Gå til innhold

Hva gjør trollene? Hvem er de?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et inntrykk av at det sitter noen troll rundtomkring og konkurrerer seg imellom om hvem som kan få lengst trolletråder og lure flest brukere. Hvorfor skal man sitte og trolle alene liksom, når man ikke kan vise det til noen? 

Og så tror jeg at det er noen som gjør det helt alene og som rett og slett er litt pling i bollen. Vel, det er vel alle troll :hoho:

Anonymkode: d7c15...dc3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har inntrykk av at mange menn her inne (er mann selv btw) desverre er av den sinte "red pill"-typen. For de som ikke vet hva dette betyr så er det en referanse til filmen "The Matrix" og handler i bunn og grunn om at de tror de har "våknet" og ser verden for det den er, og er nå bitre og hatske mot alle "sauene" som ikke ser. Tror ikke nødvendigvis den typen folk vet at de oppfattes som troll, men jeg tror de lager tråder for å "bevise" at de har rett i sitt sinte syn på verden. Har noen sånne folk i familien til og med, og det er ekstremt slitsomt å alltid måtte snakke om alt som er galt med verden. Det verste er at de har gjort seg opp en mening om at det heller ikke nytter å fikse noe som er galt, så de har liksom sikret seg en evig jobb med å kritisere alt og alle. 

Så er det noen som troller på litt mer humoristiske temaer, og det kan innimellom være morsomt å følge med på. Alle liker å betrakte andres reaksjoner, tenk bare hvor populært "skjult kamera" på TV er. Gjennom trolling kan man analysere reaksjoner ved hjelp av hypotetiske situasjoner, og er trollet dyktig nok så tror folk at den hypotetiske situasjonen er sann og reagerer slik de naturlig ville ha reagert. Hehe. Jeg har sikkert gått på limpinnen selv noen ganger, men synes det er ok så lenge historien faktisk fører til en relevant meningsutveksling.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det foregår interne konkurranser i trolling i enkelte miljøer. 

Anonymkode: a9893...ba6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, dr_zhivago said:

Har inntrykk av at mange menn her inne (er mann selv btw) desverre er av den sinte "red pill"-typen. For de som ikke vet hva dette betyr så er det en referanse til filmen "The Matrix" og handler i bunn og grunn om at de tror de har "våknet" og ser verden for det den er, og er nå bitre og hatske mot alle "sauene" som ikke ser. Tror ikke nødvendigvis den typen folk vet at de oppfattes som troll, men jeg tror de lager tråder for å "bevise" at de har rett i sitt sinte syn på verden. Har noen sånne folk i familien til og med, og det er ekstremt slitsomt å alltid måtte snakke om alt som er galt med verden. Det verste er at de har gjort seg opp en mening om at det heller ikke nytter å fikse noe som er galt, så de har liksom sikret seg en evig jobb med å kritisere alt og alle. 

Så er det noen som troller på litt mer humoristiske temaer, og det kan innimellom være morsomt å følge med på. Alle liker å betrakte andres reaksjoner, tenk bare hvor populært "skjult kamera" på TV er. Gjennom trolling kan man analysere reaksjoner ved hjelp av hypotetiske situasjoner, og er trollet dyktig nok så tror folk at den hypotetiske situasjonen er sann og reagerer slik de naturlig ville ha reagert. Hehe. Jeg har sikkert gått på limpinnen selv noen ganger, men synes det er ok så lenge historien faktisk fører til en relevant meningsutveksling.

Det er dette jeg mener, de som lager tråder kun for å lure folk.

Anonymkode: d7c15...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det foregår interne konkurranser i trolling i enkelte miljøer. 

Anonymkode: a9893...ba6

Er det virkelig sant? Vet du mer om dette? TS

Anonymkode: d7c15...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er dette jeg mener, de som lager tråder kun for å lure folk.

Anonymkode: d7c15...dc3

Og det var min teori. At folk drar det så langt til at de har konkurranser om å få lange tråder skjønner jeg ikke at de gidder. Noe jeg har sett her inne som jeg ikke skjønner poenget med er sånne "få mest mulig likes" - tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig sant? Vet du mer om dette? TS

Anonymkode: d7c15...dc3

Du kan eksempelvis Google Mjøsa trollingfestival så ser du hva jeg mener.

