lilletyrkia Skrevet 17. mars 2021 #11441 Skrevet 17. mars 2021 Husker ikke heller når reglen kom eller hvor grensa går. Men det er iallfall ikke lov med vold mot barn. Det hender stadig man ser mødre gi ungene klask på lekeplass foreksempel. Og det er mye sånn hva naboen gjør er ikke mitt problem. Tror (vet ikke) men jeg tror at svært få melder inn til barnevern og politi om de ser et klask eller ørefik. De aller fleste ser nok kraftig alvorlig på mishandling. Var nettopp en barnehage her i Alanya der noen personale fikk sparken for de slo barn. Alle barnehager har kamera så det gir en liten beskyttelse iallfall. 4
lilletyrkia Skrevet 17. mars 2021 #11442 Skrevet 17. mars 2021 JaVel skrev (5 timer siden): Til dere som er gift med en tyrkisk mann, er det fortsatt vanlig med fysisk avstraffelse av barn i Tyrkia? I Norge ble det forbudt i 1987, mens lettere slag ble forbudt i 2010, så det er ikke så lenge siden. Jeg så nå at du spurte om det var vanlig og at du ikke spurte om det var lov😆 Men nja jeg vet ikke hvor vanlig det er egentlig. Vil tro klask/ørefik eller å ta hardt i armen er vanlig blant mange. Mens andre igjen aldri kunne gjort det. Det er ikke helt utelukket iallfall. 1
GhostHug Skrevet 17. mars 2021 #11443 Skrevet 17. mars 2021 Hva med dette med tannpuss?🥺 Høres jo ut som middelalderen. 6
JaVel Skrevet 17. mars 2021 #11444 Skrevet 17. mars 2021 lilletyrkia skrev (36 minutter siden): Jeg så nå at du spurte om det var vanlig og at du ikke spurte om det var lov😆 Men nja jeg vet ikke hvor vanlig det er egentlig. Vil tro klask/ørefik eller å ta hardt i armen er vanlig blant mange. Mens andre igjen aldri kunne gjort det. Det er ikke helt utelukket iallfall. Nå er jo ikke Tyrkia et strengt muslimsk land, men Profeten Muhammed sa at man skulle slå sine barn hvis de ikke ba etter at de var fylt 7 år..fritt fra hukommelsen. Jeg selv har et inntrykk av at fysisk avstraffelse er vanlig i muslimske land, men dette er noe jeg tror, altså ingen konkret viten. .Samtidig er det jo også vanlig med fysisk avstraffelse av barn i Usa og,så det virker som de nordiske landene er litt uvanlige når det kommer til barneoppdragelse. 2
Visvas Skrevet 17. mars 2021 #11445 Skrevet 17. mars 2021 Så kommer det fram litt og litt at det faktisk er slik vi har skrevet i den lille landsbygda, noe er faktisk "verre" enn vi har skrevet. Hardnakket påsto hun gang på gang at vi ikke visste hvordan det var i H sin landsbygd og at vi ikke hadde peiling på hva vi snakket om for de var annerledes enn "oss". Spennende å lese, morro å se forskjeller og likheter. Ang. tenner så er det fryktelig dårlig, de ligger laaaaaangt bak. Lærere synes fluor på tenner og tabletter er skummelt og prøver å få foreldre til å ikke la ungene få dette når tannpleieren kommer på skolen for tannsjekk. Det er mye fokus på tannpuss på barnehage og ungene får tannbørster og tannkrem med seg hjem to ganger i året på skolen der vi er iallefall. 5
Flettfrid Skrevet 17. mars 2021 #11446 Skrevet 17. mars 2021 De har fått sponset hotellopphold på suite, å går til nabohotellet for å kjøpe middag(billigere dagens). Bare jeg som finner det en smule smålig eller? 🙈 33
likermegher Skrevet 17. mars 2021 #11447 Skrevet 17. mars 2021 Flettfrid skrev (3 minutter siden): De har fått sponset hotellopphold på suite, å går til nabohotellet for å kjøpe middag(billigere dagens). Bare jeg som finner det en smule smålig eller? 🙈 Hun har vel egentlig ikke råd til å dra ut på noe. Kunne vel kjøpt noe på en vanlig butikk. 3
ClusterOfGrapes Skrevet 17. mars 2021 #11448 Skrevet 17. mars 2021 likermegher skrev (9 minutter siden): Hun har vel egentlig ikke råd til å dra ut på noe. Kunne vel kjøpt noe på en vanlig butikk. Flettfrid skrev (14 minutter siden): De har fått sponset hotellopphold på suite, å går til nabohotellet for å kjøpe middag(billigere dagens). Bare jeg som finner det en smule smålig eller? 🙈 Samma det vel! De virker lykkelige, og fint er det😊 9
Frøken_fjong1 Skrevet 17. mars 2021 #11449 Skrevet 17. mars 2021 Flettfrid skrev (22 minutter siden): De har fått sponset hotellopphold på suite, å går til nabohotellet for å kjøpe middag(billigere dagens). Bare jeg som finner det en smule smålig eller? 🙈 Det er så sinnsykt dårlig gjort. Hadde aldri sponset henne igjen. Håper andre ser hvor dårlig deal det er å sponse henne. 15
Hellow Skrevet 17. mars 2021 #11450 Skrevet 17. mars 2021 Håper hun husker at hun må skatte av verdien av oppholdet i suiten, slik at hun ikke tenker at det er direkte gratis selv om de har fått det sponsa. 18
Frøken_fjong1 Skrevet 17. mars 2021 #11451 Skrevet 17. mars 2021 Hellow skrev (4 minutter siden): Håper hun husker at hun må skatte av verdien av oppholdet i suiten, slik at hun ikke tenker at det er direkte gratis selv om de har fått det sponsa. Kommer vel aldri til å skje. Det må vel meldes inn selv? 4
Hellow Skrevet 17. mars 2021 #11452 Skrevet 17. mars 2021 Frøken_fjong1 skrev (3 minutter siden): Kommer vel aldri til å skje. Det må vel meldes inn selv? Ja, man må vel oppgi verdi av sponsede produkter/opplevelser ila året i skattemeldingen, eventuelt skattemeldingen for næringsdrivende om hun har enk, regner jeg med? 1
ClusterOfGrapes Skrevet 17. mars 2021 #11453 Skrevet 17. mars 2021 Frøken_fjong1 skrev (32 minutter siden): Det er så sinnsykt dårlig gjort. Hadde aldri sponset henne igjen. Håper andre ser hvor dårlig deal det er å sponse henne. Hva mener du? 1
Frøken_fjong1 Skrevet 17. mars 2021 #11454 Skrevet 17. mars 2021 ClusterOfGrapes skrev (5 minutter siden): Hva mener du? Her får de oppholdet gratis , men velger å legge pengene på mat hos konkurrenten. Det er jo super hyggelig gjort av henne! Eller ikke. 🙄hotellet fikk ny meny for et par dager siden, de hadde sikkert satt pris på at de delte den menyen og bilder fra det måltidet. 32
Tildittbeste Skrevet 17. mars 2021 #11455 Skrevet 17. mars 2021 Flettfrid skrev (1 time siden): De har fått sponset hotellopphold på suite, å går til nabohotellet for å kjøpe middag(billigere dagens). Bare jeg som finner det en smule smålig eller? 🙈 Nei du er nok ikke den eneste..kan ikke skjønne at de synes det er greit og itillegg fortelle det til følgerene sine. Burde virkelig spist på hotellet det har fått sponsa..men ja som du sier de har vell ikke helt råd til dette. Ser ut som det har blitt kjøpt inn en del ekstra etter H kom av godis, pizza på døra og ikea i går uten at det nødvendigvis koster flesk. Men M har jo påpekt mang en gang at hun prøver å leve sparsomt 10
jukkapalme Skrevet 17. mars 2021 #11456 Skrevet 17. mars 2021 Flettfrid skrev (1 time siden): De har fått sponset hotellopphold på suite, å går til nabohotellet for å kjøpe middag(billigere dagens). Bare jeg som finner det en smule smålig eller? 🙈 Det er rimelig spesielt og en smule smålig, ja. Når hun først er så heldig og får sponset hotellopphold er det minste hun kan gjøre å kjøpe maten der, syns jeg. 18
ClusterOfGrapes Skrevet 17. mars 2021 #11457 Skrevet 17. mars 2021 Frøken_fjong1 skrev (4 minutter siden): Her får de oppholdet gratis , men velger å legge pengene på mat hos konkurrenten. Det er jo super hyggelig gjort av henne! Eller ikke. 🙄hotellet fikk ny meny for et par dager siden, de hadde sikkert satt pris på at de delte den menyen og bilder fra det måltidet. Da skjønner jeg mer, takk😊
Manannan Skrevet 17. mars 2021 #11458 Skrevet 17. mars 2021 (endret) Frøken_fjong1 skrev (10 minutter siden): Her får de oppholdet gratis , men velger å legge pengene på mat hos konkurrenten. Det er jo super hyggelig gjort av henne! Eller ikke. 🙄hotellet fikk ny meny for et par dager siden, de hadde sikkert satt pris på at de delte den menyen og bilder fra det måltidet. Hun kunne ihvertfall latt være å legge ut video av ut- og innside av det andre hotellet. Ser ganske løk ut med videoer fra Thon med spons iblandet umerkede videoer fra Scandic. Uprofesjonelt. Endret 17. mars 2021 av Manannan La til en presisering 34
Skrottefar Skrevet 17. mars 2021 #11459 Skrevet 17. mars 2021 MA slutter aldri å overraske, får sponset hotellopphold og tar middagen hos nabohotellet......er det mulig å være så tanketom og bortreist? Eh ja, det er nå herved bevist 🤣 At et hotell i utgangspunktet også velger å sponse MA finner jeg noget snodig, men men, de får vel opp øya nå 😜 36
Visvas Skrevet 17. mars 2021 #11460 Skrevet 17. mars 2021 Dette var meget spesielt. Er det i heletatt "lov"? 7
Anbefalte innlegg