Gå til innhold

metteask.blogg.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Imponert over norsken til H! Den har han jobbet godt med i Tyrkia. Viser innsatsvilje det. 

• Liker 24
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

-Lettere om min mann hadde vært norsk, står det i overskriften. Jeg lurer på om hun begynner å ta inn over seg at det er utfordringer ved å være fra to ulike kulturer og at man må gi og ta. Men nei, det dreier seg om ulike regler med hensyn på testing og karantene 😅

Endret av Alauda
  • Liker 15
Skrevet
Alauda skrev (12 minutter siden):

-Lettere om min mann hadde vært norsk, står det i overskriften. Jeg lurer på om hun begynner å ta inn over seg at det er utfordringer ved å være fra to ulike kulturer og at man må gi og ta. Men nei, det dreier seg om ulike regler med hensyn på testing og karantene 😅

Clickbite som de aller fleste innleggende de siste 2 ukene. Blir litt ekstra inntekt denne mnd, sparer opp til en is til H hver dag i sommerferien🍨 🤣😎🙈

• Liker 23
Skrevet

Dette siste var bare et tulleinnlegg om at hun skal ta en coronatest i morgen og ikke mannen og datteren. 

• Liker 7
Skrevet

Så lenge det bare er hun som skal teste seg bør mann og barn kunne være alene hjemme? Så får de litt gradvis tilvenning på det, han har gjort allerede vært litt alene med henne mens M er oppe osv.

• Liker 2
Skrevet
Flettfrid skrev (51 minutter siden):

Clickbite som de aller fleste innleggende de siste 2 ukene. Blir litt ekstra inntekt denne mnd, sparer opp til en is til H hver dag i sommerferien🍨 🤣😎🙈

Ja, er alltid clickbait fra den kanten, det er så kalkulert som det kan bli 😜

Is til H blir det nok, og kanskje det blir litt til overs slik at han kan få litt lommepenger og/eller lørdagsgodt i tillegg 🤣

• Liker 16
Skrevet
Merete2020 skrev (På 6.3.2021 den 20.26):

De første ukene etter mannen min flyttet til Norge var de lykkeligste ukene i mitt liv. Hvis man ikke er lykkelig i begynnelsen så kommer det garantert til å gå dårlig. Det er nok av hindre som kommer etterhvert som å finne jobb, venner osv som tærer ekstremt på forholdet. 

Dette er bare så feil. 

Jeg (og flere jeg kjenner ..) hadde en tøff start på ekteskapet av flere grunner (sykdom, jobbforhold, dårlige svigerfamilieforhold, uhell med økonomi.... alt ballet på seg!) Hadde aldri tatt de årene om igjen. Vi kommuniserte også så dårlig rundt det. Men vi kjempet oss gjennom!

Nå har vi vært gift i over 15 år og har det HELT fantastisk sammen. Helt perfekt!

Så nei, en tøff start garanterer absolutt ikke for at det kommer til å gå dårlig 😉🥰

• Liker 18
Skrevet (endret)

Jeg er helt enig i at en tøff start ikke garanterer for at det går dårlig. Veldig mange jeg kjenner inkl meg selv hadde en tøff start, men jeg tror essensen her var at vi hadde ønske og vilje til at det skulle går bra. Ikke vilje på trass for å motbevise kritikere, men vilje for at man ønsket å være sammen. 

Det er litt her jeg sliter med å se at M er, det har ei lang stund sett ut som hun har gitt opp før hun har begynt og ikke har spesielt stort ønske om å dele hus og barn med en mann overhode. 

Endret av Visvas
  • Liker 13
Skrevet (endret)
Visvas skrev (3 timer siden):

Jeg er helt enig i at en tøff start ikke garanterer for at det går dårlig. Veldig mange jeg kjenner inkl meg selv hadde en tøff start, men jeg tror essensen her var at vi hadde ønske og vilje til at det skulle går bra. Ikke vilje på trass for å motbevise kritikere, men vilje for at man ønsket å være sammen. 

Det er litt her jeg sliter med å se at M er, det har ei lang stund sett ut som hun har gitt opp før hun har begynt og ikke har spesielt stort ønske om å dele hus og barn med en mann overhode. 

Jeg har ikke inntrykk av at hun har gitt opp, men at det er mer en ærlighet på at «sånn er det, vi har de og de utfordringene og er klar over det og hva vi må jobbe med».  

Endret av Lady T
  • Liker 8
Skrevet
Visvas skrev (2 timer siden):

Jeg er helt enig i at en tøff start ikke garanterer for at det går dårlig. Veldig mange jeg kjenner inkl meg selv hadde en tøff start, men jeg tror essensen her var at vi hadde ønske og vilje til at det skulle går bra. Ikke vilje på trass for å motbevise kritikere, men vilje for at man ønsket å være sammen

Du tror hun får ektemannen fra Tyrkia, og inn i sitt hjem og sitt liv, fordi hun på trass ønsker å motbevise blogglesere om at de tar feil og hun har rett?

Alvorlig talt, nå er det på tide å ta seg en fot i bakken her.

