Anneisabell Skrevet 16. august 2021 #13481 Del Skrevet 16. august 2021 lilletyrkia skrev (23 minutter siden): Ikke skulle hun gjøre så mye ut av å ikke ta vaksine heller, bare gå til avisen 🤔🤪 Og skrive enda et blogg innlegg..som det alltid har vært så skal det spinnes og spinnes opp og opp igjen 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 16. august 2021 #13482 Del Skrevet 16. august 2021 Later som hun griner på snap. Har hun bikket over eller? Noe så teit. Hun er en godt voksen dame🙈 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ina89 Skrevet 16. august 2021 #13483 Del Skrevet 16. august 2021 Xmasclovn skrev (1 time siden): Har hun flere snapchatkontoer? Skjønner ikke hvor dere ser snap om BT-artikkelen. Jeg får det heller ikke opp, det kan jo være hun har gjort sin konto privat? Det er jo en velkjent strategi i «bransjen» for å få flere «følgere». 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 16. august 2021 #13484 Del Skrevet 16. august 2021 Jeg får ikke opp kontoen når jeg prøver å søke opp metteask… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 16. august 2021 #13485 Del Skrevet 16. august 2021 Jobbermedbarn skrev (9 minutter siden): 🙌👍👏 Hadde hun hatt hjemmekontor og truffet kun egen fam hadde det vært en ting (selv om jeg heller ikke hadde forstått behovet for å fortelle alle), men når du jobber med utsatte mennesker og i tillegg ikke har et eneste underbygd argument for valget så blir man selvsagt motsagt. At arbeidsgiver applauderer dette er virkelig vanskelig å forstå. Om du mener vaksine -så trenger folk strengt tatt ikke noe begrunnelse på hvorfor/hvorfor ikke. Det er mye en arbeidsgiver ikke kan pålegge ansatte å gjøre, også vaksine. Så lenge det finnes en alternativ måte å beskytte seg selv og andre på så kan ikke arbeidsgiver gjøre noe med det. Ikke sikkert arbeidsgiver «applauder» men at de aksepterer de rettigheter arbeidstager har. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppland Skrevet 16. august 2021 #13486 Del Skrevet 16. august 2021 (endret) Nå synes jeg det er nok med tårer, latter og tusenvis av ord om vaksine fra Mette. Endret 16. august 2021 av Oppland Manglet et ord. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletyrkia Skrevet 16. august 2021 #13487 Del Skrevet 16. august 2021 Diamant20 skrev (2 minutter siden): Jeg får ikke opp kontoen når jeg prøver å søke opp metteask… Mette blogg heter snapkontoen hennes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 16. august 2021 #13488 Del Skrevet 16. august 2021 lilletyrkia skrev (10 minutter siden): Mette blogg heter snapkontoen hennes. For ikke opp noe da heller jeg😅 Men merkelig at hun ikke skriver rett snapnavn i bunnen av innleggene sine da😂 Fant ut at hun heter Mette.ask som brukernavn. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 16. august 2021 #13489 Del Skrevet 16. august 2021 GulleGull skrev (4 minutter siden): Om du mener vaksine -så trenger folk strengt tatt ikke noe begrunnelse på hvorfor/hvorfor ikke. Det er mye en arbeidsgiver ikke kan pålegge ansatte å gjøre, også vaksine. Så lenge det finnes en alternativ måte å beskytte seg selv og andre på så kan ikke arbeidsgiver gjøre noe med det. Ikke sikkert arbeidsgiver «applauder» men at de aksepterer de rettigheter arbeidstager har. Jeg er enig med deg i at jeg har ikke noe behov for å vite hvorfor en tilfeldig person på gata eller i min omgangskrets ikke har tatt vaksine. Eller hvorfor vedkommende har tatt vaksine for den del. Men MA er altså ingen tilfeldig person i seg selv. Hun legger ut om det i alle sine SoMe kanalaer, og klarer til og med å få innlegg i BT om det - TO GANGER! Da er det vel kanskje fordi hun vil fortelle hvorfor hun tar/ikke tar vaksinen da.. eller? Når hun selv skriver "jeg skal forklare hvorfor i et nytt innlegg" og "en journalist tok kontakt og ville ha meg til å lage et innlegg om hvorfor jeg ikke ville vaksineres" da er det vel grunnlag for å forvente nettopp dette? Dvs at hun faktisk forklarer hvorfor hun ikke lar seg vaksinere? Men i stede leverer hun altså ikke. Det er ingen grunn til det der bortsett fra følelser og oppkonstruert frykt basert på misvisende informasjon. Som hun sprer rundt seg til andre som kanskje blir påvirket til å ikke ta vaksinen. Altså folk som ikke nødvendigvis hadde noen mening for eller mot og som hadde tenkt å ta den, men som nå basert på tomme ord fra MA bestemmer seg for å ikke ta den allikevel. Ironisk nok noe som kan påvirke fremtiden til MA om mange nok ombestemmer seg og tenker "Nei, vet du hva? Jeg FØLER faktisk ikke lenger for å ta vaksinen! Nå er jeg lei fakta og statistikk, forskning og rapporter, nå skal jeg bare FØLE noe og ta avgjørelser basert på det - og jeg sier nei". Dersom nok folk tenker sånn nå så kan vi risikere at nok mennesker ikke vaksinerer seg, eller at en gir en F og åpner opp og lar de uvaksinerte bli smittet. Kjempelurt valg. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anneisabell Skrevet 16. august 2021 #13490 Del Skrevet 16. august 2021 Oppland skrev (19 minutter siden): Nå synes jeg det er nok med tårer, latter og tusenvis av ord om vaksine fra Mette. Det er slett ikke første gang hun gjør seg til. Husker hun satt å messa på en annen dialekt om noe hun hadde blitt kritisert for. For min del, så passer det seg ikke noe sted å oppføre seg sånn av en voksen dame. Hadde jeg vært i slekt med henne, eller ikke minst mannen da hadde jeg blitt "gal" og særdeles flau over min kone 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 16. august 2021 #13491 Del Skrevet 16. august 2021 nomore82 skrev (2 minutter siden): Jeg er enig med deg i at jeg har ikke noe behov for å vite hvorfor en tilfeldig person på gata eller i min omgangskrets ikke har tatt vaksine. Eller hvorfor vedkommende har tatt vaksine for den del. Men MA er altså ingen tilfeldig person i seg selv. Hun legger ut om det i alle sine SoMe kanalaer, og klarer til og med å få innlegg i BT om det - TO GANGER! Da er det vel kanskje fordi hun vil fortelle hvorfor hun tar/ikke tar vaksinen da.. eller? Når hun selv skriver "jeg skal forklare hvorfor i et nytt innlegg" og "en journalist tok kontakt og ville ha meg til å lage et innlegg om hvorfor jeg ikke ville vaksineres" da er det vel grunnlag for å forvente nettopp dette? Dvs at hun faktisk forklarer hvorfor hun ikke lar seg vaksinere? Men i stede leverer hun altså ikke. Det er ingen grunn til det der bortsett fra følelser og oppkonstruert frykt basert på misvisende informasjon. Som hun sprer rundt seg til andre som kanskje blir påvirket til å ikke ta vaksinen. Altså folk som ikke nødvendigvis hadde noen mening for eller mot og som hadde tenkt å ta den, men som nå basert på tomme ord fra MA bestemmer seg for å ikke ta den allikevel. Ironisk nok noe som kan påvirke fremtiden til MA om mange nok ombestemmer seg og tenker "Nei, vet du hva? Jeg FØLER faktisk ikke lenger for å ta vaksinen! Nå er jeg lei fakta og statistikk, forskning og rapporter, nå skal jeg bare FØLE noe og ta avgjørelser basert på det - og jeg sier nei". Dersom nok folk tenker sånn nå så kan vi risikere at nok mennesker ikke vaksinerer seg, eller at en gir en F og åpner opp og lar de uvaksinerte bli smittet. Kjempelurt valg. Jeg snakket om ifht arbeidsgiver som du nevnte i ditt innlegg, var det jeg svarte på. Men siden du tar opp påvirkningskraften så tenker jeg at man har ytringsfrihet og de som evt velger bort vaksine pga Mette Ask sine argumenter må være et svært svært lite mindretall i såfall. Man har andre alternative måter å beskytte seg på om man velger bort vaksine. Når det er sagt så er jeg selv fullvaksinert og forstår ikke hvorfor folk velger bort bare pga magefølelse, men vi har valgfrihet her i landet og jeg aksepterer at folk velger annerledes en meg og syntes det er interessant at man får så tyn for å tenke med magen. Stort sett så kommer de fleste etter å gjør som flertallet alikevel, man trenger kanskje litt mer tid på seg til å kjenne seg vel med avgjørelsen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Outlander Skrevet 16. august 2021 #13492 Del Skrevet 16. august 2021 Hahahhahaa! Klikket inn i her for moro skyld- sist var når tråden ble opprettet…og jepp, hvem har ikke spådet at dette skulle gå så helt vannvittige bra til slutt!! 🙈🙈🙈🙈🙈 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nomore82 Skrevet 16. august 2021 #13493 Del Skrevet 16. august 2021 GulleGull skrev (9 minutter siden): Jeg snakket om ifht arbeidsgiver som du nevnte i ditt innlegg, var det jeg svarte på. Men siden du tar opp påvirkningskraften så tenker jeg at man har ytringsfrihet og de som evt velger bort vaksine pga Mette Ask sine argumenter må være et svært svært lite mindretall i såfall. Man har andre alternative måter å beskytte seg på om man velger bort vaksine. Når det er sagt så er jeg selv fullvaksinert og forstår ikke hvorfor folk velger bort bare pga magefølelse, men vi har valgfrihet her i landet og jeg aksepterer at folk velger annerledes en meg og syntes det er interessant at man får så tyn for å tenke med magen. Stort sett så kommer de fleste etter å gjør som flertallet alikevel, man trenger kanskje litt mer tid på seg til å kjenne seg vel med avgjørelsen. Ja man har ytringsfrihet - men ytringsfriheten hindrer ikke folk i å mene noe om det du ytrer. Ytringsfriheten skal bare sørge for at du ikke blir straffeforfulgt for det du sier. Og når MA i tillegg klager på at folk sier det de mener om det hun mener, da er jo egentlig tragedien komplett. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulleGull Skrevet 16. august 2021 #13494 Del Skrevet 16. august 2021 nomore82 skrev (10 minutter siden): Ja man har ytringsfrihet - men ytringsfriheten hindrer ikke folk i å mene noe om det du ytrer. Ytringsfriheten skal bare sørge for at du ikke blir straffeforfulgt for det du sier. Og når MA i tillegg klager på at folk sier det de mener om det hun mener, da er jo egentlig tragedien komplett. Jeg tror hun mener noe om hvordan og på hvilken måte folk uttaler seg, ikke at de er uenige😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jammf Skrevet 16. august 2021 #13495 Del Skrevet 16. august 2021 Nok en gang har Mette oppnådd å få sine 15 minutes of fame på noe som er ubegrunnet og basert på føleri-følera Og helt ærlig, det at det raljeres her inne og andre steder er jo helt fabelaktig for henne nå i et forsøk på å få manifistert at hun er norges ærligste blogger eller hva hun kaller det. Men min opplevelse i denne ranten er at hun adresseres på et voksen-voksen nivå og det er jeg redd for ikke når gjennom til henne. Hun fremstår med et modenhetsnivå både mht. refleksjon, stahet, manglende evne til logisk sans, manglende evne til å forstår at handling og konsekvens henger sammen osv. som hos et barn på 8-12 år. Om vi møter henne på voksen-barn nivå kan det være at hun lettere kan forstå hvor absurd hun fremstår og hvor pinlig dette må være for særlig kolleger og ledere hvor hun jobber ettersom vaksine-nekten i all hovedsak blir relatert til arbeidsplassen hennes. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 16. august 2021 #13496 Del Skrevet 16. august 2021 Ina89 skrev (2 timer siden): Jeg får det heller ikke opp, det kan jo være hun har gjort sin konto privat? Det er jo en velkjent strategi i «bransjen» for å få flere «følgere». Muligens det ja. Å følge gidder jeg ikke, får være grenser på. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laia Skrevet 16. august 2021 #13497 Del Skrevet 16. august 2021 Jammf skrev (35 minutter siden): Nok en gang har Mette oppnådd å få sine 15 minutes of fame på noe som er ubegrunnet og basert på føleri-følera Og helt ærlig, det at det raljeres her inne og andre steder er jo helt fabelaktig for henne nå i et forsøk på å få manifistert at hun er norges ærligste blogger eller hva hun kaller det. Men min opplevelse i denne ranten er at hun adresseres på et voksen-voksen nivå og det er jeg redd for ikke når gjennom til henne. Hun fremstår med et modenhetsnivå både mht. refleksjon, stahet, manglende evne til logisk sans, manglende evne til å forstår at handling og konsekvens henger sammen osv. som hos et barn på 8-12 år. Om vi møter henne på voksen-barn nivå kan det være at hun lettere kan forstå hvor absurd hun fremstår og hvor pinlig dette må være for særlig kolleger og ledere hvor hun jobber ettersom vaksine-nekten i all hovedsak blir relatert til arbeidsplassen hennes. Det er dette siste jeg også reagerer spesielt på. Hva hun ønsker å utlevere om seg selv er en ting. At en tredje part (leder, kolleger, arbeidsplass) også skal dras inn i dette «dramaet» er mildt sagt uheldig. Har hun tenkt over at en konsekvens av denne artikkelen kan være at fokus nå rettes mot leder og sin arbeidsplass? 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allie Skrevet 16. august 2021 #13498 Del Skrevet 16. august 2021 Laia skrev (33 minutter siden): Har hun tenkt over at en konsekvens av denne artikkelen kan være at fokus nå rettes mot leder og sin arbeidsplass? Det tror jeg ikke hun innser. Med innlegg i BT og de siste blogginnleggene har hun fått en veldig økning i trafikken på bloggen sin. Dette gir vel økte inntekter, som sikkert kommer godt med. Vi ser at det er mange nok som heier på henne gode høres nok bedre av bloggeren, enn alle oss usaklige kritikere. Dette fremstår jo nå som om hun har lært mer enn nok av influenserkurset. Som jeg tidligere har sagt så virker det som om hun trives godt med dette dramaet/ oppmerksomheten. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 16. august 2021 #13499 Del Skrevet 16. august 2021 Interessant å se at hun ikke vil dele hvilke faktaopplysninger som gjorde at hun ikke ville ta vaksinen. Og ikke minst at selvom personen som skrev forrige kommentar ba om et ordentlig svar uten den kjente «ønsker deg en fin/god dag videre» så kom den likevel, bare litt endret😝 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet 16. august 2021 #13500 Del Skrevet 16. august 2021 Men det er det som er så fint med koronapasset. De som er vaksinert står friere. Mens de som ikke er vaksinert får en begrenset frihet, i forhold til både reiser, konserter etc. Trodde kanskje hun ville vaksineres så de kan reise til familie i Tyrkia.. Å ikke vaksineres gir noen konsekvenser. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg