Jammf Skrevet 18. august 2021 #13561 Del Skrevet 18. august 2021 esmeralda1 skrev (Akkurat nå): Hun fortjener hvert eneste ord mener jeg ! Tror ikke hun var klar over hvor mye det kommer til og smelle rundt ørene hennes. Men hva gjør man ikke for klikk på bloggen 😜 hvilken episode? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esmeralda1 Skrevet 18. august 2021 #13562 Del Skrevet 18. august 2021 Visvas skrev (1 time siden): Mange fantastisk bra innlegg her i det siste, med veldig gode argumenter. Skulle ønske Mette kunne snudd nesa bort fra seg selv selv selv og hørt på fornuft. Med tanke på hvor mange ganger høyere sjans det er for å bli smittet når man spiser ute så reagerer jeg på at uvaksinerte Mette og H fortsatt går ut og spiser for å så gå på en jobb (og skole) hvor man potensielt kan smitte sårbare. Skulle ønske det var strengere regler ang. hvor fritt det var for uvaksinerte å "fly rundt", det være seg jobben, butikker, sykehus, restauranter ect. Snakker selvfølgelig IKKE om de som ikke kan vaksinere seg, det er jo de vi skal beskytte. Jeg er så enig med deg. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 18. august 2021 #13563 Del Skrevet 18. august 2021 Jammf skrev (Akkurat nå): hvilken episode? Siste episode. Fantastisk ordlagt av Dag Sørås. Han har fått minst en ny følger i dag. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
esmeralda1 Skrevet 18. august 2021 #13564 Del Skrevet 18. august 2021 Jammf skrev (1 minutt siden): hvilken episode? Siste episoden han har lagt ut 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hei2016 Skrevet 18. august 2021 #13565 Del Skrevet 18. august 2021 esmeralda1 skrev (2 minutter siden): Siste episoden han har lagt ut Episode 185 «Hjernerystet». Lysna från 14:10. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 18. august 2021 #13566 Del Skrevet 18. august 2021 Jammf skrev (12 minutter siden): hvilken episode? Fra ca 14:10 ut i episoden. MA får virkelig passet sitt påskrevet! Dag Sørås er ikke nådig i sin omtale av kronikken og MA. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jammf Skrevet 18. august 2021 #13567 Del Skrevet 18. august 2021 Var ikke så mye skryt å få nei.... Og hva er vel mer befriende enn en nordlending som bare roper ut at denne keiserinnen ikke har klær på 😅 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 18. august 2021 #13568 Del Skrevet 18. august 2021 Problemet nå er jo at all motbør hun får blir tatt som bekreftelse på at hun gjorde rett i å stå frem. I stor grad veldig likt med konspirasjonsteoretikere. Absolutt all motstand mot teoriene deres blir tatt for å støtte opp om at det finnes en konspirasjon. Jeg sier ikke at MA er en konspirasjonsteoretiker. Men hun håndterer og sprer «fakta» som en. BT hadde i fjor rundt 81k lesere og Debrief har ca 17k lyttere. Så hun får oppmerksomhet. Men nå som interessen på blogg.no er dalende igjen (fra andreplass til femteplass) så er det jo spennende å se hva neste steg er for å skaffe klikk. Snakket hun ikke om enda en avis som hadde tatt kontakt? Nytter vel ikke å fraråde henne det denne gangen heller… 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yann Skrevet 18. august 2021 #13569 Del Skrevet 18. august 2021 Det mest skremmende er at bloggeren åpner opp kommentarfeltet sitt for antivaxere. som kommer med totalt udokumenterte påstander, f.eks at danske forskere har motbevist alvorlige langtidsvirkninger, long-covid for de som har hatt Corona. Og at hun selv legger fram "fakta" fra Legemiddelverket, fakta som er 9 måneder gammel. Hun sier det var den nyeste. Siste oppdatering fra legemiddelverket var 16.8.21. Neste kommer i morgen. Det har vært satt millioner av stikk siden den gang. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 18. august 2021 #13570 Del Skrevet 18. august 2021 nomore82 skrev (21 minutter siden): Problemet nå er jo at all motbør hun får blir tatt som bekreftelse på at hun gjorde rett i å stå frem. I stor grad veldig likt med konspirasjonsteoretikere. Absolutt all motstand mot teoriene deres blir tatt for å støtte opp om at det finnes en konspirasjon. Jeg sier ikke at MA er en konspirasjonsteoretiker. Men hun håndterer og sprer «fakta» som en. BT hadde i fjor rundt 81k lesere og Debrief har ca 17k lyttere. Så hun får oppmerksomhet. Men nå som interessen på blogg.no er dalende igjen (fra andreplass til femteplass) så er det jo spennende å se hva neste steg er for å skaffe klikk. Snakket hun ikke om enda en avis som hadde tatt kontakt? Nytter vel ikke å fraråde henne det denne gangen heller… Helt enig, hun håndterer og sprer fakta som en konspirasjonsteoretiker og det nytter dessverre ikke å nå inn til henne. Slik vi har sett hver gang tidligere så trigges hun til å i hvertfall ta dårlige valg når hun blir frarådet av alle "haterne" her inne. For så dårlig er hun på å takle råd og kritikk, at hun opptrer som en trassig 12-åring og gjør det på trass. Kan ikke være enkelt å være familie til en som går inn i slike situasjoner i rent trass gang på gang, lærer aldri. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ina89 Skrevet 18. august 2021 #13571 Del Skrevet 18. august 2021 nomore82 skrev (4 timer siden): Faktaene MA kom med rundt valget om å ikke ta vaksinen er rimelig tynt. Som andre skriver i kommentarfeltet så er nå denne "kilden" ganske gammel og etter 9 måneder nå så har vi satt en enorm mengde doser og vi har MASSE data. Kilden er altså så til de grader utdatert. Men det stopper naturligvis ikke MA for å misbruke noe hun fant på nettet... Og ja, det er rapportert inn MANGE bivirkningsrapporter etter vaksinene. Men dette er kun rapporter på opplevd bivirkning som kanskje er relatert til vaksinen. Alle rapportene er enda ikke gjennomgått og bekreftet relatert til vaksinen. De fleste bekreftede rapporter går på hodepine, slapphetsfølelse og ømhet i en dag eller to etter vaksinen, og deretter ingenting. Men dette klarer altså noen som står frem som helsepersonell å lire av seg til å bety at denne er så sabla utrygg at hun heller vil sette seg selv, familien sin, venner og ikke minst brukerne sine i unødvendig risiko!!? Dette er da fra min side grunnlag til å stille spørsmål med hvordan hun ellers stiller seg til informasjon fra Legemiddelverket og Folkehelseinstituttet. Driver hun med egne vurderinger på alt derifra? Stoler hun mer på andre kilder på nettet? Har hun i det hele tatt faglig grunnlag for sine vurderinger? Skammelig. Og ja - jeg mener hun tar grundig feil. Jeg mener at det eneste rette her er å ta vaksinen så lenge en kan. SPESIELT når en jobber i yrker som MA gjør. Hadde jeg ikke ment det, så hadde jeg jo ikke tatt vaksinen selv. Men det gjorde jeg. Så åpenbart mener jeg at hun har tatt feil. Så selvfølgelig har jeg da en mening om det valget hun har tatt, og når hun går ut offentlig med valget sitt, og samtidig kommer med misvisende informasjon så protesterer jeg og offentlig og sier min mening. Og når det gjelder frihet og at vaksinen er frivillig. Joda. Men vi lever i et samfunn og i tillegg jobber hun med personer i sårbare grupper. Hennes frihet stopper der andre sin begynner. Hun kan og velge å ikke dusje i det hele tatt. Det står hun fritt til. Men ville hun da ikke fått reaksjoner fra brukere, pårørende og ikke minst arbeidsgiver? Definitivt. (satt på spissen!) Har ikke brukerne hennes frihet til å kunne delta på aktiviteter og leve et så normalt liv som mulig uten unødvendig risiko for å bli smittet av COVID-19? Ja hun velger å gå offentlig ut og si at alle der er vaksinert. Men som hun så fint og påpeker så er ikke vaksinen i seg selv 100% garantert mot å bli smittet, smitte andre eller få alvorlig sykdom - men det hun glemmer er at den reduserer risikoen for å bli smittet betydelig, den reduserer konsekvensen av å bli smittet betydelig og den reduserer risikoen for at man smitter andre igjen betydelig. DET glemmer hun helt ut i sin jakt på lesere og klikk.... AMEN!!!! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 18. august 2021 #13572 Del Skrevet 18. august 2021 AnAngel skrev (2 timer siden): 👍 Og når vi er inne på bivirkninger så kan man jo lese pakningsvedleget på f.eks paracet. Ikke rent få bivirkninger listet opp der heller. Jepp, her er pakningsvedlegget på en helt vanlig pakke Ibux: 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ina89 Skrevet 18. august 2021 #13573 Del Skrevet 18. august 2021 Yann skrev (2 timer siden): Det mest skremmende er at bloggeren åpner opp kommentarfeltet sitt for antivaxere. som kommer med totalt udokumenterte påstander, f.eks at danske forskere har motbevist alvorlige langtidsvirkninger, long-covid for de som har hatt Corona. Og at hun selv legger fram "fakta" fra Legemiddelverket, fakta som er 9 måneder gammel. Hun sier det var den nyeste. Siste oppdatering fra legemiddelverket var 16.8.21. Neste kommer i morgen. Det har vært satt millioner av stikk siden den gang. I en kommentar på siste blogginnlegg skriver M.A følgende: «dette skjemaet vil ikke bli oppdatert, så det er ikke nyere informasjon å finne». Jeg sier det igjen, det er skremmende at dette mennesket jobber innenfor helse og omsorg, og hun setter virkelig sin arb.plass og kommunen hun er ansatt i, i et særs dårlig lys. (Igjen er dette mine personlige meninger, dersom det skulle være noen tvil om dette. Jeg fraskriver meg alt ansvar dersom andre skulle føle seg krenket over mine meninger om noe bloggeren frivillig legger ut for offentligheten til å lese). 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 18. august 2021 #13574 Del Skrevet 18. august 2021 Trude4 skrev (1 time siden): Men her er bivirkninger kjent og det er det enda ikke på korona vaksinen. Eg er forresten vaksinert med 2 sprøyter. Når har vi nok informasjon? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 18. august 2021 #13575 Del Skrevet 18. august 2021 I det siste innlegget til MA skriver hun at i neste innlegg skal H få skrive om hvordan han opplever det å bo i Norge. Det synes jeg høres interessant ut og vesentlig mer i gata til MA. Gleder meg til å lese det (sånn i tilfelle noen skulle mene at jeg bare er ute etter å ta MA) 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletyrkia Skrevet 18. august 2021 #13576 Del Skrevet 18. august 2021 nomore82 skrev (21 minutter siden): I det siste innlegget til MA skriver hun at i neste innlegg skal H få skrive om hvordan han opplever det å bo i Norge. Det synes jeg høres interessant ut og vesentlig mer i gata til MA. Gleder meg til å lese det (sånn i tilfelle noen skulle mene at jeg bare er ute etter å ta MA) Samme her, jeg likte det nye innlegget hennes hun kom med i dag. Var derfor jeg en gang begynte å følge henne. For å lese mer om ulike kulturer osv. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 18. august 2021 #13577 Del Skrevet 18. august 2021 Christiane_W skrev (7 timer siden): Fra ca 14:10 ut i episoden. MA får virkelig passet sitt påskrevet! Dag Sørås er ikke nådig i sin omtale av kronikken og MA. Dag Sørås fortjener medalje for å virkelig komme med rene ord for pengene, direkte og rett på 😁 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Munti Skrevet 18. august 2021 #13578 Del Skrevet 18. august 2021 Mette har selvfølgelig helt rett i at det er frivillig å ta vaksinen. Akkurat på samme måte som at det er frivillig å reise seg for eldre og gravide på trikken, ikke snike i kø, og å unnlate å spise peanøtter rundt folk med alvorlig peanøttallergi. Det er fullstendig frivillig å være medmenneskelig, hensynsfull, og moralsk oppegående. Mette har rett til å velge å ikke være disse tingene. 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 18. august 2021 #13579 Del Skrevet 18. august 2021 Tråden er ryddet for brukerangrep og svar til dette. Måne, admin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ina89 Skrevet 18. august 2021 #13580 Del Skrevet 18. august 2021 Det er publisert en artikkel i Dagbladet i dag der to kvinner står frem og forklarer hvor grusomt det faktisk er å gjennomgå covid-19 infeksjon. Saken er (+), men det er godt beskrevet hvor alvorlig infeksjonen er og jeg anbefaler å lese saken, spesielt dere som ikke FØLER for å ta vaksinen. Den første av de to er en småbarnsmor på 28år, uten underliggende sykdommer. Hun ble innlagt sykehuset med pustebesvær 2.uken i sykdomsforløpet og ved utskrivelse slet hun fortsatt med sterke smerter i lunger og kraftige influensasymptomer. Hun beskriver at det å gjennomgå dette forløpet var svært traumatiserende og sier følgende: - Jeg har aldri opplevd noe liknende. Hadde jeg kunnet få vaksinen før for å unngå sykdommen og ettervirkningene, kunne jeg vært en lykkelig mamma for mine to barn, sier hun. Den andre kvinnen som står frem forteller at hun var smittet første gang i mars 2020 og var ikke tilbake på jobb før i september. Allerede i oktober ble hun smittet på nytt og hun er ennå, snart ett år senere, ikke tilbake i jobb. Det vil altså si at fra hun ble smittet i mars 2020 har hun vært tilbake på jobb i ca 1mnd totalt. Begge kvinnene forteller om et langvarig og svært belastende sykdomsforløp. Kvinne nr 2. forteller: - Da Larsen var på sitt sykeste, sov hun opptil 17 timer i døgnet og orket ingenting. Fortsatt henger mye igjen, og alle plagene har gjort at hun er 100 prosent sykemeldt, til tross for et stort ønske om å jobbe. Dette er altså grovt fortalt noe av det grusomme denne infeksjonen kan gjøre med deg. Dette er NOE av hva dere som sier nei til vaksine risikerer å utsette, ikke bare dere selv (for helsen deres gidder jeg ikke bry meg om), men også andre for. Om dette ikke kan kalles egoistisk så vet ikke jeg. Når M.A da står frem med viten og vilje og proklamerer at hun ikke FØLER for å ta vaksinen kjenner jeg at jeg blir kraftig provosert. Les saken og sett deg inn i hva du utsetter pasienter/brukere og andre i din omgang for. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hun og andre som har takket nei til vaksinen blir syke, jeg mener også at de bør komme helt bakerst i køen for hjelp, «for de vet jo tross alt best selv». De har hevet seg over helsemyndigheter og fagpersoner og bør derfor også holde seg for gode til «å takke ja» til ekspertise når de trenger det, de har faktisk hatt en god mulighet for å slippe unna, de «følte bare ikke for det». De kunne vaksinert seg. Derimot forbanner jeg at dere som med viten og vilje utsetter uskyldige mennesker for denne lidelsen. Uten å blunke. Hvem ga egentlig dere rett til å «leke» med andres liv og helse? Igjen, jeg fatter virkelig ikke at dette er mennesker som er ansatt til å ta vare på noen av de svakeste i samfunnet vårt. Uskyldige mennesker. Jeg synes det er forkastelig at såkalt «helsepersonell» får fronte slike holdninger. 41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg