Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sa hun spesifikt på snappen at han vil ta betalt? Ser ikke bort i fra at forklaringen kommer om at «tanken var å hjelpe eldre gratis». Kan fort være slik at agnet hives ut og så biter folk på her med en gang... vet ikke jeg- men forklaringen kommer nok uansett hva det gjaldt. 

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Zenhouse skrev (55 minutter siden):

Sa hun spesifikt på snappen at han vil ta betalt? Ser ikke bort i fra at forklaringen kommer om at «tanken var å hjelpe eldre gratis». Kan fort være slik at agnet hives ut og så biter folk på her med en gang... vet ikke jeg- men forklaringen kommer nok uansett hva det gjaldt. 

Jeg tenkte også at mulig jobb for H mest var et påskudd til å kjøpe dyre hageredskaper.

• Liker 6
Skrevet
Alauda skrev (2 minutter siden):

Jeg tenkte også at mulig jobb for H mest var et påskudd til å kjøpe dyre hageredskaper.

Eller at spleise-pengene ( de som ikke ønsket dem tilbake har nok skrevet noe a’la: bruk dem til noe H trenger) har blitt brukt til dette.

rene påskekrimmen dette - løsningen er nok rett rundt hjørnet 😆

• Liker 7
Skrevet

Skulle gjerne hatt litt hjelp her i hagen, vi. Både mannen og jeg har hatt corona og er fullstendig utmattet. Trenger noen til å vaske hus, klippe hekk og rake i hagen. Sikkert mange andre også som trenger hjelp til slikt. 👍

• Liker 18
Skrevet
Alauda skrev (33 minutter siden):

Forsto det slik at det var kjøpt brukt gjennom finn.no. 

• Liker 3
Skrevet

hvis han hører med ett renholdsbyrå får han helt sikkert jobb. De drukner i arbeid pga pandemien. 

• Liker 3
Skrevet
ClusterOfGrapes skrev (4 timer siden):

Nesten litt småfrekt av henne å dokumentere sitt relativt store pengeforbruk for tiden. Dette på bakgrunn av at hun for kun vel en måneds tid siden går ut på bloggen og ber om pengehjelp. Ganske provoserende da at hun nå tar seg råd til dyr ferie, hotellopphold, take away mat, restaurantbesøk og dyre hageredskaper.
Det er jo flott at hun har bedre økonomi, men det er noe som liksom ikke stemmer. For er ikke dette den samme dama som i førjulstiden 2019 går kraftig ut og kritiserer mennesker som ber om hjelp til julehandelen på fb og finn.no? Hun karakteriser disse som tiggere. Mennesker hun ikke engang vet hvem er, eller kjenner bakgrunnen til. Videre mener hun  at en ikke trenger å være tigger i Norge da her ikke finnes fattigdom. 
Er det liksom stuerent å be om penger fordi en er blogger, og dermed kan kalle det spleis?

Snakk om å møte seg selv i døra....

Ja, det innlegget husker jeg godt. Fant det ikke igjen på bloggen, antakelig slettet. Det var vel noe sånt at folk som ikke hadde penger måtte skru ned forventningene i jula. Så da var ikke disse tiggerannonsene nødvendig, i og med det ikke finnes fattigdom i Norge... Ble mektig provosert av det innlegget der. 

Og enda mer nå når vi gjennom lang tid har sett hvordan økonomien svinger til de grader hos dem. Den ene uken er det helt krise, for så neste uke spise take - away, restaurant, og diverse innkjøp, og ikke minst ferie.  Tror det er noen som må skru ned forventningene til hva som er nødvendig, og hva som er viktig å få oppleve for første gang, spesielt det første året før de begge er i fullt arbeid.

Med spleisen møtte hun absolutt seg selv i døra... 

• Liker 12
Skrevet
GuriHelen skrev (3 timer siden):

Hvorfor snakker hans norskkunnskaper ned - mannen har da for faen bare vært her en knapp måned, og han prøver og prøver. Og han har enda ikke kommet seg på norsskkurs. Og det er da helt uten interesse at din eks var flink etter et år.

Enig! Han prøver ihvertfall! Er nok av folk i Norge som har bodd her i 20+ år og som knapt kan si et ord på norsk!

• Liker 22
Skrevet
Surikatt skrev (16 timer siden):

Skal han jobbe med hagearbeid hos folk? Håper han ikke har tenkt å jobbe svart, da. Hvis han har tenkt å bo i Norge, så bør de tenke langsiktig. Han må ta norsk kurs, utdanning og lappen for å få greie jobber i dette landet. Ja, det er en lang vei å gå men regner med de har tenkt på det. Og kostnadene det er hvis han vil ha flere barn kommer på toppen av dette. 

Det er lov til å ta på seg småjobber for inntil seks tusen hvert sted skattefritt. Er nok ikke bare ungdommer som tar på seg slike småjobber, det er mange som synes det er kjekt å tjene noen tusenlapper her og der. Og ikke minst er det mange eldre og syke som trenger hjelp. Synes det er et fint tiltak for alle parter 😊

• Liker 16
Skrevet (endret)
Tildittbeste skrev (10 timer siden):

Du har vell lagt merke til at M aldri sier eller gjør noe feil, det er vi lesere som ser med Argus øyne og tolker og forstår alt feil..det er veldig provoserende 

Synes faktisk at hun har blitt noe flinkere på å ta konstruktiv kritikk på kommentarer hun får på bloggen siste tiden. Hun endrer på ord, har det skjedd før? Litt mer ydmykhet å spore. Det er bra. For småfeil gjør vi nok alle, hele tiden. Det er visst slik at det er av de vi lærer mest, i alle fall om en er åpen for det. 
Av og til er kritikken her noe flisespikkeri. F.eks hvorvidt H snakker godt engelsk eller norsk. Hovedsaken må vel være at det virker som om mannen prøver å gjøre sitt beste. Det samme om hvilket initiativ han tar for å kunne tjene penger. Han prøver👏🏼
Blir bare så lei av at hun skal annonsere hvor økonomisk bevisst hun er hele tiden. Joda, her brukes det billigsmør og First Price-produkter. Det har vi blitt pepret med non stop. Hvem vil hun overbevise om å være økonomisk?  Seg selv, eller oss som leser bloggen? Måtte hun please slutte med det, når hun tar inn på hotell, går ut og spiser når hun like før omtrent varsler om konkurs.  ( Ref. spleisen)

Og så er jeg skuffet over hennes lite diskrepans over å ha tidligere gått hardt ut mot ( mulig ikke alle reelt  trengende?, men likevel) andre som ber om penger via nettet til å gjøre det samme selv. Hvor er selvinnsikten?

Håper ingen som har dårligere råd enn henne sendte henne penger på spleis. 

Hun virker veldig happy og lykkelig nå!👍🏻Skjønner at hun sikkert nok vil vise mannen sin alt det beste her i begynnelsen. Håper bare ikke det må gå på akkord med økonomien en gang til. 

Endret av ClusterOfGrapes
  • Liker 17
Skrevet

Jeg synes at Mette alltid har tatt til seg konstruktiv kritikk på en god måte. Jeg synes faktisk hun bryr seg litt for mye om hva alle andre tenker og syns om henne. Jeg liker som sagt Mette veldig godt, og jeg har beskyttet henne mye i denne tråden. Hun ble vel skrevet mye om på grunn av av at alt gikk veldig fort når hun traff mannen sin i Tyrkia. Men hun er en reflektert og god dame. Vil veldig gjerne hatt henne som ei venninne.

• Liker 8
Skrevet (endret)

Dette med at hun ba om penger på speils har hun sagt hun angret på og hun betalte tilbake til de som ønsket det, så jeg skjønner ikke hvorfor det stadig dras opp her. 

Jeg vippset noen kroner og hadde ikke noe ønske om å få de tilbake. Hva M bruker de på er da helt likegyldig for meg. Jeg har ingen rett på å vite hva de gikk til eller noe krav til M om å leve spartansk nå fordi hun trengte noen ekstra kroner for 1 mnd siden. Hun skrev vel at hun ikke hadde penger akkurat da, ikke at hun aldri har penger. Og 5000 er ikke akkurat noen stor sum da.  Ble vel sikkert litt mindre også hvis noen fikk tilbakebetalt.

Jeg synes det er bra at det virker som økonomien er grei og også at M og H har det fint sammen. Han viser jo også vilje til å gjøre noe, komme seg i jobb osv. Noe som er bra! Tommel opp for det 👏🏻

Endret av Lady T
  • Liker 11
Skrevet (endret)
Lady T skrev (39 minutter siden):

Dette med at hun ba om penger på speils har hun sagt hun angret på og hun betalte tilbake til de som ønsket det, så jeg skjønner ikke hvorfor det stadig dras opp her. 

Jeg vippset noen kroner og hadde ikke noe ønske om å få de tilbake. Hva M bruker de på er da helt likegyldig for meg. Jeg har ingen rett på å vite hva de gikk til eller noe krav til M om å leve spartansk nå fordi hun trengte noen ekstra kroner for 1 mnd siden. Hun skrev vel at hun ikke hadde penger akkurat da, ikke at hun aldri har penger. Og 5000 er ikke akkurat noen stor sum da.  Ble vel sikkert litt mindre også hvis noen fikk tilbakebetalt.

Jeg synes det er bra at det virker som økonomien er grei og også at M og H har det fint sammen. Han viser jo også vilje til å gjøre noe, komme seg i jobb osv. Noe som er bra! Tommel opp for det 👏🏻

Du syns ikke det er noe umusikalsk at MA disset andre for å be om hjelp ifm høytider tidligere, for så å strekke ut hånden da hun selv hadde blakket seg med vitende og vilje rett før hun fikk en til munn og mette? Og så dokumenterer hun rett etterpå et solid forbruk på «luksus». 
Det er vel dette det dreide seg om når denne spleiset ble tatt opp denne gangen. Ikke at hun la ut en spleis i og for seg, men hele historien hennes med økonomi samtidig som hun har vist at hun dømmer andre.

Endret av Manannan
  • Liker 31
Skrevet (endret)
Manannan skrev (31 minutter siden):

Du syns ikke det er noe umusikalsk at MA disset andre for å be om hjelp ifm høytider tidligere, for så å strekke ut hånden da hun selv hadde blakket seg med vitende og vilje rett før hun fikk en til munn og mette? Og så dokumenterer hun rett etterpå et solid forbruk på «luksus». 
Det er vel dette det dreide seg om når denne spleiset ble tatt opp denne gangen. Ikke at hun la ut en spleis i og for seg, men hele historien hennes med økonomi samtidig som hun har vist at hun dømmer andre.

Jo, det synes jeg og jeg skrev også den gangen her inne at jeg synes Mette bommet grovt. 

Jeg har inntrykk at folk henger seg opp i at M ba om spleis for 1 mnd siden, men «nyter livet» nå (noe luksusliv synes jeg dog ikke hun lever...). 

Endret av Lady T
  • Liker 4
Skrevet
Lady T skrev (8 minutter siden):

Jo, det synes jeg og jeg skrev også den gangen her inne at jeg synes Mette bommet grovt. 

Jeg har inntrykk at folk henger seg opp i at M ba om spleis for 1 mnd siden, men «nyter livet» nå (noe luksusliv synes jeg dog ikke hun lever...). 

Det er nå engang noe du får med på kjøpet når du ber folk om penger offentlig pga dine egne gjentatte dårlige valg. 

• Liker 21
Skrevet

Det er luksusliv hun lever når hun egentlig ikke har råd til det. Forstår godt folk reagerer, det er jo helheten folk reagerer på. 

Henger ut de fattige for at de ber om hjelp til jul, folk som kanskje lever for langt under 200 000 i året, skriver så arrogant og frekt at de prioriterer feil. Så legger hun ut en spleis selv, på "lusne" 5000 kroner fordi hun igjen har prioritert totalt feil med ei inntekt på "dobbelt" så mye som de som tryglet om hjelp til jul som hun mente prioriterte feil. Folk som ikke har penger å prioritere med. Og så lever de slik de levde sist H var i Norge og Mette selv skrev at de ikke kunne fortsette å leve slik neste gang han kom fordi de hadde brukt for mye penger. 

At folk reagerer på pengebruken nå er jo et resultat av hva Mette selv har skrevet mange ganger tidligere. 

• Liker 31
Skrevet

Jeg har ikke noe som helst i mot M og H og syntes at det ser ut som om de har det veldig bra sammen, og det er vel og bra ikke sant? Men det jeg syntes er dumt i det hele er at det er en slags spott eller hån mot de som gav de pengene. Klart at mange ville at de skulle bruke pengene på noe som de selv ville , i stedet for at de trengte å vipse  tilbake, og at det hageutstyret er noe som kan hjelpe han  komme seg ut er vel og bra det også men som de andre her inne har påpekt, det handler om å ikke behøve å vise alt man gjør. Klart at man gjerne vil ut å spise, men det som slår meg i det hele er at de har kun en inntekt også lever de som de gjør? Hva er det som har snudd, har hun fått sponsorer? Har hun økt inntekten på en eller annen måte eller hvorfor er det annerledes nå? Og ja hun måtte rett før spleisen kjøpe inn nye hvitevarer som var ødelagt men likevel hva nå hvis slike ting skjer på nytt? 

Jeg fordømmer ingen for de valg de tar men jeg må likevel ha lov til å stille spørsmål.

• Liker 12
Skrevet

Nå har hun lagt ut en forklaring på snapchat om hvordan pengene på spleis ble fordelt. Helt greit synes jeg.👍

• Liker 8
Skrevet
Manannan skrev (17 minutter siden):

Det er nå engang noe du får med på kjøpet når du ber folk om penger offentlig pga dine egne gjentatte dårlige valg. 

Det skjedde jo én gang - med anger. Jeg hadde også reagert om det var gjentatte ganger og hun sløste penger på luksusvarer. Jeg tror heller ikke Mette har egoistiske eller «onde hensikter», men at hun fikk litt panikk og tunnelsyn ifm at H skulle komme til Norge. 

• Liker 7
Skrevet
Oppland skrev (1 time siden):

Nå har hun lagt ut en forklaring på snapchat om hvordan pengene på spleis ble fordelt. Helt greit synes jeg.👍

Ja dont worry forklaring igjen og igjen kommer, så alt vi ikke vet får vi vite bare vi er tålmodige nok. Og at vi selvsagt ser det på en annen måte enn henne selv..rart å ta feil valg gang på gang og være etter på klok og ikke lære av det..leve her og nå er ikke akkurat noe god løsning 

• Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...