Gå til innhold

Noen mennesker bare tiltrekker seg uhell.. Hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei bekjent som er magnet på uhell!  Hunder liker henne ikke for det første. Ingen hund reagerer på meg. Men når hun kommer så blir de mer aggressive. Hun er redd store hunder da. 

Men ellers også. Får ofte noe tull med kjøp, booke hotell er et mareritt. Når vi er flere ute på noe så er det alltid hun som somler osv. Evt kan du banne på at hun klarer å miste billetten sin og kommer i billettkontroll. Hun mister faktisk alltid billetten. Hvorfor er noen slik?

Anonymkode: 9e742...956

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du beskriver er ikke uhell. Hundene leser kroppspråk og "lukter frykt". Somling, hastverk og rot er gjerne mangel på impulskontroll, planlegging og fokus. Det første sitter i amygdala, det andre i frontallappene (grovt forenklet).

Anonymkode: fc7de...4db

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ofte pga pot, latskap eller dårlig oppdragelse. 

Anonymkode: 22e54...da8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklaringen må være at slike mennesker har en tendens til å være distré og stresset hele tiden. Da havner man lettere i trøbbel. Kjenner en person som stresser med alt mulig, og ser at det fører henne inn i problemer gang på gang. Jeg har forsøkt å si det til henne, men hun nekter å innse sammenhengen.

Og hunder lukter frykt med en gang, så det er ikke så rart at de reagerer. Kjente ei som var livredd for alle hunder, der omtrent alt som kunne krype og gå av våre firbente venner, hisset seg opp av henne,. Slike folk må lære seg å omgås hunder på en rolig måte, for det finnes jo hunder over alt. Da vil hundene også roe seg, selv de mest aggressive.

Anonymkode: b9dd8...1be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig ofte pga pot, latskap eller dårlig oppdragelse. 

Anonymkode: 22e54...da8

Pot?  Hasj liksom?  Nei hun hater narkotika. 

LAT er hun ikke! 

Dårlig oppdragelse?  Nei.. Da skulle søsknene vært verre også. Men kanskje heller litt for mye redsel?  Hennes mor var også slik som ofte var nervøs, likte ikke å dra langt avgårde. 

Anonymkode: 9e742...956

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forklaringen må være at slike mennesker har en tendens til å være distré og stresset hele tiden. Da havner man lettere i trøbbel. Kjenner en person som stresser med alt mulig, og ser at det fører henne inn i problemer gang på gang. Jeg har forsøkt å si det til henne, men hun nekter å innse sammenhengen.

Og hunder lukter frykt med en gang, så det er ikke så rart at de reagerer. Kjente ei som var livredd for alle hunder, der omtrent alt som kunne krype og gå av våre firbente venner, hisset seg opp av henne,. Slike folk må lære seg å omgås hunder på en rolig måte, for det finnes jo hunder over alt. Da vil hundene også roe seg, selv de mest aggressive.

Anonymkode: b9dd8...1be

Men hvorfor er de så stresset tro? Irriterer meg mer og mer over henne og føler meg direkte slem. Men jeg blir nesten stresset selv. Hun får virkelig panikk nesten, selv om det ikke er snakk om å møte døden akkurat. Kan være nok at hun ser en billettkontrollør og har billetten men blir så nervøs for at den ikke skal funke at hun får store pupiller. 

Hun er ALLTID den, som somler. 

 

Anonymkode: 9e742...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Pot?  Hasj liksom?  Nei hun hater narkotika. 

LAT er hun ikke! 

Dårlig oppdragelse?  Nei.. Da skulle søsknene vært verre også. Men kanskje heller litt for mye redsel?  Hennes mor var også slik som ofte var nervøs, likte ikke å dra langt avgårde. 

Anonymkode: 9e742...956

Pot er marihuana, hasj er hasj. Men samme det. Cannabis gjør folk vimsete og rotete. Mener dårlig oppdragelse i forhold til at foreldres uvaner smtter over på barna. Folk som kommer fra et rotete hjem, pga rotete foreldre: blir ofte det selv om ikke skole osv lærer dem å være systematisk og se fordelen med det. Det handler ikke om at hun er uheldig. Noen mister ALDRI nøklene, andre mister dem hele tiden. Det er ikke tilfeldig. 

Anonymkode: 22e54...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor er de så stresset tro? Irriterer meg mer og mer over henne og føler meg direkte slem. Men jeg blir nesten stresset selv. Hun får virkelig panikk nesten, selv om det ikke er snakk om å møte døden akkurat. Kan være nok at hun ser en billettkontrollør og har billetten men blir så nervøs for at den ikke skal funke at hun får store pupiller. 

Hun er ALLTID den, som somler. 

 

Anonymkode: 9e742...956

Leste du det jeg skrev?

Anonymkode: fc7de...4db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verdens mest uheldige mann er norsk. Han endte opp med tiår fengsel i USA for å kjøre feil, og tidligere kastet ut av universiteter.

Anonymkode: 221a0...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er vel vant til at det skjer ett eller annet, og da blir hun stresset for at det kan skje igjen, og den vonde spiralen går nedover. 

Når man er redd noe skjer, så gjør det gjerne det. Det blir en selvoppfyllende profeti. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en sånn venninne. Det er noe HEILE tida. Klarer nesten ikke å tro alt hun forteller meg og leter ubevisst etter bevis på at hun ikke lyver. Det går jo nesten ikke an å være så uheldig som hun er og oppleve så mye utrolig, hun er 30 nå. Hun ble mishandlet som barn. Det som kommer nå har skjedd på ca 8 år. Hun ble så sammen med noen som etter at det ble slutt begynte å stalke henne og sende døde dyr i posten. Så ble hun kjent med noen som var pedofil som var vanskelig å få ut av livet som også seinere da hun fikk barn truet henne og barna , så gikk hun en veldig god kjæreste. Ting ble bedre og de fikk to barn. Ene gutten ble seksuelt misbrukt av angivelig svigerfaren hennes (ikke bevis) så han har mye ptoblemer nå, begge barna har visstnok utrolig høy IQ, hun fikk en bok i julegave fra svigers som omhandlet swingerslivet og sexlivet deres, så fikk hun ms-lignende symptomer og akutte lammelser mens hun kjørte. Kræsjet, viste seg å være alvorlig borreliainfeksjon, har masse problemer med det fortsatt , så døde hun nesten av blodforgiftning, så fant de svulst i hjernen, mannen fikk hjerteinfarkt, mora fikk hjerneblødning, ho måtte opereres for en annen svulst enn den i hjernen som viste seg å være kreft. Det er bare så utrolig. Hun bor ikke het i landet så ingen fare for at dette blir gjenkjent. 

Anonymkode: e0f25...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Verdens mest uheldige mann er norsk. Han endte opp med tiår fengsel i USA for å kjøre feil, og tidligere kastet ut av universiteter.

Anonymkode: 221a0...291

Det er hans egen feil for å dra til en utkant i den tredje verden med bare moren sin.  

Anonymkode: ca7e1...721

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sånn og har adhd, det er alt for krevende å holde styr på alt noen ganger, og for ikke å somle og bli for sen slurver jeg noen ganger med å ta vare på billetter etc.

Jeg har også en uuuuutmerket evne til å overvurdere egne evner, og kan prøve løpe på glarholke med påfølgende tryn, -tro jeg kan nå en dusj, kle på, pusse tenner, knyte sko, og løpe 300 meter på 10 minutter, -klare en dag like bra som ellers med bare 3 timer søvn, -male et soverom på en helg med bursdagsfest for meg selv og søndagsmiddag hos foreldre + kinodate søndags kveld etc etc. 

Har generelt høyere stressnivå fordi jeg av erfaring nå forventer at alt går til h uansett, men prøver fortsatt få ting til, som da resulterer i stress.

Det ble nevnt amygdala og frontallappen lenger opp her, og det var smart sagt; for nevner man adhd blir det bare røl i tråden, så beklager, men det er samme greia, adhd ligger der!

Jeg kan også få store pupiller av høyt adrenalin. Det har skremt folk. Ikke kult.

Det har heller ikke noe med latskap eller dårlig oppdragelse å gjøre. Jeg kunne ikke oppdras til å lage mindre kaos fordi jeg rett og slett ikke var mottakelig for det! Men det gikk bra likevel, jeg fikk mye kjærlighet. Og lat? Nei. Har jobbet meg syk flere ganger, og prøver fortsatt.

Husker en gammel mann som fikk kongens fortjenestemedalje si noe smart i talen sin: «De som aldri gjør noe feil gjør heller ikke noe.»

Og vet du, jeg tror det stemmer, for merittlista mi i livet er faktisk helt rå. Men det er uhellslista mi også.

Anonymkode: 1565a...bff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ei bekjent som er magnet på uhell!  Hunder liker henne ikke for det første. Ingen hund reagerer på meg. Men når hun kommer så blir de mer aggressive. Hun er redd store hunder da. 

Men ellers også. Får ofte noe tull med kjøp, booke hotell er et mareritt. Når vi er flere ute på noe så er det alltid hun som somler osv. Evt kan du banne på at hun klarer å miste billetten sin og kommer i billettkontroll. Hun mister faktisk alltid billetten. Hvorfor er noen slik?

Anonymkode: 9e742...956

Noen er slik på grunn av adhd. 

Anonymkode: a8f7e...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sånn og har adhd, det er alt for krevende å holde styr på alt noen ganger, og for ikke å somle og bli for sen slurver jeg noen ganger med å ta vare på billetter etc.

Jeg har også en uuuuutmerket evne til å overvurdere egne evner, og kan prøve løpe på glarholke med påfølgende tryn, -tro jeg kan nå en dusj, kle på, pusse tenner, knyte sko, og løpe 300 meter på 10 minutter, -klare en dag like bra som ellers med bare 3 timer søvn, -male et soverom på en helg med bursdagsfest for meg selv og søndagsmiddag hos foreldre + kinodate søndags kveld etc etc. 

Har generelt høyere stressnivå fordi jeg av erfaring nå forventer at alt går til h uansett, men prøver fortsatt få ting til, som da resulterer i stress.

Det ble nevnt amygdala og frontallappen lenger opp her, og det var smart sagt; for nevner man adhd blir det bare røl i tråden, så beklager, men det er samme greia, adhd ligger der!

Jeg kan også få store pupiller av høyt adrenalin. Det har skremt folk. Ikke kult.

Det har heller ikke noe med latskap eller dårlig oppdragelse å gjøre. Jeg kunne ikke oppdras til å lage mindre kaos fordi jeg rett og slett ikke var mottakelig for det! Men det gikk bra likevel, jeg fikk mye kjærlighet. Og lat? Nei. Har jobbet meg syk flere ganger, og prøver fortsatt.

Husker en gammel mann som fikk kongens fortjenestemedalje si noe smart i talen sin: «De som aldri gjør noe feil gjør heller ikke noe.»

Og vet du, jeg tror det stemmer, for merittlista mi i livet er faktisk helt rå. Men det er uhellslista mi også.

Anonymkode: 1565a...bff

Hvorfor ikke bare gjøre mindre, og gjøre de få tingene du gjør skikkelig i stedet for å gape over mer enn du har evner til?? Det er dessverre gjennomgående at sånne personer som det ts beskriver tror at de er morsomme og sjarmerende med alt hysteriet og rotet sitt. Mens de egentlig bare en plage for alle de omgåes. Det er jo feks helt grusomt å jobbe med folk som ikke klarer holde styr på noe som helst. 

Anonymkode: 22e54...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å blitt så lei av hva folk sier og jeg gikk ut for å teste sannhetsgehalten i uttalelsene deres fant jeg ut at det var null verdt. Innholdet betyr ikke noe, kun selve uttrykket. 

Derfor.gidder.jeg.ikke.å.fungere.

Først tror man at innholdet betyr noe, men får stadig demonstrasjoner på at meninger er hentet fra et knippe med overfladisk oppførsel, gjerne basert på motparten, litt sarkastisk. 

Det er faktisk de mest oppegående som ikke oppfører seg slik. Det er ikke de som glor på andre mennesker. 

Jeg synes kombinasjonen

'oppegående', samt innbilskhet er en forferdelig kombinasjon. 

Inkludert 

Tydelige og synlig  ikke-oppående pluss innbilskhet. De er samme smørjen, den andre gruppen har kanskje bedre kår utenom som demper litt. 

Det er kun disse gruppene som glor. 

Og jeg lurer på hva jeg liksom skal få ut av det. 

Men jeg blir utrolig kvalm inni meg av å måtte ha disse menneskene i nærheten av meg, men  jeg skjuler det bak ting som gjør at jeg får skylden. 

Hvis en av disse individene jeg har ramset opp får skyldfølelse, går de bananas. De er rett og slett desperate. Og det er såå flaut. 

Men bedre det enn at de kommer bort til l deg og snakker til deg. Som er GRUSOMT. 

Men du takket meg aldri for den gyldne sjansen til å dømme og å sammenligne. 

Og alle vet at det kun er de mest patetiske som sammenligner. I stedet for å lage seg noe eget... 

Jeg har opplevd begge posisjoner. 

Den som snøfter omtrent til den som ser deg inn i øynene og gurgle gurgle, jeg er en baby! 

Men babyer kan jo ikke gå, men drit i det. Me fix. 

 

Anonymkode: 9158a...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke bare gjøre mindre, og gjøre de få tingene du gjør skikkelig i stedet for å gape over mer enn du har evner til?? Det er dessverre gjennomgående at sånne personer som det ts beskriver tror at de er morsomme og sjarmerende med alt hysteriet og rotet sitt. Mens de egentlig bare en plage for alle de omgåes. Det er jo feks helt grusomt å jobbe med folk som ikke klarer holde styr på noe som helst. 

Anonymkode: 22e54...da8

Men en vet jo ikke alltid om man gaper over mer enn man har evner til..:p 

ja hun har det med å le av seg selv en del..men jeg synes ikke det er morsomt. Jeg vet ikke hva de andre synes, men jeg synes litt synd på henne når hun står der og ler for seg selv....da det kanskje er en forsvarsmekanisme. Har hatt om dette i psykologi at folk reagerer med å le en falsk latter fordi de skal late som de tar dette veldig lett.

Anonymkode: 9e742...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men en vet jo ikke alltid om man gaper over mer enn man har evner til..:p 

ja hun har det med å le av seg selv en del..men jeg synes ikke det er morsomt. Jeg vet ikke hva de andre synes, men jeg synes litt synd på henne når hun står der og ler for seg selv....da det kanskje er en forsvarsmekanisme. Har hatt om dette i psykologi at folk reagerer med å le en falsk latter fordi de skal late som de tar dette veldig lett.

Anonymkode: 9e742...956

Nei, men man kommer langt med sunn fornuft. 

Jeg blir bare irritert av folk som ikke klarer gjøre no-brainer tingene i livet riktig engang. De føles som en klamp om foten, der man liksom strander på bagatell-nivå pga av dem og går glipp av poenget fordi rotet deres må ryddes opp i.

Anonymkode: 22e54...da8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...