AnonymBruker Skrevet 23. februar 2019 #1 Skrevet 23. februar 2019 Jeg er ei jente på 19 år som endelig har bestemt meg for å begynne å spare til å ta brystforstørrelse, etter å ha vurdert og tenkt på det i en del år. Husker enda da jeg var liten og gledet meg så innmari til å bli kvinne og få store pupper sånn som alle andre damene i familien min, men her sitter jeg da, med en BH-størrelse på 75B som jeg ikke engang utfyller. Er heldigvis ikke helt flat, men likevel ikke fornøyd. Så vil gjerne høre andres erfaringer (smerter, størrelse, før/etter operasjonen osv), og om dere har noen tips hadde jeg satt pris på det! Jeg bor i Stavanger og har sett litt på Aleris Colosseum, noen som har erfaringer derifra? Trenger forresten ikke å høre at gutter ikke bryr seg om størrelsen på puppene mine eller hvor mange som angrer på inngrepet. Har fått mye pes fra venner og familie allerede pga valget mitt, så dette er aldeles ikke en avgjørelse jeg tar fordi samfunnet eller folkene rundt meg har påvirket meg til det. Bruker push-up daglig så de fleste rundt meg tenker dessuten at jeg har en grei størrelse. Jeg vil bare genuint like det jeg ser i speilet. Har også tenkt på og ønsket meg dette i flere år, så kan ikke se for meg at jeg skal angre, men om jeg gjør det så er det ikke verre enn å fjerne implantatene. Anonymkode: 23d73...a79
Nerine_ Skrevet 24. februar 2019 #2 Skrevet 24. februar 2019 Det finnes utallige tråder om dette, har sett flere bare den siste uken. Bruk søkefeltet og let deg frem. Mitt eneste tips er å vente til du eventuelt har fått barn, mye skjer med puppene da. 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2019 #3 Skrevet 24. februar 2019 Som trebarnsmor og spesialsykepleier så vil jeg anbefale deg på det sterkeste å vente til etter at du er ferdig med å få barn. Jeg tok silikon i 2007 når jeg var 24 år (gikk fra 75A til 75C). De var flotte i tre år. Jeg fikk deretter stygge, knallharde og bulkete pupper etter å ha bært frem to barn. I 2015 kostet det meg så nye 45 000 kroner å skifte ut de kapslede protesene, og jeg gikk da med to dren ut av kroppen i tre døgn. To år senere så ble mannen og jeg uplanlagt gravide og jeg valgte da å bære frem barnet... og nå har den ene puppen blitt bulkete på nytt 😑 De blir i tillegg mye hardere enn naturlige bryster, i tillegg til at de står rett opp når man ligger. Vil derfor anbefale deg å legge inn en svært moderat mengde ETTER at du er ferdig med å få barn. Ellers blir det veldig fort forferdelig stygt og dyrt.. Anonymkode: 48594...850 3
Nerine_ Skrevet 24. februar 2019 #4 Skrevet 24. februar 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Som trebarnsmor og spesialsykepleier så vil jeg anbefale deg på det sterkeste å vente til etter at du er ferdig med å få barn. Jeg tok silikon i 2007 når jeg var 24 år (gikk fra 75A til 75C). De var flotte i tre år. Jeg fikk deretter stygge, knallharde og bulkete pupper etter å ha bært frem to barn. I 2015 kostet det meg så nye 45 000 kroner å skifte ut de kapslede protesene, og jeg gikk da med to dren ut av kroppen i tre døgn. To år senere så ble mannen og jeg uplanlagt gravide og jeg valgte da å bære frem barnet... og nå har den ene puppen blitt bulkete på nytt 😑 De blir i tillegg mye hardere enn naturlige bryster, i tillegg til at de står rett opp når man ligger. Vil derfor anbefale deg å legge inn en svært moderat mengde ETTER at du er ferdig med å få barn. Ellers blir det veldig fort forferdelig stygt og dyrt.. Anonymkode: 48594...850 Ingen av delene stemmer for meg, men så har jeg valgt en moderat størrelse i forhold til kroppen.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #5 Skrevet 26. februar 2019 På 24.2.2019 den 12.07, Nerine_ skrev: Det finnes utallige tråder om dette, har sett flere bare den siste uken. Bruk søkefeltet og let deg frem. Mitt eneste tips er å vente til du eventuelt har fått barn, mye skjer med puppene da. Greit å få litt oppdaterte svar, fant ingen anbefalinger om Stavanger, men kan alltids lete mer. Ellers vil jeg foreløpig ikke ha barn selv. Det kan jo selvfølgelig endre seg med årene, men vil ikke avsette dette fordi jeg kanskje ønsker å få barn om 10+ år. ts Anonymkode: 23d73...a79 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #6 Skrevet 26. februar 2019 På 24.2.2019 den 19.43, Nerine_ skrev: Ingen av delene stemmer for meg, men så har jeg valgt en moderat størrelse i forhold til kroppen. Jeg lå inn 250 g i hvert bryst og gikk fra a til c. Likevel så flyter de ikke ut som naturlige bryster og silikon vil alltid være hardere enn et naturlig bryst. Anonymkode: 48594...850
