Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Frøken_fjong1 skrev (2 timer siden):

Dere er i grunnen ganske dømmende enkelte av dere. En frivillig vaksine betyr frivillig. Hvis dere overhode klarer å forstå det ordet da. Om det hun kommer er fakta nok for å unngå å ta vaksinen, så er det faktisk greit. Uten at dere besserwissere skal kunne ha noe særlig å si på det. Det Mette gjør angående å avvente med vaksinen er fullt lovlig og helt riktig for henne. Dere fremstår som meget  useriøse med det du skriver her. Veldig sympatiske mennesker må jeg si. 

Vet du, de aller fleste oppegående mennesker har fått med seg at vaksinen er frvillig. Tror du det bare er Mette og H som er usikker på vansinen og hva det kan gi av langvarige bivirkninger ? NEI det er de aller fleste av oss, men som medmennesker tar vi allikevel vaksinen med litt vondt i magen. Fordi vi vi være med på dugnaden om å redde liv. Fortell meg hva du tror hadde skjedd med Norge og verden om alle satt på gjerdet som Mette gjør og ventet ? Jeg kan fortelle deg at veldig veldig mange flere ville blitt syke og dødd. Jeg dømmer ingen som ik vil ta vaksinen, jeg sier det er egoistisk!! OG det står jeg for 24/7. Ha en fin dag

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heartgirl skrev (11 minutter siden):

Takk det var en bra kommentar og jeg er enig. 

Den fordømmelsen av MA er så ufin at jeg blir rystet. 

Folk glemmer at det er noe som heter at vaksinen er frivillig og så lenge den er har ingen rett til å dømme de som ikke tar den. 

Og der var du igjen ja. Det er ingen som har fordømt M.A, handlingene hennes derimot..? 🤷🏽‍♀️
Jeg skal ikke snakke for andre, men jeg synes måten hun maler og maler på om sin avgjørelse er det mest patetiske jeg har vært borti av en middelaldrende dame noensinne. Hadde hun tatt seg SÅ nær av at valget hennes blir kritisert burde hun ikke postet på nytt, og på nytt, og på nytt og på nytt. Så ja, oppførselen til M.A - jeg fordømmer den kanskje ikke, men jeg ler av den. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esmeralda1 skrev (2 minutter siden):

Vet du, de aller fleste oppegående mennesker har fått med seg at vaksinen er frvillig. Tror du det bare er Mette og H som er usikker på vansinen og hva det kan gi av langvarige bivirkninger ? NEI det er de aller fleste av oss, men som medmennesker tar vi allikevel vaksinen med litt vondt i magen. Fordi vi vi være med på dugnaden om å redde liv. Fortell meg hva du tror hadde skjedd med Norge og verden om alle satt på gjerdet som Mette gjør og ventet ? Jeg kan fortelle deg at veldig veldig mange flere ville blitt syke og dødd. Jeg dømmer ingen som ik vil ta vaksinen, jeg sier det er egoistisk!! OG det står jeg for 24/7. Ha en fin dag

You said it! 💪🏼👏🏼

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina89 skrev (14 minutter siden):

Hjelpes, det var da virkelig ikke det jeg skrev. Anbefaler deg å skifte briller og lese på nytt. Velger derfor å legge meg på ditt nivå, slik at du kanskje forstår det du leser. 

Du omtalte andre brukere her som dømmende og usympatiske og flere andre karakteristikker av negativ art, jeg svarte at jeg fant deg det samme. Videre skrev jeg at M.A er fullt klar over at det hun legger ut diskuteres, på godt og vondt, og dette benytter hun seg av til de grader, ved å fortsette og fortsette i det uendelige. 

Du skriver også at respekt skal gå begge veier, men det lyser ikke akkurat respekt av måten du diskuterer på. Igjen, dette er et diskusjonsforum der innholdet bloggeren selv, helt frivillig poster til offentligheten, blir diskutert på både godt og vondt. Takler man ikke det, så bør man faktisk tenke seg om både fire og fem ganger før man velger å publisere ett så delikat tema for offentligheten. 