Anonymkode: a9893...ba6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt andre brukere fortelle at de for eksempel vet om grupper på jobben sin, som "koser" seg med å lage trolletråder i pauser, og konkurrerer seg i mellom om hvem som klarer å få folk mest følelsesmessig engasjert og lage mest blest i eller om sin tråd, og hvor lenge de klarer å holde den gående.

Et viktig poeng for trollene er å fremstille problemstillingen som ekte, for at folk skal fyre seg mest opp.

De er ikke interessert i å diskutere hypotetiske problemstillinger eller skape gode diskusjoner om aktuelle temaer.

Og det er nettopp derfor jeg ikke kan fordra folk som holder på sånn, de er overhodet ikke interessert i å diskutere, de vil bare lure folk, trekke de opp og, gjøre narr av og spille på følelser, til sin egen forlystelse, på bekostning av andre.

Det er en forbaska uting, og ikke gøy for andre enn trollene.

(Også har man selvfølgelig også de unge da, som vi får en influx av i helger og ferier, men de er som oftest så åpenbare at det er innlysende med en gang, eller de avslører seg ganske raskt) 

Endret av TrollHunter
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan eksempelvis Google Mjøsa trollingfestival så ser du hva jeg mener.

Anonymkode: a9893...ba6

Du vet at det ikke er dette jeg mener eller..?

Anonymkode: d7c15...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, TrollHunter skrev:

Jeg har hørt andre brukere fortelle at de for eksempel vet om grupper på jobben sin, som "koser" seg med å lage trolletråder i pauser, og konkurrerer seg i mellom om hvem som klarer å få folk mest følelsesmessig engasjert og lage mest blest i eller om sin tråd, og hvor lenge de klarer å holde den gående. 

Et viktig poeng for trollene er å fremstille problemstillingen som ekte, for at folk skal fyre seg mest opp.

De er ikke interessert i å diskutere hypotetiske problemstillinger eller skape gode diskusjoner om aktuelle temaer.

Og det er nettopp derfor jeg ikke kan fordra folk som holder på sånn, de er overhodet ikke interessert i å diskutere, de vil bare lure folk, trekke de opp og, gjøre narr av og spille på følelser, til sin egen forlystelse, på bekostning av andre. 

Det er en forbaska uting, og ikke gøy for andre enn trollene. 

Om de har tid til sånt i arbeidsstiden så må de være ansatt i stat eller kommune 😛.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, TrollHunter said:

Jeg har hørt andre brukere fortelle at de for eksempel har grupper på jobben sin, som "koser" seg med å lage trolletråder i pauser, og konkurrerer seg i mellom om hvem som klarer å få folk mest følelsesmessig engasjert og lage mest blest i eller om sin tråd, og hvor lenge de klarer å holde den gående.

Et viktig poeng for trollene er å fremstille problemstillingen som ekte, for at folk skal fyre seg mest opp.

De er ikke interessert i å diskutere hypotetiske problemstillinger eller skape gode diskusjoner om aktuelle temaer.

Og det er nettopp derfor jeg ikke kan fordra folk som holder på sånn, de er overhodet ikke interessert i å diskutere, de vil bare lure folk, trekke de opp og, gjøre narr av og spille på følelser, til sin egen forlystelse, på bekostning av andre.

Det er en forbaska uting, og ikke gøy for andre enn trollene. 

Ja nettopp, det er dette jeg føler på! Det er akkurat disse trollene jeg mener, vet du mer om det, kan jeg lese om det noe sted? TS

Anonymkode: d7c15...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, dr_zhivago said:

Om de har tid til sånt i arbeidsstiden så må de være ansatt i stat eller kommune 😛.

Jeg husker det ikke eksakt nå, men brukeren som sa dette sa at det var et hektisk arbeidssted med mye og tungt ansvar, derfor følte de seg liksom litt unnskyldt til å drive med slikt i pauser, som en kontrast til miljøet og ansvaret. Brukeren som nevnte var ikke en del av den praksisen selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja nettopp, det er dette jeg føler på! Det er akkurat disse trollene jeg mener, vet du mer om det, kan jeg lese om det noe sted? TS

Anonymkode: d7c15...dc3

Nei, desverre, det er bare sånt jeg har plukket opp her over tid i diverse tråder og samtaler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen burde spørre en eller annen avis om de vil lage en sak på det, så kan de etterlyse folk som holder på slik og lage et portrett av de 😜

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...