Gå til innhold

Sommerferien 2019 - hva er deres planer?


SPOCA

Anbefalte innlegg

Jepp, kanskje litt tidlig ute, men jeg vet en del av oss liker å være tidlig ute. Kanskje kan noen få inspirasjon også?

Selv skal vi til Sør-England, i år som tidligere år. Vi har én hovedbase og reiser rundt i Devon og Cornwall. I fjor og året før besøkte vi Penzance, i år skal vi til St. Ives, i tillegg til 8-10 andre kjente og ukjente byer og tettsteder.

Nytt av året er at vi også skal bo to netter i Bristol og to netter i Bath, i tillegg til 10 netter i Torquay og 4 netter i London (sistnevnte bor vi avslutningsvis 3 netter, og 1 natt før vi tar toget sørover). :)

Hva er deres planer? Utenlandsferie? Norgesferie? Hytteferie? Eksotisk? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

48 minutter siden, SPOCA skrev:

Jepp, kanskje litt tidlig ute, men jeg vet en del av oss liker å være tidlig ute. Kanskje kan noen få inspirasjon også?

Selv skal vi til Sør-England, i år som tidligere år. Vi har én hovedbase og reiser rundt i Devon og Cornwall. I fjor og året før besøkte vi Penzance, i år skal vi til St. Ives, i tillegg til 8-10 andre kjente og ukjente byer og tettsteder.

Nytt av året er at vi også skal bo to netter i Bristol og to netter i Bath, i tillegg til 10 netter i Torquay og 4 netter i London (sistnevnte bor vi avslutningsvis 3 netter, og 1 natt før vi tar toget sørover). :)

Hva er deres planer? Utenlandsferie? Norgesferie? Hytteferie? Eksotisk? 

Reiser dere bare med tog eller leier dere bil?

Anonymkode: e3cef...230

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reiser dere bare med tog eller leier dere bil?

Anonymkode: e3cef...230

Tog og buss. Ingen av oss har førerkort. 

Kjøper sånn  "gullkort" som jeg kaller det, i Devon, et ukeskort hvor du kan ta buss overalt i hele Devon. Det er godt med kollektivt, bussene går fra de største byene til de minste bygdene. Enkelte steder tar vi også tog. Bussene går gjerne ofte (5-10 minuttersruter osv), så det er aldri et problem. :)

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal også til Storbritannia. Først en uke med kanalbåt i Wales, før jeg toger til London for et par netter der. :)

Anonymkode: 67b97...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal også til Storbritannia. Først en uke med kanalbåt i Wales, før jeg toger til London for et par netter der. :)

Anonymkode: 67b97...658

Så spennende. Jeg har vært mye i Storbritannia, men kanalbåt (foruten at jeg har spist ombord på en restaurant i en kanalbåt) har jeg aldri reist i/med selv. Har du reist på denne måten tidligere? :) 

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på filmfestivalen i Cannes i mai, gleder meg SÅ mye! Skal ikke på noen filmvisninger men bare å gå rundt i byen er en opplevelse når det er festival :) ELSKER Frankrike, de har nydelig mat, god vin, og alt er så delikat og flott. Skal shoppe masse også.

I juni skal jeg til Nord-Kypros på zumba camp, trene hver dag i en uke, spise god mat, sole meg, og dra på utflukter. Da blir jeg brun, tynn og fit, 3 ting på en gang! Skal også feire Midsommar i Sverige der jeg er fra med faren min så det blir koselig. Ellers blir jeg mest i Oslo, kanskje en hyttetur ller noe sånt spontant men får se. Trenger å spare litt penger og. 

Anonymkode: 5f834...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noen plan, tar det på sparket.   Kan godt bli i Norge i ferien, bare det er godt vær.  Om det ikke er det bestiller jeg meg en bilett til ett bedre sted. Mitt ønske til ferien er oppholdvær og tempratur 20+.   Må vere slik så jeg kan sprade rundt i kjoler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal en uke til Spania til feriehuset til jobben til mannen, ellers blir vi mye på hytta ☺️

Anonymkode: f638e...490

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får baby nr to rett før ferien, og skal tilbringe tiden hjemme. 

Og jeg gleder meg som bare det! Da har alle vi kjenner reist på feire og vi får kost oss i fred og ro i noen uker :) 

Anonymkode: 4a210...ea3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Sommerferien er den eneste tiden i år hvor jeg ikke skal reise i det hele tatt. Jeg jobber freelance så tar meg ferie når jeg vil. Jeg liker verken varme eller folkemengder, så helt greit å sitte hjemme. Dessuten er Edinburgh festival i august, og da er det så mye å gjøre her at jeg ikke trenger å reise. 

Eller blir det Australia i mai, så det blir jo massevis a ferie, det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Skal på bilferie i sommer. 3-4 uker, alt ettersom når vi blir lei. Stopper først par netter i Sverige for å besøke familie, deretter en natt i København. Så kjører vi videre gjennom Tyskland til Østerrike og Slovenia. Har planer om par netter enten i Slovenia eller Østerrike, før vi ender i Kroatia hvor vi har sommerhus ved havet. Er der til vi får hjemlengsel. Vi er 2 voksne og 3 barn. 

 

Anonymkode: 46c07...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det en tur til Danmark og Legoland, og så litt senere på sommeren en uke i Montenegro.

Anonymkode: 4af9a...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal til Frankrike. Har aldri vært der før, så gleder meg, men er litt redd for terrorisme.. :(

Anonymkode: c0e35...f42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jobbe i juli og august. Blir tur til Hellas både før og etter. En ukjent øy og en øy jeg har vært på en gang før.

Anonymkode: 6716a...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup i Bologna ❤️ blir der i to uker da. Så en tur til venner i Irland, men vet ikke hvor lenge. Så roadtripp i Sogn og Fjordane. Siste sted har jeg aldri vært, så gleder meg til den turen. Er egentlig ikke så glad i fjell, men bøyd etter for flertallet, og gleder meg jo 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...