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #7 Skrevet 26. februar 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lå inn 250 g i hvert bryst og gikk fra a til c. Likevel så flyter de ikke ut som naturlige bryster og silikon vil alltid være hardere enn et naturlig bryst. Anonymkode: 48594...850 Da har du kanskje runde, høyprofil? Anonymkode: e0b40...10d
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #8 Skrevet 26. februar 2019 På 24.2.2019 den 19.43, Nerine_ skrev: Ingen av delene stemmer for meg, men så har jeg valgt en moderat størrelse i forhold til kroppen. Har ikke du skrevet tidligere at du ikke har barn? Anonymkode: fa3c3...09a
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #9 Skrevet 26. februar 2019 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Greit å få litt oppdaterte svar, fant ingen anbefalinger om Stavanger, men kan alltids lete mer. Ellers vil jeg foreløpig ikke ha barn selv. Det kan jo selvfølgelig endre seg med årene, men vil ikke avsette dette fordi jeg kanskje ønsker å få barn om 10+ år. ts Anonymkode: 23d73...a79 Du må jo selvsagt vurdere dette selv, men jeg sa også da jeg var 19 år at jeg ikke ville ha barn foreløpig. Dette har endret seg noe kolossalt. Vent iallefall til du er 25 med å ta avgjørelsen om du vil potensielt ødelegge kroppen din, for du vet enda ikke om du kommer til å få barn en gang eller ikke. Livet inneholder så utrolig mye mer enn hva man tror når man er 19, selv om du sikkert tenker at jeg er en dum kjerring som prøver å fortelle deg dette nå. Bare vent Anonymkode: fa3c3...09a
Nerine_ Skrevet 26. februar 2019 #10 Skrevet 26. februar 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke du skrevet tidligere at du ikke har barn? Anonymkode: fa3c3...09a Hvor har jeg skrevet det?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #11 Skrevet 26. februar 2019 8 minutter siden, Nerine_ skrev: Hvor har jeg skrevet det? Trodde jeg hadde lest det et sted. Anonymkode: fa3c3...09a
Nerine_ Skrevet 26. februar 2019 #12 Skrevet 26. februar 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde jeg hadde lest det et sted. Anonymkode: fa3c3...09a Da har du nok forvekslet brukernavn🙂
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #13 Skrevet 26. februar 2019 Ville også ventet til jeg fikk barn. Jeg hadde også fine silikonpupper i 3-4 år før jeg ble gravid, jeg ammet (dessverre) ikke og likevel ble puppene klumpete, ekstremt hengete og rett og slett deformerte etter barn. Måtte punge ut med 65000 for å rekonstruere de, og fortsatt er de ikke veldig pene. Ta i det minste små innlegg, tror det hjelper litt da jeg hadde 400 gram som sikkert ikke hjalp på saken mtp hvor stygge de ble etter de ble fylt med masse melk i tillegg. Anonymkode: 02d0b...3a5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2019 #14 Skrevet 26. februar 2019 PS, ikke enig i at de nødvendigvis blir spesielt harde. De små innleggene jeg har nå er jo myke som smør, og duver naturlig når jeg beveger meg. Anonymkode: 02d0b...3a5 2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #15 Skrevet 28. februar 2019 På 26.2.2019 den 13.09, AnonymBruker skrev: Du må jo selvsagt vurdere dette selv, men jeg sa også da jeg var 19 år at jeg ikke ville ha barn foreløpig. Dette har endret seg noe kolossalt. Vent iallefall til du er 25 med å ta avgjørelsen om du vil potensielt ødelegge kroppen din, for du vet enda ikke om du kommer til å få barn en gang eller ikke. Livet inneholder så utrolig mye mer enn hva man tror når man er 19, selv om du sikkert tenker at jeg er en dum kjerring som prøver å fortelle deg dette nå. Bare vent Anonymkode: fa3c3...09a Jeg er ikke av den tradisjonelle typen, jeg trives med hektiske hverdager, fyller dagene med jobb/skole og fritiden med trening, reising og frivillig arbeid. Jeg vet at sjansene for at jeg endrer mening angående barn er der, som med alt annet jeg tror jeg har bestemt meg for i livet, men isåfall kjenner jeg meg selv godt nok til å vite om jeg skulle ønske barn en dag, vil ikke