Gå til innhold

metteask.blogg.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 hours ago, Visvas said:

Jeg kan ikke få meg til å tro at H forstår hva Mette skriver? Noe så inni granskogen nedverdigende! Totalt annerledes enn min mann og de andre tyrkere jeg kjenner, som syntes det var helt grusomt å måtte forsørges i starten. De hadde snudd i døra om de skulle blitt smurt utover hvilken last de er til "halve Norge", som om de ikke vet det nok allerede. 

Hvor lavt kan man synke? 

La oss nå håpe at H er skoleflink, lærer norsk i en fei....Tro hva han DA tenker når han leser bloggen hennes.....Veeel....

• Liker 12
Skrevet
Influenseren skrev (21 minutter siden):

La oss nå håpe at H er skoleflink, lærer norsk i en fei....Tro hva han DA tenker når han leser bloggen hennes.....Veeel....

Han er ikke så stødig i engelsk heller, selv om han har jobbet innen turisme i Tyrkia, så at han skal lære norsk i en fei finner jeg svært usannsynlig 

• Liker 9
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Måne, admin.

Skrevet

Hun skriver 14 dager i karantene. Men er det ikke 10? Og faktisk bare 7 om du tester deg på dag 7 og den er negativ. Hm...hun sier hun har oppdatert seg på alle regler, men tror hun har bommet litt her🤔

• Liker 10
Skrevet

Leste litt av kommentarene hennes og hun har bommet på mye. 

Får håpe det går alikevel 🤞

• Liker 5
Skrevet

Dom ska tillsammans ha et möte med en advokat om hur (alla) ägodelar ska ägas/delas up. Mötet med advokat i sig är väldigt smart! (...dock är det sånt man gör innan man gifter sig i vanliga fall, men bättre sent än aldrig!)  

Dock svarar Mette en läsare att dom inte tänker ta med en tolk för hennes man förstår all engelska, och om det är nåt han mot förmodligen inte förstår ska hon förklara det för honom. Juridiska termer på engelska är ju skitenkelt, tack och lov, så det lär inte bli nått problem alls. Hon visar ju också ständigt hur bra hon tar till sig och förstår information så det här lär bli en ren succé.

Ekonomisk som hon också hävder sig vara, har hon säkert redan kollat up hur mycket en advokat kostar för den här typ av bistånd, sen vad advokaten tar extra för att få skriftligt avtal översätt engelska och kosten för att tinglysa avtalet. Ligger säkert en post i budgeten där korrekt summa är avsätt. 

• Liker 32
Skrevet

I går hadde MA et innlegg der hun igjen er indignert over diskusjonene rundt disse økonomi-postene hun har spydd ut på rad og rekke i det siste. Hun legger jo bare til rette for at det ikke skal bli så mye konflikt rundt økonomi. Høh? Disse to traff hverandre i 2018 og forlovet seg etter kort tid. Så de har hatt en plan om å få H til Norge i et par år og visst at det vil virke inn på økonomien. Siden da har det vært skrevet x antall innlegg på bloggen om økonomi. Flere ganger har den økonomiske situasjonen vært tøff, stort sett pga prioriteringer. Men blogger har «friskmeldt» økonomien kort tid etter hver gang, villig delt sine tips med leserne og avfeid kommentarer med at problemene var i fortiden. Så er vi i februar/mars 2021 og fortsatt leves det tilsynelatende fra lønn til lønn, konto er skrinn et par uker før lønning uten at det er en buffer eller andre oppsparte midler i sikte. Vel og bra å skrive side opp og side ned om alle de flotte planene for økonomien - men det blir jo bare svada så lenge man fortsetter å prioritere så dårlig.  Det er ihvertfall ikke konfliktdempende å ikke ha penger på konto.

• Liker 29
Skrevet
Hei2016 skrev (3 timer siden):

Dom ska tillsammans ha et möte med en advokat om hur (alla) ägodelar ska ägas/delas up. Mötet med advokat i sig är väldigt smart! (...dock är det sånt man gör innan man gifter sig i vanliga fall, men bättre sent än aldrig!)  

Dock svarar Mette en läsare att dom inte tänker ta med en tolk för hennes man förstår all engelska, och om det är nåt han mot förmodligen inte förstår ska hon förklara det för honom. Juridiska termer på engelska är ju skitenkelt, tack och lov, så det lär inte bli nått problem alls. Hon visar ju också ständigt hur bra hon tar till sig och förstår information så det här lär bli en ren succé.

Ekonomisk som hon också hävder sig vara, har hon säkert redan kollat up hur mycket en advokat kostar för den här typ av bistånd, sen vad advokaten tar extra för att få skriftligt avtal översätt engelska och kosten för att tinglysa avtalet. Ligger säkert en post i budgeten där korrekt summa är avsätt. 

Jaja blir jo null problem å forstå dette som blir tatt opp hos advokat. Når du går ut å sier at de misforstår hverandre i hverdags tale så må du forstå at dette blir lett å forstå.  Altså kan noen komme å forklare meg logikken og tankegangen. Lykke til sier jeg bare 

• Liker 13
Skrevet (endret)

Hahaha nå er jeg sikker- M skriver med vilje som hun gjør. ( for å få reaksjoner) Første kvelden hjemme må altså H tilbringe sittende alene. Fordi lillejenta må legges når de kommer hjem - det blir allerede over normal leggetid ( 18.30) og M og Lille samsover. Så det blir ingen alenetid på M og H. For Lille sover ikke i egen seng og kan ikke ligge alene i store senga fordi hun kan falle ut.  Betyr dette at M legger seg hver kveld i 18-tiden da? 🤪
Men i morgen skal de kose seg! Med ei blid og våken jente og godt pinnekjøtt. Koselig det altså- og veldig rørende at endelig far og datter møtes igjen ❤️

Endret av Zenhouse
  • Liker 25
Skrevet
Zenhouse skrev (4 minutter siden):

Hahaha nå er jeg sikker- M skriver med vilje som hun gjør. ( for å få reaksjoner) Første kvelden hjemme må altså H tilbringe sittende alene. Fordi lillejenta må legges når de kommer hjem - det blir allerede over normal leggetid ( 18.30) og M og Lille samsover. Så det blir ingen alenetid på M og H. For Lille sover ikke i egen seng og kan ikke ligge alene i store senga fordi hun kan falle ut.  Betyr dette at M legger seg hver kveld i 18-tiden da? 🤪
Men i morgen skal de kose seg! Med ei blid og våken jente og godt pinnekjøtt. Koselig det altså- og veldig rørende at endelig far og datter møtes igjen ❤️

Jeg skjønner ikke hvorfor hun måtte skrive dette. Det er vel ingen som har noe med det, men når hun legger det ut for alle, så er det innafor å gjøre narr av henne. Det er så dumt og hun fremstiller seg alltid så dum.

• Liker 29
Skrevet (endret)
Tildittbeste skrev (40 minutter siden):

Jaja blir jo null problem å forstå dette som blir tatt opp hos advokat. Når du går ut å sier at de misforstår hverandre i hverdags tale så må du forstå at dette blir lett å forstå.  Altså kan noen komme å forklare meg logikken og tankegangen. Lykke til sier jeg bare 

Ja, hon klarar ju inte ens ta reda på regler runt karantänhotell, karantäntid och coronatest (tog ett sök på Google att reda ut dom tre enormt svåra ämnen) så himla bra att norska ärvregler är i en enklare klass.

Hoppas hon vet att ett kontrakt kan underkännas som ogiltigt om det kan bevisas att den som signerade på tidspunkten för signerade inte hade förmåga att fatta innebörden och/eller har blivit villädda om innehöllet. Advokaten som sätter up ett sånt avtal är också pliktig att besörja att båda parter förstår kontraktets innehåll och konsekvenserna det medför. Men det vet hon nog. Hon har ju stenkoll. Typ. 

Endret av Hei2016
*stenkoll
  • Liker 18
Skrevet
Hei2016 skrev (12 minutter siden):

Ja, hon klarar ju inte ens ta reda på regler runt karantänhotell, karantäntid och coronatest (tog ett sök på Google att reda ut dom tre enormt svåra ämnen) så himla bra att norska ärvregler är i en enklare klass.

Hoppas hon vet att ett kontrakt kan underkännas som ogiltigt om det kan bevisas att den som signerade på tidspunkten för signerade inte hade förmåga att fatta innebörden och/eller har blivit villädda om innehöllet. Advokaten som sätter up ett sånt avtal är också pliktig att besörja att båda parter förstår kontraktets innehåll och konsekvenserna det medför. Men det vet hon nog. Hon har ju stenkoll. Typ. 

Det hun hadde lagt ut er fordi som skal ut av landet. 

• Liker 6
Skrevet
Zenhouse skrev (33 minutter siden):

Ja, skal man le eller gråte 😂.

Hun omtaler seg som hønemor som prioriterer datterens søvn foran alt annet (kan ikke engang bære barnet ut av bil eller vogn før lur er avsluttet). Snakk om å skaffe ris til egen bak 🙃

• Liker 26
Skrevet
Zenhouse skrev (33 minutter siden):

Ja, dette blir for dumt, det er faktisk ikke til å tro at det går an å være så firkantet? Hva med julekvelden eller når sønnen er der? Legger hun seg like tidlig? Håper hun bruker pengene hun fikk inn på spleisen til å kjøpe ei sprinkelseng sporenstreks. En baby skal ligge trygt om natten. Hun må også tenke på at de er to om å bysse og passe babyen nå. Virker bare så himla merkelig at mannen som hun ikke har sett på lange tider, skal sitte der alene....

• Liker 24
Skrevet
ClusterOfGrapes skrev (3 minutter siden):

Ja, dette blir for dumt, det er faktisk ikke til å tro at det går an å være så firkantet? Hva med julekvelden eller når sønnen er der? Legger hun seg like tidlig? Håper hun bruker pengene hun fikk inn på spleisen til å kjøpe ei sprinkelseng sporenstreks. En baby skal ligge trygt om natten. Hun må også tenke på at de er to om å bysse og passe babyen nå. Virker bare så himla merkelig at mannen som hun ikke har sett på lange tider, skal sitte der alene....

Ja alt hva hun lirer fra seg,blir nesten bare verre og verre....mulig det er en plan med alt🤪

• Liker 9
Skrevet

Jeg sitter faktisk og ler av diverse uttalelser hun kommer med nå. Dette her er kan jo ikke være sant? På ekte? Hun går inn for å liksom provosere nå, hva? 

• Liker 26
Skrevet
Citha skrev (1 minutt siden):

Jeg sitter faktisk og ler av diverse uttalelser hun kommer med nå. Dette her er kan jo ikke være sant? På ekte? Hun går inn for å liksom provosere nå, hva? 

Vi får håpe det!

• Liker 8
Skrevet (endret)

Virker som hun tror at babyer fra naturens side er delt inn i de som kan sove alene og de som ikke kan det 🙂

Endret av Alauda
  • Liker 8
Skrevet
ClusterOfGrapes skrev (15 minutter siden):

Håper hun bruker pengene hun fikk inn på spleisen til å kjøpe ei sprinkelseng sporenstreks.

Det står at datteren "reiser seg opp i barnesengen" - jeg trodde det var en sprinkelseng? 

• Liker 3
Skrevet

Selvfølgelig er dette bare for å provosere. Hun legger seg ikke kl 18 hver kveld, det tror jeg ikke noe på. Hvis hun ikke flytter ‘alt’ opp i sengen da, pc til blogging sent på kveld feks.

• Liker 11
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...