Gå til innhold

metteask.blogg.no


Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Ina89 skrev (1 minutt siden):

Men hva med meg? Jeg var i den aller første gruppen helsepersonell som ble vaksinert og var ferdig allerede i feb. (da det ennå var 3uker mellom dosene).

Jeg lever, har ikke opplevd noen bivirkninger, jeg tror ikke jeg har fått en 5g chip under huden, kan ikke se den hvertfall, jeg tror ikke at noen gps sporer meg (om de sporer meg er det lettere å benytte seg av telefonen, den har jeg stort sett alltid på meg), jeg tror faktisk jeg til og med fortsatt har både samme dna og personlighet som jeg hadde  før vaksinen. 😵💫🤭

 

Da er det ennå håp for meg 🤗 Trodde muligens jeg kunne stryke med, selv om jeg har null bivirkninger etter dose 2 😆

Jeg er så lei denne svadaen de kommer med...Mette har takket nei til intervju i Dagbladet, om det er sendt at hun har blitt spurt...Så tror jeg hun takket nei på grunn av all den negative responsen hun fikk. Ikke fordi det ikke kjentes rett ut for henne. Hun som ønsker over alt og være kjendis hadde takket ja, vedder lørddagsgodet til sønnen min på det 😜

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

esmeralda1 skrev (5 minutter siden):

Da er det ennå håp for meg 🤗 Trodde muligens jeg kunne stryke med, selv om jeg har null bivirkninger etter dose 2 😆

Jeg er så lei denne svadaen de kommer med...Mette har takket nei til intervju i Dagbladet, om det er sendt at hun har blitt spurt...Så tror jeg hun takket nei på grunn av all den negative responsen hun fikk. Ikke fordi det ikke kjentes rett ut for henne. Hun som ønsker over alt og være kjendis hadde takket ja, vedder lørddagsgodet til sønnen min på det 😜

Mulig det bare er flaks? Evt fordi vi ikke har tatt stilling til det?

Ja det er merkelig og jeg tror ingenting på svada svarene hun har kommet med. Enten har hun ikke blir spurt, eller så har hun rett og slett innsett at flertallet av befolkningen er imot henne i denne saken. Det var kanskje ikke så gøy med denne oppmerksomheten allikevel, når den ikke hyller henne slik hun helt sikkert ønsket å bli. Derimot blir hun motsagt i alle kanaler, med stort sett gode argumenter, noe hun og hennes, ikke selv kan stille opp mot. 
 

Og med tanke på podkasten som ble postet i går av en anerkjent norsk komiker (Dag Sørås), som garantert har nådd ut til en enormt større følgerskare enn M.A innehar, var det vel ikke lenger så «stas» å leke kjent.

Håper (uten å forvente noe selvsagt) at hun kanskje lærer noe denne gangen. At hun begynner å tenke seg om hvordan hun ønsker å fremstå før hun poster noe offentlig, og at hun kanskje innser at hun fremstiller seg selv, og andre (arb.giver til eks) i et forferdelig dårlig lys. For denne gangen ble hun faktisk gjort til latter for åpne kanaler og det kommer aldri til å forsvinne. Dessverre. 

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina89 skrev (9 minutter siden):

Mulig det bare er flaks? Evt fordi vi ikke har tatt stilling til det?

Ja det er merkelig og jeg tror ingenting på svada svarene hun har kommet med. Enten har hun ikke blir spurt, eller så har hun rett og slett innsett at flertallet av befolkningen er imot henne i denne saken. Det var kanskje ikke så gøy med denne oppmerksomheten allikevel, når den ikke hyller henne slik hun helt sikkert ønsket å bli. Derimot blir hun motsagt i alle kanaler, med stort sett gode argumenter, noe hun og hennes, ikke selv kan stille opp mot. 
 

Og med tanke på podkasten som ble postet i går av en anerkjent norsk komiker (Dag Sørås), som garantert har nådd ut til en enormt større følgerskare enn M.A innehar, var det vel ikke lenger så «stas» å leke kjent.

Håper (uten å forvente noe selvsagt) at hun kanskje lærer noe denne gangen. At hun begynner å tenke seg om hvordan hun ønsker å fremstå før hun poster noe offentlig, og at hun kanskje innser at hun fremstiller seg selv, og andre (arb.giver til eks) i et forferdelig dårlig lys. For denne gangen ble hun faktisk gjort til latter for åpne kanaler og det kommer aldri til å forsvinne. Dessverre. 

 

Hun har selv sagt at hun leser lite nyheter, så det kan være at hun har fått med seg svært lite av det ekspertisen har uttalt. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina89 skrev (8 minutter siden):

Men hva med meg? Jeg var i den aller første gruppen helsepersonell som ble vaksinert og var ferdig allerede i feb. (da det ennå var 3uker mellom dosene).

Jeg lever, har ikke opplevd noen bivirkninger, jeg tror ikke jeg har fått en 5g chip under huden, kan ikke se den hvertfall, jeg tror ikke at noen gps sporer meg (om de sporer meg er det lettere å benytte seg av telefonen, den har jeg stort sett alltid på meg), jeg tror faktisk jeg til og med fortsatt har både samme dna og personlighet som jeg hadde  før vaksinen. 😵💫🤭

 

Jeg var også veldig tidlig ute med å bli fullvaksinert (risikogruppe). Fikk en del bivirkninger etter dose 2, men heller det enn å få covid og risikere ødelagte lunger for alltid, fatigue og alt det andre som betegnes som long-covid (som man risikerer å få etter selve sykdommen, ikke vaksinen som MA hevdet en gang).

Selv om jeg er fullvaksinert så må jeg fremdeles være veldig forsiktig fordi hvis jeg skulle være uheldig å bli smittet nå så vil jeg uansett bli veldig, veldig syk. Pga vaksinen er risikoen for dødelighet mye lavere så for meg er det verdt både bivirkninger, munnbind, avstand og litervis med antibac.

Som en som er hyppig innom sykehus så er jeg evig takknemlig for at både leger og sykepleiere jeg treffer på understreker at de er fullvaksinert - for min sikkerhet minst like mye som deres egen. Alle mine familiemedlemmer, venner og bekjente innen helsesektoren (og det er mange) er også vaksinert, noe som gjør at jeg tør å være ørlite sosial igjen.

Jeg må faktisk være litt «hysterisk» på egne vegne og den dagen jeg fikk dose 2 var en lykkedag for meg. Teknologien bak mRNA-vaksiner har vært i bruk så lenge og kan overhodet ikke sammenlignes med svineinfluensavaksinen slik MA gjør.

Selvfølgelig, det kan være langtidsbivirkninger vi ikke vet om, men hva er alternativet, ha samfunnet stengt for evig eller la eldre, syke, de med autoimmune sykdommer, lavt immunforsvar og oss som har/har hatt cellegift som gir både nedsatt immunforsvar og i noen tilfeller, som mitt, ødeleggelser på lungene som gjør at en vanlig bronkitt varer i månedsvis stryke med?

Skal alle disse gruppene holde seg inne og borte fra jobb fordi det ikke er nok personer som vaksinerer seg? Skal vi faktisk risikere å bli smittet av helsepersonell? Skal vi i ytterste fall risikere å dø når det finnes en kur?

Mange av konspirasjonsteoretikerne holder frem «lavt» antall dødsfall blant covidpasienter som argument for at det ikke er verre enn influensa. Det virker som om de glemmer helt konsekvensene av å bli syk; at man risikerer lunger som ser ut som knust glass, problemer med sentralnervesystemet, hukommelse, fatigue etc - dokumenterte effekter av gjennomgått coronasykdom.

Ja, vaksinen er frivillig, og alle må få gjøre sitt eget valg. Men at helsepersonell ikke vaksinerer seg, det er for meg uforståelig. Jeg kan unngå den vanlige mannen i gaten, men jeg og andre i min situasjon, kan ikke la være å ta behandling på sykehus og institusjoner i frykt for smitte. Vi må. Og da er det veldig flott om vi kan stole på at de som er tett oppi oss dag etter dag faktisk har tatt vaksinen.

Skulle virkelig ønske at MA kunne sette andre foran seg selv. Det er ikke nødvendigvis sånn at alle andre ikke har vært redd for/skeptisk til vaksinen, men vi har ikke hatt noe valg. Det syns jeg også burde gjelde helsepersonell med pasientkontakt (så sant det ikke finnes kontraindikasjoner for å ta vaksinen).

Kan forresten opplyse om at jeg har ypperlig 5G-dekning, men jeg tror det skyldes at mobilen har støtte for det, og ikke Pfizer 😄

Skremmende hvis hun virkelig har fått så mye støtte fra helsepersonell som hun selv påstår.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nana skrev (32 minutter siden):

 

Mange av konspirasjonsteoretikerne holder frem «lavt» antall dødsfall blant covidpasienter som argument for at det ikke er verre enn influensa. Det virker som om de glemmer helt konsekvensene av å bli syk; at man risikerer lunger som ser ut som knust glass, problemer med sentralnervesystemet, hukommelse, fatigue etc - dokumenterte effekter av gjennomgått coronasykdom.

 

En annen vesentlig grunn til de «lave dødstallene» er jo også at samfunnet, ja hele verden, har vært nedstengt! Fullstendig lockdown. Stengte grenser, karantener, isolasjon osv osv. Dette er tiltak vi ikke har til vanlig. Heller ikke under influensasesongen (ser flere er glade i å sammenligne dødstall ifm influensasesongen mot dødsfall ifm covid-19).
I tillegg er folk ekstremt nøye på avstand, desinfeksjon av hender o.l, vi bruker munnbind, vi tar ikke på varer i butikken som vi ikke skal ha osv, osv, osv. 

Alt dette er tiltak vi ikke har til vanlig! Derfor kan vi heller ikke sammenligne dødstallene. 

Endret av Ina89
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina89 skrev (Akkurat nå):

En annen vesentlig grunn til de «lave dødstallene» er jo også at samfunnet, ja hele verden, har vært nedstengt! Fullstendig lockdown. Stengte grenser, karantener, isolasjon osv osv. Dette er tiltak vi ikke har til vanlig. Heller ikke under influensasesongen (ser flere er glade i å sammenligne dødstall ifm influensasesongen mot dødsfall ifm covid-19).
I tillegg er folk ekstremt nøye på avstand, desinfeksjon av hender o.l, vi tar ikke på varer i butikken som vi ikke skal ha osv, osv, osv. 

Alt dette er tiltak vi ikke har til vanlig! Derfor kan vi heller ikke sammenligne dødstallene. 

Definitivt, det glemte jeg å nevne. Det er bare å kikke til et av våre naboland - evt over Atlanteren, så ser vi hvordan det hadde vært uten tiltak. For ikke å snakke om India, Brasil etc. Dessverre går ikke dette inn hos vaksinemotstanderne og konspirasjonsteoretikerne. Etter min mening er det også altfor lite fokus på senskader vs fokus på dødsfall. For de som ikke tror på dødstallene (…..) så kan de i alle fall ha faren for langtidsskader i bakhodet.

Men aller, aller viktigst, pasienter kan ikke velge fritt blant hvilket helsepersonell de kommer i kontakt med, så det hadde vært fint om i alle fall de tok vaksinen..

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ina89 skrev (7 timer siden):

Lurer på hvor all denne støtten kommer egentlig. Det må isåfall være privat. Kan ikke se mange som støtter valgene hennes hverken på blogg, her eller i kommentarfelt. De som støtter valget hennes har også de samme dårlige argumentene som «vaksinen er frivillig», «ikke nok forsket på» osv, andre har tåpelige konspirasjonsteorier fra lugubre nettsider. Det er ingen som kan vise til dokumentert forskning på hvorfor det ikke lønner seg å ta vaksinen. 
Og at det er mange ansatt i helsevesenet som «pepper» og er positive til hennes avgjørelse har jeg vondt for å tro 😅 Det må isåfall være en ting de har for seg i Bergen kommune.
 

Absolutt alt jeg kjenner av helsepersonell, og det er ganske mange, har tatt vaksinen og «ser ned», som det så fint blir sagt, på de som er så kunnskapsløse, og dumme, at de velger det bort og hever seg over fagfolk og helsemyndigheter. De som ikke tar den av medisinske årsaker derimot, de skal vi verne om. Det er vår plikt som helsepersonell! 
 
Jeg gjentar meg selv: håper alle som har valgt bort vaksinen, men som kunne tatt den, ikke får hjelp når de blir syke. Det burde være en klar konsekvens av å ta et så idiotisk valg. Helsevesenet bør få bruke tiden og ekspertisen sin på alle som faktisk fortjener det. 

Så om de som takker nei til vaksinen slik som Mette gjør bør ikke få hjelp om de blir syke og får behov for hjelp? (noe som er veldig liten sjanse for at de må ha). Dette må jo da gjelde alle som står over forskjellige vaksiner, folk som påfører seg selv skader og sykdommer ved å ruse seg på noe , folk som får lungekreft eller kols og samtidig er røykere , overvektige som får livsstilsykdommer osv. For en fin holdning, kan bli slutt på sykehuskøene nå om det er slik vi skal ha det. 👏👏🤡 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_fjong1 skrev (10 minutter siden):

Så om de som takker nei til vaksinen slik som Mette gjør bør ikke få hjelp om de blir syke og får behov for hjelp? (noe som er veldig liten sjanse for at de må ha). Dette må jo da gjelde alle som står over forskjellige vaksiner, folk som påfører seg selv skader og sykdommer ved å ruse seg på noe , folk som får lungekreft eller kols og samtidig er røykere , overvektige som får livsstilsykdommer osv. For en fin holdning, kan bli slutt på sykehuskøene nå om det er slik vi skal ha det. 👏👏🤡 

Nå var det vel ganske tydelig at det var her det var snakk om sykdom ved covid-19 infeksjon? Faller M.A og brekker benet skal jeg ikke løfte ett øyebryn når hun oppsøker legevakten, men jeg står absolutt for at hun ikke fortjener hjelp ved covid-19 stkdom ja.
Hvorfor skal vi i helsevesenet bruke dyrebar tid og masse ressurser på mennesker som ikke FØLTE FOR å ta en vaksine? En vaksine som er anbefalt av helsemyndigheter og fagpersoner verden over? Den hjelpen bør gå til de som av ulike grunner ikke KAN vaksinere seg og som blir smittet av idioter som mener de «vet best selv»!

Vi lever i en pandemi, en unntakstilstand, så ja, jeg mener absolutt at dersom du takker nei til vaksine, for deretter å bli smittet og alvorlig syk, så kan du søren meg takke deg selv, som ikke FØLTE FOR å ta vaksinen som kunne hindret deg i å bli syk.

De aller fleste vaksiner får vi som barn. Dvs - vi kan ikke velge selv, det er foreldre som velger på vegne av deg. Dersom dine foreldre tar ett valg om å ikke vaksinere barnet sitt, og deretter blir barnet sykt, skal barnet selvfølgelig få hjelp! Det var jo FORELDRENE som tok et idiotisk valg på vegne av sine barn!  Dropper du derimot malaria-vaksine for så å bli smittet av malaria kan du vel takke deg selv. 

Det er takket være massevaksinering vi kunne erklære kopper for utryddet i 1980. Det er takket være massevaksinering vi er på god vei til å kvitte oss med div andre sykdommer som meslinger og polio. Dessverre, grunnet vaksineskeptikere er det diverse sykdommer som nå sniker seg tilbake fordi de ikke tror på vaksiner! Det er søren meg dumskap på høyeste nivå.

 

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krangling og sjalusi er som gift i et forhold. Merkelig å tenke at dette skal de jobbe seg igjennom og at de skal oppnå en slags enighet? Begynner jo i helt feil ende. Disse problemene er vanligvis begynnelsen på slutten. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_fjong1 skrev (1 time siden):

Så om de som takker nei til vaksinen slik som Mette gjør bør ikke få hjelp om de blir syke og får behov for hjelp? (noe som er veldig liten sjanse for at de må ha). Dette må jo da gjelde alle som står over forskjellige vaksiner, folk som påfører seg selv skader og sykdommer ved å ruse seg på noe , folk som får lungekreft eller kols og samtidig er røykere , overvektige som får livsstilsykdommer osv. For en fin holdning, kan bli slutt på sykehuskøene nå om det er slik vi skal ha det. 👏👏🤡 

Helsepersonell er lovpålagt (ligger i yrkesprofesjonen, i alle fall for leger og sykepleiere) å hjelpe alle som trenger helsehjelp. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina89 skrev (2 timer siden):

Men hva med meg? Jeg var i den aller første gruppen helsepersonell som ble vaksinert og var ferdig allerede i feb. (da det ennå var 3uker mellom dosene).

Jeg lever, har ikke opplevd noen bivirkninger, jeg tror ikke jeg har fått en 5g chip under huden, kan ikke se den hvertfall, jeg tror ikke at noen gps sporer meg (om de sporer meg er det lettere å benytte seg av telefonen, den har jeg stort sett alltid på meg), jeg tror faktisk jeg til og med fortsatt har både samme dna og personlighet som jeg hadde  før vaksinen. 😵💫🤭

 

Vaksinen er betinget godkjent, og er først sikker i 2023, så håper du holder deg frisk til da! Først da får man følelsen av trygghet. Ønsker deg en god dag!😆

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (3 minutter siden):

Vaksinen er betinget godkjent, og er først sikker i 2023, så håper du holder deg frisk til da! Først da får man følelsen av trygghet. Ønsker deg en god dag!😆

Stemmer det! Jeg som trodde jeg var trygg nå etter ca 6 mnd som vaksinert! Hjelpes, får starte å lete etter noe jeg kan skylde på vaksinen for. Kan jeg skylde på vaksinen at jeg følte meg litt uvel og svimmel i forrige uke? Eller må det gå på #preggo- kontoen? 🤭😵💫

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina89 skrev (2 minutter siden):

Stemmer det! Jeg som trodde jeg var trygg nå etter ca 6 mnd som vaksinert! Hjelpes, får starte å lete etter noe jeg kan skylde på vaksinen for. Kan jeg skylde på vaksinen at jeg følte meg litt uvel og svimmel i forrige uke? Eller må det gå på #preggo- kontoen? 🤭😵💫

Herregud at du turte å bli gravid etter at du tok vaksinen, tenk på alle skumle bivirkninger du kan overføre til babyen din😱 Guu no fikk eg en dårlig følelse her!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ClusterOfGrapes skrev (16 minutter siden):

Helsepersonell er lovpålagt (ligger i yrkesprofesjonen, i alle fall for leger og sykepleiere) å hjelpe alle som trenger helsehjelp. 

Det er ganske åpenbart man ikke kan heve seg over dette til trodd for at man ønsker.

Helsepersonell kan heller ikke nekte overgripere helsehjelp. Eller drapsmenn. Eller andre mennesker man egentlig ikke ønsker å hjelpe.

Allikevel, mener jeg at dersom du takker nei til en livsviktig vaksine, MIDT under bekjempelsen av en pandemi, for deretter å bli syk (covid-19 altså, ikke brukket fot o.l) så fortjener man søren ikke å oppta en plass eller få hjelp som en annen kanskje kunne vært i behov av.