det være før jeg allerede har levd ut tjueårene med masse reising og opplevelser som man ikke har muligheten til med et barn i livet - og om jeg så bestemmer meg for å prøve å bli gravid (fordi det er jo ikke sikkert jeg kan det heller engang, det er ikke en selvfølge for alle) i 30-årene mine, så tar jeg heller enda en operasjon med f.eks brystløft etter ammingen, enn å som sagt måtte vente i 10 år på noe som kanskje/kanskje ikke skal skje. Vil ellers gjerne høre om noen har erfaringer med noen klinikker i Stavanger, eller i nærheten. Har gjort mye research allerede, og har begynt å lese i "CeeCee's hemmelige verden", men den er jo flere år gammel, så litt nyere erfaringer ville vært greit. Har lest litt rundt også, men mye av det jeg finner er bare "silikon er ikke fint", "du kommer til å angre", "godta deg selv som du er" - litt slitsomt å måtte lese igjennom hundrevis av kommentarer hvor ingen faktisk svarer på det man lurer på.. ts Anonymkode: 23d73...a79 1
Alice123 Skrevet 28. februar 2019 #16 Skrevet 28. februar 2019 Puppene endrer seg veldig i løpet av livet, jeg vil hvertfall anbefale å vente noen år. Du har akkurat fått "voksenkroppen", la den få noen år til å "sette seg på plass".
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #17 Skrevet 28. februar 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke av den tradisjonelle typen, jeg trives med hektiske hverdager, fyller dagene med jobb/skole og fritiden med trening, reising og frivillig arbeid. Jeg vet at sjansene for at jeg endrer mening angående barn er der, som med alt annet jeg tror jeg har bestemt meg for i livet, men isåfall kjenner jeg meg selv godt nok til å vite om jeg skulle ønske barn en dag, vil ikke det være før jeg allerede har levd ut tjueårene med masse reising og opplevelser som man ikke har muligheten til med et barn i livet - og om jeg så bestemmer meg for å prøve å bli gravid (fordi det er jo ikke sikkert jeg kan det heller engang, det er ikke en selvfølge for alle) i 30-årene mine, så tar jeg heller enda en operasjon med f.eks brystløft etter ammingen, enn å som sagt måtte vente i 10 år på noe som kanskje/kanskje ikke skal skje. Vil ellers gjerne høre om noen har erfaringer med noen klinikker i Stavanger, eller i nærheten. Har gjort mye research allerede, og har begynt å lese i "CeeCee's hemmelige verden", men den er jo flere år gammel, så litt nyere erfaringer ville vært greit. Har lest litt rundt også, men mye av det jeg finner er bare "silikon er ikke fint", "du kommer til å angre", "godta deg selv som du er" - litt slitsomt å måtte lese igjennom hundrevis av kommentarer hvor ingen faktisk svarer på det man lurer på.. ts Anonymkode: 23d73...a79 Meld deg inn i silikonsnakk på Facebook. Vil du ha brystforstørrelse så gjør det. Ikke noe å vente med. Anonymkode: 0177d...31f
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2019 #18 Skrevet 28. februar 2019 2 timer siden, Alice123 skrev: Puppene endrer seg veldig i løpet av livet, jeg vil hvertfall anbefale å vente noen år. Du har akkurat fått "voksenkroppen", la den få noen år til å "sette seg på plass". Herre gud, hvorfor skal hun "vente noen år så kroppen får satt seg"?? Det er nå hun vil ha det. Anonymkode: 0177d...31f 2
Tom sing Skrevet 28. februar 2019 #19 Skrevet 28. februar 2019 Ikke ødelegg dine bryster med innlegg. Det er store smerter og mange gutter liker jenter med mindre bryster. Du gjør noe dumt for du vil angre. Du er flott med det du har, jeg lover at du vil finne en som elsker deg som du er. Det er bare dårlig selvtillit som du kommer over når du treffer den rette
Nerine_ Skrevet 28. februar 2019 #20 Skrevet 28. februar 2019 1 time siden, Tom sing skrev: Ikke ødelegg dine bryster med innlegg. Det er store smerter og mange gutter liker jenter med mindre bryster. Du gjør noe dumt for du vil angre. Du er flott med det du har, jeg lover at du vil finne en som elsker deg som du er. Det er bare dårlig selvtillit som du kommer over når du treffer den rette Har du gjennomgått en slik operasjon selv, side du vet det er snakk om store smerter? Hvorfor vil TS angre? Og sist, men ikke minst, hvorfor tenker du at hun gjør det for alle andre sin skyld, har det aldri falt deg inn at kvinner kanskje gjør slike ting for sin egen del?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå