Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har endret navnet mitt, egentlig bare lagt til et mellomnavn. Samme fornavn og etternavn...

Det passet jeg har nå fikk jeg for to år siden, så det er ganske nytt og navneendringen ble godkjent nå nylig så har bare rukket å bytte bankkort og førerkort til det nye navnet. 

Men nå skal vi ta en spontan tur til Danmark, Tyskland og Polen. Og jeg rekker neppe å få nytt pass med det nye mellomnavnet innen avreise. 

Er det veldig risky å reise uansett? Isåfall hva blir konsekvensen av det? Eller kan det gå? Altså reise med gammelt pass

Anonymkode: 2ae4f...0fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket navn brukte du når billettene ble bestilt? 

Hvis det er samme navnet på billettene som i passet så er det ikke noe problem. 

Gjorde det samme for noen år siden. La til et mellomnavn. Så måtte jeg reise til Tyskland på grunn av sykdom i familien. Ikke noe problem. 

Skrevet

Bestill billettene i samme navn som passet. Du kan ikke reise hvis navnet i passet ikke er helt likt som navn på flybilletter. 

Anonymkode: 1faea...0a6

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Bestill billettene i samme navn som passet. Du kan ikke reise hvis navnet i passet ikke er helt likt som navn på flybilletter. 

Anonymkode: 1faea...0a6

Eksen og jeg reiste verden rundt (USA, Japan, Australia, hele Europa). Han hadde aldri mellomnavnet sitt på billetten og det ble ikke nevnt en eneste gang.

TS, bare kjøp billetter uten mellomnavnet slik at navnet på passet og billetten matcher. Du trenger jo egentlig ikke pass for å reise til disse landene uansett, så det er bare flyselskapet som eventuelt kan kreve å få se det som dokumentasjon når du får om bord, du trenger det ikke for å slippe inn i landet. 

Det er vel ganske vanlig at folk reiser på bryllupsferie med sitt gamle etternavn selv om de har byttet til partneren sitt, fram til de får nytt pass? 

Jeg tror ikke du får noen problemer i det hele tatt.

Anonymkode: d833d...44f

Skrevet

Tusen tusen takk for svar dere! Ta tar jeg sjansen :)  Skal sørge for at navnet på billettene er helt likt som i passet :) 

Anonymkode: 2ae4f...0fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...