Gå til innhold

Lære å strikke - tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg klarer å legge opp masker og strikke rett frem (om det kalles det). Har veldig lyst å bli flinkere, slik jeg tilslutt kan strikke det jeg ønsker...Noen som har tips? F.eks. bøker eller nettsider med opplæring (evt. videoer)? Gjerne med forklaringer slik man forstår strikkeoppskrifter. Har lyst å strikke noe annet enn kun helt enkle basic babytepper og sjal 😄

Anonymkode: fcd9d...88a

Skrevet

Jeg lærte å strikke sokker gjennom en film på youtube. Jeg ser det er masse flotte videor der som forklarer rett/vrang, mønstrestrikk og lignende :)

Anonymkode: 5caec...943

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarer å legge opp masker og strikke rett frem (om det kalles det). Har veldig lyst å bli flinkere, slik jeg tilslutt kan strikke det jeg ønsker...Noen som har tips? F.eks. bøker eller nettsider med opplæring (evt. videoer)? Gjerne med forklaringer slik man forstår strikkeoppskrifter. Har lyst å strikke noe annet enn kun helt enkle basic babytepper og sjal 😄

Anonymkode: fcd9d...88a

Har du ikke en bestemor eller gammeltante eller andre som kan strikke i din slekt eller vennekrets? Mye enklere å lære hos et fysisk menneske som kan enn via bøker og nett. 

Lurer på om ikke noen har begynt med kurs for nybegynnere? 

Anonymkode: 192ee...583

Skrevet

Jeg lærte å strikke på youtube og via strikkegrupper på fb. Strikker nå "hva som helst" og leser oppskrifter. 

Skrevet

Lærte å strikke med YouTube videoer 😛 strikket lapper med de ulike teknikkene og hadde «jukselapp» med forklaring på ulike forkortelser. Etter det har jeg strikket alt mulig, alt fra sokker, votter til gensere osv. 

Anonymkode: 253ae...c7c

Skrevet

Spør på noen av strikkegruppene på facebook om det er noen som har tid til å vise deg de forskjellige strikketeknikkene, så kanskje du kan komme hjem til vedkommende for et lite kurs.

Skrevet

Youtube! Ligger massevis av superdetaljerte norske stikkevideoer der. Digger damene fra nord! De er gode til å strikke og gode til å forklare på en måte som selv dumme "søringer" forstår.

Anonymkode: 7c19c...d73

Skrevet

Stod akilt utenfor garnbutikken jeg gikk forbi i dag. Kurs i strikking, kurs i hekling. 

Anonymkode: 192ee...583

Skrevet

Bruk YouTube! Garnstudio er kjent for å kopiere design fra andre designere. 

Anonymkode: 6d7ac...13b

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bruk YouTube! Garnstudio er kjent for å kopiere design fra andre designere. 

Anonymkode: 6d7ac...13b

Garnstudio har jo flotte lærevideoer.

• Liker 1
Skrevet

Begynn med sokker, masse bra videoer på youtube på det! Jeg gikk fra skjerf til sokker og til gensere og så kofter. Masse gode youtubevideoer som også er på norsk om alle de emnene. De som lager youtubevideoene legger ofte også ut mønster som du kan strikke som også er det de strikker i videoen. Lykke til😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...