Gå til innhold

MakeupMalin


PippiLa

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg som reagerer på ferietilværelsen med daglige kafébesøk, konserter osv når hun er sykemeldt 80%? Det er ikke rart at naving har blitt et begrep når man ser hva enkelte bruker sykemeldingene sine på. 100% frisk til å gjøre fritidsaktiviteter (samt oppdatere insta og bygge opp kontoen sin samtidig).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De aller fleste ca opplyste mennesker i dagens samfunn forstår vel at man kan ha psykiske lidelser som er hemmende i hverdagen og samtidig opprettholde en flott fasade utad? Det er forskjell på å skulle prestere innenfor en fast ramme og på å gå på café og oppdatere Instagram. 

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 100% sykemeldt akkurat nå. Det meste av tiden går til behandling, smerter og møter med lege, nav, arbeidsgiver, behandlere osv. Av og til orker jeg å ta en kopp kaffe med en venninne, gå en tur, lese litt i en bok eller besøke noen. Forholdet mellom kjipe, kjedelige ting og instavennlige øyeblikk er ca 95 - 5. Gjett hva jeg velger å vise i SoMe? De 5%. Fordi jeg vil ikke vise meg på mitt mest sårbare. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan vel reagere på det.. 

Men siden jeg vet at hun sliter psykisk (fulgt henne lenge,ikke nå lenger da men gjorde det mye før) så er det jo ikke helt det samme... Man kan fint slite psykisk å gjøre de tingene du beskriver.. De kan tilogmed hjelpe på psyken...

Syns det er litt skummelt å dømme akkurat etter sånt, man vet aldri hva folk sliter med og selv om man er sykemeldt betyr ikke det at man må gi opp livet å være sengeliggende...

Og ps,vi vet ikke hva folk gjør etter å ha vist alt dette på SoME (siden du nevner de er 100% friske til å gjøre sånne ting),for alt vi vet ligger de i sengen resten av dagen etter å ha vært sosial noen timer fordi de betaler prisen for å kunne føle de har et normalt liv... 

Endret av BethD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det en veldig gammeldags måte å tenke på sykemelding på? En eks av meg var sykemeldt lenge fordi armene ikke fungerte i jobben og arbeidsgiver klarte ikke tilrettelegge. Han var på tiltak og blabla. Likevel gjorde han jo andre ting enn å sitte hjemme og se i veggen hele dagen, det er jo hvert fall ikke bra det heller..

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, neiognei skrev:

De aller fleste ca opplyste mennesker i dagens samfunn forstår vel at man kan ha psykiske lidelser som er hemmende i hverdagen og samtidig opprettholde en flott fasade utad? Det er forskjell på å skulle prestere innenfor en fast ramme og på å gå på café og oppdatere Instagram. 

Enig. Det er ikke alle som vil vise de negative sidene på some og det må være greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, PippiLa skrev:

Er det bare jeg som reagerer på ferietilværelsen med daglige kafébesøk, konserter osv når hun er sykemeldt 80%? Det er ikke rart at naving har blitt et begrep når man ser hva enkelte bruker sykemeldingene sine på. 100% frisk til å gjøre fritidsaktiviteter (samt oppdatere insta og bygge opp kontoen sin samtidig).

Det er fint om sykmelding er en sak mellom lege og den det gjelder... 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kan si mye om denne dama, men hun er hvertfal ekte, modig og belyser et viktig tabubelagt tema!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært 100% sykmeldt pga utbrenthet og min del var det viktig å komme meg ut å fungere blant mennesker og kanskje faktisk ta den ene kaffekoppen, for jeg skulle også fungere som mamma, der mine barn skulle på aktiviteter og selvom jeg ikke var i form, så måtte jeg være oppegående for mine barn. 

Jeg hadde også denne samtalen på jobb i dag, jeg jobber 30% og er fortsatt 70% sykmeldt pga andre sykdommer og det er faktisk veldig viktig at man ikke blir sett ned på fordi at man er sykmeldt men er på kafé eller er å handler for selvom man er syk uten å oppgi hvorfor så må man også gjøre ting som å kjøpe mat, kjøpe klær til barn, gå på møter. Og det som er hvis man er syk og man kanskje venter på å komme til behandler så er kanskje denne kafé turen viktig for den personen å ha noen å snakke med. Så man skal ikke dømme en som naver. 

Selvom det er mange som ikke gidder jobbe så må man faktisk ikke dømme dem som er syke for en grunn

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner henne ingen steder lenger. Ikke på insta, og ikke en snap å se på månedsvis. Er jeg helt utafor, eller? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lunalee skrev:

Finner henne ingen steder lenger. Ikke på insta, og ikke en snap å se på månedsvis. Er jeg helt utafor, eller? 🤔

malin.nesvoll :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier over her, så kan man klare mye selv om man er sykemeldt. Og det er mye bedre for kropp og sinn å komme seg ut, dra på cafe og gjøre andre ting enn å ligge hjemme å glo i veggen. Ikke har jeg sett at Malin har vært særlig aktiv på insta heller. Mulig det er noe feil med min insta, men i følge den er siste bilde fra Malin lagt ut 5. mars. Ikke har jeg sett noe til henne på snap heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettop på grunn av holdninger til psykisk sykdom som dette at sånne som Malin er viktig👏🏼 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Zurazurafina skrev:

Det er nettop på grunn av holdninger til psykisk sykdom som dette at sånne som Malin er viktig👏🏼 

Så enig ! 

Digger denne YouTube videoen hvor hun går i butikker og prøver bukser. Et fantastisk forbilde for unge jenter som kanskje er litt «større» en klesindustrien tilsier, stor hurra for Malin. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.
På 25.2.2019 den 14.10, Mariss@68 skrev:

Det er fint om sykmelding er en sak mellom lege og den det gjelder... 

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...