Men selv om man ikke bryter pliktene sine, behøver man faktisk ikke like det. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (5 minutter siden):

Herregud at du turte å bli gravid etter at du tok vaksinen, tenk på alle skumle bivirkninger du kan overføre til babyen din😱 Guu no fikk eg en dårlig følelse her!

Ja fy søren, det har jeg ikke tatt stilling til, men bør kanskje gjøre det nå. Attpåtil er vi begge vaksinerte! 😬

Jaja, her skal vaksineprogrammet følges uansett. Like greit å komme i gang så tidlig som mulig si! 🥳

Endret av Ina89
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (2 timer siden):

Krangling og sjalusi er som gift i et forhold. Merkelig å tenke at dette skal de jobbe seg igjennom og at de skal oppnå en slags enighet? Begynner jo i helt feil ende. Disse problemene er vanligvis begynnelsen på slutten. 

Lurer på den sjalusien. Ingen av de ser jo ut til å være noen plass alene uansett. Eller dra på noen fester, på byen, dra til venner osv. Så lurer på hva det er å være sjalu for😄

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lilletyrkia skrev (9 minutter siden):

Lurer på den sjalusien. Ingen av de ser jo ut til å være noen plass alene uansett. Eller dra på noen fester, på byen, dra til venner osv. Så lurer på hva det er å være sjalu for😄

Kanskje noen exer som lurer i bakgrunnen😏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lilletyrkia skrev (15 minutter siden):

Lurer på den sjalusien. Ingen av de ser jo ut til å være noen plass alene uansett. Eller dra på noen fester, på byen, dra til venner osv. Så lurer på hva det er å være sjalu for😄

Ja det kan en jo lure på. Med mye krangling mister mann resept og det er jo en meget viktig grunnmur i et forhold. Har vell sagt det før en eller flere, at er usikker på om dette forholdet vil vedvare.  Mye har forandret seg på kort tid. I begynnelsen var det jo hundre prosent sikkert at de aldri kom til å krangle, aldri ditt og aldri datt..hm ser ikke ut som akkurat det gikk så bra da

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina89 skrev (På 17.8.2021 den 21.41):

Og der var du igjen ja. Det er ingen som har fordømt M.A, handlingene hennes derimot..? 🤷🏽‍♀️
Jeg skal ikke snakke for andre, men jeg synes måten hun maler og maler på om sin avgjørelse er det mest patetiske jeg har vært borti av en middelaldrende dame noensinne. Hadde hun tatt seg SÅ nær av at valget hennes blir kritisert burde hun ikke postet på nytt, og på nytt, og på nytt og på nytt. Så ja, oppførselen til M.A - jeg fordømmer den kanskje ikke, men jeg ler av den. 

Veit du, jeg er så ufattelig lei av og høre at vi hetser, mobber, trakkaserer , sjikanerer og dømmer Mette..Og si meningen sin som vi, de aller fleste er enige om ang vaksinen er IKKE hets, mobbing, trakkasering eller dømmende. Jeg sier det er DUMSKAP!!! Og det står jeg for til den dagen jeg parkerer tøflene. Hun oppsøker media , stikker nesa si frem,og ønsker og bli kjendis fremfor alt, dette har hun selv skrevet på den meget midelmådige bloggen sin ( som jeg ikke kaster bort tid på og lese ) Da må hun tåle tilbakemeldinger som kritiske når hun dummer seg ut, hun kommer med null fakta, men det er basert på følelser. Dag Sørås er en meget kjent standup komiker som er veetablert i Norge. Så kan love dere at Mette kommer til og bli fremstilt egoistisk over hele landet nå. Dritt lei den uvitende dama og hønsflokken hennes!!!! Ha en fantastisk fin kveld Mette og hønene dine

Endret av esmeralda1
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...