• Liker 11
Skrevet
Turkis Sau skrev (3 minutter siden):

Du tror hun får ektemannen fra Tyrkia, og inn i sitt hjem og sitt liv, fordi hun på trass ønsker å motbevise blogglesere om at de tar feil og hun har rett?

Alvorlig talt, nå er det på tide å ta seg en fot i bakken her.

Jeg tenker at det ikke er trass, men at hun nå kan vise både seg selv, familie og omverdenen at hun har gitt forholdet og den nye kjernefamilien et realt forsøk. Hun ønsker utvilsomt at far og datter skal få bygge bånd, og det er fint. Men det er vanskelig å se at dette virkelig er noe hun ønsker for seg selv. Håper dette kan endre seg og at det viser seg å bli bra for alle parter.  

• Liker 10
Gjest Trude4
Skrevet
Alauda skrev (1 time siden):

Jeg tenker at det ikke er trass, men at hun nå kan vise både seg selv, familie og omverdenen at hun har gitt forholdet og den nye kjernefamilien et realt forsøk. Hun ønsker utvilsomt at far og datter skal få bygge bånd, og det er fint. Men det er vanskelig å se at dette virkelig er noe hun ønsker for seg selv. Håper dette kan endre seg og at det viser seg å bli bra for alle parter.  

Flere ganger er det blit sakt at hun bare tenker på seg selv og er egoistisk. Nå tenker hun plutselig ikke på seg selv men da i negativ betydning helt klart..

Skrevet

For meg virker dette forholdet fremdeles litt kunstig og ikke ekte. En annen ting. Hvorfor er far og datter med  i en endeløs coronatest kø, når det bare er M som skal testes. De hadde hatt det mye bedre hjemme, kunne gått trilletur og kost seg sammen bare de to. Nå sitter de i baksetet i en bil bare. Aller minst for dattera må dette være en kjedelig  opplevelse. 

• Liker 16
Skrevet
Oppland skrev (4 minutter siden):

For meg virker dette forholdet fremdeles litt kunstig og ikke ekte. En annen ting. Hvorfor er far og datter med  i en endeløs coronatest kø, når det bare er M som skal testes. De hadde hatt det mye bedre hjemme, kunne gått trilletur og kost seg sammen bare de to. Nå sitter de i baksetet i en bil bare. Aller minst for dattera må dette være en kjedelig  opplevelse. 

Noen som må ha full kontroll hele tiden.

• Liker 21
Skrevet
likermegher skrev (21 minutter siden):

Noen som må ha full kontroll hele tiden.

Det var nok grunnen til at MA ville ha bobil for at H og barna skulle være parkert utenfor jobben hennes når hun måtte på nattevakt. 

• Liker 24
Skrevet
Oppland skrev (55 minutter siden):

Tja, hvorfor gjør vi alle som vi gjør? Tviler på at datter på noen mndr kjeder seg...Og H syntes kanskje det er bedre å være med en hjemme.... Kanskje han syntes dette er mer koselig en å gå trilletur?! Føler mange «lurer» på ting her i negativt fortegn eller for å indirekte kritisere små valg en gjør i dagliglivet. Velger alle her å gjøre det som  kanskje hadde vært mer fornuftig i andres øyne? 

• Liker 10
Skrevet
Oppland skrev (1 time siden):

Litt spesielt at DU vet hvor H og datteren hadde hatt det best 😅

• Liker 10
Skrevet
GulleGull skrev (5 minutter siden):

Tja, hvorfor gjør vi alle som vi gjør? Tviler på at datter på noen mndr kjeder seg...Og H syntes kanskje det er bedre å være med en hjemme.... Kanskje han syntes dette er mer koselig en å gå trilletur?! Føler mange «lurer» på ting her i negativt fortegn eller for å indirekte kritisere små valg en gjør i dagliglivet. Velger alle her å gjøre det som  kanskje hadde vært mer fornuftig i andres øyne? 

Enig.

Og noen ganger vil man bare være sammen - selv på kjedelige venterom eller i lange køer.

• Liker 10
Skrevet (endret)
Trude4 skrev (3 timer siden):

Flere ganger er det blit sakt at hun bare tenker på seg selv og er egoistisk. Nå tenker hun plutselig ikke på seg selv men da i negativ betydning helt klart..

Dette forstod jeg ikke. Hva var det som var negativt?

Endret av Alauda
Skrevet
Oppland skrev (5 timer siden):

Altså dette er en IKKE SAK. Det er noe Mette og Husayn må vurdere seg i mellom og ikke noe det er noe vits for oss å mene og tenke noe om. Barn og babyer er forskjellige. Noen bruker lang tid på å bli trygg på nye mennesker, kanskje barnet deres er en av de?

Mitt barn ville ikke bli holdt av noen andre enn mamma og pappa før hun var 1 år. Selv om hun så besteforeldrene ofte. Og selv om vi var på ferie sammen med de i 2,5 uke så var det bare skrik om jeg og faren var borte. Det kan hende babyen deres reagerer på samme måte, hvem vet. 

• Liker 14
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...