent". Ser at jeg har blitt ansatt som med.student. Tjener jeg noe mer?

Gjerne fortell om timelønn for dag/kveld, høytider, overtidsbetalt osv.

Takker for alle svar!

Timelønnen i kommunen følger hovedtariffavtalen og regnes ut på bakgrunn av ansinitet. 

Du burde fagorganisere deg, så du forstår litt mer om lønnsfastsettelse og tariffavtaler. 

Anonymkode: 05f2e...ca5

• Liker 1
Skrevet

Hei igjen, og takk for mange gode svar!!

På 28.2.2019 den 19.57, AnonymBruker skrev:

Har du funnet ut av timelønnen din, TS?

Anonymkode: b38e2...71a

Jeg er student i utlandet og jobber kun i ferier. Er i full gang med lesing så har ikke tenkt noe mer på det, får lønn om et par ukers tid og burde vel derfor stå noe om det i lønnsslippen, men nei, har ikke funnet ut av det ennå.

På 28.2.2019 den 19.59, AnonymBruker skrev:

Timelønnen i kommunen følger hovedtariffavtalen og regnes ut på bakgrunn av ansinitet. 

Du burde fagorganisere deg, så du forstår litt mer om lønnsfastsettelse og tariffavtaler. 

Anonymkode: 05f2e...ca5

Nå spør jeg kanskje dumt, men hvordan fagorganisere seg? Dumt spm nr 2, kan man fagorganisere seg selvom man kun jobber som "vikar"? Har ikke tenkt noe på dette før.

Skrevet
19 timer siden, pripp1 skrev:

Hei igjen, og takk for mange gode svar!!

Jeg er student i utlandet og jobber kun i ferier. Er i full gang med lesing så har ikke tenkt noe mer på det, får lønn om et par ukers tid og burde vel derfor stå noe om det i lønnsslippen, men nei, har ikke funnet ut av det ennå.

Nå spør jeg kanskje dumt, men hvordan fagorganisere seg? Dumt spm nr 2, kan man fagorganisere seg selvom man kun jobber som "vikar"? Har ikke tenkt noe på dette før.

Du kan bli medlem i Fagforbundet. De er gjerne fagforbundet for assistenter/ufaglærte og hjelplepleiere i helse og omsorg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor langt har du kommet? Der jeg jobbet fikk medisinstudenter lønn (og ansvar) som sykepleier etter at de var ferdige med tredjeåret. 

Anonymkode: 8e947...6b6

Skrevet

Jeg jobbet som assistent i hjemmesykepleien mens jeg studerte, da hadde jeg 180kr i timen. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Kverrulanten skrev:

Jeg jobbet som assistent i hjemmesykepleien mens jeg studerte, da hadde jeg 180kr i timen. 

Gikk du sykepleie eller helsefagarbeider, eller noe lignende?

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk du sykepleie eller helsefagarbeider, eller noe lignende?

Sykepleien 

Skrevet
På 3.3.2019 den 18.11, AnonymBruker skrev:

Hvor langt har du kommet? Der jeg jobbet fikk medisinstudenter lønn (og ansvar) som sykepleier etter at de var ferdige med tredjeåret. 

Anonymkode: 8e947...6b6

Heisann! Jeg er bare på førsteåret, men sjefen min var så på at jeg skulle sende bekreftelse på at jeg hadde bestått førsteåret medisin nå til sommeren og trodde det hadde noe med lønnen siden andre jeg kjenner uten noen form for helsefaglig utdannelse jobber der. Har også blitt ansatt under "medisinstudent" og ikke "assistent" som de andre som jobber med assistent-oppgaver. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...