FotbaIlflua Skrevet 29. mars 2021 #11701 Del Skrevet 29. mars 2021 Flettfrid skrev (4 minutter siden): Forsto det slik at han var på fisketur sammen med en tyrker etter karantene var ferdig, 1-2 uker siden. Det er hyggelig 🙂 Mette har tidligere uttalt at han ikke trengte venner i det tyrkiske miljøet, bare norske venner og derfor ikke skulle ha kontakt med tyrkere. Bra om hun har endret mening om dette. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 29. mars 2021 #11702 Del Skrevet 29. mars 2021 Alauda skrev (2 timer siden): Her kan det hende pandemien faktisk kan hjelpe. På grunn av den er det for tiden stor mangel på både håndverkere, omsorgsarbeidere og ufaglært arbeidskraft i Norge. Både ja og nei. Enkelte bransjer skriker etter arbeidskraft, men man må ha erfaring. Bønder og fiskebruk kan ikke bruke mennesker uten erfaring, det er faktisk mer komplisert arbeid en man skulle tro. Han er ikke håndtverker (ref Mette sin blogg er han ekstremt lite handy generelt), ikke omsorgsarbeider (kan hverken godt nok engelsk eller norsk eller utdannelse til å jobbe innen omsorg) og ufaglært arbeidskraft betyr ikke at hvem som helst kan jobbe, det kreves både personlige og praktiske egenskaper og kunnskaper i disse jobbene også. Matbutikker får tusenvis av søknader, hvorfor skulle de velge en tyrker som ikke kan språket som har vært i Norge noen uker? Spesielt når han ikke er veldig fleksibel både mtp transport og barnevakt. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alauda Skrevet 29. mars 2021 #11703 Del Skrevet 29. mars 2021 FotbaIlflua skrev (2 minutter siden): Det er hyggelig 🙂 Mette har tidligere uttalt at han ikke trengte venner i det tyrkiske miljøet, bare norske venner og derfor ikke skulle ha kontakt med tyrkere. Bra om hun har endret mening om dette. Hun har jo ikke behov for venner selv, sier hun, så det kan jo muligens bli utfordrende om han ser det annerledes. Jeg tror vennskap og impulser utenfra bare styrker et forhold, men det krever jo tillit. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 30. mars 2021 #11704 Del Skrevet 30. mars 2021 JaVel skrev (18 timer siden): For å rette på deg. Alle talespråk er dialekt. Tror heller ikke det er vanskeligere å lære seg sognedialekt versus oslo-dialekt. Mulig jeg uttrykte meg uklart, men jeg henviste altså til begge deler som dialekt. Poenget mitt var at det er ekstra utfordrende å lære seg litt av et språk digitalt på en dialekt, for så å flytte til det nye landet, og i byen der du bor snakker man helt annerledes enn det man har lært seg. Jeg har opplevd noe lignende selv, da jeg studerte i et europeisk land for leeenge siden. Men mente det ikke som noen stor sak, var mest ment som litt skryt. 😊 Uansett, jeg synes han er kjempeflink! Det er helt tydelig at han har gjort en innsats! Dette skrev jeg, det var sikkert uklart, beklager: «Og jeg tenker det må være ekstra utfordrende å lære språk på en dialekt (sannsynligvis), og så komme hit hvor du skal forholde deg til bergensk uttale og ord i tillegg.» 😊 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GuriHelen Skrevet 30. mars 2021 #11705 Del Skrevet 30. mars 2021 Trua skrev (På 29.3.2021 den 15.36): Booket og betalt for dyr sommerferie og så går hun ut og tigger penger til karantenehotell. SKAMMELIG og så ble det jo ikke hotell. Betal tilbake hver krone du tigget Mette A Så kjekt å ha noe å glede seg til. Håper de får det knallkjekt. Av og til tenker jeg at det ikke er så lett å være Mette, for hun har mange roller hun skal fylle. Hun skal gjøre datter og barnebarn til lags, mannen, sønnen... alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 30. mars 2021 #11706 Del Skrevet 30. mars 2021 GuriHelen skrev (44 minutter siden): Av og til tenker jeg at det ikke er så lett å være Mette, for hun har mange roller hun skal fylle. Hun skal gjøre datter og barnebarn til lags, mannen, sønnen... alle Og det kan gjelde mange andre også, tviler på at MA er i en særstilling der 😛 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GuriHelen Skrevet 30. mars 2021 #11707 Del Skrevet 30. mars 2021 (endret) Skrottefar skrev (24 minutter siden): Og det kan gjelde mange andre også, tviler på at MA er i en særstilling der 😛 På en måte siden hun har baby og i tillegg er bestemor. Jeg kan selv kjenne på at jeg har roller, og må dele meg. Alle vil ha en bit, på en måte. Endret 30. mars 2021 av GuriHelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 30. mars 2021 #11708 Del Skrevet 30. mars 2021 GuriHelen skrev (25 minutter siden): På en måte siden hun har baby og i tillegg er bestemor. Jeg kan selv kjenne på at jeg har roller, og må dele meg. Alle vil ha en bit, på en måte. Men slik har vi vell de fleste det. Så hvorfor skulle det være mye vanskeligere for henne. Hun har jo valgt å dele hele livet sitt, så er det en rolle uten ikke trenger må det være denne 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GuriHelen Skrevet 30. mars 2021 #11709 Del Skrevet 30. mars 2021 Tildittbeste skrev (Akkurat nå): Men slik har vi vell de fleste det. Så hvorfor skulle det være mye vanskeligere for henne. Hun har jo valgt å dele hele livet sitt, så er det en rolle uten ikke trenger må det være denne Jeg for min del kjenner ingen som har to barnebarn som er en del eldre enn egen baby. Og ja, hun har selvsagt valgt å få denne babyen selv, men jeg sier bare at det er mange som «drar» i henne, og som hun skal gjøre det beste for. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 30. mars 2021 #11710 Del Skrevet 30. mars 2021 Tråden er ryddet for brukerdebatt. Sol, admin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 30. mars 2021 #11711 Del Skrevet 30. mars 2021 Synes det ser ut som M har slått på stortromma siden H kom hit 🙂 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 30. mars 2021 #11712 Del Skrevet 30. mars 2021 Tildittbeste skrev (20 minutter siden): Synes det ser ut som M har slått på stortromma siden H kom hit 🙂 På hvilken måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alauda Skrevet 30. mars 2021 #11713 Del Skrevet 30. mars 2021 Tildittbeste skrev (24 minutter siden): Synes det ser ut som M har slått på stortromma siden H kom hit 🙂 Har tenkt samme, ikke mye hverdag der i gården, «lørdagsmat» hver dag. Dette kan bli vanskelig å opprettholde, og kanskje lurt også å bli enige om arbeidsfordeling før ting blir sementert. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildittbeste Skrevet 30. mars 2021 #11714 Del Skrevet 30. mars 2021 Skrottefar skrev (7 minutter siden): På hvilken måte? Mat mat og atter mat..godteri i bøtter og spann...mer enn hva vi en vant med at hun deler .. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visvas Skrevet 30. mars 2021 #11715 Del Skrevet 30. mars 2021 (endret) Trodde det bare var jeg som reagerte på det. De lever "råflott" til å ha ei inntekt (samt nettopp fått penger på spleis for å klare hotell), skal på restaurant, mye kjøpt og lite hjemmelagd på turer, kjører rundt, skal ta ferje ect. Totalt annerledes enn hverdagen vi hadde når mannen min kom til Norge iallefall, han nektet at jeg skulle bruke penger på denne måten på han når det var kun jeg som hadde inntekt. Så her har Mette helt rett, mennene våre er VELDIG annerledes på dette punktet iallefall. Endret 31. mars 2021 av Visvas La til bruke* 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 30. mars 2021 #11716 Del Skrevet 30. mars 2021 Tildittbeste skrev (3 minutter siden): Mat mat og atter mat..godteri i bøtter og spann...mer enn hva vi en vant med at hun deler .. Ah....på den måten ja......ja, matbudsjettet er nok sprengt nå, med mindre alt kommer fra skuffer, skap, hyller og kjøleskap 😜 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 30. mars 2021 #11717 Del Skrevet 30. mars 2021 Visvas skrev (17 minutter siden): Trodde det bare var jeg som reagerte på det. De lever "råflott" til å ha ei inntekt (samt nettopp fått penger på spleis for å klare hotell), skal på restaurant, mye kjøpt og lite hjemmelagd på turer, kjører rundt, skal ta ferje ect. Totalt annerledes enn hverdagen vi hadde når mannen min kom til Norge iallefall, han nektet at jeg skulle penger på denne måten på han når det var kun jeg som hadde inntekt. Så her har Mette helt rett, mennene våre er VELDIG annerledes på dette punktet iallefall. Nå som det har blitt kommentert her inne, så får vi nok snart et blogginnlegg hvor hun takker alle de som bidro på speisen. Hvor hun utdyper hvor takknemlige de er for at de som ga penger har bidratt til at H sin første påske her ble helt fantastisk og at de har koset seg såååå mye. Eller noe tilsvarende 😅. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 30. mars 2021 #11718 Del Skrevet 30. mars 2021 Lunabelle skrev (10 minutter siden): Nå som det har blitt kommentert her inne, så får vi nok snart et blogginnlegg hvor hun takker alle de som bidro på speisen. Hvor hun utdyper hvor takknemlige de er for at de som ga penger har bidratt til at H sin første påske her ble helt fantastisk og at de har koset seg såååå mye. Eller noe tilsvarende 😅. Eller så kommer det et sutrende og rantende snap med anklager i øst og vest og tjo hei, inkludert litt tårer og knegging 🤣 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lunabelle Skrevet 30. mars 2021 #11719 Del Skrevet 30. mars 2021 Skrottefar skrev (6 minutter siden): Eller så kommer det et sutrende og rantende snap med anklager i øst og vest og tjo hei, inkludert litt tårer og knegging 🤣 Ja det er kanskje like sannsynlig 😂😂. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flettfrid Skrevet 30. mars 2021 #11720 Del Skrevet 30. mars 2021 Tildittbeste skrev (1 time siden): Synes det ser ut som M har slått på stortromma siden H kom hit 🙂 Tenkte på det samme tidligere i dag, mye dyr mat, kos osv Ikke rart om budsjettet sprenges om det er slik hverdagen skal være, for det er jo ikke bare nå i påsken 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg