Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann. På torsdagskveld kjente jeg plutselig at jeg var veldig øm i det ene brystet når jeg tok på det eller kom bordi det med noe. Tenkte ikke noe mer over det, men våknet tidlig fredags morgenen og kjente at jeg fortsatt hadde vondt og følte meg veldig dårlig. Skikkelig influensa symptomer, som jeg har lest er vanlig ved brystbetennelse. Men litt utpå dagen så tok jeg meg en dusj, og etter det så forsvant veldig mye av ømheten i brystet og følte meg endel bedre ellers. Så jeg ventet med å ringe legen, siden det virket til å gå over. Nå idag, lørdag, så er jeg ikke øm i brystet lengre i det hele tatt. Er fortsatt litt dårlig, influensa dårlig, men veldig lite i forhold til igår morges. Symptomene har bare avtatt mer og mer.

Jeg ammet så mye og ofte som mulig på det brystet som var ømt i et døgn som jeg leste man skulle gjøre. Jeg har ikke såre brystvorter, så det var ingen problem å amme, da det var helt smertefritt!

så lurer egentlig på om jeg likevel burde tatt en tlf til legen mandag? Eller er det vanlig at brystbetennelse kan gå over av seg selv uten noen medisin?

Anonymkode: f18ef...683

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du kjenner bedring er det ikke nødvendigvis nødvendig med lege. Men det må du avgjøre selv.

Skrevet

Jeg hadde også skulle vondt i det ene brystet for et par dager siden. Ikke i brystvorten, men i selve brystet. Kjentes ut som om det var skikkelig melkespreng, og utrolig ømt, selv om det ikke var fylt opp i det hele tatt.

Hadde ikke den influensaverkingen, men jeg passet også på å amme så mye som mulig for å "tømme" det, og det ga seg dagen etter. Tenker at så lenge vondtene er borte og symptomene avtar, så er det greit 🙂

Anonymkode: ddee4...42f

Skrevet

Masser brystet i dusjen under varmt vann. Husk området nærmest armhulen. Sørg for å tømme brystet ordentlig, bruk pumpe dersom babyen ikke tømmer brystet helt. 

Dersom formen bedrer seg sv seg selv er det nok ikke nødvendig å dra til legen. 

Anonymkode: 266e4...d34

Skrevet

1 år siden men husker det som om det var i dag. Tenkte at det gikk over så plutselig en morgen noen dager etter skrek jeg av smerte, det gjorde alt for vondt. Heldigvis så var mannen på vei ut og ikke på jobb enda så vi dro rett til legen. 

Så er du usikker dra innom legekontoret, hadde brystbetennelse tre ganger og alle gangene så var det annerledes symptomer. 

Og ikke overtøm brystet for ofte da det kan øke produksjonen og gjøre vondt verre. Men i en periode så må du nok gjøre det for å lindre det. Bruk varme kluter på brystene før du eventuelt pumper eller ammer... jeg varmet dem i mikroen og la dem på brystene. 

Anonymkode: 7c639...cf9

Skrevet

Tusen takk for svar alle😍 ikveld er alle symptom borte så jeg satser på det har gått over helt nå! Fant ut jeg uansett må ringe legen mandag for noe annet, så jeg tenkter å bare spørre for sikketsskyld da! 

Anonymkode: f18ef...683

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...