Les kommentaren til hun over deg du. Så ser du hvorfor jeg skriver at folk dømmer de som ikke tar vaksinen. Tydeligvis er dette kun en tråd der man kan ta Mette på, og ikke støtte henne i ting hun også kommer med. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esmeralda1 skrev (15 minutter siden):

Så pga ikke alle følger flokken , så er de egoistisk? Jeg skal love deg at Mette og mange andre som velger å vente med vaksinen ikke er egoistisk. Men jeg forstår at mennesker som lar seg påvirke av hva alle andre gjør ikke klarer å se dette. Jeg er veldig glad vi bor i et fritt land der man kan velge selv. Men veldig synd slike dømmende mennesker som deg også bor her. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Frøken_fjong1 said:

Les kommentaren til hun over deg du. Så ser du hvorfor jeg skriver at folk dømmer de som ikke tar vaksinen. Tydeligvis er dette kun en tråd der man kan ta Mette på, og ikke støtte henne i ting hun også kommer med. 

Så du dømmer Ina89 ut ifra hva jeg skriver?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøken_fjong1 skrev (2 minutter siden):

Vet du? Da burde du kanskje sitere personen du sikter til, slik at personen får mulighet til å gi deg ett svar. For øvrig står jeg for alt jeg skrev. Det handler ikke om å ikke få støtte M.A, akkurat det orker jeg ikke bry meg med. Det handler om måten man formidler denne støtten på. Dersom man ikke kan diskutere på ett saklig nivå, men kun komme med tåpelige kommentarer uten dybde, eller fakta, slik noen andre i denne tråden også bedriver, da kan man faktisk ikke forvente annet enn å bli motsagt. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citha skrev (1 minutt siden):

Så du dømmer Ina89 ut ifra hva jeg skriver?

Skrev jeg at jeg dømte henne? Eller at flere folk her inne , blant annet deg dømmer folk som takker nei til vaksinen? Jeg forstår ikke hvorfor de skal dømmes. Jeg dømmer verken de som tar den eller ikke tar den. Det får være opp til hver enkelt person å avgjøre. Uten at de skal dømmes for valget deres. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_fjong1 skrev (2 minutter siden):

Skrev jeg at jeg dømte henne? Eller at flere folk her inne , blant annet deg dømmer folk som takker nei til vaksinen? Jeg forstår ikke hvorfor de skal dømmes. Jeg dømmer verken de som tar den eller ikke tar den. Det får være opp til hver enkelt person å avgjøre. Uten at de skal dømmes for valget deres. 

Du fremstår svært aggressiv i måten du formidler ditt budskap på. Dette kan være svært uheldig om man vil ha en saklig diskusjon, og det fremstår uheldig for bloggeren, da hennes «følgere» vil bli oppfattet som «vanskelige», «aggressive» og «umulige» å diskutere med, da de ikke er lydhøre for andre synspunkt enn å forsvare bloggeren med nebb og klør uavhengig av hva hun sier eller gjør. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina89 skrev (Akkurat nå):

Du fremstår svært aggressiv i måten du formidler ditt budskap på. Dette kan være svært uheldig om man vil ha en saklig diskusjon, og det fremstår uheldig for bloggeren, da hennes «følgere» vil bli oppfattet som «vanskelige», «aggressive» og «umulige» å diskutere med, da de ikke er lydhøre for andre synspunkt enn å forsvare bloggeren med nebb og klør uavhengig av hva hun sier eller gjør. 

Jeg tenker jo det samme om måten du formidler på, og flere andre her inne. Jeg er absolutt ikke en av de som forsvarer Mette med nebb og klør. Men når det blir så ufattelig hodeløse kommentarer og dømming på noe som er et frivillig valg her i landet reagerer jeg på dette. Det virker ikke som enkelte her klarer å tenke på at andre valg en deres eget kan være rett for andre. Altså hva er det for en holdning? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Frøken_fjong1 said:

Jeg har tatt et valg om å ta vaksinen, etter å ha lest meg opp på saken. Jeg har også snakket med mange smarte mennesker jeg kjenner, og diskutert det litt frem og tilbake. Jeg kom fram til at jeg mener det beste valget er å ta vaksinen. Så derfor tok jeg vaksinen, fordi JEG MENER det er det beste valget. 

Da tenker jeg automatisk at de som velger motsatt tar et dårlig valg. Fordi JEG MENER det beste er å ta den. Jeg kan da ikke sitte her vaksinert å tenke at det er fryktelig smart å la vær å ta den. 

Hadde hun ikke proklamert på offentlig blogg at hun tar et (I MITT HODE) dårlig valg, så hadde jeg heller ikke tenkt noe om det. 

Teskje-tirsdag. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citha skrev (1 minutt siden):

Jeg har tatt et valg om å ta vaksinen, etter å ha lest meg opp på saken. Jeg har også snakket med mange smarte mennesker jeg kjenner, og diskutert det litt frem og tilbake. Jeg kom fram til at jeg mener det beste valget er å ta vaksinen. Så derfor tok jeg vaksinen, fordi JEG MENER det er det beste valget. 

Da tenker jeg automatisk at de som velger motsatt tar et dårlig valg. Fordi JEG MENER det beste er å ta den. Jeg kan da ikke sitte her vaksinert å tenke at det er fryktelig smart å la vær å ta den. 

Hadde hun ikke proklamert på offentlig blogg at hun tar et (I MITT HODE) dårlig valg, så hadde jeg heller ikke tenkt noe om det. 

Teskje-tirsdag. 👏🏼👏🏼👏🏼

Endret av Ina89
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_fjong1 skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker jo det samme om måten du formidler på, og flere andre her inne. Jeg er absolutt ikke en av de som forsvarer Mette med nebb og klør. Men når det blir så ufattelig hodeløse kommentarer og dømming på noe som er et frivillig valg her i landet reagerer jeg på dette. Det virker ikke som enkelte her klarer å tenke på at andre valg en deres eget kan være rett for andre. Altså hva er det for en holdning? 

Igjen, jeg har ikke dømt noen 😅 Jeg har en mening om valget hennes og jeg er totalt uenig. Dette formidler jeg i diskusjonen. Ikke tillegg meg egenskaper du ikke har noen kunnskap om. Om jeg dømmer henne eller ikke innerst inne, behøver ikke du ta stilling til, for dette har jeg ikke nevnt en eneste gang. Jeg har kun kommentert hva jeg mener om valget hennes, som vi, igjen, åpenbart har ulike oppfatninger om. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/66P1RO/de-glemte-aa-fortelle-det-med-liten-skrift

I denne kommentaren pekes det blant annet på de 10% voksne som ikke vil la seg vaksineres, som en av årsakene til at vi ikke kan åpne opp. Jeg er L E I av koronatiltak, og synes derfor at de som kan men ikke vil vaksinere seg tar feil valg. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hedy Lamarr skrev (43 minutter siden):

Vaksinen er frivillig, ikke noe å diskutere. 

Synes jeg folk som ikke vaksinerer seg er idioter? Ja, det gjør jeg selvsagt. Med mindre man ikke kan vaksineres av medisinske grunner, noe som gjelder et fåtall, er det helt hinsides å ikke ta denne vaksinen. At en som jobber innen helsesektoren ikke tar den er fullstendig på trynet. Hun har jo ikke engang gode argumenter, hun bare føler. Ikke at det finnes seriøse argumenter for å la være å vaksinere seg om man har satt seg litt inn i den seriøse forskingen rundt vaksinen, men når Mette ikke engang kan argumentere for dette synspunktet sitt, men bruker både blogg og avis for å promotere vaksineskepsisen sin, så er jeg i min fulle rett til fordømme det. 

Helt enig!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Citha skrev (1 time siden):

Jeg dømmer de som ikke tar vaksinen. Vet ikke helt hvordan jeg skal slutte med det, når jeg helt innerst inni hjertet mitt føler at det er et idiotisk valg?

Og føleri skal man ta på mye STØRRE alvor enn forskning og resultater!! Nemlig. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Nussepus said:

Og føleri skal man ta på mye STØRRE alvor enn forskning og resultater!! Nemlig. 

Rimelig sikker på at jeg har forskningen på min side også, men følingen er viktigst i følge noen. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Citha skrev (22 minutter siden):

Rimelig sikker på at jeg har forskningen på min side også, men følingen er viktigst i følge noen. 

😂😂

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJære Mette, et tips, jeg vet jo at du er her inne,  kan du nå si deg ferdig med dette vaksine nå, slik at du kan gå videre ed andre ting

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...