Gå til innhold

metteask.blogg.no

Gjest amaryllish

Anbefalte innlegg

Mette skriver på bloggen

Sitat

Jeg synes det er svært trist at noen lar følelsene overstyre 

Det synes jeg også. Faktisk direkte skummelt at noen lar følelsene overstyre dem til å ikke ta vaksinen.

Her mistet jeg absolutt all respekten for henne.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner heller ikke hva hun egentlig ønsker med dette innlegget i BT,  annet enn for oppmerksomhet og klikk på bloggen. 
Hadde hun opplevd press eller negativitet i fra kollegaer eller leder på arbeidsplassen kunne en ha skjønt behovet for å stå frem i media. Men de virker jo alle som om de støtter valget hun har tatt om å ikke ta vaksinen. Slik opplever jeg også at de veldig få som ikke vaksinerer seg på min arbeidsplass i helsevesenet,  blir respektert for valget sitt. Det blir ingen diskusjon. Hva de måtte føle av ev skam eller press må de nesten tåle å stå i. For det er ikke nødvendigvis noe enkelt valg på den ene eller andre siden. 

Grunnen  til at hun går ut i avisen er altså på bakgrunn av et blogginnlegg der hun skriver om vaksinevalget og alle de negative tilbakemeldingene hun får på det. Hadde hun virkelig ventet noe annet i et kommentarfelt der en er anonym? I en tid der verden  står på hodet pga denne pandemien? De som velger å vaksinere seg har nok  veid den åpenbare virkning tyngre og mer verdifull for samfunnet og kampen mot smitten fremfor mulig bivirkning. 

En av de mest utsatte gruppene er de som bor i en institusjon der det er folk utenfra som drar inn smitten. På en døgnbemannet institusjon vil beboeren være ekstra sårbare fordi det blir svært mange nærkontakter. Et titalls ulike pleiere plusset med x-antall pårørende er helst realitet  per uke. De fortjener da at de som kommer dit er vaksinert. De fortjener å være så beskyttet en kan være, for de er våre svakeste  mot viruset. De kan ikke velge nærkonktaktene sine, da de er helt avhengige av hjelp utenfra. 

Så hva er hensikten med å gå ut med dette? Hun skriver at pandemien har skapt polarisering i samfunnet, men er ikke slike avisinnlegg bare med på å bidra til økning av dette? Til økt vaksinefrykt, og til å gjøre institusjonbeboere og pårørende unødig engstelige? 
Hadde hun holdt standpunktet sitt for seg selv, hadde det vel knapt vært noe problem. De fleste som takker nei til vaksinen blir respektert, men mange har  likevel sterke meninger fordi en selv kanskje har trosset usikkerheten og latt seg vaksinere. Dette kan jo være følsomt også for de som har takket ja. Vi må stå sammen for å få slutt på pandemien, og så må respekten for ulike standpunkt gå begge veier. I og med at flertallet velger vaksine, spesielt i helsevesenet er det underlig at hun ikke var forberedt på at der ville komme negative og krasse tilbakemeldinger.  Virker som hun mest av alt ønsker blest og drama.

Hun burde vel heller takke de modige som har latt seg vaksinere. Det er takket  være de at vi nå kan øyne håp om slutten på pandemihelvetet. Gjenåpningen av samfunnet er vel noe hun også setter pris på, og får dra nytte av. 

Endret av ClusterOfGrapes
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå fra åttende plass til andre plass på blogg.no på litt over en dag er vel grunn nok til å felle noen falske tårer på Snapchat.

Money and fame har tross alt vært drivkraften til mange opp igjennom tidene.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (1 time siden):

Å gå fra åttende plass til andre plass på blogg.no på litt over en dag er vel grunn nok til å felle noen falske tårer på Snapchat.

Money and fame har tross alt vært drivkraften til mange opp igjennom tidene.

Har hun hatt snapchat-"sammenbrudd" igjen 😜

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri skrevet i denne tråden, men har lest en del. Må bare si at hvis jeg noen gang som pasient i helsevesenet, treffer på en influencer som jobber der jeg skal behandles, så snur jeg i døra.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visvas skrev (På 12.8.2021 den 23.16):

De innleggene som var skrevet i ABD saken var av en HELT annen kvalitet enn det Mette normalt skriver. Sto hun helt alene slik det fremstår tror du?

Inntrykket var at mange av de andre som skulle være med trakk seg og at hun var fortvilet for det. Om noen, eventuelt en journalist, hjalp henne å få saken frem i lyset er jo det bare flott i så fall. Hun fikk stoppet ABD sine lovbrudd og lurerier, som var til det beste for alle.

Jeg leser kun bloggen (har ikke snap eller insta) og ut fra det synes jeg Mette er modig, jeg ville aldri turt det samme. Som jeg skrev tidligere må hun gjøre mye fælt for at jeg ikke skal like henne lenger. Det er så mange andre influencere som bruker barn for inntekt og reklame eller driver med kroppspress, retusjering og vulgære bilder. Mette gjør ikke noe av dette. Jeg synes hun er en av de «snilleste» sånn sett, og har tross alt en jobb som er hovedinntekten. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Justlooking skrev (14 minutter siden):

Inntrykket var at mange av de andre som skulle være med trakk seg og at hun var fortvilet for det. Om noen, eventuelt en journalist, hjalp henne å få saken frem i lyset er jo det bare flott i så fall. Hun fikk stoppet ABD sine lovbrudd og lurerier, som var til det beste for alle.

Jeg leser kun bloggen (har ikke snap eller insta) og ut fra det synes jeg Mette er modig, jeg ville aldri turt det samme. Som jeg skrev tidligere må hun gjøre mye fælt for at jeg ikke skal like henne lenger. Det er så mange andre influencere som bruker barn for inntekt og reklame eller driver med kroppspress, retusjering og vulgære bilder. Mette gjør ikke noe av dette. Jeg synes hun er en av de «snilleste» sånn sett, og har tross alt en jobb som er hovedinntekten. 

Må si meg enig - hun deler de spontane tanken sine og lar lesere være med på prosesser i livet hennes, hvor hun veier for eller i mot beslutninger og veien blir litt til etter som hun går. Hun er nok ikke så spekulativ på inntekter feks som en del her virker til å tro, men hun ønsker nok å skape litt reaksjoner ved å rokke ved en del fordommer folk sitter med og det tror jeg kun er ment for å skape litt debatt og åpenhet rundt temaer og rundt en «satt» tankegang mange Så tror jeg hun har en veldig rettferdighetssans, er det inntrykket jeg sitter igjen med. Så klart hun kommer med noen stikk her og der, er jo mange som mener mye og inderlig om en del ting hun deler. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke glemme at Mette også tror på spåkjerringer bare du betaler dem typ 18 kr. pr. minutt ;) 

Så fortsatt mer følelser enn fakta bak vaksinevegringen

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammf skrev (33 minutter siden):

Må ikke glemme at Mette også tror på spåkjerringer bare du betaler dem typ 18 kr. pr. minutt ;) 

Så fortsatt mer følelser enn fakta bak vaksinevegringen

Dere er i grunnen ganske dømmende enkelte av dere. En frivillig vaksine betyr frivillig. Hvis dere overhode klarer å forstå det ordet da. Om det hun kommer er fakta nok for å unngå å ta vaksinen, så er det faktisk greit. Uten at dere besserwissere skal kunne ha noe særlig å si på det. Det Mette gjør angående å avvente med vaksinen er fullt lovlig og helt riktig for henne. Dere fremstår som meget  useriøse med det du skriver her. Veldig sympatiske mennesker må jeg si. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk inn på bloggen hennes nå og det atter en gang handlet om vaksine bare forsvant jeg ut igjen, uten å lese et ord. Tydelig hun gjør alt for å tjene mest mulig på standpunktet hun har med nei til coronavaksinen. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_fjong1 skrev (44 minutter siden):

Dere er i grunnen ganske dømmende enkelte av dere. En frivillig vaksine betyr frivillig. Hvis dere overhode klarer å forstå det ordet da. Om det hun kommer er fakta nok for å unngå å ta vaksinen, så er det faktisk greit. Uten at dere besserwissere skal kunne ha noe særlig å si på det. Det Mette gjør angående å avvente med vaksinen er fullt lovlig og helt riktig for henne. Dere fremstår som meget  useriøse med det du skriver her. Veldig sympatiske mennesker må jeg si. 

Hva med å forstå ordet pandemi? Eller ordet dugnad? Hva med fellesskap? Risiko?

Det er mange ord en ikke forstår eller lukker ørene for slik MA legger ut om sitt frivillige valg.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_fjong1 skrev (52 minutter siden):

Jeg synes du fremstår som ganske usympatisk og dømmende selv jeg, i måten du fremstiller med-debattantene dine på. Ikke glem at dette er ett diskusjonsforum med en egen tråd der det diskuteres, på godt og vondt, det bloggeren selv - helt frivillig, legger ut for offentligheten. Og ved å legge ut i det vide og det brede om sitt vaksine -nei, ber hun faktisk om det. Denne pandemien har påvirket alle, på ulike måter, og man skal respektere også de som har en mening om det hun offentlig legger ut, repetativt om dette temaet. Hadde hun ikke ønsket oppmerksomhet rundt seg selv og hennes valg hadde hun ikke lagt ut om det i det uendelige. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (18 minutter siden):

Skuffende, jeg som var så sikker på at denne “friskhet” diskusjonen var bloggmateriale.

Det kommer nok 🤭

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøken_fjong1 skrev (1 time siden):

ok

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nomore82 skrev (1 time siden):

Hva med å forstå ordet pandemi? Eller ordet dugnad? Hva med fellesskap? Risiko?

Det er mange ord en ikke forstår eller lukker ørene for slik MA legger ut om sitt frivillige valg.

Pandemi og dugnad har ingenting med tvang å gjøre. Her i landet er det frivillig å vaksinere seg uansett hva du mener om det. Jeg heier på valgfrihet og fritt til å velge over egen kropp. Finnes andre land du kan bosette deg i om du syntes det er så forferdelig at andre tar egne valg som ikke er likt DITT valg.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina89 skrev (1 time siden):

Jeg synes du fremstår som ganske usympatisk og dømmende selv jeg, i måten du fremstiller med-debattantene dine på. Ikke glem at dette er ett diskusjonsforum med en egen tråd der det diskuteres, på godt og vondt, det bloggeren selv - helt frivillig, legger ut for offentligheten. Og ved å legge ut i det vide og det brede om sitt vaksine -nei, ber hun faktisk om det. Denne pandemien har påvirket alle, på ulike måter, og man skal respektere også de som har en mening om det hun offentlig legger ut, repetativt om dette temaet. Hadde hun ikke ønsket oppmerksomhet rundt seg selv og hennes valg hadde hun ikke lagt ut om det i det uendelige. 

Så man skal kun respektere de som velger å ta vaksinen da? Er det det du sier? Grunnen til at hun går ut med det er jo pga slike som deg og flere andre her inne. Respekt skal gå begge veier, her inne ser det ut som det bare skal gå en vei, noe som er totalt idiotisk. Det er like greit å ta vaksinen som å ikke ta den. Verre er det ikke. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Heartgirl
Frøken_fjong1 skrev (12 minutter siden):

Så man skal kun respektere de som velger å ta vaksinen da? Er det det du sier? Grunnen til at hun går ut med det er jo pga slike som deg og flere andre her inne. Respekt skal gå begge veier, her inne ser det ut som det bare skal gå en vei, noe som er totalt idiotisk. Det er like greit å ta vaksinen som å ikke ta den. Verre er det ikke. 

Takk det var en bra kommentar og jeg er enig. 

Den fordømmelsen av MA er så ufin at jeg blir rystet. 

Folk glemmer at det er noe som heter at vaksinen er frivillig og så lenge den er har ingen rett til å dømme de som ikke tar den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Heartgirl said:

Takk det var en bra kommentar og jeg er enig. 

Den fordømmelsen av MA er så ufin at jeg blir rystet. 

Folk glemmer at det er noe som heter at vaksinen er frivillig og så lenge den er har ingen rett til å dømme de som ikke tar den. 

Jeg dømmer de som ikke tar vaksinen. Vet ikke helt hvordan jeg skal slutte med det, når jeg helt innerst inni hjertet mitt føler at det er et idiotisk valg?

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken_fjong1 skrev (18 minutter siden):

Hjelpes, det var da virkelig ikke det jeg skrev. Anbefaler deg å skifte briller og lese på nytt. Velger derfor å legge meg på ditt nivå, slik at du kanskje forstår det du leser. 

Du omtalte andre brukere her som dømmende og usympatiske og flere andre karakteristikker av negativ art, jeg svarte at jeg fant deg det samme. Videre skrev jeg at M.A er fullt klar over at det hun legger ut diskuteres, på godt og vondt, og dette benytter hun seg av til de grader, ved å fortsette og fortsette i det uendelige. 

Du skriver også at respekt skal gå begge veier, men det lyser ikke akkurat respekt av måten du diskuterer på. Igjen, dette er et diskusjonsforum der innholdet bloggeren selv, helt frivillig poster til offentligheten, blir diskutert på både godt og vondt. Takler man ikke det, så bør man faktisk tenke seg om både fire og fem ganger før man velger å publisere ett så delikat tema for offentligheten. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...