Gå til innhold

metteask.blogg.no

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
Skrevet
Lady T skrev (42 minutter siden):

Vet du, mitt barn har et bloggerbarn i klassen. Familien har vært på tv og i avisa flere ganger og moren er synlig i flere sosiale kanaler og er mer kjent enn Mette. Virker ikke som noen av barna i klassen vet dette. Mitt barn har blitt venn med dette barnet og jeg har aldri nevnt ett ord om denne morens sosiale medier til mitt barn. Virker ikke som det er et tema i det hele tatt. 

Vet du, det er et kjempesammentreff at en som forsvarer MA har denne positive erfaringen. 

Mye kommer an på hva slags blogg det er, og hvordan det blogges. 

Vi har flere eksempler på bloggerbarn som når de blir ungdommer ikke vil være på blogg. Vi har også det hjerteskjærende eksempelet på en ungt bloggerbarn som stadig ble redd fordi fremmede mennesker stadig kom bort og ville hilse på barnet. Kilde til dette var bloggeren selv. Og vi har eksempler på bloggermødre som synes det var ubehagelig å treffe følgere som absolutt skulle opp i barnevogna for å se på barnet. 

Skrevet
CecilieX skrev (27 minutter siden):

Vet du, det er et kjempesammentreff at en som forsvarer MA har denne positive erfaringen. 

Mye kommer an på hva slags blogg det er, og hvordan det blogges. 

Vi har flere eksempler på bloggerbarn som når de blir ungdommer ikke vil være på blogg. Vi har også det hjerteskjærende eksempelet på en ungt bloggerbarn som stadig ble redd fordi fremmede mennesker stadig kom bort og ville hilse på barnet. Kilde til dette var bloggeren selv. Og vi har eksempler på bloggermødre som synes det var ubehagelig å treffe følgere som absolutt skulle opp i barnevogna for å se på barnet. 

I alle dager 😅  Ja, det er faktisk helt tilfeldig og jeg har fulgt Mette lenger enn jeg har denne erfaringen selv. 

Nå er det nok stor forskjell på å være bloggerbarn av foreldre som blir kjendiser - og en D-kjendis som Mette og moren i klassen hos oss. Det hadde nok blitt en snakkis hvis feks CBEs barn begynte på vår skole. Men folk flest bryr seg ikke særlig om D-kjendiser, og de færreste leser blogger/insta så detaljert og analyserende som KG.

Ang bloggermoren hos oss er hun veldig lite A4, og hun kan skrive ting som lett kunne blitt tolket ekstremt her inne. Feks om økonomi, som har vært veldig dårlig. Alle barna er nevnt med navn og vist bilder av flere ganger. Da det kom melding fra skolen at det skulle begynne et barn med navnet XXXX i klassen, skjønte jeg med en gang hvem det var, og det stemte, enda jeg ikke leste bloggen hennes den gangen. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Alle er vell enig om et ønske om verne om sine barn. Og da lar mann ikke allmennheten vite detaljer fra de fleste hold innen husets 4 vegger. Nei det bør holdes uten for alle som slettes ikke trenger å vite alt hva som skjer. 

Ellers skjønner jeg at noen fra kommentarer feltet reagerer på at M sier H godkjenner alt som blir skrevet,mer usikker på om han forstår alt. Det han sier på engelsk er hvertfall for meg ofte umulig å forstå. Og nå skal han via bloggen forstå et norsk innhold/språk.  Og Google translate er ingen god oversetter som en kan får gode oversettelser fra

Endret av Tildittbeste
  • Liker 10
Skrevet
Lady T skrev (2 timer siden):

Vet du, mitt barn har et bloggerbarn i klassen. Familien har vært på tv og i avisa flere ganger og moren er synlig i flere sosiale kanaler og er mer kjent enn Mette. Virker ikke som noen av barna i klassen vet dette. Mitt barn har blitt venn med dette barnet og jeg har aldri nevnt ett ord om denne morens sosiale medier til mitt barn. Virker ikke som det er et tema i det hele tatt. 

Mitt tantebarn har også en i klassen som er bloggerbarn, mamma’n er ikke kjempe kjent og stor blogger. Uavhengig av dette har de måtte samlet klassen med foreldre gjentatte ganger da dette barnet føler seg mobbet. De går nå på ungdommskole og de fleste av klasse og skolekameratene følger med hennes blogg og nevner til tider ting om han som de har lest på bloggen.

Så tror i ditt tilfelle at dette er flax at ingen har nevnt noe for dette barnet...

• Liker 18
Skrevet
Lady T skrev (1 time siden):

I alle dager 😅  Ja, det er faktisk helt tilfeldig og jeg har fulgt Mette lenger enn jeg har denne erfaringen selv. 

Nå er det nok stor forskjell på å være bloggerbarn av foreldre som blir kjendiser - og en D-kjendis som Mette og moren i klassen hos oss. Det hadde nok blitt en snakkis hvis feks CBEs barn begynte på vår skole. Men folk flest bryr seg ikke særlig om D-kjendiser, og de færreste leser blogger/insta så detaljert og analyserende som KG.

Ang bloggermoren hos oss er hun veldig lite A4, og hun kan skrive ting som lett kunne blitt tolket ekstremt her inne. Feks om økonomi, som har vært veldig dårlig. Alle barna er nevnt med navn og vist bilder av flere ganger. Da det kom melding fra skolen at det skulle begynne et barn med navnet XXXX i klassen, skjønte jeg med en gang hvem det var, og det stemte, enda jeg ikke leste bloggen hennes den gangen. 

Det er nok en forskjell på bloggerbarn av A - kjendiser , og bloggerbarn av "naboen".  Sistnevnte vil jeg tro vekker kikker'n i mange.  

Du visste.  av navnet, at det var bloggerbarnet som skulle begynne i ditt barns klasse, uten å lese bloggen den gang. Hva var det som gjorde at du begynte å lese bloggen hennes etter at barnet var blitt venn med ditt barn?

• Liker 14
Skrevet (endret)
AnAngel skrev (17 minutter siden):

Det er nok en forskjell på bloggerbarn av A - kjendiser , og bloggerbarn av "naboen".  Sistnevnte vil jeg tro vekker kikker'n i mange.  

Du visste.  av navnet, at det var bloggerbarnet som skulle begynne i ditt barns klasse, uten å lese bloggen den gang. Hva var det som gjorde at du begynte å lese bloggen hennes etter at barnet var blitt venn med ditt barn?

Dette er jo selvsagt "naboen" når de går på vår skole.

Jeg visste det fordi de har vært mange ganger på TV2, i VG, ukeblader og selvsagt i lokalavisen. 

Rettelse: Obs, ser nå at du spurte om hvorfor jeg begynte å lese bloggen. Jeg leser ikke bloggen fast (leser ingen blogger fast..), men kikker av og til innom morens insta, blogg og andre steder der hun er synlig. Man får jo med seg litt når noen er i nyhetsbildet. 

Endret av Lady T
  • Liker 2
Skrevet
Pålur skrev (24 minutter siden):

Mitt tantebarn har også en i klassen som er bloggerbarn, mamma’n er ikke kjempe kjent og stor blogger. Uavhengig av dette har de måtte samlet klassen med foreldre gjentatte ganger da dette barnet føler seg mobbet. De går nå på ungdommskole og de fleste av klasse og skolekameratene følger med hennes blogg og nevner til tider ting om han som de har lest på bloggen.

Så tror i ditt tilfelle at dette er flax at ingen har nevnt noe for dette barnet...

Uff, så tragisk å høre 😪 

(Dette er også ungdomskolen)

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår ikke den sårbarheten man åpner for ved å utlevere sitt (og andres) privatliv, jeg hadde nærmest blitt paranoid av det. Og hadde heller ikke orket å være «på» hele tiden med posting på SoMe. 
Men uansett, det ene eller det andre... Jeg synes han virker som en fin fyr og er imponert over hvor godt norsk han har lært seg før han kom til Norge. Og jeg tenker det må være ekstra utfordrende å lære språk på en dialekt (sannsynligvis), og så komme hit hvor du skal forholde deg til bergensk uttale og ord i tillegg. (Ikke til forkleinelse om dialekter eller noe, jeg bare tenker at dette må gjøre det veldig mye mer komplisert.)

Jeg håper det går bra med de og at han får seg en jobb etterhvert. Jeg krysser virkelig fingrene for at dette får en lykkelig slutt, for det er jammen risikosport de har begitt seg ut på, der faren er den mest sårbare og som har mest å tape. 

• Liker 14
Skrevet

En annen ting, for å fortsette med litt positivitet:

Jeg tror Mette har gjort lurt i dette med å få produsert led-lys i nye farger og fasonger! Jeg har bare sett hvite/off-white vanlige lys tidligere, men det skal sies jeg ikke har lett.

Om det jeg tror om dette markedet stemmer, og hadde jeg om jeg var henne  «hivd meg rundt», og opprettet en ny nettbutikk med et mye mer treffende navn og kun led-lys som produkt. Og tatt GODE bilder og videoer av lysene mot mørk bakgrunn, for mange er opptatt av hvor mye veken «blafrer». Og ellers gode beskrivelser av forskjeller, hvordan fjernkontrollen brukes på flere lys osv. Dette kunne faktisk blitt en god inntekt for henne. 
(Eneste ulempen er at med slikt masseprodusert småelektrisk er det ofte litt problemer med ting som ikke funker, og det kan bli en del returer osv)

• Liker 4
Skrevet
Ellevill skrev (1 time siden):

Men uansett, det ene eller det andre... Jeg synes han virker som en fin fyr og er imponert over hvor godt norsk han har lært seg før han kom til Norge. Og jeg tenker det må være ekstra utfordrende å lære språk på en dialekt (sannsynligvis), og så komme hit hvor du skal forholde deg til bergensk uttale og ord i tillegg. (Ikke til forkleinelse om dialekter eller noe, jeg bare tenker at dette må gjøre det veldig mye mer komplisert.)

Eng! Han virker som å være en flott fyr.

Ellers snakker alle i norge dialekt. Når bergensk er den dialekten han hører mest av, så blir den også enklest å forstå / lære for han. 

• Liker 3
Skrevet
Ellevill skrev (1 time siden):

En annen ting, for å fortsette med litt positivitet:

Jeg tror Mette har gjort lurt i dette med å få produsert led-lys i nye farger og fasonger! Jeg har bare sett hvite/off-white vanlige lys tidligere, men det skal sies jeg ikke har lett.

Om det jeg tror om dette markedet stemmer, og hadde jeg om jeg var henne  «hivd meg rundt», og opprettet en ny nettbutikk med et mye mer treffende navn og kun led-lys som produkt. Og tatt GODE bilder og videoer av lysene mot mørk bakgrunn, for mange er opptatt av hvor mye veken «blafrer». Og ellers gode beskrivelser av forskjeller, hvordan fjernkontrollen brukes på flere lys osv. Dette kunne faktisk blitt en god inntekt for henne. 
(Eneste ulempen er at med slikt masseprodusert småelektrisk er det ofte litt problemer med ting som ikke funker, og det kan bli en del returer osv)

Som jeg har skrevet tidligere, er jeg veldig fornøyd med lysene jeg har kjøpt av henne. De «blafrer» virkelig! Går 100 % for å anbefale hennes led-lys.

Ser også hun har oppdatert beskrivelsene av lysene nå mer detaljert nå. Det er bra! 

• Liker 3
Skrevet

Ny, detaljert skolestil på bloggen. 
En ansatt i politiet ga visst dårlig service og siden hårfargen blir beskrevet er han egentlig hengt ut på blogg. 
Og vi kjerringer får en ny lekse. 

• Liker 21
Skrevet
CMarie skrev (25 minutter siden):

Ny, detaljert skolestil på bloggen. 
En ansatt i politiet ga visst dårlig service og siden hårfargen blir beskrevet er han egentlig hengt ut på blogg. 

Ja, jeg reagerte litt på det jeg også, men når det gjelder hva hun klarer å skrive og offentliggjøre, ja, så forundrer det meg ikke 

• Liker 13
Skrevet

Jeg er så utrolig glad for at ikke bare jeg reagerte på det. Jeg forstår liksom ikke

• Liker 10
Skrevet

Mette kan skrive hva hun vil, det har hun vist gang på gang. 

Fryktelig kjedelig å skrive om KG hele tiden. Hvis hun er så trygg på seg og sitt så hadde hun ikke orka lese her og komme med motsvar på blogg hele tiden. Snapper og innlegg på blogg må jo se helt idiotisk ut for en som ikke er her inne. Eller er det slik at hun kun har lesere fra KG?

• Liker 16
Annonse
Skrevet

Enigt sig själv är hon så snäll och hänger aldrig ut någon! ...Förutom ABD, en kund från hennes nätbutik och kärringtanker-bloggerskan. Och sen den här polisen nu då. Men- förutom dom- ingen. Så.himla.snäll. Typ... 

• Liker 23
Skrevet

Vil anta at ikke så mange passer til beskrivelsen så hadde sikkert vært hyggelig for fyren om at han fikk vite hvilke negative kommentarer som ligger ute om han offentlig. Kan jo være at de tolket han helt feil og at hans personlighet er slik uten at det betyr hva hun har tolket..ja for tenk kunn M har retten til å skrive og tenke slik om andre 

• Liker 6
Skrevet

Hun forklarer og forklarer i det ene innlegget etter det andre, noen ganger lurer jeg på hva hun tenker om leserne sine at vi ikke forstår stort så hun forklare for at vi skal få det med oss. Når hun også begynner å beskrive folk detaljert som tydeligvis ikke helt falt i hennes smak har hun godt for langt, jeg mener hun bør slette akkurat det.

• Liker 18
Skrevet

Skolestil er veldig treffende for mange av innleggene skrevet av både MA og mannen. Normalt sett blir alle de detaljene rundt ting som er uvesentlige for budskapet en irriterende distraksjon. Denne gangen ble det svært uheldig. 
Lurer på om potensielle arbeidsgivere for H reflekterer over om det kan bli skittentøysvask på bloggen om de ryker uklar.

• Liker 20
Skrevet
Manannan skrev (19 minutter siden):

Skolestil er veldig treffende for mange av innleggene skrevet av både MA og mannen. Normalt sett blir alle de detaljene rundt ting som er uvesentlige for budskapet en irriterende distraksjon. Denne gangen ble det svært uheldig. 
Lurer på om potensielle arbeidsgivere for H reflekterer over om det kan bli skittentøysvask på bloggen om de ryker uklar.

Nå har hun tatt bort litt av beskrivelsen så da ble hun vell igjen fristet til å lese litt her inne da😆

• Liker 16
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...