Isild Skrevet 19. mars 2021 #11501 Skrevet 19. mars 2021 Skrottefar skrev (5 timer siden): Og nå har MA kommet med et nytt innlegg på bloggen som garantert er rettet mot Kjerringtanker sin blogg, snakk om å fortsette å gnage på det beinet der......patetisk, rett og slett. Hvorfor holde på sånn? Krenka much, eller? Vel vel, av mangel på noe bedre å skrive så kommer hun med et makkverk av et innlegg i stedet, gudene vet hvorfor 🤣 https://metteask.blogg.no/blogger-som-blogger-om-blogger-som-blogger-om-andre-bloggere.html Kommentarfeltet lurer på om det har "klikket" ser jeg. Er man utenforstående så kan dette virke litt "rabla" ja. Hun gjør det iallefall tydelig at blogg er "dødt". De som faktisk var toppbloggere blogger ikke lenger, og det som er igjen nå. er - dette. RIP blogg (som Vegard Harm så treffende sa ) https://www.vgtv.no/video/206022/bloggdoeden-hva-skjedde-med-bloggerne 7
Visvas Skrevet 19. mars 2021 #11502 Skrevet 19. mars 2021 Har ikke lest innlegget, men overskrifta på innlegget er vel direkte hentet fra en annens kommentar i kjærringtankertråden? 4
Lady T Skrevet 19. mars 2021 #11503 Skrevet 19. mars 2021 Influenseren skrev (7 timer siden): Selv om noe ikkje er sponset kan man anbefale og snakke fint om det i bloggen UTEN at det skal merkes Reklame. Vil jo si at det er et stort minus å merke noe som Reklame om det ikkje er det. Si at man som blogger f.eks er i søkelyset for kontroll av sponsoravtaler. Hva da med alt man merket som Reklame som ikkje var sponset, men bare ros fordi man likte produktet, eller som her; Hotelrommet? Kommer man i klem med skatteetaten da må man jo bevise at det ikkje var sponset... Det står jo i innlegget til Mette hva hun fikk sponset. Kjerringtanker har også merket et innlegg som reklame, som egentlig bare er tips om en annen blogg.. Ser ingen som er «bekymret» for henne 😅😅 5
Hei2016 Skrevet 19. mars 2021 #11504 Skrevet 19. mars 2021 Lady T skrev (40 minutter siden): Det står jo i innlegget til Mette hva hun fikk sponset. Kjerringtanker har også merket et innlegg som reklame, som egentlig bare er tips om en annen blogg.. Ser ingen som er «bekymret» for henne 😅😅 Det här är en tråd om Mette Ask og handlar inte om kärringtanker. Om du vill diskutera kärringtanker kan du göra det i den tråd som gäller henne. 21
Hei2016 Skrevet 19. mars 2021 #11505 Skrevet 19. mars 2021 (endret) ”Det beste en kan gjøre er å støtte hverandre, heie på hverandre, motivere hverandre og vise forståelse for hverandre. Og om ikke det er mulig, er det bedre å ikke bruke tiden på andre bloggere i det hele tatt. Men fokusere på seg selv og sitt eget.” Så skriver Mette i sluten av sitt inlägg efter sitt (mindre lyckade) försök på att hänga ut, kritisera och ge tillbaka med samma mynt. Ta dit egna råd, Mette. Du som enighet dig själv aldrig, sätt bortifrån ABD och kund i din nätbutik, hänger ut nån. Hur indignerad kan man bli? Mette ”gir beskjed”, som hon själv skriver, och att nån då ens vågar att inte lyssna på henne?! Hur har dom mage till det? Nu har hon ”gitt beskjed” och då måste alla lyssna på Mette. Punkt slut. (Det är ju inte så att hon själv tar åt sig ”beskjeder” häller- bara alla andra som måste det.) I samma veva skriver hon dock flerfaldiga gånger att hon egentligen inte bryr sig. Jäklar hur mycket energi det lägges på nåt sånt man inte ens bryr sig med... Spännande att se hur det blir med engagemangen när hon hittar något hon genuint bryr sig med. Lär ju bli enormt. Endret 19. mars 2021 av Hei2016 *själv 22
Surikatt Skrevet 19. mars 2021 #11506 Skrevet 19. mars 2021 Mette Ask har bestemt at de skal være norske. Hun er streng. De skal reise til Tyrkia på ferier. Jeg må le. Mette har ikke råd til å reise på ferie. Hun kan ikke bestemme hvordan mannen skal oppføre seg. De kommer til å få problemer. 19
Alex_rude Skrevet 19. mars 2021 #11507 Skrevet 19. mars 2021 Surikatt skrev (1 minutt siden): Mette Ask har bestemt at de skal være norske. Hun er streng. De skal reise til Tyrkia på ferier. Jeg må le. Mette har ikke råd til å reise på ferie. Hun kan ikke bestemme hvordan mannen skal oppføre seg. De kommer til å få problemer. Unnskyld meg, men hva vet om hva Mette har råd til og ikke? Altså alvorlig talt. Å hva mener du med At hun ikke kan bestemme hvordan mannen skal oppføre seg? Spesifiser? Hun kan da bestemme at datteren skal få en norsk oppvekst! Jeg er selv gift med en amerikaner, og vårt felles barn vil få en norsk oppvekst, for vi bor i NORGE. 9
Tildittbeste Skrevet 19. mars 2021 #11508 Skrevet 19. mars 2021 Alex_rude skrev (10 minutter siden): Unnskyld meg, men hva vet om hva Mette har råd til og ikke? Altså alvorlig talt. Å hva mener du med At hun ikke kan bestemme hvordan mannen skal oppføre seg? Spesifiser? Hun kan da bestemme at datteren skal få en norsk oppvekst! Jeg er selv gift med en amerikaner, og vårt felles barn vil få en norsk oppvekst, for vi bor i NORGE. Ingen kan vell bestemme hvordan en annen person skal oppføre seg. Du kan ha ønsker men til slutt er det kunn personen selv som bestemmer hvordan han/hun oppfører seg. Ja jenta vil få en norsk oppvekst så lenge de bor i Norge. Husker godt hun for en tid tilbake skrev de skulle ha tyrkiske "dager" sitte på golvet å spise og den type ting, lenge siden det har vært nevnt igjen. Tror nok etter hvordan jeg har sett og lest om M at hun gjerne vil ha siste ordet sagt I mang en sammenheng. Så utfordringer vil nok komme på rad og rekke, tror jeg. 22
lilletyrkia Skrevet 19. mars 2021 #11509 Skrevet 19. mars 2021 JaVel skrev (På 17.3.2021 den 22.24): Nå er jo ikke Tyrkia et strengt muslimsk land, men Profeten Muhammed sa at man skulle slå sine barn hvis de ikke ba etter at de var fylt 7 år..fritt fra hukommelsen. Jeg selv har et inntrykk av at fysisk avstraffelse er vanlig i muslimske land, men dette er noe jeg tror, altså ingen konkret viten. .Samtidig er det jo også vanlig med fysisk avstraffelse av barn i Usa og,så det virker som de nordiske landene er litt uvanlige når det kommer til barneoppdragelse. Ja jeg er veldig forsiktig ned å uttale meg om hva som er vanlig. Da ting er veldig forskjellig i alle familier og forskjellig deler av Tyrkia. Det er hvertfall lover mot vold, men ja det skjer nok altfor mye enda, æresdrap osv også. De har en lang vei å gå. 2
Surikatt Skrevet 19. mars 2021 #11510 Skrevet 19. mars 2021 Alex_rude skrev (19 minutter siden): Unnskyld meg, men hva vet om hva Mette har råd til og ikke? Altså alvorlig talt. Å hva mener du med At hun ikke kan bestemme hvordan mannen skal oppføre seg? Spesifiser? Hun kan da bestemme at datteren skal få en norsk oppvekst! Jeg er selv gift med en amerikaner, og vårt felles barn vil få en norsk oppvekst, for vi bor i NORGE. Hun hadde ikke råd til karantenehotell og ba leserne om hjelp til penger. Alvorlig talt. Åja. Er det bare hennes datter? 33
Skrottefar Skrevet 19. mars 2021 #11511 Skrevet 19. mars 2021 Surikatt skrev (12 minutter siden): Hun hadde ikke råd til karantenehotell og ba leserne om hjelp til penger. Alvorlig talt. Åja. Er det bare hennes datter? De hadde råd til hotell-opphold nå, men brukte vel av de pengene som ikke ble tilbakebetalt etter spleisen siden det var noen som ikke ville ha pengene tilbake 🤣 19
lilletyrkia Skrevet 19. mars 2021 #11512 Skrevet 19. mars 2021 At Mette vil ha en norsk oppvekst for dattera er da mer positivt enn om hun hadde fulgt det de gjør i landsbyen til mannen. 😄👍 9
ClusterOfGrapes Skrevet 19. mars 2021 #11513 Skrevet 19. mars 2021 (endret) Slik jeg kjenner tyrkisk kultur og der kjønnsrollemønsteret er veldig forskjellig i fra vårt, er at menn i liten grad bidrar i stell av barn og hus. De leker gjerne med barna, men bleieskift, pass og å trille barnevogn er slett ikke vanlig at menn bidrar med. Heller ikke husarbeid. Huseyin har vist at han at han ikke kvir seg på å delta i slike sysler ( i alle fall er dette i noen grad dokumentert på blogg og på snap at han gjør) Ikke minst virker han omsorgsfull og varm. Så tenker det går helt fint med barneoppdragelsen til lillejenta. Endret 20. mars 2021 av ClusterOfGrapes 30
Surikatt Skrevet 19. mars 2021 #11514 Skrevet 19. mars 2021 Skrottefar skrev (1 time siden): De hadde råd til hotell-opphold nå, men brukte vel av de pengene som ikke ble tilbakebetalt etter spleisen siden det var noen som ikke ville ha pengene tilbake 🤣 Ja, sikkert. Kanskje det rekker til bobil, også så kan far og barn sove utenfor jobben til mor😂 4
Skrottefar Skrevet 19. mars 2021 #11515 Skrevet 19. mars 2021 Surikatt skrev (4 minutter siden): Ja, sikkert. Kanskje det rekker til bobil, også så kan far og barn sove utenfor jobben til mor😂 Nah......er neppe nok igjen til bobil, men de har nok råd til et lite telt de kan slå opp ute på plenen hos jobben til mor 🤣 7
ClusterOfGrapes Skrevet 19. mars 2021 #11516 Skrevet 19. mars 2021 Surikatt skrev (16 minutter siden): Ja, sikkert. Kanskje det rekker til bobil, også så kan far og barn sove utenfor jobben til mor😂 Enig at dette bobilforslaget med å parkere mann og barn der mens hun var på nattevakt hørtes crazy ut😂Men vi mødre kjenner jo på stresset når vi skal starte på jobb igjen, og ikke har klart hvordan en skal få ting til å gå i hop med barnepass. Så det var vel muligheten hun så da? Et impulsivt forslag for å løse krisa? Så viser det seg, i alle fall tilsynelatende at mannen mest sannsynlig, lett fixer å ha ansvaret når hun er på jobb. 4
Alex_rude Skrevet 19. mars 2021 #11517 Skrevet 19. mars 2021 Surikatt skrev (2 timer siden): Hun hadde ikke råd til karantenehotell og ba leserne om hjelp til penger. Alvorlig talt. Åja. Er det bare hennes datter? Så fordi at hun hadde brukt alle pengene sine det og da på familiegjenforening osv så vil det si at hun/de aldri kommer til å h råd til å dra på ferie? Nei det gjør jo selvsagt ikke det fordi at dere kjerringer her inne har bestemt dere for det. Alvorlig talt! Nei det er ikke bare hennes datter. Men de bor i Norge. Så .. ja. Det blir nok mest naturlig at det blir norske skikker og oppvekst ja! Å det får han bare innfinne seg med. Å det gjør han sikkert også! 6
Surikatt Skrevet 20. mars 2021 #11518 Skrevet 20. mars 2021 Skulle ikke Mette Ask skjerme datteren fra bloggen ? Nå er det innlegg på innlegg og bilder av barnet bakfra. Merkelig det der at de tror det ikke er eksponering når bildet tas bakfra. Hadde du likt det om noen tok bilder av deg bakfra og la det ut på Internett uten at du visste det? 23
Tildittbeste Skrevet 20. mars 2021 #11519 Skrevet 20. mars 2021 Det er flere ting m gjør som hun har sagt hun ikke vil gjøre. Det å henge seg opp i at andre skriver om henne f ex. Hun sier hun ikke bryr seg, men hun må vell bry seg når det kommer innlegg på innlegg og kommentar på kommentar. Hørt og sett akkurat dette temaet ganske mange ganger den siste uka. 11
Skrottefar Skrevet 20. mars 2021 #11520 Skrevet 20. mars 2021 Tildittbeste skrev (44 minutter siden): Det er flere ting m gjør som hun har sagt hun ikke vil gjøre. Det å henge seg opp i at andre skriver om henne f ex. Hun sier hun ikke bryr seg, men hun må vell bry seg når det kommer innlegg på innlegg og kommentar på kommentar. Hørt og sett akkurat dette temaet ganske mange ganger den siste uka. Ja, hun har vel også sagt flere ganger at hun skal slutte å lese om seg selv også, men neida, det fortsetter hun å gjøre 😛 13
Fremhevede innlegg